Pagina 9 van 11
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: zo 05 okt 2014, 13:49
door Joshua
Dat was inderdaad toen. Maar toen was ik heel druk koffie aan het verkopen haha.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: zo 05 okt 2014, 18:18
door Etienne
De t12533 reed vanochtend met een ICM-IV. Met de omreizers tussen Amersfoort en Apeldoorn niet echt succesvol. :N
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: ma 06 okt 2014, 10:04
door Jelmer
Op
https://ovaub.nl/voertuig/CXX:3883 zie ik deze R-NET MAN rijden op de Haarlemse stadslijn 2
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: ma 06 okt 2014, 10:32
door Jelmer
en nog eentje:
https://ovaub.nl/voertuig/CXX:9126
Sternetwagen op streeklijn 145 te Hoofddorp
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: ma 06 okt 2014, 10:35
door Jurre
Vanmorgen vertrok Ambassador 8495 rond kwart over 8 uit Hilversum als R-net 320 naar Amsterdam Amstel. Gezien de chauffeur een MER-jas aan had, vermoed ik dat de aankomende Citea problemen ondervond en zodoende er een reservebus was gepakt. Gebeurt de laatste tijd vaker merk ik, een gewone stads-/streekbus op R-net hier.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: ma 06 okt 2014, 10:41
door Milco
Het kan ook zo zijn dat de oorspronkelijke 320 uit Amsterdam, die wel met een Randstadnet-Citea reed, zoveel vertraging had opgelopen opweg naar Hilversum dat besloten was om eerder op de route te keren, bijvoorbeeld bij Huizen Busstation of bij Blaricum Carpoolplaats. In dat geval neemt een MER het vervallen deel over, in ieder geval van Hilversum totaan waar de Citea terug zou keren naar Amsterdam. Het traject in de andere richting (dus naar Hilversum) vervalt dan wel waarschijnlijk, maar dat is dan maar niet anders en er wordt in zo'n geval wel geprobeerd om de uitval zoveel mogelijk beperkt te houden.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: ma 06 okt 2014, 18:51
door Daniel
Klein verschilletje... 7 bakjes ICM in de t559 i.p.v. 10 bakken VIRM. Nou hoeft daar op een maandagmiddag niemand door achter te blijven, maar aardig vol stond het toch wel.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: di 07 okt 2014, 20:18
door koosmat64
Vandaag had ik het geluk dat ik in Maastricht op lijn 3 (Wolder-Amby) een Citea had i.p.v. een Volvo 7700.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: wo 08 okt 2014, 11:20
door Jelmer
https://ovaub.nl/voertuig/CXX:3822
Haarlemse streek MAN op lijn 2 te Haarlem
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: wo 08 okt 2014, 14:19
door Mike
Dit zal voorlopig wel een dagelijks gebeurtenis zijn dat een diesel op de gas lijnen zit.
Tevens rijden wij op zaterdag nacht de 280 met Volvo 8700 bussen gemengd met gas bussen. Misschien kan iemand dat aanpassen op de wiki?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: wo 08 okt 2014, 14:21
door Milco
Ik zal het aanpassen. In principe kan je dit trouwens zelf ook: met de gegevens van het forum inloggen op de wiki, pagina van lijn 280 opzoeken en bewerken maar! Tip voor de volgende keer! :)
Edit: jij bedoelt 14,5m Volvo's toch? Dan zal de inzet daarvan op lijn 280 niet lang meer duren vrees ik aangezien ze nu (bijna?) allemaal klaar zijn voor het Randstadnet. Of rijdt men in drgl 2015 's nachts gewoon met Ranstadnet-Volvo's?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: wo 08 okt 2014, 17:31
door marlies
Zag vandaag een SGM-drietje vertrekken vanaf het Hoofdstation in Groningen, was even een merkwaardig gezicht. Hij kwam weliswaar van een perronspoor, maar reed wel leeg. De echte sprinter die kort daarvoor al was vertrokken werd zoals gewoon gereden met.. InterCityMaterieel

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: wo 08 okt 2014, 19:47
door Suus
Ik dacht dat SGM onderhoud kreeg in Leidschendam en Eindhoven, maar ik weet ook dat er Groningse machinisten op de s5800 rijden, dus het zou ook voor herinstructie-doeleinden kunnen zijn :)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: wo 08 okt 2014, 19:48
door Daniel
In de herfst rijdt er in die hoek wel vaker een SGM voor het aanbrengen van Sandite als ik me niet vergis, is dat niet gewoon weer het geval nu?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: wo 08 okt 2014, 19:51
door Mike
Milco schreef:Ik zal het aanpassen. In principe kan je dit trouwens zelf ook: met de gegevens van het forum inloggen op de wiki, pagina van lijn 280 opzoeken en bewerken maar! Tip voor de volgende keer! :)
Edit: jij bedoelt 14,5m Volvo's toch? Dan zal de inzet daarvan op lijn 280 niet lang meer duren vrees ik aangezien ze nu (bijna?) allemaal klaar zijn voor het Randstadnet. Of rijdt men in drgl 2015 's nachts gewoon met Ranstadnet-Volvo's?
We hebben alleen maar Rnet volvo's, die had ik zaterdag voor de 280 ja.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: wo 08 okt 2014, 20:37
door Ardan
Er is ook weer een SGM'metje in de s7000 verdwaald :D Of zou dat ook expres zijn ivm sandite? Hij rijdt al de hele dag..
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: wo 08 okt 2014, 21:02
door dylanwild94
Bee schreef:Ik dacht dat SGM onderhoud kreeg in Leidschendam en Eindhoven, maar ik weet ook dat er Groningse machinisten op de s5800 rijden, dus het zou ook voor herinstructie-doeleinden kunnen zijn :)
in onnen werd/worden toch de magneetremmen onder de SGMmen gezet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: wo 08 okt 2014, 21:12
door MdJ
SGMmetje in de 7000 is voor sandite. Wellicht is het juiste stel in de juiste omloop nog niet nodig, maar de omloop is er al vast wel.
SGMmetje naar Groningen zal dezelfde reden zijn geweest. Voorheen waren dat ritten Zwolle-Groningen-Meppel-Leeuwarden-Zwolle v.v. Magneetremmen inbouwen was iets van vorig jaar, daar zijn ze echt inmiddels wel mee klaar. :)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: do 09 okt 2014, 10:16
door julsteren
Ardan schreef:Er is ook weer een SGM'metje in de s7000 verdwaald :D Of zou dat ook expres zijn ivm sandite? Hij rijdt al de hele dag..
Ik zag 'm ook, ik dacht zo van hé een SGM, wat moet dat hier?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: do 09 okt 2014, 10:53
door Maurice Hooikammer
Gisteren een DDZ op de Hanzelijn. Ook een 2x DDZ4 op de sprinter Zwolle-Utrecht.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: do 09 okt 2014, 11:05
door Milco
Er rijdt regelmatig inderdaad een DDZ in de s4600. Afgelopen dagen zelfs twee DDZ's en één VIRM4.
Acht bakken DDZ in de s5600 is normaal, zeker in de spitsuren.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: do 09 okt 2014, 12:45
door waldo79
DDZ in s4600 is helemaal geen gek idee. Comfort voor de lange afstanden en capaciteit tussen Almo en Asd.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: do 09 okt 2014, 18:29
door Suus
Inzet van DDZ in de s4600 is niet direct vanwege de capaciteit noodzakelijk. Ja, er zijn staanplaatsen maar er is een grote reizigersuitwisseling in Weesp waardoor op het drukste stuk, Amsterdam Centraal - Almere Centrum in principe niemand meer dan een kwartier in dezelfde trein staat. Alleen het toilet zou een probleem kunnen zijn voor de s4600, maar de vraag is of er veel mensen zijn die vanaf Dronten of Kampen Zuid verder reizen dan Almere Centrum, ik vermoed van niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: do 09 okt 2014, 23:03
door koosmat64
Vandaag op lijn 3 in Maastricht een Ambassador i.p.v. een Volvo 7700.
Op lijn 51 in Hoensbroek reed juist een Volvo 7700 i.p.v. een Ambassador/Citea.
En een bijzondere gebeurtenis vanuit Sittard met lijn 41.
De rit van 16:52 rijdt altijd met een Citea, maar vandaag reed er een Ambassador vooruit om de drukte op te vangen.
Goed geregeld. :pos:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30
Geplaatst: vr 10 okt 2014, 07:51
door wouter15
Volgens rijdendetreinen.nl rijdt de 11720 met VIRM IV+ICMm IV. Lijkt me een foutje :-)