Pagina 76 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 10:41
door Jurre
Meltrain schreef:Zou Syntus die kering bij de militaire begraafplaats bedacht hebben op basis van Streetview uit 2009 toen er nog een aparte in- en uitgang van die begraafplaats was (en de bushaltes net niet bereikt konden worden)?
Tegenwoordig ziet het er echter net iets anders uit. :X
Lijkt me niet, anno 2009 ziet het er veel te onverantwoord uit om daar elk halfuur te keren.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 11:20
door slingermonyet
sirvinniei schreef:Ah, snap ik alleen niet waarom lijn 280 de halte Rhenendaal niet aandoet en (x)80 de halte militaire begraafplaats.
De 280 is puur voor sneldienst amersfoort, Woudenberg en Venendaal ns

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 11:23
door slingermonyet
sirvinniei schreef:En lijn 280?
De 280 zal ergens in Venendaal centrum/station een omdraai maken zoals de syntus lijn Gelderland die daar ook rijd maar weet biet welk lijn dat is

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 11:49
door sirvinniei
Heb je de dienstregeling niet bekeken? Hij rijdt door naar de Bergweg.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 11:53
door dnmw2705
Maar die rit van N50 rijdt door als N107 naar Oudewater... en dus ook CS :wink:
Ja, dat is waar natuurlijk :)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 16:47
door regenmaker
Ik vraag me vooral af of chauffeurs vanuit de Veluwe ook diensten in Amersfoort/Veenendaal/Wageningen gaan rijden en andersom.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 16:59
door Daniel
Zo'n 20 minuten geleden kwam een geheel witte Citaro LE langsrijden over CS Jaarbeurszijde in Utrecht. Aannemelijk een van de tijdelijke bussen voor deze concessie.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 17:06
door Ronald
In Amersfoort in het centrum kwam er ook zo een langs, met lijn 82 op de film. Verder zijn er al diverse halteborden omgestickerd en vertrekstaten vervangen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 17:11
door noahjo3
Ronald schreef:In Amersfoort in het centrum kwam er ook zo een langs, met lijn 82 op de film. Verder zijn er al diverse halteborden omgestickerd en vertrekstaten vervangen.
Dus we krijgen geen nieuwe halteborden? Jammer, ik vind die gele dingen zo lelijk :lol:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 17:21
door dnmw2705
Die halteborden zijn toch gewoon internationaal bekend als geel?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 17:24
door noahjo3
Internationaal weet ik niet, maar in Nederland zijn ze standaard geel. Soms kiest een vervoerder voor een andere kleur bijv. U-OV.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 17:25
door sirvinniei
In Veenendaal is nog niks gestickerd

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 17:26
door regenmaker
dnmw2705 schreef:Die halteborden zijn toch gewoon internationaal bekend als geel?
Dat is per land verschillend. In Duitsland is het haltebord meestal wit (maar heb ze ook regelmatig in het donkerblauw gezien) met een groen/geel haltesymbool dat verplicht is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 18:05
door dnmw2705
Bedenk mij net dat ik dit vannacht plaatste. Syntus gebruikt hier wit, U-OV hun bestemmingskleuren

Afbeelding

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 18:53
door Daniel
Nee precies andersom. U-OV gebruikt wit voor de lijnen van collega-vervoerders die geen lijnkleuren kennen, hoewel het zwart voor N50 wel opvallend is, werd dat in de Connexxion-tijd ook al zo gedaan door U-OV?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 18:58
door Wageningen1998
Misschien een domme vraag, maar gaan er eigenlijk ook Syntuschaffeurs op Breng-lijnen 51, 56 en 352 rijden zoals CXX-chaffeurs dat nu ook doen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 19:00
door Daniel
Nee. Dat gebeurt nu alleen maar omdat stalling Wageningen nu voor twee concessies rijdt, maar die stalling verdwijnt sowieso bij Syntus dus blijven alleen de chauffeurs die aan Arnhem-Nijmegen toebedeeld zijn er achter. De rest gaat naar een andere vestiging van Syntus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 19:09
door Zugführer
Daniel schreef:Zo'n 20 minuten geleden kwam een geheel witte Citaro LE langsrijden over CS Jaarbeurszijde in Utrecht. Aannemelijk een van de tijdelijke bussen voor deze concessie.
Over de Amsterdamsestraatweg reed ook een geheel witte bus met "Syntus" op de bestemmingsdisplay en een hoop mensen er in. Spannend :Y

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 19:17
door dnmw2705
Daniel schreef: werd dat in de Connexxion-tijd ook al zo gedaan door U-OV?
Dan moet ik even heel diep in mijn geheugen graven. Het antwoord is ja, de 450 was ook zwart. Kaartjes op de hele lijn zijn identiek zeg maar, alleen Syntus logo ipv CXX en N50 ipv 450.
Over de Amsterdamsestraatweg reed ook een geheel witte bus met "Syntus" op de bestemmingsdisplay en een hoop mensen er in. Spannend :Y


Kennismakingsrondje? Ik hoop persoonlijk dat de 50 vanaf het begin met die Setra's bereden gaat worden. Heb ook zo'n gevoel dat Syntus met lijn 50 wilt 'shinen' aangezien op deze lijn het meest veranderd, maar dat is een aanname.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 19:27
door sirvinniei
Misschien rijden ze wel helemaal geen Setra's op lijn 50 om eenduidigheid in het materieel te krijgen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 19:30
door Daniel
Lijn 50 is sowieso een lastig geval met het tijdelijke materieel omdat er iets op moet rijden dat door de tunnel bij De Klomp heen kan. Sowieso geen Setra dus op die ritten, maar past een Citaro LE eigenlijk daar doorheen? Anders is de kans groot op een van de ex-Arriva Ambassadors, die passen sowieso.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 19:34
door dnmw2705
Ja dat is waar. Zooo jammer. Ik wil geen Amba's meer :roll:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 19:35
door dnmw2705
Er staat mij vaag iets bij dat er eerder op dit forum gezegd was dat er ook Setra's waren die lager waren omdat de airco niet op de dak zat ofzo! Ik kan het niet zo snel terug vinden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 19:44
door Wageningen1998
Het lijkt mij belachelijk als er op lijn 50 weer oude Ambassadors gaan rijden. Lijn 50 is ongeveer de mooiste en langste lijn van de hele concessie en dan komt daar uitgerekend weer dat rotmaterieel op te rijden..

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 19:48
door Milco
Je kan natuurlijk niet verwachten dat het tijdelijke materieel nieuw uit de fabriek komt...