Pagina 9 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 06 dec 2018, 13:24
door regenmaker
Er staat eigenlijk niets nieuws in. Maar ik blijf me afvragen of dit wel de juiste keuze is. Ik zie meer in het goedkoper/eenvoudiger/beter maken van het huidige vervoernetwerk, dan het te schrappen en door een deelauto of snelfietsroute te vervangen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 06 dec 2018, 16:55
door ovVeluwe
Als het regent trigger je mensen echt niet met de fiets als vervanger voor de bus. Keobike slaat volgens mij ook nog steeds niet aan hier in de regio. :?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 06 dec 2018, 16:59
door regenmaker
Een deelauto is ook zoiets. Handig voor als je in het dorp woont en een rijbewijs hebt. Maar als je dat niet hebt of je moet juist naar het dorp toe, heb je er dus niets aan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 06 dec 2018, 18:31
door Daniel
MarkHul schreef:Als het regent trigger je mensen echt niet met de fiets als vervanger voor de bus. Keobike slaat volgens mij ook nog steeds niet aan hier in de regio. :?
Keobike slaat volgens mij nergens echt aan, in de provincie Utrecht is het aantal huurlocaties ook al gereduceerd.
Het probleem van al die deelfietssystemen die nu als paddenstoelen uit de grond schieten is natuurlijk gewoon dat je per (half) uur betaald, dat wordt nogal prijzig als je van de huurlocatie bij een halte naar je werk fietst en na een werkdag weer terug. Dan fiets je immers weliswaar kort, maar als er geen inleverlocatie nabij je werk is heb je hem lang in gebruik. Naast dat je ook nog het risico loopt wel heen maar niet terug kunt fietsen afhankelijk van de beschikbaarheid, erg onhandig als je op een OV-loze plek bent.
Vandaar ook dat je forensen juist wel veel OV-fietsen ziet gebruiken omdat je dan een vaste prijs per dag betaald.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 09:06
door Klaasje
Daarnaast geeft de website van Keolis ook sterk de indruk dat het een erg ontoegankelijk systeem is zolang je geen ov-abbonnement bij die toko hebt. Als ik nooit met Keolis reis kan je schijnbaar minder makkelijk van het systeem gebruik maken dan van een OV-fiets. Die laatste biedt ook een abonnement als je verder niets bij NS doet en minimaal een ov-chipkaart hebt.

Edit: Kennelijk is het inmiddels laagdrempeliger. Bij mij is het kwaad al verricht..

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 10:16
door sirvinniei
Daniel schreef:
MarkHul schreef:Als het regent trigger je mensen echt niet met de fiets als vervanger voor de bus. Keobike slaat volgens mij ook nog steeds niet aan hier in de regio. :?
Keobike slaat volgens mij nergens echt aan, in de provincie Utrecht is het aantal huurlocaties ook al gereduceerd.
Het probleem van al die deelfietssystemen die nu als paddenstoelen uit de grond schieten is natuurlijk gewoon dat je per (half) uur betaald, dat wordt nogal prijzig als je van de huurlocatie bij een halte naar je werk fietst en na een werkdag weer terug. Dan fiets je immers weliswaar kort, maar als er geen inleverlocatie nabij je werk is heb je hem lang in gebruik. Naast dat je ook nog het risico loopt wel heen maar niet terug kunt fietsen afhankelijk van de beschikbaarheid, erg onhandig als je op een OV-loze plek bent.
Vandaar ook dat je forensen juist wel veel OV-fietsen ziet gebruiken omdat je dan een vaste prijs per dag betaald.
Ze hebben die dingen ook niet op de meest logische plekken gezet. Het handigst lijken ze me op grote industrieterreinen zonder veel bushaltes, aangezien ze vooral handig zijn voor navervoer.
In Leusden is het industrieterrein klein en heeft hij een goede busverbinding, Harderwijk idem. In Ede rijdt al een frequente stadsdienst die voor navervoer zorgt (lumierestraat is de enige die enigzins gunstig staat, maar die had wat mij betreft op de Niels Bohrstraat kunnen staan), Apeldoorn idem (hoewel laan van dierenriem wel gunstig ligt).
Epe en Vaassen hebben een frequente kernverbinding en Stichtstebrug Almere en Wittenberg liggen gewoon veel te afgelegen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 11:49
door Maxim
Daniel schreef: Keobike slaat volgens mij nergens echt aan, in de provincie Utrecht is het aantal huurlocaties ook al gereduceerd.
Verplaatst*. In Leusden inderdaad niet overal even goed gebruikt, maar in IJsselstein en Mijdrecht staan ze straks bij grote bedrijventerreinen, dat lijken me logische locaties :Y

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 12:47
door Daniel
Dat ligt eraan of je rechtstreeks bij die halte kunt komen van waar je woont. Anders moet je alsnog voor bv. één halte overstappen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 12:52
door regenmaker
De enige keer dat ik de Keobike zou gaan gebruiken is als ik de laatste stadsbus zou missen. Alleen moet de fiets 's nachts weer in een carrousel staan. Niet echt handig voor mij. Wel als dat punt bij station Osseveld er komt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 20:07
door Statler Rail
De publicatie van het PvE en daarmee de start van de feitelijke aanbesteding was al uitgesteld naar 9 januari, maar is vandaag nog verder uitgesteld naar 30 januari 2019.

Zou er iets aan de hand zijn? :?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 09 jan 2019, 10:54
door HOV38
Ah balen! Ik kon zojuist al geen publicaties vinden op tenderned maar dit verklaard waarom. Geen verassing gezien de commotie rond het concept PvE..

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 11:14
door HOV38
De publicatie van de definitieve aanbestedingsdocumenten is wederom uitgesteld. Na 9 jan en 30 jan is de datum nu verschoven naar 6 feb.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 11:43
door Abus
Dat betekent dus dat de colleges van GS van de drie provincies allemaal op 5 februari een identiek besluit moeten nemen. Ben benieuwd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 17:11
door Statler Rail
Ze schrijven dat de publicatie is uitgesteld met "vooralsnog een week". Dat woordje "vooralsnog" straalt niet veel vertrouwen uit dat ze de genoemde datum dit keer wél gaan halen. Je zou bijna denken dat het PvE IJssel-Vecht door Theresa May wordt voorbereid; vooralsnog lijkt het op een "no deal".

Oorspronkelijk zou het PvE al eind november gepubliceerd worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 18:50
door Hainje
Statler Rail schreef:Je zou bijna denken dat het PvE IJssel-Vecht door Theresa May wordt voorbereid; vooralsnog lijkt het op een "no deal".
Afbeelding

_O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 20:47
door regenmaker
Ik vermoed dat men het niets eens kan worden over de nieuwe merknaam. :') :lol:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 20:51
door cassie127
De huisstijl zal vast wel veel gaan lijken op dat wat we nu al in Overijssel en Flevoland (en enkele bussen in twente en op de veluwe) gaan zien, verwacht ik zo

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 21:35
door dennistd
Ik zou het gewoon allemaal Oostnet gaan noemen (A)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 22:12
door SuperGhost
Oostenbaar Vervoer :roll:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 23:14
door Z2N
Bus. Stelletje ambtenaren jullie... :X

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 23:30
door sirvinniei
dennistd schreef:Ik zou het gewoon allemaal Oostnet gaan noemen (A)
Nee, want er zijn 3 oosterlijke concesies. Ik stel voor om het geografisch in te delen ijssel-vecht krijgt de formule noordoosten, rijnwaal zuidoosten en berkel-dinkel middenoosten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 23:35
door dennistd
Mja, maakt het voor de reiziger uit tot welke concessie een bepaalde bus precies behoort?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 23:58
door SuperGhost
Rijn-Waal zie ik gewoon de merknaam Breng voortzetten eigenlijk (het is immers toch grotendeels de huidige Stadsregio-concessie aangevuld met de paar Rivierenland-lijnen die er zijn en een enkele Achterhoekse lijnen).

Berkel-Dinkel zou in principe Blauwnet kunnen overnemen.

IJssel-Vecht kan dan wellicht Groennet heten (verwijzend naar het vele groen op de Veluwe) (A)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 02:23
door Cas
Zullen we R-net dan gelijk even omdopen tot Roodnet? :')

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 06:01
door cassie127
SuperGhost schreef: IJssel-Vecht kan dan wellicht Groennet heten (verwijzend naar het vele groen op de Veluwe) (A)
Terwijl dat het grootste blauwe bussen/treinen gebied is :P