Pagina 766 van 801
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: za 19 okt 2024, 16:17
door omaylie
Volgens mij ben je in de war met de EBS Citea’s; die hebben inderdaad geen pantograaf. De GVB Citea’s, ook de nieuwste die nog moeten komen, hebben in tegenstelling tot die van EBS wel een pantograaf. Waarom zouden er anders ook zes van die laadpalen zijn op station Holendrecht?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 22:22
door IIVQ
Lijn 53 stopt momenteel op Diemen Zuid in beide richtingen op het noordelijke spoor.
Op het moment dat omgeroepen werd dat de eerstvolgende metro naar GPP ging, kwam er een metro vanuit de HWR richting Venserpolder rijden.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: wo 30 okt 2024, 23:36
door hauptbahnhof
Het is ook heel raar want soms worden buiten dienst metro's wel getoond en soms weer niet.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 31 okt 2024, 07:40
door Meltrain
IIVQ schreef: ↑wo 30 okt 2024, 22:22
Lijn 53 stopt momenteel op Diemen Zuid in beide richtingen op het noordelijke spoor.
Op het moment dat omgeroepen werd dat de eerstvolgende metro naar GPP ging, kwam er een metro vanuit de HWR richting Venserpolder rijden.
HWR = Hoofd Werkplaats Railvoertuigen?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 31 okt 2024, 08:15
door IIVQ
Ja (zonder voertuigen), de werkplaats te Diemen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 31 okt 2024, 08:57
door Milco
Even googelen op "HWR Diemen" levert gelijk je antwoord op...

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: vr 01 nov 2024, 11:43
door n-evo
Als je weet dat “HWR” in Diemen zit hoef je waarschijnlijk ook niet meer te Googlen wat het is…

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 12:58
door TffpaA
We zijn alweer bijna twee maandjes verder, en sinds dit paniekerige gekraai in de media is het rond dit onderwerp dood- en doodstil gebleven. Is het dan wat ik al vermoedde: een storm in een glas water om wat procedureel geneuzel die vooral door de hijgerige media is gecreëerd? Of neemt men bij de VRA nu gewoon eventjes uitgebreid de tijd om tot een oordeel te komen en laat men GVB 'hangen'?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 14:45
door VIRM
Kun je niet tegen cliffhangers?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 14:46
door TffpaA
Dat gaat op een gegeven moment wel pijn doen aan de handjes, ja.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 15:14
door n-evo
TffpaA schreef: ↑do 07 nov 2024, 12:58We zijn alweer bijna twee maandjes verder, en sinds dit paniekerige gekraai in de media is het rond dit onderwerp dood- en doodstil gebleven. Is het dan wat ik al vermoedde: een storm in een glas water om wat procedureel geneuzel die vooral door de hijgerige media is gecreëerd? Of neemt men bij de VRA nu gewoon eventjes uitgebreid de tijd om tot een oordeel te komen en laat men GVB 'hangen'?
Volgens de VRA is een andere vervoerder niet aan de orde, dus dan heb je het antwoord op je vraag/vragen eigenlijk al.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 20:32
door Milco
Inmiddels is voor het GVB de dienstregeling die vanaf december geldt te vinden in de ovinfo-app.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 11 nov 2024, 20:57
door Durashift
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 11 nov 2024, 21:08
door Milco
Tuig

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 12 nov 2024, 12:30
door Natorious
Op het moment vindt het spoeddebat plaats in het Stadhuis omtrent de rellen van afgelopen week.
Daarom stoppen de metro's niet op Waterlooplein en rijdt tram 14 om en dus niet langs het Waterlooplein, aldus de website van GVB.
Kan me niet herinneren wanneer voor het laatst dit soort maatregelen getroffen zijn...
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 12 nov 2024, 17:32
door fred1954
Vanaf 17.00 uur rijden in Nieuw-West geen trams en bussen meer in verband met de te verwachten onrust vanavond.
Tramlijnen 1, 7, 13 en 17 rijden vanaf de stad ingekort tot Surinameplein (1,17) c.q. Postjesweg/Hoofdweg (7,13)
Buslijnen 61 en 63 rijden helemaal niet en lijn 21 wordt ingekort tot Bos en Lommerplein. Lijn 369 rijdt om via de A10.
De metro’s (50,51) rijden normaal in West.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 12 nov 2024, 18:00
door aadvannijen
Te zot voor woorden, dat dit nodig is.....
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 14 nov 2024, 07:54
door fred1954
Ik lees op Amstelveenz.nl dat de VRA overweegt lijn 51 op te heffen bij een eventuele ontvlechting van het metronet.
Ik meen in het verleden gelezen te hebben, dat juist lijn 51 zou blijven als het GVB tot ontvlechting zou overgaan.
https://www.amstelveenz.nl/nieuws/grote ... -dupe.html
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 14 nov 2024, 08:53
door TffpaA
Zal ook niet gaan gebeuren. Een ontvlechting zonder lijn 51 komt neer op een volledige ontvlechting, zoals ooit geopperd in de Metronetstudie uit (alweer) 2007. Dat zou tot forse overbediening op de Gaasperplastak cq onderbediening op de ringlijn leiden.
Het meest waarschijnlijke scenario is toch de semi-ontvlechting met een aan elkaar gekoppelde 50 en 53. Daarvoor zal de politiek dan wel over haar eigen schaduw heen moeten stappen, en de muitende Gaasperplassers moeten uitleggen dat ze er gewoon een metro met een comfortabele overstap op Van der Madeweg richting centrum mee blijven houden, én er hogere frequenties voor terugkrijgen bovendien.
Maar de politiek acteert liever op sentimenten dan naar de feiten te kijken.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 14 nov 2024, 16:59
door n-evo
De mogelijkheid waarbij metro 51 verdwijnt en waarbij de rest hetzelfde blijft stond als het goed is ook in de laatste documenten. Dus geen metro 51 en geen volledige ontvlechting. Uiteindelijk komen al die varianten vooral langs voor de show heb ik het idee. Laten zien dat ze echt alles onderzocht hebben, maar uiteindelijk gaat toch gewoon metro 53 eruit. Die optie komt keer op keer als voorkeur terug, dus we weten wel dat het gaat gebeuren.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 14 nov 2024, 18:40
door Meltrain
n-evo schreef: ↑do 14 nov 2024, 16:59
De mogelijkheid waarbij metro 51 verdwijnt en waarbij de rest hetzelfde blijft stond als het goed is ook in de laatste documenten. Dus geen metro 51 en geen volledige ontvlechting.
Dat zou wel echt de allerslechtste optie zijn. Je verbetert er namelijk niets mee en tegelijkertijd verdwijnt wel de verbinding Overamstel - Spaklerweg.
Als je al (vrijwel) volledig wilt ontvlechten, zou ik lijn 51 inkorten tot Spaklerweg (in combinatie met een verbouwing van dat station).
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 14 nov 2024, 19:11
door Styyx
De enige Amstel-Zuid verbinding opheffen is ook niet echt een goed idee lijkt me.
- Spoiler: show
- Nee, lijn 62 die om de 20 minuten rijdt telt niet mee
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 14 nov 2024, 19:18
door Meltrain
Ik pleit er ook zeker niet voor, maar het is beter dan lijn 51 volledig opheffen.
Op Spaklerweg zou je dan immers nog kunnen overstappen op lijn 51.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 14 nov 2024, 19:22
door ITF
Meltrain schreef: ↑do 14 nov 2024, 18:40
n-evo schreef: ↑do 14 nov 2024, 16:59
De mogelijkheid waarbij metro 51 verdwijnt en waarbij de rest hetzelfde blijft stond als het goed is ook in de laatste documenten. Dus geen metro 51 en geen volledige ontvlechting.
Dat zou wel echt de allerslechtste optie zijn. Je verbetert er namelijk niets mee en tegelijkertijd verdwijnt wel de verbinding Overamstel - Spaklerweg.
Als je al (vrijwel) volledig wilt ontvlechten, zou ik lijn 51 inkorten tot Spaklerweg (in combinatie met een verbouwing van dat station).
De 51 zou ik dan verlengen tot Amstel, dat is namelijk een knooppunt met aansluitingen, bij de Spaklerweg is er eigenlijk net niks. Er zijn daar überhaupt geen aansluitingen op andere bus- en tramlijnen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 14 nov 2024, 19:25
door TffpaA
En we zijn weer op de fantasietrein gestapt, zie ik. Het meest recente idee is om de 51 en 54 te laten zoals ze zijn, en de 50 en de 53 aan elkaar te koppelen bij Van der Madeweg, zodat een lijn Isolatorweg-Gaasperplas ontstaat. Alles met maximumfrequenties van 10x per uur.
Vooral de Westtak gaat er dan op vooruit, maar ook op de Gaasperplastak kan men dan vaker de metro nemen. In de Oostbuis gaat de frequentie iets, en op de Geintak een stuk, omlaag. Maar kennelijk is dat allemaal doorgerekend en geen probleem.