Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vinny schreef:Dat er beweegbare bruggen in het tracé komen lijkt me niet wereldschokkend: die liggen in de huidige spoorlijnen ook al en dat levert geen noemenswaardige problemen voor trein- en scheepvaart op.
Dat zou ik niet zo hardop willen zeggen. Menig dienstregelingsmodel is al stukgelopen op de brugopeningen in Friesland.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Vinny schreef:Dat er beweegbare bruggen in het tracé komen lijkt me niet wereldschokkend: die liggen in de huidige spoorlijnen ook al en dat levert geen noemenswaardige problemen voor trein- en scheepvaart op.
Dat zou ik niet zo hardop willen zeggen. Menig dienstregelingsmodel is al stukgelopen op de brugopeningen in Friesland.
De staande mastroute wordt niet gekruist door de nieuwe spoorlijn, dus dat scheelt weer. De twee beweegbare bruggen die ik zo even zie zijn over het Ketelmeer en over de Scharsterrijn danwel de Kuinder of Tjonger (Tsjeukermeer). Die hoeven minder vaak bediend te worden dan over het Van Harinxmakanaal en Prinses Margrietkanaal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website