Pagina 77 van 86

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 20:08
door Pim-AllianceB95
Daniel schreef:Niet bepaald schokkende aanpassingen zo met vaak 1 bakje erbij, maar we moeten nog zien wat de rest van de week oplevert.
En benoorden Zl lijken die extra bakjes bij een aantal treinen bezuiden Zwolle juist aanleiding te zijn om het met nog kortere treinen te doen, door in Zl wat af te trappen.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 20:36
door ArrivaBas
Mogen SGM's weer als los tweetje rijden? Ik zag er namelijk een in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] in OVinfo, de 2118.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 20:42
door Lijn65
Bemined schreef:524 ICM10 -> ICM12
Het zou al een hele verbetering zijn als die trein überhaupt met ICM10 gaat rijden en ook op Gn-Zl.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 20:52
door Michael
ArrivaBas schreef:Mogen SGM's weer als los tweetje rijden? Ik zag er namelijk een in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] in OVinfo, de 2118.
Volgens mij sinds vandaag weer. Het glijseizoen is nu wel weer voorbij

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 21:04
door VIRM
De 4583 rijdt straks met SGM3. Is dat normaal, of gaat er iets niet helemaal lekker?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 21:23
door Mikos
Nee, is een gewijzigde inzet.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 21:36
door reisthijs
Misschien gaat er iets niet helemaal lekker met de VIRMm?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 21:40
door Daniel
De VIRMm is volgens berichten op Somda uit de dienst gehaald in Enkhuizen omdat 'ie al heel de dag rondreed zonder alle vereiste controles gehad te hebben. Oeps...

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: di 14 feb 2017, 07:49
door Hendrik
Wat moet ik me voorstellen bij 'alle vereiste controles'?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: di 14 feb 2017, 07:58
door Suus
Elke trein krijgt periodieke technische controles, meestal om de dag. Denk aan de remmen, elektrische installatie etc.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 15:50
door Milco
Wanneer is het plan dat de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] en [serie=Intercity|2017|Eindhoven - Breda11100[/serie] gekoppeld worden, de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie] 1x/uur gaat rijden, de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] tot Ddr gaat rijden en de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] te Sdm gaan stoppen?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 16:38
door Gekko123
Volgens mij was de planning om dat met ingang van wijzigingsblad april te doen. Dus nog een paar maandjes geduld hebben.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 16:54
door SuperGhost
En de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] stopt al te Schiedam Centrum, hij stopt alleen niet te Delft Zuid :wink:

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 17:11
door Milco
Oh ja... :oops:

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 22:19
door MarkNL
Gekko123 schreef:Volgens mij was de planning om dat met ingang van wijzigingsblad april te doen. Dus nog een paar maandjes geduld hebben.
Van het doorrijden van de 2400 is dat nog beetje vaag geloof ik, maar in ieder geval als de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] kan doorrijden naar Ehv, dan kunnen de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] weer normaal stoppen :).

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 22:46
door Vinny
Hoe stoppen ze nu dan? Met een noodremming iedere keer? :twisted:

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 23:04
door SuperGhost
Dit dreigt te ontsporen :roll:

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 16 feb 2017, 09:39
door reisthijs
MarkNL schreef:Van het doorrijden van de 2400 is dat nog beetje vaag geloof ik,
Nee hoor, die rijdt tot april volgens NS. Dus tot het moment dat de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] naar Eindhoven gaat.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 16 feb 2017, 16:09
door MarkNL
Ah dat had ik even gemist.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 16 feb 2017, 17:06
door SLToilet
Jammer eigenlijk. Het is ongelooflijk hoe dat het aantal passagiers lijkt te zijn gestegen sinds de omklap: we hebben zowat een hele trein per halfuur extra aan capaciteit maar nu puilt zelfs de IC naar Lelystad in Breda al uit terwijl ook de IC Direct tot aan de laatste rijtuig me regelmatig laat staan.

En het is vandaag weer eens storingmiddag! Dus als het niet aan die enorme vertraging van 40 minuten had gelegen dan was de Zeelandtrein niet zo bomvol geweest maar hadden we massaal die IC genomen.

*bericht gewijzigd na vinden zitplaats bij Ddr voor de trein die om 17:26 naar Ht rijdt

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 16 feb 2017, 18:27
door Bemined
Zover ik had begrepen was het tot april óf tot de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] zich bewezen had op gebied van betrouwbaarheid. In het weekend is de verlenging van de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] al stopgezet per deze week, doordeweeks rijdt deze voorlopig nog wel maar via het dagplan, dus men kan het stopzetten als men dat wil zonder te wachten op het volgende wijzigingsblad. Overigens heeft men ook de capaciteit van de [serie=Intercity|2017|Eindhoven - Breda11100[/serie] met wijzigingsblad februari teruggeschroefd, voorheen reden er drie composities ICM8 rond, dat is er nu nog slechts eentje en de andere drie zijn ICM7.

Wat betreft de drukte, lijkt me sterk dat er opeens twee keer zo veel reizigers zullen zijn. Mogelijk is de verdeling over het uur anders, voorheen reden de 900 en 1900 in een 12/18 verhouding, nu rijden de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in een 9/21 verhouding, nog iets schever dus. Maar wat ook mee zal spelen is de betrouwbaarheid, het zal veel vaker voorkomen dat je een dubbele portie krijgt omdat een grote groep reizigers de overstap gemist heeft of er een trein uitgevallen is. En tot slot had je vroeger nog een aantal treinen dat met ICM11 of ICM12 reed, wat nu allemaal ICR9 geworden is in de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie], dus waar deze in de daluren vrij rustig zal zijn, zijn er in de spits mogelijk enkele treinen wat voller.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 18 feb 2017, 11:22
door PHS
-

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 18 feb 2017, 11:23
door Suus
DDZ6 mag niet in de sprinterdienst, omdat de motorwagen dan overbelast kan raken.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 18 feb 2017, 11:41
door MetroRET
Tevens gaan de 5200 en 6600 per april / september rijden met FLIRT, waarbij de capaciteitsspeling groter is.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 18 feb 2017, 12:29
door Meltrain
Suus schreef:DDZ6 mag niet in de sprinterdienst, omdat de motorwagen dan overbelast kan raken.
Ik dacht dat het was omdat de aanzetversnelling dan te laag was. Twee rijtuigen extra is extra massa en met hetzelfde vermogen (en dus kracht) wordt de versnelling lager.