Pagina 77 van 135

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 15 apr 2020, 19:40
door trolly
Zo op het oog zijn de Ollandse trappen zeker 80 cm breed, waar de Franse trappen misschien net 60 cm halen — niet tussen de leuningen overigens. Graag wordt ik nader geïnformeerd door reizigers met een vitaal beroep en een meetlint.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 15 apr 2020, 19:44
door Aking
Sluit je ons Ome Mikos nou gewoon keihard uit? :shock:

En staat dat soort ongein niet in een of ander verkoopfoldertje trouwens? *O*

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 15 apr 2020, 19:46
door Z2N
De Hollandsche trap is niet breder, omdat je mondingen boven en onder smaller zijn dan de rest van de trap. Je hebt er dus niet veel aan als je op het balkon een trap hebt van 1 meter breed, je doorstroming wordt namelijk beperkt door het smalste punt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 15 apr 2020, 20:20
door trolly
Aking schreef:Sluit je ons Ome Mikos nou gewoon keihard uit? :shock:
Want die oom van jou heeft geen vitaal beroep? Of geen meerlint?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 15 apr 2020, 20:24
door trolly
Z2N schreef:De Hollandsche trap is niet breder, omdat je mondingen boven en onder smaller zijn dan de rest van de trap. Je hebt er dus niet veel aan als je op het balkon een trap hebt van 1 meter breed, je doorstroming wordt namelijk beperkt door het smalste punt.
Boven danwel onder bedoel je. Oefening: probeer een stevig gevuld rolkoffertje een trap op te tillen die over de hele lengte 55 cm breed is. Probeer het daarna nog eens, op een trap die op één punt tot 60 cm versmalt. Een wereld van verschil, kan ik je verzekeren. Ook beter voor je rug.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 15 apr 2020, 20:26
door Aking
trolly schreef:
Aking schreef:Sluit je ons Ome Mikos nou gewoon keihard uit? :shock:
Want die oom van jou heeft geen vitaal beroep? Of geen meerlint?
Die is kondoekoe, en dus geen reiziger.

En ik ga er vanuit dat hij in deze omstandigheden met zijn automobiel naar het werk gaat, anders moet ie met mense in de trein zitten en dat is natuurlijk allemaal extra risico :Y

Oh en ik mag hopen dattie niet mijn oom is trouwens, dan is me familie nog raarderder dan ik al dacht :shock:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 15 apr 2020, 20:35
door trolly
Jij moet je echt laten bijpraten over de functie-inhoud des kondoekoes.

Spoiler: ze schijnen het personeelshok vrij regelmatig te verruilen voor de achterste cabine.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 16 apr 2020, 01:39
door Aking
Want reizigers komen ook altijd in de achterste cabine? :')

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 24 apr 2020, 22:36
door Michael
VIRM 8658 staat momenteel in Breda en het valt mij op dat halverwege de trein het treinstelnummer veranderd is in 1312. Op de kopbakken staat nog wel gewoon het nummer 8658. Wat is daar de reden van?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 24 apr 2020, 23:07
door Aking
All Condoekoes Are Bastards? (A)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 15:35
door Gebruikersnaam
De eerste ICNG is vandaag onderweg naar Bad Bentheim.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 16:10
door Lijn 45
*trein* Gaat hij ook Nederland in?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 16:14
door Jultar
Jep. Als het goed is wel. Testen zouden na Pinksteren moeten beginnen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 16:14
door Gebruikersnaam
RXP 9901 is los onderweg naar Bad Bentheim. Conclusie mag je zelf trekken :wink:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 16:39
door Suus
De overbrengingsrit is kwart voor vier in Löhne (Westfalen) gezien: https://www.drehscheibe-online.de/ds_si ... 72&NONAV=1

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 16:42
door Jultar
Om 16:45* zou het ding uit Bad Bentheim moeten vertrekken met een aankomst op de Watergraafsmeer rond 8 uur. Doe er uw voordeel mee :)

* Planning, geen idee van de realiteit.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 16:45
door Milco
Weet iemand toevallig hoe er gereden wordt aangezien Hilversum-Baarn eruit ligt door werkzaamheden? Via de Flevolijn heel toevallig? *hoopt*

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 16:47
door marvinkok
Jultar schreef:Om 16:45* zou het ding uit Bad Bentheim moeten vertrekken met een aankomst op de Watergraafsmeer rond 8 uur. Doe er uw voordeel mee :)

* Planning, geen idee van de realiteit.
Dat gaat in ieder geval niet lukken, hij is nog niet door Rheine gekomen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 17:11
door marvinkok
17:30 ongeveer in Bentheim wordt gemeld..
Ook niet te missen met al die trapjes in de wei onderweg Rheine-Hengelo.
Julsteren en Dennistd gespot te Bentheim :Y

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 17:20
door Jultar
Hahaha, wie gaat de primeur hebben op Nederlands grondgebied? :-)
Ik zie de foto's hier graag verschijnen :-)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 17:42
door Lijn 45
Milco schreef:Weet iemand toevallig hoe er gereden wordt aangezien Hilversum-Baarn eruit ligt door werkzaamheden? Via de Flevolijn heel toevallig? *hoopt*
Daar lijkt het wel op. :Y

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 17:48
door cassie127
Milco schreef:Weet iemand toevallig hoe er gereden wordt aangezien Hilversum-Baarn eruit ligt door werkzaamheden? Via de Flevolijn heel toevallig? *hoopt*
Als die dan over Deventer naar Zwolle gaat rij ik straks maar eens richting Wijhe

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 18:25
door Milco
Ik gok van wel, ik weet immers geen andere route die gereden kan worden naar Amsterdam toe.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 18:27
door Hainje
Via Utrecht, desnoods via Arnhem.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 23 mei 2020, 18:30
door Milco
Ik kan mij niet voorstellen dat er via Goor gereden wordt. Deventer-Zutphen ligt er ook uit door werkzaamheden. En via Amersfoort en Utrecht moet de trein kopmaken en ik vraag me af of ze dat willen...