Pagina 77 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 03 jan 2025, 14:29
door Sleutelstad
Dat mag dan ook wel eens naar reizigers gecommuniceerd worden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 03 jan 2025, 15:18
door buschauffeurDH

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 03 jan 2025, 17:09
door Jelmer
heb aan de hand van de foto's eens gekeken welke kentekens dubbel op de Citea's zitten/zaten:
03-BZR-1 8123 8147
04-BZR-1 8146 8147
44-BZR-1 8137 8170
75-BZS-3 8140 8160
76-BZS-3 8138 8158
78-BZS-3 8136 8138
07-BZS-7 8134 8162
71-BZS-8 8153 8163
76-BZS-8 8156 8164
97-BZS-8 8157 8170
02-BZT-1 8146 8162
04-BZT-1 8137 8164

Heb nog 2 kentekens waar ik geen nummers bij heb ontdekt:
76-BZT-2
09-BZV-3

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 03 jan 2025, 17:44
door Meltrain
Wat is er onduidelijk aan de dienstregeling? :|
Dat de dienstuitvoering vooralsnog niet naar wens verloopt, staat buiten kijf, maar er zijn t.o.v. ook zeker verbeteringen zoals een verhoogde frequentie op een aantal lijnen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 03 jan 2025, 17:50
door omaylie
Jelmer schreef: vr 03 jan 2025, 17:09 heb aan de hand van de foto's eens gekeken welke kentekens dubbel op de Citea's zitten/zaten:
03-BZR-1 8123 8147
04-BZR-1 8146 8147
44-BZR-1 8137 8170
75-BZS-3 8140 8160
76-BZS-3 8138 8158
78-BZS-3 8136 8138
07-BZS-7 8134 8162
71-BZS-8 8153 8163
76-BZS-8 8156 8164
97-BZS-8 8157 8170
02-BZT-1 8146 8162
04-BZT-1 8137 8164

Heb nog 2 kentekens waar ik geen nummers bij heb ontdekt:
76-BZT-2
09-BZV-3
De 8163 heeft dus kenteken 09-BZV-3.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 03 jan 2025, 17:52
door Durashift
Gartlin9 schreef: vr 03 jan 2025, 13:39 De buurtbussen zijn intern doorgeschoven van GD naar ZHN met een nieuwe nummer, dus zou raar zijn als die kentekens fout zijn gegaan. Maar het kan best dat het van blauwe taxi naar standaard gele platen gaat (weet niet wet de voor of nadelen van beide zijn)
Regelgeving. In een voertuig op blauwe kentekenplaten (de moderne variant dan) dient de chauffeur een zgn. taxipas te hebben en in de boardcomputer te steken.

https://www.kiwaregister.com/nl/land/bo ... kaart-taxi

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 03 jan 2025, 19:00
door vries809
Vanmiddag filmde een bus op lijn 183 (Alphen a/d Rijn - Woubrugge - Leiden) richting Leiden "165 Sinderen Klok".
Dus op lijn 183 werd als lijnnummer 165 getoond en een bestemming van Arriva-buurt-/belbus 194 in de Achterhoek...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 03 jan 2025, 19:40
door ovVeluwe
Durashift schreef: vr 03 jan 2025, 17:52
Gartlin9 schreef: vr 03 jan 2025, 13:39 De buurtbussen zijn intern doorgeschoven van GD naar ZHN met een nieuwe nummer, dus zou raar zijn als die kentekens fout zijn gegaan. Maar het kan best dat het van blauwe taxi naar standaard gele platen gaat (weet niet wet de voor of nadelen van beide zijn)
Regelgeving. In een voertuig op blauwe kentekenplaten (de moderne variant dan) dient de chauffeur een zgn. taxipas te hebben en in de boardcomputer te steken.

https://www.kiwaregister.com/nl/land/bo ... kaart-taxi
Echter is OV hier een uitzondering op. Als de chauffeur dan geen taxipas heeft mag hij nog wel OV diensten rijden met het voertuig, alleen dan moet hij wel met zijn BSN nummer inloggen in de BCT.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 03 jan 2025, 20:01
door nvdw
vries809 schreef: vr 03 jan 2025, 19:00 Dus op lijn 183 werd als lijnnummer 165 getoond en een bestemming van Arriva-buurt-/belbus 194 in de Achterhoek...
In de ex-Arrivabussen zit nog een handmatig te bedienen filmkast (Gorba voor intimi). Handig, want dan kan je in elk geval het lijnnummer filmen zodat je niet van een papiertje achter de voorruit afhankelijk bent. De bestemmingen voor ZHN zijn alleen nooit ingeprogrammeerd. Dat was voor Arriva ook niet nodig want die werden automatisch vanuit de boordcomputer aangestuurd.

De oude bestemmingscodes (uit de tijd dat je dat bij Arriva nog wel handmatig in moest stellen) zitten er wel in, waaronder die van het oude DAV-gebied, Friesland en Groningen, Waterland, HWGO, Brabant en waarschijnlijk dus ook de Achterhoek. Het zou me niets verbazen als Sinderen Klok bestemmingscode 165 heeft; die vergissing is zo gemaakt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 16:10
door fransang
omaylie schreef: vr 03 jan 2025, 17:50
Jelmer schreef: vr 03 jan 2025, 17:09 heb aan de hand van de foto's eens gekeken welke kentekens dubbel op de Citea's zitten/zaten:

75-BZS-3 8140 8160

De 8163 heeft dus kenteken 09-BZV-3.
Ik heb op 02/01 de 8136 gefotografeerd met 75-BZS-3, met duplicaatcode 2...

09-BZV-3 is dus een nieuw kenteken, van 23-12-2024. Bus is al op 14-11-2024 APK gekeurd

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 16:48
door Busseninportland
ovforens schreef: di 31 dec 2024, 18:27 Is er iemand die in een Iveco heeft gezeten met werkende beeldschermen in de bus voor reizigers?
In de 8201 werken ze!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 18:47
door Busseninportland
Nou kreeg net een asociale chauffeur op de 8210 op lijn 194, die zij dat we moeten betalen terwijl er op de site staat dat je tot 5 januari gratis reist! Heb er bij andere chauffeur geen problemen gehad!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 19:03
door Speedmaster
Even het lijstje compleet, op dit moment zijn er 78 kentekens uitgegeven en zijn er 77 te naam gesteld. Vandaag reden er op de stadsdienst van Gouda een aantal spiksplinternieuwe 12 meter streek bussen met minder als 100 km op de teller. Ruiken van binnen nog als nieuw. En ja ze rijden lekker.... (A) De 10 meter bussen heb nog een klein dingetje, de chauffeursstoel staat op een platform waardoor niet iedere chauffeur bij de pedalen kan. Hier wordt op dit moment een modificatie op uitgevoerd zodat de stoel lager komt te staan. Zodra dit gebeurd is komen ze beschikbaar voor de stadsdienst en verhuizen de 12 meters naar de streek ( lees: streek Krimpen aan de IJssel)

Code: Selecteer alles

Kenteken	Merk	Handelsbenaming
02BZT2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
02BZT6	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
03BZT2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
03BZT6	IVECO BUS	E-WAY
04BZT2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
04BZT6	IVECO BUS	E-WAY
07BZT2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
09BZT2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
10BZT2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
12BZV6	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
13BZN7	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
13BZT2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
14BZT2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
14BZV6	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
15BZV6	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
16BZN7	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
16BZV6	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
18BZV6	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
19BZS7	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
19BZV6	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
20BZS7	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
20BZV6	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
21BZS7	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
21BZV3	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
21BZV6	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
22BZS7	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
22BZV6	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
23BZV3	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
23BZV6	IVECO BUS	E-WAY
24BZV3	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
24BZV6	IVECO BUS	E-WAY
25BZV3	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
26BZT4	IVECO BUS	E-WAY
27BZS6	IVECO BUS	E-WAY
27BZV3	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
28BZS6	IVECO BUS	E-WAY
31BZV3	IVECO BUS	E-WAY
33BZS6	IVECO BUS	E-WAY
34BZV4	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
36BZS6	IVECO BUS	E-WAY
37BZS6	IVECO BUS	E-WAY
37BZV4	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
38BZS2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
38BZT1	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
39BZS2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
39BZS6	IVECO BUS	E-WAY
39BZT1	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
39BZV4	IVECO BUS	E-WAY
40BZR9	IVECO BUS	E-WAY
40BZS2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
41BZS2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
41BZV5	IVECO BUS	E-WAY
42BZR9	IVECO BUS	E-WAY
42BZS2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
42BZV6	IVECO BUS	E-WAY
43BZR9	IVECO BUS	E-WAY
43BZS2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
44BZS2	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
51BZS2	IVECO BUS	E-WAY
52BZS2	IVECO BUS	E-WAY
53BZS2	IVECO BUS	E-WAY
54BZR7	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
54BZS2	IVECO BUS	E-WAY
55BZS2	IVECO BUS	E-WAY
56BZS2	IVECO BUS	E-WAY
57BZS2	IVECO BUS	E-WAY
58BZS2	IVECO BUS	E-WAY
59BZS2	IVECO BUS	E-WAY
60BZS2	IVECO BUS	E-WAY
61BZS2	IVECO BUS	E-WAY
62BZS2	IVECO BUS	E-WAY
63BZV5	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
68BZT1	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
68BZV1	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
72BZV4	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
81BZT7	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
88BZP3	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC
89BZP3	IVECO BUS	CROSSWAY LOW ENTRY ELEC

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 19:49
door Busseninportland
Busseninportland schreef: za 04 jan 2025, 18:47 Nou kreeg net een asociale chauffeur op de 8210 op lijn 194, die zij dat we moeten betalen terwijl er op de site staat dat je tot 5 januari gratis reist! Heb er bij andere chauffeur geen problemen gehad!
Nou die gaat flink op zen snoezen krijgen! Ik heb een klacht ingediend! De chauffeur van de 8129 gaat ook een melding maken en de boa's van Qbuzz gaan hem zo ook aanspreken!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 19:51
door ThatPCDude
De Eways die in Leiden rijden, inclusief de 10-meters 8008 em 8009, zijn al voorzien van die 'modificatie': een ouwerwetse met de hand verstelbare stoel *bus*
Busseninportland schreef: za 04 jan 2025, 18:47 Nou kreeg net een asociale chauffeur op de 8210 op lijn 194, die zij dat we moeten betalen terwijl er op de site staat dat je tot 5 januari gratis reist! Heb er bij andere chauffeur geen problemen gehad!
Wat gek. Ik ben maar vast om gaan roepen dat het vanaf maandag niet meer gratis is want dat gaat ook weer een zooitje worden :Y

Overigens staan er nog altijd twee (defecte) Citaro's in de hal in Katwijk: de 3331 met platte accu's en 'warmloper' 3345.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 20:29
door Meltrain
Speedmaster schreef: za 04 jan 2025, 19:03 De 10 meter bussen heb nog een klein dingetje, de chauffeursstoel staat op een platform waardoor niet iedere chauffeur bij de pedalen kan. Hier wordt op dit moment een modificatie op uitgevoerd zodat de stoel lager komt te staan. Zodra dit gebeurd is komen ze beschikbaar voor de stadsdienst en verhuizen de 12 meters naar de streek ( lees: streek Krimpen aan de IJssel)
Aha, dat verklaart waarom ik op de stadslijnen alleen maar elektrische StreekBuzzen zag en op de streeklijnen rondom Gouda juist geen elektrische StreekBuzzen zag.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 20:31
door Speedmaster
Stuur die 10 meters eens met spoed naar Gouda! Ben namelijk bang dat er komende week een achterkant sneuvelt van een 12 meter want er rijden hier een paar stunt piloten…. :twisted:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 20:37
door Speedmaster
Meltrain schreef: za 04 jan 2025, 20:29 Aha, dat verklaart waarom ik op de stadslijnen alleen maar elektrische StreekBuzzen zag en op de streeklijnen rondom Gouda juist geen elektrische StreekBuzzen zag.
Vanuit Gouda zal er pas met elektrische op de streek gereden gaan worden als de nieuwe stalling klaar is.
Alle 300 omlopen zijn stalling Gouda en per definitie dus diesel.
Alle 500 omlopen, dus o.a. stadsdienst Gouda zijn elektrisch vanuit stalling Krimpen, mits er voldoende elektrische voertuigen zijn, anders zijn het diesels.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 21:04
door Busseninportland
Nou ik had vandaag de 8213 op de lijnen 178 en 190 geregeld! Die bus kan zelfs zen dienst afmaken op lijn 190 tot middernacht en gaat dan waarschijnlijk naar Krimpen! Terwijl ie al sinds 9 uur niet meer heeft opgeladen!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 21:30
door Milco
Had jij die bus op die lijnen geregeld? Werk jij bij de planning van Qbuzz?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 21:46
door Stefan
Of zag hij de 8213 geregeld op die lijnen, dát kan natuurlijk ook (A)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 21:48
door Busseninportland
Milco schreef: za 04 jan 2025, 21:30 Had jij die bus op die lijnen geregeld? Werk jij bij de planning van Qbuzz?
Nee. Er was een bus kapotgegaan dus heb ik tegen een chauffeur gezegd dat de 8213 naar de stalling ging! Ik heb wel geholpen om die bus te regelen! Want anders hadden we helemaal geen bus en stonden tientallen reizigers op lijn 178 gestrand (A). Want de rit voor ons was al vervallen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 23:57
door Busfoto.nl
Zit door deze actie wel een elektrische bus op een Goudse omloop. Benieuwd hoe bus gaat laden vannacht.

Wat mij betreft overigens ook niet netjes om een chauffeur die kennelijk een fout maakt zo publiekelijk en herleidbaar te bespotten (18:47) op een openbaar forum. Het is allemaal al lastig genoeg voor de chauffeurs nu met de opstart.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 04 jan 2025, 23:58
door CamilleKreemers
Wat was eigenlijk de gedachte van stallingen in beide Katwijk EN Noordwijk? Ze liggen nogal vlak bij elkaar en aldus AHCO passen er een totaal 80 bussen in beide stallingen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 05 jan 2025, 00:27
door sandertjo
Busseninportland schreef: za 04 jan 2025, 19:49
Busseninportland schreef: za 04 jan 2025, 18:47 Nou kreeg net een asociale chauffeur op de 8210 op lijn 194, die zij dat we moeten betalen terwijl er op de site staat dat je tot 5 januari gratis reist! Heb er bij andere chauffeur geen problemen gehad!
Nou die gaat flink op zen snoezen krijgen! Ik heb een klacht ingediend! De chauffeur van de 8129 gaat ook een melding maken en de boa's van Qbuzz gaan hem zo ook aanspreken!

Zijn we nu op het niveau beland dat we chauffeurs terrecht gaan wijzen? Of het nou terrecht is of niet. Belletje naar de klantenservice om je geld terug te krijgen is ook een optie. Nogmaals... terrecht of onterecht. Maar chauffeurs hebben het al zwaar genoeg.