Pagina 777 van 1287
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 16:23
door GroeneRuiter
.
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 16:28
door Aking
Dus bonuspunten? *O*
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 16:53
door GroeneRuiter
Gelukkig niet. :')
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 18:00
door Meltrain
Was het bij een zebrapad en/of stonden er verkeerslichten?
Durashift schreef:
Een goed exemplaar, zeker ONK wat mij betreft, is toch wel weer in waarde aan het stijgen. Aanbod is schaars natuurlijk.
Wat is ONK?
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 18:34
door nvdw
Durashift schreef:Netjes toch, voor een 2 liter (TCT?)
Een goed exemplaar, zeker ONK wat mij betreft, is toch wel weer in waarde aan het stijgen. Aanbod is schaars natuurlijk.
Nee, geen turbo. Wel met automaat. De officiële score volgens de fabriek is iets van 1 op 9,5 dus het valt nog reuze mee.
Schaars zijn ze zeker.
Wij XM-rijders zijn al in het stadium beland dat we naar elkaar zwaaien ;)
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 18:43
door Aking
Meltrain schreef:
Wat is ONK?
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 18:46
door nvdw
ONK, dat staat voor Origineel Nederlands Kenteken.
Dat betekent kort gezegd dat de auto nieuw in Nederland is verkocht. Waarom dat bijzonder zou moeten zijn? Nou, veel klassiekers en liefhebbersauto's worden uit het buitenland gehaald, omdat het aanbod daar groter is en/of omdat de kans groter is om een exemplaar te vinden waar geen vermogen aan laswerk in moet.
Dan krijg je dus een oudere auto met een kenteken uit een veel nieuwere serie, of een klassieker met kenteken uit een speciale serie voor oldtimers. Dan zie ik, en ik denk Durashift en andere liefhebbers met mij, toch iets liever een oude auto met een ONK, want die is sinds nieuw in Nederland en dat vinden wij toch een stukje specialer en waardevoller.
Dus als je dacht dat alleen bus- en treinfappers van die neuroten waren - think again!
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 18:49
door Aking
Au! 't is me wat! *O*
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 19:57
door Meltrain
Aking schreef:Meltrain schreef:
Wat is ONK?
Uiteraard heb ik op
Google gezocht, maar ik kon het niet (meteen) vinden.
@nvdw: Bedankt voor de uitleg. Ik heb weinig met auto's (afgezien van het feit dat ze handig zijn), dus ik zou hier nooit aan gedacht hebben.
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 20:09
door Aking
Meltrain schreef:Aking schreef:Meltrain schreef:
Wat is ONK?
Uiteraard heb ik op
Google gezocht, maar ik kon het niet (meteen) vinden.
Ja sorrie ik heb het gestartpaged (A)
En soms helpt het om iets meer (steek)woorden toe te voegen, "ONK auto" deed bij mij de truukje *O*
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 21:32
door GroeneRuiter
.
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: za 07 mar 2020, 22:18
door Aking
Je mist de [/quote] op het einde (A)
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 14:45
door en-es
Ik heb gisteren een exemplaar van Spoorwegen 2020 kunnen kopen in een boekhandel. In het voorwoord schrijft de schrijver Richard Latten dat het boek wat beknopter is geworden. Dat klopt wel, 696 bladzijden tegenover 832 bladzijden die Spoorwegen 2019 heeft.
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 20:28
door ArrivaBas
Ik heb de edities 2015, 2017 en 2018 op mijn plank liggen en overweeg 2020 binnenkort te bestellen. Ik denk dat het compacter maken van het boek zijn vruchten slechts voor korte termijn afwerpt. Door de nog steeds behoorlijke omvang van het boek is het risico op een vertraagd afgesloten manuscript groot.
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 20:36
door Lijn 45
Hij zal in ieder geval niet snel zo klein worden als de editie uit 1978 die hier op de plank staat.

Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 21:01
door en-es
Die had 88 bladzijden en er werden 8 landen behandeld. :D
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 21:09
door Suus
Toch vind ik de gedetailleerdheid van recentere jaargangen erg fijn. Als je in oudere jaargangen iets gaat opzoeken is de informatie soms erg summier en pak ik er toch nog eens een (anderstalige) Wikipedia-pagina bij.
De Nederlandse Wikipedia is qua spooronderwerpen vaak een bondige samenvatting van de jaarboeken, totdat een paar jaar geleden de klad er is ingenomen. Veel ontwikkelingen besproken in recente jaargangen vind je er niet meer terug.
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 21:29
door en-es
Als ik naar alle delen vanaf de eerste uitgave in 1978 kijk dan zie ik dat t/m 1994 het boek een handzaam formaat had. Daarna werd het dikker en vanaf 2006 werd het minder handzaam. En er was een tijd dat de boeken voor sinterklaas al in de winkels lagen.
Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 21:36
door Suus
De Kroatische snackbar in de straat staat in lichterlaaie
https://twitter.com/mediatvnl/status/12 ... 98817?s=21
https://twitter.com/mediatvnl/status/12 ... 79905?s=21
Update: Er is een evacuatiebus van de RET onderweg, dit is geen klein brandje meer.
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 21:39
door nvdw
De spoorwereld was vroeger natuurlijk een stuk overzichtelijker dan nu met alle particuliere spoorvervoerders, zowel reizigers- als goederen-.
Tel daarbij op dat het wordt samengesteld door één man met een fulltime baan, die ook nog een goed deel van zijn vrije tijd zelf achter al die treinen aangaat om ze op de plaat te zetten, en dan is het begrijpelijk dat het wel even kan duren. Als ik zo'n boek zou uitgeven zou ik graag compleet zijn en zo actueel als maar kan in een jaarboek, dus zou ik zelf de ingang van de nieuwe dienstregeling nog even afwachten.
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 21:55
door Suus
NLAlert ondertussen. Met een verkeerde straatnaam erin #fail
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 22:20
door Suus
En de metro mag niet meer stoppen op station Delfshaven. Reisadvies van de RET: Stukje lopen.
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 22:39
door Anne
Ook lijn 4 en 8 rijden daar nu niet.
Bij beide lijnen staat op de RET-site de volgende info:
Stremming. Tram 4 en tram 8 omgeleid. Extra reistijd tot 15 min.
Door een stremming Schiedamseweg is er op tramlijn 4 in beide richtingen en tramlijn 8 in beide richtingen een omleiding ingesteld via Nieuwe Binnenweg, Mathenesserlaan, Mathenesserdijk. De volgende haltes zijn vervallen: Delfshaven, Zeilmakersstraat, Van Duylstraat en Ruilstraat. Houd rekening met een extra reistijd tot 15 min. Advies: maak zoveel mogelijk gebruik van metro A, B of C.
Voor lijn 8 begrijp ik dit niet want dan zou die vanuit de Spanjaardstraat rechtsaf naar de Nieuwe Binnenweg moeten; maar als daar de tram mag rijden hoeft het metrostation toch niet dicht?
Mag ik even kwijt
Geplaatst: zo 08 mar 2020, 22:56
door Suus
Volgens mij kan lijn 8 prima keren op de Pelgrimsstraat, maar in plaats daarvan lijkt op het Eendrachtsplein rechtsaf de Nieuwe Binnenweg opgereden te worden om zo naar Spangen te rijden.
Edit: Er wordt gekeerd op de Pelgrimsstraat, maar een wagen is naar Spangen gestuurd om Marconiplein - Spangen te gaan pendelen.
Re: Mag ik even kwijt
Geplaatst: ma 09 mar 2020, 02:40
door Chrysa
Vandaag in de lijst met dronken aankopen: Vliegtickets naar Finland. :')