Oké!Busseninportland schreef: ↑za 04 jan 2025, 19:49 Nou die gaat flink op zen snoezen krijgen! Ik heb een klacht ingediend! De chauffeur van de 8129 gaat ook een melding maken en de boa's van Qbuzz gaan hem zo ook aanspreken!
Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Contacteer:
Want dat heeft zin? De chauffeurs in ZHN krijgen al zo veel te verduren deze dagen en dan ga je nog eens extra lopen mierenneuken over iets wat je ook op had kunnen lossen met een restitutie verzoek, Als je echt op die paar euro zit. De communicatie is al een dingetje dus het is helemaal niet zo vreemd dat personeel het ook even niet meer weet.Busseninportland schreef: ↑za 04 jan 2025, 19:49Nou die gaat flink op zen snoezen krijgen! Ik heb een klacht ingediend! De chauffeur van de 8129 gaat ook een melding maken en de boa's van Qbuzz gaan hem zo ook aanspreken!Busseninportland schreef: ↑za 04 jan 2025, 18:47 Nou kreeg net een asociale chauffeur op de 8210 op lijn 194, die zij dat we moeten betalen terwijl er op de site staat dat je tot 5 januari gratis reist! Heb er bij andere chauffeur geen problemen gehad!
Kan uit ervaring vertellen dat het meeste OV personeel er op zijn zachtst gezegt een bloedhekel aan heeft als buitenstaanders zich met hun werk gaan bemoeien.Nee. Er was een bus kapotgegaan dus heb ik tegen een chauffeur gezegd dat de 8213 naar de stalling ging! Ik heb wel geholpen om die bus te regelen! Want anders hadden we helemaal geen bus en stonden tientallen reizigers op lijn 178 gestrand. Want de rit voor ons was al vervallen
- ThatPCDude
- Donateur
Ik geloof dat het iets was met laadcapaciteit en ruimte. Katwijk heb je niet bijzonder veel ruimte om elektrisch te laden, vanwege de gigantische loods waar niet geladen mag wordenCamilleKreemers schreef: ↑za 04 jan 2025, 23:58 Wat was eigenlijk de gedachte van stallingen in beide Katwijk EN Noordwijk? Ze liggen nogal vlak bij elkaar en aldus AHCO passen er een totaal 80 bussen in beide stallingen.

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
- Busseninportland
- Contacteer:
Nou die chauffeur mag van mij wel op zen snoezen krijgen als ie zelfs zen collega's beledigt dat hun wel alle passagiers doorlaten zonder te betalen! Andere chauffeurs waren er het ook niet mee eens en de boa's ook niet dat ie zo aciociaal praatte tegen zen passagiers! Ik wacht zelf af op een berichtje en dan komt het wel goed. Hopelijk leert ie zen lesje en wordt ie een betere chauffeur!termatenjohan schreef: ↑zo 05 jan 2025, 01:43Want dat heeft zin? De chauffeurs in ZHN krijgen al zo veel te verduren deze dagen en dan ga je nog eens extra lopen mierenneuken over iets wat je ook op had kunnen lossen met een restitutie verzoek, Als je echt op die paar euro zit. De communicatie is al een dingetje dus het is helemaal niet zo vreemd dat personeel het ook even niet meer weet.Busseninportland schreef: ↑za 04 jan 2025, 19:49Nou die gaat flink op zen snoezen krijgen! Ik heb een klacht ingediend! De chauffeur van de 8129 gaat ook een melding maken en de boa's van Qbuzz gaan hem zo ook aanspreken!Busseninportland schreef: ↑za 04 jan 2025, 18:47 Nou kreeg net een asociale chauffeur op de 8210 op lijn 194, die zij dat we moeten betalen terwijl er op de site staat dat je tot 5 januari gratis reist! Heb er bij andere chauffeur geen problemen gehad!
Kan uit ervaring vertellen dat het meeste OV personeel er op zijn zachtst gezegt een bloedhekel aan heeft als buitenstaanders zich met hun werk gaan bemoeien.Nee. Er was een bus kapotgegaan dus heb ik tegen een chauffeur gezegd dat de 8213 naar de stalling ging! Ik heb wel geholpen om die bus te regelen! Want anders hadden we helemaal geen bus en stonden tientallen reizigers op lijn 178 gestrand. Want de rit voor ons was al vervallen
Bij die laatste zei de chauffeur aan mij dat ie geen bus heeft en op zoek was naar een bus! Dus hij vond het geen probleem dat ik naar de 8213 ging, want ik kende die chauffeur die pauze ging houden en zen bus op de buffer had gezet!
-
Nou als dit de manier is waarop je het tegen de chauffeur hebt gezegd dan snap ik wel dat je niet gratis mee kon. Sterker nog, dan mag je blij zijn dat je de bus niet uit moest. Een tandje of twee, drie minder mag best. Denk dat je er ook niet heel blij van wordt als jij op deze manier wordt aangesproken, "omdat je er een betere reiziger van wordt."
Chauffeur Syntus Utrecht.
-
Ook chauffeurs hebben zich aan de afspraken te houden. Als de afspraak is dat het OV gratis is, is het gratis.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
Ook chauffeurs zijn mensen, mensen maken wel eens een foutje. Zoals gezegd: verzoek tot restitutie en klaar. Niet te moeilijk doen, de chauffeurs in ZHN hebben al genoeg gezeur aan hun hoofd (gehad)
-
Nou, dat gezeur houdt helaas vast nog wel even aan gezien de uitval van bussen rond Leiden en het feit dat je in de oude Arriva-wagens niet eens kunt inchecken omdat daar alle validators zijn uitgesloopt.
- dylanwild94
- Donateur
Misschien zijn er nu wel mee bezig om in de ex Arriva Citea's de validators er weer in te bouwen. maar dat zullen wij morgen wel horen.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
-
Je bent wel een volhouder. Ik waag er nog 1 berichtje aan en dan laat ik het gaan. Ik ben het namelijk totaal niet met je eens. Ik denk ook niet dat het goed is om het op dit forum te vermelden. Je boort mijns inziens de chauffeur nog eens extra de grond in, door heel erg Je gelijk te willen halen. Bij andere chauffeurs en zelfs de boa's. Ik hoop dat jij een perfect mens bent die nooit fouten maakt.Busseninportland schreef: ↑zo 05 jan 2025, 09:13Nou die chauffeur mag van mij wel op zen snoezen krijgen als ie zelfs zen collega's beledigt dat hun wel alle passagiers doorlaten zonder te betalen! Andere chauffeurs waren er het ook niet mee eens en de boa's ook niet dat ie zo aciociaal praatte tegen zen passagiers! Ik wacht zelf af op een berichtje en dan komt het wel goed. Hopelijk leert ie zen lesje en wordt ie een betere chauffeur!termatenjohan schreef: ↑zo 05 jan 2025, 01:43Want dat heeft zin? De chauffeurs in ZHN krijgen al zo veel te verduren deze dagen en dan ga je nog eens extra lopen mierenneuken over iets wat je ook op had kunnen lossen met een restitutie verzoek, Als je echt op die paar euro zit. De communicatie is al een dingetje dus het is helemaal niet zo vreemd dat personeel het ook even niet meer weet.Busseninportland schreef: ↑za 04 jan 2025, 19:49Nou die gaat flink op zen snoezen krijgen! Ik heb een klacht ingediend! De chauffeur van de 8129 gaat ook een melding maken en de boa's van Qbuzz gaan hem zo ook aanspreken!Busseninportland schreef: ↑za 04 jan 2025, 18:47 Nou kreeg net een asociale chauffeur op de 8210 op lijn 194, die zij dat we moeten betalen terwijl er op de site staat dat je tot 5 januari gratis reist! Heb er bij andere chauffeur geen problemen gehad!
Bij die laatste zei de chauffeur aan mij dat ie geen bus heeft en op zoek was naar een bus! Dus hij vond het geen probleem dat ik naar de 8213 ging, want ik kende die chauffeur die pauze ging houden en zen bus op de buffer had gezet!
Denk nog eens na over Wat ik zei dat chauffeurs het in ZHN al lastig genoeg hebben. Probeer je daar eens in te verplaatsen? Uiteraard moet iedereen zijn werk goed doen. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
- nvdw
- Donateur
Ik heb er ook een paar laten betalen. Dat waren zonder uitzondering de mensen die via de achterdeur naar binnen glipten, met als toppunt een griet die dwars door de uitstappers heen naar een stoel liep en vervolgens uitgebreid met de telefoon op speaker ging zitten bellen. Geen zin om te roepen dat het gratis reizen was, bekijk het maar 

Feed the childrens
- Meltrain
- Donateur
Ik kan me niet voorstellen dat dat gezeur oplevert.buschauffeurDH schreef: ↑zo 05 jan 2025, 10:25 Nou, dat gezeur houdt helaas vast nog wel even aan gezien <knip> het feit dat je in de oude Arriva-wagens niet eens kunt inchecken omdat daar alle validators zijn uitgesloopt.

We weten uiteraard niet hoe hij het tegen de chauffeur zelf zei. Wellicht was dat wel op een heel respectvolle toon en heeft hij er alleen een andere chauffeur bijgehaald om tot een duidelijk antwoord te komen.Niwa ter Els schreef: ↑zo 05 jan 2025, 09:36 Nou als dit de manier is waarop je het tegen de chauffeur hebt gezegd dan snap ik wel dat je niet gratis mee kon. Sterker nog, dan mag je blij zijn dat je de bus niet uit moest. Een tandje of twee, drie minder mag best. Denk dat je er ook niet heel blij van wordt als jij op deze manier wordt aangesproken, "omdat je er een betere reiziger van wordt."
Dan blijft natuurlijk wel de vraag of je dit zo openbaar moet delen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Contacteer:
En wat hoop je nu te bereiken? Dat die chauffeur op zn blote knietjes sorry komt zeggen? Het enige wat je doet is die chauffeur hoofdpijn geven, en hem dan vervolgens bij zijn collega's EN op een openbaar forum nog eens even extra de grond in stampen. Als ik in mijn bus een of ander snotjochie zou hebben die mij de les leest zou ik ook korzelig reageren. Nogmaals OV personeel houd niet van bemoeienis.Busseninportland schreef: ↑zo 05 jan 2025, 09:13Nou die chauffeur mag van mij wel op zen snoezen krijgen als ie zelfs zen collega's beledigt dat hun wel alle passagiers doorlaten zonder te betalen! Andere chauffeurs waren er het ook niet mee eens en de boa's ook niet dat ie zo aciociaal praatte tegen zen passagiers! Ik wacht zelf af op een berichtje en dan komt het wel goed. Hopelijk leert ie zen lesje en wordt ie een betere chauffeur!termatenjohan schreef: ↑zo 05 jan 2025, 01:43Want dat heeft zin? De chauffeurs in ZHN krijgen al zo veel te verduren deze dagen en dan ga je nog eens extra lopen mierenneuken over iets wat je ook op had kunnen lossen met een restitutie verzoek, Als je echt op die paar euro zit. De communicatie is al een dingetje dus het is helemaal niet zo vreemd dat personeel het ook even niet meer weet.Busseninportland schreef: ↑za 04 jan 2025, 19:49Nou die gaat flink op zen snoezen krijgen! Ik heb een klacht ingediend! De chauffeur van de 8129 gaat ook een melding maken en de boa's van Qbuzz gaan hem zo ook aanspreken!Busseninportland schreef: ↑za 04 jan 2025, 18:47 Nou kreeg net een asociale chauffeur op de 8210 op lijn 194, die zij dat we moeten betalen terwijl er op de site staat dat je tot 5 januari gratis reist! Heb er bij andere chauffeur geen problemen gehad!
-
De ene bus moeten inchecken en een discussie krijgen waarom hier wel en in de andere bus niet.Meltrain schreef: ↑zo 05 jan 2025, 11:59Ik kan me niet voorstellen dat dat gezeur oplevert.buschauffeurDH schreef: ↑zo 05 jan 2025, 10:25 Nou, dat gezeur houdt helaas vast nog wel even aan gezien <knip> het feit dat je in de oude Arriva-wagens niet eens kunt inchecken omdat daar alle validators zijn uitgesloopt.![]()
Echt, mensen weten over van alles te zeuren tegen de chauffeur.
- Meltrain
- Donateur
Dat lijkt me niet iets specifieks voor OV-personeel: ik denk dat niemand het leuk vindt als een buitenstaander vertelt hoe zij/hij haar/zijn werk moet doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Daar is een hele goede oplossing voor: gewoon netjes je werk doen.
In dit geval ging een buschauffeur zijn eigen regels hanteren (reizigers laten betalen terwijl duidelijk is aangegeven dat het OV in ZHN gratis is t/m 5 januari). Niet gek dat je daar als reiziger niet van gediend bent.
Het is tekenend dat de chauffeurs op dit forum ook gelijk op hun tenen getrapt zijn.
In dit geval ging een buschauffeur zijn eigen regels hanteren (reizigers laten betalen terwijl duidelijk is aangegeven dat het OV in ZHN gratis is t/m 5 januari). Niet gek dat je daar als reiziger niet van gediend bent.
Het is tekenend dat de chauffeurs op dit forum ook gelijk op hun tenen getrapt zijn.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
Artikel 33
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Misschien betrof het een chauffeur uit een andere regio die even niet op de hoogte was van het gratis reizen? Iedereen kan een vergissing maken, dat is nou eenmaal menselijk. Zo te lezen zitten hier een aantal mensen op het forum die zelf nooit fouten maken op hun werk...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Het is ook tekenend dat jij er direct weer met een gestrekt been in moet gaan.
- dylanwild94
- Donateur
Fouten maakt iedereen. maar moet dat echt breed uit openbaar gemaakt worden er nog een soort van trots op zijn dat je hoop dat de betreffende chauffeur daar maar op zijn snoezen voor krijgt?
Denk dat dat laatste vooral verkeerd schiet bij een hoop chauffeurs zeker in een regio waar het ook niet zo heel soepel gaat.
Met dit gezegd hebbende is het denk ik ook maar goed om nu deze discussie te sluiten.
Denk dat dat laatste vooral verkeerd schiet bij een hoop chauffeurs zeker in een regio waar het ook niet zo heel soepel gaat.
Met dit gezegd hebbende is het denk ik ook maar goed om nu deze discussie te sluiten.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
-
- OVNL-beheerder
Laten we inderdaad teruggaan naar de inhoud in plaats van hierover te blijven bekvechten. Volgens mij zijn beide visies voldoende onder woorden gebracht.
- Busseninportland
- Contacteer:
Op Gouda worden er morgen als het goed is weer 15 touringcars ingezet!
https://www.ad.nl/alphen-aan-den-rijn/v ... ~a3d18c67/
Nou ik vraag me af hoe de passagiers morgen in die touringcars gaan betalen!
https://www.ad.nl/alphen-aan-den-rijn/v ... ~a3d18c67/
Nou ik vraag me af hoe de passagiers morgen in die touringcars gaan betalen!
- Lijn 45
- Contacteer:
Dat zijn de wagens van Pouw en BusiNext gezien het aantal. De meeste hebben er nog kaartlezers inzitten en anders rijden ze vast met handhelds.
-
Bussen waar Qbuzz apparatuur in zit moet de passagier betalen. Bussen zonder apparatuur of validators mogen passagiers gratis mee. Dat is wat er intern is gecommuniceerd.
-
Ik vind deze opstelling niet echt eerlijk dat de ene reiziger moet betalen en de andere wel gratis mee mag? Maar dat is mijn mening.
-
Dan wacht je lekker net zo lang dat er een bus voorbijkomt zonder apparatuur