Pagina 80 van 282
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: ma 10 okt 2016, 17:50
door OmniLezer
Chrysa schreef:De wifi in al die bussen is hetzelfde volgens mij, zo traag is het toch niet dacht ik, ligt er alleen wel aan hoeveel mensen er op zitten.
Dat 999 maakt toch ook niet uit? Andere Brabantliners komen er toch niet in Gorinchem.
En ja, ik ben ook zo'n student die het laatste stukje in Breda per Brabantliner doet, omdat ik anders niet eens kan staan in die volle bussen. :X
Tja, als het mijn eerste keer is, weet ik dat niet hé en er zaten zo'n tien mensen in bus 401. Tien mensen van de 45/50 is ook echt funest voor de Wifi in de bus. Meestal komen Arriva bussen als 999 binnen als ze gaan bufferen en niet gelijk weg gaan. Meestal staat er wel 402 "Breda via Sleeuwijk," of wat er dan ook moet staan, mag ik verwachten. Dus dat wist ik niet nee. De bus was 50 seconden op Station Gorinchem.
De RET en Connexxion hebben nog betere Wifi en die is echt snel dus mag ik het niet vergelijken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: ma 10 okt 2016, 17:53
door Chrysa
Normaal zou het nummer er ook op moeten staan, als het goed verspringt dat automatisch.
Overigens stond dat buurtbusje weer op station Breda, dus die zal inderdaad van die wijkbus zijn, alhoewel ik geen idee heb wat hij er nu al doet.
Ook zat de 122 erg vol, wordt leuk als die naar een uurdienst gaat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: ma 10 okt 2016, 19:37
door Mr-W
Chrysa schreef:Overigens stond dat buurtbusje weer op station Breda, dus die zal inderdaad van die wijkbus zijn, alhoewel ik geen idee heb wat hij er nu al doet.
Ook zat de 122 erg vol, wordt leuk als die naar een uurdienst gaat.
Vergoedingsregeling Gewoon een restitutieformulier sturen als je langer dan 15 minuten moet staan. (
ook bij een studentenkaart krijg je +- €3) OmniLezer schreef:Chrysa schreef:De wifi in al die bussen is hetzelfde volgens mij, zo traag is het toch niet dacht ik, ligt er alleen wel aan hoeveel mensen er op zitten.
Dat 999 maakt toch ook niet uit? Andere Brabantliners komen er toch niet in Gorinchem.
En ja, ik ben ook zo'n student die het laatste stukje in Breda per Brabantliner doet, omdat ik anders niet eens kan staan in die volle bussen. :X
Tja, als het mijn eerste keer is, weet ik dat niet hé en er zaten zo'n tien mensen in bus 401. Tien mensen van de 45/50 is ook echt funest voor de Wifi in de bus. Meestal komen Arriva bussen als 999 binnen als ze gaan bufferen en niet gelijk weg gaan. Meestal staat er wel 402 "Breda via Sleeuwijk," of wat er dan ook moet staan, mag ik verwachten. Dus dat wist ik niet nee. De bus was 50 seconden op Station Gorinchem.
De RET en Connexxion hebben nog betere Wifi en die is echt snel dus mag ik het niet vergelijken.
Wifi van Conexxion is inderdaad veel sneller dan die van Arriva. Vooral het inloggen per bus vind ik bij Arriva irritant.
OmniLezer schreef:- .
- De bussen hebben echt kuipstoelen van een letterlijke kuip omdat ze hard zijn en je in elkaar drukken.
Vandaag 1 uur in een streekcitea gezeten (Lijn 132), dat is funest voor je rug

De Brabantliner stoelen zitten prima, al zijn de Integrobussen van TCR fijner.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: ma 10 okt 2016, 19:38
door gliderfighter
Er blijft 999 op staan tot 5 minuten voor vertrek voor een streekbus en 10 minuten bij een stadsbus. Ook moet het systeem wat tijd krijgen, want het moet bijvoorbeeld herkennen dat je bent aangekomen op het eindpunt van de rit die in het systeem staat, zodat hij daarna overschakelt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: ma 10 okt 2016, 19:44
door Chrysa
Mr-W schreef:
Vergoedingsregeling Gewoon een restitutieformulier sturen als je langer dan 15 minuten moet staan
Oh, ik kon gewoon zitten hoor. Volgend jaar zal ik dat wel doen ja, maar nu kan ik vrijwel altijd zitten.
Mr-W schreef:Vandaag 1 uur in een streekcitea gezeten (Lijn 132), dat is funest voor je rug.
Je had ook de trein kunnen nemen hoor.

Zelf vind ik die streekcitea's niet zo erg, alleen dat ene stoeltje vooraan is minder stevig dan de rest volgens mij.
Mr-W schreef:De Brabantliner stoelen zitten prima, al zijn de Integrobussen van TCR fijner.
Die TCR-Integro's zijn die hoge paarse dingen toch? Dit zitten inderdaad lekker, alhoewel TCR soms wel iets beter schoon mag maken. De vorige keer dat ik er in zat rook het nogal naar sigaretten.
Ik vind die Volans-volvo's ook lekker zitten, maar ik heb het idee dat achter de achterdeur de leuning veel rechter staat dan voor.
Oh, en speciaal voor jou Michael: Ik had vandaag een streekbus op een stadslijn. (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: ma 10 okt 2016, 20:28
door huibe
Het buurtbusje is gewoon in gebruik als wagen voor de chauffeurs van/naar het station. 1 van de elektrische auto's is in onderhoud.
Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: ma 10 okt 2016, 21:52
door Michael
Chrysa schreef:Oh, en speciaal voor jou Michael: Ik had vandaag een streekbus op een stadslijn. (A)
Zag het vanochtend ja. Reed op lijn 5. Is zo'n beetje dagelijkse kost
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: ma 10 okt 2016, 22:37
door Chrysa
Zou best kunnen, normaal zie ik dat niet als ik vanuit de 122 rechtstreeks een bus naar de Bijster inloop en andersom.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 09:08
door Hendrik
Er mogen geen vrachtwagens en "tot nader order" ook geen bussen over de Merwedebrug. Een omleidingsroute is nog niet bekend, aldus Arriva op Twitter...
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 09:37
door datm
Op twitter meldt Arriva dat alle vier de bussen die normaal gesproken over de Merwedebrug rijden vanaf nu omrijden via de a59, a2 en de a15.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 09:43
door CamilleKreemers
Is de MerwedeLingelijn geen oplossing? Dat lijkt me makkelijker voor de verbinding Papendrecht - Dordrecht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 10:12
door BrengMe
Nee, aangezien dit niet over de brug tussen Papendrecht en Dordrecht gaat

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 10:20
door Michael 1988
datm schreef:Op twitter meldt Arriva dat alle vier de bussen die normaal gesproken over de Merwedebrug rijden vanaf nu omrijden via de a59, a2 en de a15.
Best flinke omleiding dan. Mij lijkt het logischer om via de A27 of via de A16 te gaan rijden.
Edit: ik had de verkeerde Merwedebrug. Het is nog steeds een flinke omleiding, maar er zijn ook vrij weinig bruggen / oversteekmogelijkheden over de Maas zag ik.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 10:26
door Michael
Dit is de standaard omleiding bij een stremming op de A27. Gaat altijd via Den Bosch. Is wel het snelste en makkelijkste geloof ik.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 10:32
door CamilleKreemers
BrengMe schreef:Nee, aangezien dit niet over de brug tussen Papendrecht en Dordrecht gaat

Welke brug dan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 10:32
door Michael
De Merwedebrug op de A27 bij Gorinchem
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 11:53
door huibe
RWS gaat binnen 2 maanden de problemen oplossen....
Hoop niet dat het betekend 2 maanden geen bussen over de brug bij Gorinchem.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 12:21
door Chrysa
Dat zal druk worden bij dat pontje bij Kop van t Land.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 13:31
door Michael
huibe schreef:RWS gaat binnen 2 maanden de problemen oplossen....
Hoop niet dat het betekend 2 maanden geen bussen over de brug bij Gorinchem.
Vorige week zeiden ze inderdaad binnen 2 maanden. Ze gaan nu kijken of ze het eerder kunnen doen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 13:42
door Tijn
De lijnen 120, 121 en 402 gaan niet meer verder rijden dan Sleeuwijk Tol West, alleen de 400 en de 401 worden omgeleid via Zaltbommel. Dienstregeling gaat ook worden aangepast.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 13:51
door Chrysa
Vreemd dat ze niet over Dordt gaan, zal wel te veel bussen kosten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 15:28
door nvdw
Zowel via Zaltbommel als via het pontje bij Dordrecht ben je tussen station Gorinchem en de Tol drie kwartier tot een uur onderweg (extra filedrukte nog niet meegerekend) tegen normaal tien minuten. Dan liever een route zonder veerpont waar je ook nog eens afhankelijk bent van wachttijd en capaciteit.
Als alle bussen die omweg moeten maken, halveer je effectief de frequentie en dus de capaciteit van de bussen. Zie dan al die scholieren en studenten maar eens uit Den Bosch en Breda weg te krijgen.
En vanochtend vroeg (toen de eerste bussen vanuit Gorinchem de oversteek naar Brabant maakten) was er nog geen vuiltje aan de lucht...
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 15:46
door Durashift
nvdw schreef: (.)
Als alle bussen die omweg moeten maken, halveer je effectief de frequentie en dus de capaciteit van de bussen. Zie dan al die scholieren en studenten maar eens uit Den Bosch en Breda weg te krijgen.
En vanochtend vroeg (toen de eerste bussen vanuit Gorinchem de oversteek naar Brabant maakten) was er nog geen vuiltje aan de lucht...
Zal er achter de schermen niet voor een uitzonderingspositie gepleit worden?
Lijkt mij dat enkele bussen nou ook niet het verschil gaan maken, qua risico op schade.. 3x een dikke SUV achter elkaar de brug op geeft ongeveer hetzelfde gewicht..
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 15:57
door nvdw
Een ontheffing voor de lijnbussen zou voor Arriva de allerbeste optie zijn: dan kunnen alle diensten gewoon volgens het huidige boekje gereden worden. Maar ik heb zo de indruk dat er niet voor niets een massabeperking is van 3,5t en niet simpelweg een geslotenverklaring voor vrachtverkeer.
Inmiddels lees ik dat er een pendelbus rijdt tussen Gorinchem en de Tol.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: di 11 okt 2016, 16:10
door datm
Durashift schreef:Zal er achter de schermen niet voor een uitzonderingspositie gepleit worden?
Lijkt mij dat enkele bussen nou ook niet het verschil gaan maken, qua risico op schade.. 3x een dikke SUV achter elkaar de brug op geeft ongeveer hetzelfde gewicht..
Ik vermoed dat Arriva wel bezig is om met RWS tot een oplossing te komen.
En ik denk dat ze er samen best wel uit kunnen komen.
Anders kan TCR misschien iets beteken voor Arriva door met busjes over de brug te pendelen.
Ze hebben ook 20 personenbusjes in hun wagenpark en die mogen als het goed is wel over de brug rijden.