Pagina 9 van 31

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: ma 13 dec 2010, 12:36
door Oud forumgebruiker
Ik zag net een Citea vertrekken vanaf Zaandam Station op lijn 92, ze worden dus ingezet nu!
En v andaag zijn de bestemmingen op de displays wel geupdated: zag een 69 met

Assendelft
-scroll- Station Saendelverlaan -scroll-

:(

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: di 14 dec 2010, 18:28
door VIRM
Op 12 december moest en zou het busstation opengaan. Vanochtend heb ik dat letterlijk aan den lijve mogen ondervonden. :( Ze hadden het beter even een weekje later open mogen gooien zodat alles gewoon op orde was.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: di 14 dec 2010, 23:47
door Meltrain
ziggy schreef:Ik zag net een Citea vertrekken vanaf Zaandam Station op lijn 92, ze worden dus ingezet nu!
En v andaag zijn de bestemmingen op de displays wel geupdated: zag een 69 met

Assendelft
-scroll- Station Saendelverlaan -scroll-

:(
Dat die toevoeging er nog steeds bij moet zeg.
Na een jaar zou het toch wel logisch moeten zijn dat het nieuwe station Krommenie-Assendelft bedoeld wordt. :?

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 16 dec 2010, 00:10
door Oud forumgebruiker
Het probleem is dat er ook nog bussen zijn met als eindpunt het oude station (hoe verzin je het he...)

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: wo 22 dec 2010, 23:50
door Suus
Na anderhalve week kunnen we het volgende constanteren

De 284 rijdt met rode bussen
De InfoXX problemen lijken voorlopig opgelost
Op het busstation van Zaandam zit nu een loket van Connexxion, voor zover ik weet is dat het enige Connexxion-only loket in Nederland
De Citea's worden volgens mij zo min mogelijk ingezet, je ziet bijna alleen maar rode Ambassadors rijden eigenlijk

Daarnaast is de indeling van de groene en de rode amba's niet hetzelfde. De stoelbekleding is natuurlijk anders, maar op de een of andere manier heeft men een extra rij stoelen in de rode amba's kunnen proppen, en ik heb geen idee hoe men daar voor elkaar heeft gekregen :|

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 dec 2010, 10:46
door tsov
Heb je niet per ongeluk in een korte groene Amba gezeten, die zijn 2 meter korter en 'missen' dus een rij stoelen ;)

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 dec 2010, 10:51
door Suus
Een bus die twee meter korter is mist maar één rij stoelen? Dan moet of de beenruimte zeer royaal zijn, of er klopt iets niet :')

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 dec 2010, 11:15
door tsov
Volgens mij missen ze inderdaad twee rijen, één beneden, één boven. Dacht ik. Maar ik heb misschien 2x in zo'n ding gezeten.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 dec 2010, 12:53
door find_your_spot
In die 15 meter Ambassadors lopen de stoelen van achter naar voren in 3 traps-ge-wijs af waardoor er op 2 niveau's lager nog zwevende stoelen zijn bij geplaatst.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 dec 2010, 12:59
door Milco
15 meter Ambassadors? Die wil ik wel eens zien dan... :lol:
Je bedoelt zeker de 13,7 meter Citea's, neem ik aan.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 dec 2010, 13:04
door Suus
Ik vind het toch knap dat je in zo'n kleine concessie 4 verschillende soorten bussen besteld kan krijgen die ook nog eens enthousiast door elkaar gehaald kunnen worden :')

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 dec 2010, 21:13
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:Op het busstation van Zaandam zit nu een loket van Connexxion, voor zover ik weet is dat het enige Connexxion-only loket in Nederland
De Citea's worden volgens mij zo min mogelijk ingezet, je ziet bijna alleen maar rode Ambassadors rijden eigenlijk
Dat CXX-loket zit er al jaaaaren, nu inderdaad wel in het nieuwe gebouw. Voorheen in de gecombineerde chauffeurskantine. En de Citea's? Ik zie ze vrijwel dagelijks op de lijnen 91 en 92.

@ type busse: ik tel er 3? Of bedoel je de verschillende kleuren ook erbij? Op lijn 89 kunnen nu eenmaal en best 10-meter bussen rijden i.v.m. krappe straten. Sinds 2000 rijden al 10-meterbussen op die lijn.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 dec 2010, 21:24
door MdJ
12 meter, groen (1)
12 meter, rood (2)
13,7 meter, rood (3)
10 meter, groen (4).
(welke nummers hebben die 10-meterts eigelijk? :))

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 dec 2010, 21:48
door Oud forumgebruiker
Een andere kleur is toch geen ander type :P

3485-3489 deze nummers krijgen de groene 10 meter Ambassadors
3490-3499 deze nummers krijgen de Citea's
3550-3563 deze nummers krijgen de groene 12 meter Ambassadors
3564-3596 deze nummers krijgen de Ambassadors met MRA look.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 dec 2010, 22:05
door willy84
Huh? Hoeveel wagens telt die concessie eigenlijk? -o-

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 dec 2010, 22:37
door Daniel
60 dus, als je de nummertjes even optelt :P

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: vr 24 dec 2010, 00:21
door Milco
Eh, ik tel er 62, Daniël! :p

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: vr 24 dec 2010, 11:14
door Daniel
Rekenfoutje realiseer ik me nu... met 3499 - 3485 tel je de eerste van die serie niet mee natuurlijk :P

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: wo 29 dec 2010, 00:29
door Suus
De Regioraad heeft besloten dat de haltes op de Kadoelenweg die zijn opgeheven weer bediend moeten worden. Aan het Dagelijks Bestuur en Connexxion de taak om hiervoor een oplossing te vinden. In maart weten we meer.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: za 01 jan 2011, 14:48
door Oud forumgebruiker
Als mensen willen weten wat er met de oude wagens is gebeurd, zover voor mij bekend:

1812: IJsselmond
1814: IJsselmond
8388: Leeuwarden
8393: Almere
8405: Krimpen a/d IJssel
8406: Leidschendam
8683: Gouda
9101: Almere

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: za 01 jan 2011, 15:51
door Suus
Had die 8683 nu een beeldscherm? Neem aan van niet, anders zou het de eerste Amba met beeldscherm in plaats van een lichtkrant zijn van Gouda :lol:

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: za 01 jan 2011, 17:22
door Oud forumgebruiker
Ja, dat heeft die wel. Beetje aparte redenatie ook... "neem aan van niet, want dan is het de eerste"?? :wink:

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 20:35
door VIRM
Een aantal ontwikkelingen in de concessie Zaanstreek:

1. Het nieuwe busstation van Zaandam houdt de gemoederen nog steeds bezig. Zo nu en dan verschijnen e artikelen in het Noordhollands Dagblad (regiokatern Dagblad Zaanstreek) over defecte liften en roltrappen bij het busstation en omgeving. De Spits-uitdeler heeft al een petitie aangeboden aan de wethouder, die er beloofde werk van te maken. Oftewel: er gaat vast niks gebeuren.

2. De bezuinigingen in de Zaanstreek op het OV bedragen zo'n 10%, waarvan Connexxion al afgelopen zomer een deel heeft doorgevoerd. Ook wordt bij de aankomende dienstregeling de rijtijden aangepast, waardoor er zo'n 2-6 minuten tijdswinst kan ontstaan voor reizigers.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... r-Zaanstad

3. Er is geen apart topic over aangemaakt, dus hierbij een overzicht van de veranderingen van de concessie Zaanstreek voor dienstregeling 2012.
- Lijn 56: Deze lijn zal voortaan onder lijnnummer 456 gereden worden, en is voortaan een buurtbus. Daarnaast wordt de in 2011 gereden omleidingsroute, de definitieve route in de dienstregeling van 2012. Zie ook onderstaand nieuwsartikel.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... -te-runnen.
- Lijn 57: Deze lijn vervalt. Reizigers kunnen voortaan gebruikmaken van de lijnen 63, 391, 395 of 398.
- Lijn 58: Deze route wordt voortaan onder het lijnnummer 65 gereden. Tevens vervalt het traject tussen busstation De Vlinder en de Achtersluispolder.
- Lijn 59: Deze lijn rijdt doordeweeks niet meer na 19:00 uur en in het weekend niet meer na 18:00 uur.
- Lijn 63: Deze lijn krijgt in Saendelft een nieuwe halte erbij: Marathon.
- Lijn 68: Deze lijn vervalt. Reizigers kunnen voortaan gebruikmaken van lijn 63.
- Lijn 69: Deze lijn rijdt op koopavond minder ritten, terwijl er op zondag juist extra ritten bijkomen. Daarnaast wordt deze lijn te Assendelft aan lijn 63 gekoppeld, waardoor er een soort ringlijn ontstaat.
Lijn 85: Deze lijn rijdt voortaan onder het lijnnummer 395. Daarnaast worden er in de zomer- en kerstvakantie minder ritten gereden.
- Lijn 89: De ritten die naar de Samsonweg rijden, stoppen in Noorderveld bij een nieuwe halte: Vlasbomweg.
- Lijn 91: Deze lijn rijdt voortaan onder het lijnnummer 391. Daarnaast worden er in de zomer- en kerstvakantie minder ritten gereden.
- Lijn 92: Deze lijn rijdt voortaan onder het lijnnummer 392. Daarnaast worden er in de zomer- en kerstvakantie minder ritten gereden.
- Lijn 94: Deze lijn rijdt voortaan onder het lijnnummer 394. Daarnaast worden er in de zomer- en kerstvakantie minder ritten gereden.
- Lijn 284: Deze lijn rijdt voortaan onder het lijnnummer 398. Daarnaast worden er in de zomer- en kerstvakantie minder ritten gereden.
- Lijn N61: Deze rijdt donderdagnacht t/m zaterdagnacht 1x.uur.
- Lijn N62: Deze rijdt op zaterdagnacht 1x/uur.
- Lijn N63: Deze rijdt op zaterdagnacht 1x/uur.
- Lijn N92: Deze lijn rijdt op donderdagnacht en vrijdagnacht 1x/uur, zaterdagnacht 2x/uur.
Wegens gebrek aan passagiers zijn de doordeweekse diensten van deze lijn eerder dit jaar (helaas) geschrapt.
- Lijn N94: Deze lijn rijdt donderdagnacht t/m zaterdagnacht 1x/uur.
Bron: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... treek_2012

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 20:49
door Suus
De plannen die van de zomer als concept zijn ingediend zijn kortom bijna integraal doorgegaan:
Lijn 56 moet z.s.m. een buurtbus worden
Lijn 57 wordt opgeheven
Lijn 58 wordt ingekort tot de Vlinder
Lijn 59 rijdt niet meer 's avonds
Lijn 68 wordt opgeheven
Lijn 69 krijgt bezuinigingen op de Shophopper (wat dat ook moge zijn)
Lijn 70 zal er niet komen. Dat zou de nieuwe recreatielijn worden
Lijn 85 gaat minder vaak rijden
Lijn 89 "dreigt" verder uitgekleed te worden
Lijn 284 krijgt minder ritten en zal niet gekoppeld worden aan lijn 195 zoals het plan was.
Alleen het nachtnet in de nacht van donderdag op vrijdag is niet geschrapt, dat was eerder wel de bedoeling.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 21:03
door Meltrain
Maar de P+R Wormerland is vanaf 12 december in het weekend dus verstoken van OV als ik het goed begrijp?
Of gaat 91 391 een extra rondje rijden (zoals voor Drgl 2011 tijdens de spits al gebeurde)?