De mini aanbesteding
-
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Hier is mijn volledige bod (Notitie: Dit zijn 4 pagina's):
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Nu kunnen jullie ook zien aan welke extraatjes ik tijd heb gestoken. (Mooi opgemaakte dienstregeling, de lijnennetkaart, overstaptabel.)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Nu kunnen jullie ook zien aan welke extraatjes ik tijd heb gestoken. (Mooi opgemaakte dienstregeling, de lijnennetkaart, overstaptabel.)
Ik blub in het Drecht.
Re: De mini aanbesteding
Dat ziet er echt verdomde mooi uit zeg!
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Ik bedoel inderdaad Ziekenhuis - Zuidwijk 4-5Daniel schreef:Die relatie 2-4 had overigens ook niks te maken met de vervoersvraag, maar des te meer met de efficiëntie van de omloop. Had ook wel een doorkoppeling 2-5 kunnen bieden, maar daar was ook geen vraag.
Of bedoel je punten voor de verbinding Zuidwijk - Ziekenhuis die ik er ook op zaterdag in had zitten? Maar da's geen 2-4. En sowieso kwam dat toevallig mooi uit in de omloop.
Wanneer denk je de lijst met voertuigen klaar te hebben dan kan ik vast nadenken over de geüpdatete beoordeling voor 1 juni. :)DrechtBlub schreef:@DrechtBlub
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De mini aanbesteding
Wel grappig: spitsuurlijn 1. Komt dat in het echt ook ergens voor?DrechtBlub schreef:Hier is mijn volledige bod (Notitie: Dit zijn 4 pagina's):
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Nu kunnen jullie ook zien aan welke extraatjes ik tijd heb gestoken. (Mooi opgemaakte dienstregeling, de lijnennetkaart, overstaptabel.)
Re: De mini aanbesteding
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Ik ben ongeveer 2/3e door alle bussen die op de markt zijn in Europa van grotere busbouwers heen, dat zijn er nog meer dan ik dacht. Mijn grootste probleem is dat prijs vaak alleen maar per offerte beschikbaar is en varieert per ordergrootte dus ik heb eigenlijk van geen enkel bustype een prijs kunnen terugvinden.regenmaker schreef:Wanneer denk je de lijst met voertuigen klaar te hebben dan kan ik vast nadenken over de geüpdatete beoordeling voor 1 juni. :)
Met een beetje werk krijg ik 'm denk ik wel af in de komende dagen muv. prijs, dat zal je er dan zelf bij moeten gaan doen op een manier die een goede balans vormt.
Thanks :Dtraibergen schreef:Dat ziet er echt verdomde mooi uit zeg!
Geen idee, ik ben gewoon begonnen met nummeren in de volgorde dat ik de lijnen heb bedacht. :')ZO6176 schreef: Wel grappig: spitsuurlijn 1. Komt dat in het echt ook ergens voor?
Zo dat ziet er ook wel zeer netjes uit zeg :)Daniel schreef:Hier ook het volledige bod van BleuBuzz.
Ik blub in het Drecht.
Re: De mini aanbesteding
Hierbij ook mijn bieding. Niet zo mooi uitgevoerd als de rest maar de afdeling PR was met vakantie.
https://drive.google.com/file/d/1FV0hjD ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1FV0hjD ... sp=sharing
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De mini aanbesteding
Onder "de rest" vind ik een 404-error.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Gefixt. Overigens heeft de nieuwe kaart een make-over gekregen met wat input van Yanaike. ;)
- Spoiler: show
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De mini aanbesteding
Ziet er goed uit maar komt er ook een nieuwe legenda?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Natuurlijk. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Welk programma heb jij hier eigenlijk gebruikt voor je lijnennetkaart?Yanaike schreef:
Ik blub in het Drecht.
Re: De mini aanbesteding
Ben ik de enige die een mannetje ziet in de kaart van Regenmaker? :o
- Spoiler: show
Adobe Illustrator! :)DrechtBlub schreef:Welk programma heb jij hier eigenlijk gebruikt voor je lijnennetkaart?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Nog wat icoontjes:
- Spoiler: show
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De mini aanbesteding
Ik heb pas net de tijd gehad om een beetje dieper in de aanbestedingen van de anderen te duiken.
Het valt me op dat er grofweg drie keuzes gemaakt zijn:
Vervoerders die een relatief "simpel" lijnennet hebben gekozen met drie (ring)lijnenbundels van/naar het busstation: DriveGreen, DAB, ETF, PHS Bus, Pieper, Stadsvervoer Heelhout en Viilinga. De verschillen zitten 'm vooral in de manieren waarop haltes Vuurbaak/Vlinderdoorn vs. Diedenstraat/Drakenboom, Houttuin vs. Jekelstraat en Westelijke Randweg bediend worden.
Vervoerders die extra snelle ritten aanbieden tussen Zuidwijk en Ziekenhuis 'buitenom': BleuBuzz en NWZO
Ik had er zelf nooit bij stil gestaan dat dit überhaupt een optie was. Voor mij leek het heel logisch dat alle reizigers tussen Zuidwijk/Grachthout en Ziekenhuis via het Busstation zouden reizen. Ik heb wel rechtstreekse lijnen van/naar het Ziekenhuis (over het busstation heen) aangeboden zodat reizigers niet over hoeven te stappen.
Vervoers die extra snelle ritten aanbieden tussen Grachthout en Ziekenhuis: TraveLink. Volgens mij is TraveLink de enige die een lijn (lijn 5) heeft die vanuit Centrum Noord in één keer naar Houttuin en door naar het Ziekenhuis rijden. Zoiets vergelijkbaars heb ik nog wel even overwogen, maar ik vond het busstation en centrum te belangrijk om links te laten liggen.
De bediening van Houtkade is bij bijna iedereen hetzelfde volgens mij (correct me if I'm wrong). Alleen Daniel met BleuBuzz heeft een unieke grappige lusroute bedacht tussen Grachthoutsingel en Houtkade II.
Het valt me op dat er grofweg drie keuzes gemaakt zijn:
Vervoerders die een relatief "simpel" lijnennet hebben gekozen met drie (ring)lijnenbundels van/naar het busstation: DriveGreen, DAB, ETF, PHS Bus, Pieper, Stadsvervoer Heelhout en Viilinga. De verschillen zitten 'm vooral in de manieren waarop haltes Vuurbaak/Vlinderdoorn vs. Diedenstraat/Drakenboom, Houttuin vs. Jekelstraat en Westelijke Randweg bediend worden.
Vervoerders die extra snelle ritten aanbieden tussen Zuidwijk en Ziekenhuis 'buitenom': BleuBuzz en NWZO
Ik had er zelf nooit bij stil gestaan dat dit überhaupt een optie was. Voor mij leek het heel logisch dat alle reizigers tussen Zuidwijk/Grachthout en Ziekenhuis via het Busstation zouden reizen. Ik heb wel rechtstreekse lijnen van/naar het Ziekenhuis (over het busstation heen) aangeboden zodat reizigers niet over hoeven te stappen.
Vervoers die extra snelle ritten aanbieden tussen Grachthout en Ziekenhuis: TraveLink. Volgens mij is TraveLink de enige die een lijn (lijn 5) heeft die vanuit Centrum Noord in één keer naar Houttuin en door naar het Ziekenhuis rijden. Zoiets vergelijkbaars heb ik nog wel even overwogen, maar ik vond het busstation en centrum te belangrijk om links te laten liggen.
De bediening van Houtkade is bij bijna iedereen hetzelfde volgens mij (correct me if I'm wrong). Alleen Daniel met BleuBuzz heeft een unieke grappige lusroute bedacht tussen Grachthoutsingel en Houtkade II.
Re: De mini aanbesteding
Zeer interessant om de verschillende visies te lezen. Zitten zeker een paar ideeën tussen maar ook aantal een dingen waar ik niet voor zou kiezen. Maar dat is persoonlijk.
Ik heb net de uitgebreidere kaart zitten bestuderen. Zijn het niet erg veel stallingen? Ik moest wel lachen om de stortplaats. Moeten we ook de vuilniswagens van Heelwoud inplannen?
Het bruggetje in Heelwoud is leuk bedacht.
De scholen zijn ook leuk maar wat nu wel het probleem is dat het stadsvervoer van Heelwoud is bedacht maar scholen geven andere vervoersstromen. Ik weet niet of DriveGreen verplicht wordt rechtsreekse schoollijnen moet gedogen of dat deze dienstregeling weer overhoop wordt gehaald. Evenzo met bediening van Oker.
Ik heb net de uitgebreidere kaart zitten bestuderen. Zijn het niet erg veel stallingen? Ik moest wel lachen om de stortplaats. Moeten we ook de vuilniswagens van Heelwoud inplannen?
Het bruggetje in Heelwoud is leuk bedacht.
De scholen zijn ook leuk maar wat nu wel het probleem is dat het stadsvervoer van Heelwoud is bedacht maar scholen geven andere vervoersstromen. Ik weet niet of DriveGreen verplicht wordt rechtsreekse schoollijnen moet gedogen of dat deze dienstregeling weer overhoop wordt gehaald. Evenzo met bediening van Oker.
Re: De mini aanbesteding
Waar zie jij een vuilstort?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Viel mij ook op ja. Een ringlijn door Houtkade zag ik in wel meer biedingen (bij mij lijn 1, alleen in de spits). Het leek mij echter niet logisch om twee tegengestelde ringlijnen in te voeren omdat dat zo'n omweg is voor reizigers van Grachthout naar het busstation in de spitsrichting (en inconsequente routes in spits en dal)Yanaike schreef:De bediening van Houtkade is bij bijna iedereen hetzelfde volgens mij (correct me if I'm wrong). Alleen Daniel met BleuBuzz heeft een unieke grappige lusroute bedacht tussen Grachthoutsingel en Houtkade II.
Daarom dus gekozen voor dat lusje in lijn 2 zodat er een halfuursdienst in de spits geboden kon worden van de Grachthoutsingel naar het Busstation met lijn 1 en 2 samen (en in de middagspits terug). Overigens vanwege de redelijke reizigersstroom Grachthout - Ziekenhuis ook in de spits bewust een koppeling van 2 en 5, wat achteraf noodzaak bleek trouwens want had ik de spitsgelede van lijn 2 op zichzelf laten keren dan was er een probleem met de ruimte op het busstation ontstaan.
Ik kwam op het idee door het beoordelingscriterium dat genoemd werd: reistijd van Zuidwijk naar het Ziekenhuis. Slokte wel aardig wat DRU op doordat je een fors stuk zonder haltes rijdt, maar maakte de bediening in Zuidwijk tegelijk ook eenvoudiger. En 's avonds en op zondag kon ik zo weer wat DRU besparen omdat die lijn 4 toch maar twee haltes bediende, daarom heeft 'ie ook amper avondritten. Naast dat het korte rondje op zondag er precies voor zorgde dat lijn 2, 3 en 4 in een twee uur durende omloop pasten en zo met één bus gereden konden worden.Yanaike schreef:Vervoerders die extra snelle ritten aanbieden tussen Zuidwijk en Ziekenhuis 'buitenom': BleuBuzz en NWZO
Ik had er zelf nooit bij stil gestaan dat dit überhaupt een optie was. Voor mij leek het heel logisch dat alle reizigers tussen Zuidwijk/Grachthout en Ziekenhuis via het Busstation zouden reizen.
Zitten ook wel wat toevalligheden in m'n bieding hoor, zoals de ene rit van lijn 4 die bij het ziekenhuis precies op lijn 5 bleek te kunnen keren wat me weer een matrit voor de uitwisseling van geleed voor 10-meter scheelde.
Een opvallende overeenkomst tussen veel vervoerders vindt ik trouwens ook wel het frequent met 10-meterbussen rijden in plaats van lager frequent met groter materieel wat qua eisen op zich was toegestaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
Haha ik heb de sterrenwacht voor vuilstort aangezien. Oeps. Het leek op het schermpje van de telefoon net een glascontainer.
Ik heb gekozen voor 10 meter wagens met hogere frequentie om zo betere aansluitingen te genereren. Inderdaad was uursdienst minimum eis maar ik vond dat wat karig op een aantal lijnen. Zeker grachthout met hogere woondichtheid leek me dat wel wenselijk.
Ook bewust voor 1 materieeltype. Alleen vraag ik me nu af of mijn reserve niet te groot was. 9 wagens voor 7 omlopen. Bewust gedaan. Stel dat 1 schade of lastig defect heeft dan is er nog ruimte voor planmatig onderhoud. Ik zie dat er een aantal vervoerders slechts 1 reservewagen hebben. Misschien dat wanneer ik dat ook had gedaan de aanbesteding had gewonnen.
Ik heb gekozen voor 10 meter wagens met hogere frequentie om zo betere aansluitingen te genereren. Inderdaad was uursdienst minimum eis maar ik vond dat wat karig op een aantal lijnen. Zeker grachthout met hogere woondichtheid leek me dat wel wenselijk.
Ook bewust voor 1 materieeltype. Alleen vraag ik me nu af of mijn reserve niet te groot was. 9 wagens voor 7 omlopen. Bewust gedaan. Stel dat 1 schade of lastig defect heeft dan is er nog ruimte voor planmatig onderhoud. Ik zie dat er een aantal vervoerders slechts 1 reservewagen hebben. Misschien dat wanneer ik dat ook had gedaan de aanbesteding had gewonnen.
-
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Het valt op dat er geen winkels zitten in de buurt van de universiteit, terwijl als ik kijk naar de echte universiteiten dat veelal de grotere universiteiten wel iets van winkels op het terrein hebben of direct er naast.regenmaker schreef:Nog wat icoontjes:
- Spoiler: show
Ik blub in het Drecht.
Re: De mini aanbesteding
Alleen lijkt het mij niet dat niet-studenten gaan winkelen in de winkels van het universiteitscomplex. In Utrecht zie ik dat gewoon echt niet gebeuren, vooral ook omdat het daar met alleen studenten al echt druk genoeg is.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Alle aanbestedingsdocumenten voor de volgende concessie worden voor 1 juni hier geplaatst: Concessies Sterrenburcht Kanalendijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De mini aanbesteding
Ziet er goed uit. Het kan zo de folderrekken van heelwoud in.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten