Pagina 9 van 11
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: vr 20 jul 2012, 21:12
door Wubbo
Op Arnhem Berg stond vanochtend (rond 11.15) en vanmiddag (rond 16.45) een DM90 met stickers van de Grensland Expres.
Die losse VIRM-IV die om 11.24 in de s3600 naar Roosendaal vertrok uit Arnhem was geen succes: daar pasten de mensen maar net in. Ook geen handige inzet op de drukste dag qua vervoer naar Nijmegen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: vr 20 jul 2012, 21:32
door MdJ
Die DM90 is de 3436 en staat er bijna een maand. Syntus 57 rijdt de pendelritjes Hgl-Bh :)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: za 21 jul 2012, 00:06
door Suus
Misschien ligt het aan mij hoor, maar de eerste klas van de Beneluxtrein (en in het verlengde daarvan ICM) is eigenlijk knap waardeloos. In plaats van de zachte stoffen stoelen van de tweede klas krijg je ruime knoertharde leren stoelen. Dan zit ik in de eerste klas van DD-AR nog prettiger
De rit in een eersteklas Belgisch M4-rijtuig was daarentegen heerlijk. Zachte stoelen, belachelijk veel beenruimte, gordijntje, tapijtje en stilte. De rit van een uur van Tournai naar Brussel vloog voorbij :Y
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: za 21 jul 2012, 01:46
door TheKnitter
De treinen t38685 en t38680 heb ik thv Gorinchem met een tweedelige ipv driedelige Spurt voorbij zien tuffen gister (=vrijdag dus

). Weer eens een ander slachtoffer als de meestal geslachtofferde t36767 ... (of was er nog een extra stelletje defect...?)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: za 21 jul 2012, 12:08
door waldo79
Misschien ligt het aan mij hoor, maar de eerste klas van de Beneluxtrein (en in het verlengde daarvan ICM) is eigenlijk knap waardeloos. In plaats van de zachte stoffen stoelen van de tweede klas krijg je ruime knoertharde leren stoelen.
Bedoel je niet ICRm? De eerste klas is daar zeker niet beter dan de tweede klas :)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: za 21 jul 2012, 12:21
door Suus
Het ICR in de Beneluxtrein heeft hetzelfde meubilair als ICM, in tegenstelling tot het overige ICR.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: za 21 jul 2012, 12:22
door waldo79
Het is voor mij alweer te lang geleden :@
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: za 21 jul 2012, 13:06
door TheKnitter
Bee schreef:Het ICR in de Beneluxtrein heeft hetzelfde meubilair als ICM, in tegenstelling tot het overige ICR.
Is niet helemaal waar. Eerste klas is hetzelfde als bij het normale ICRm. De tweede klas, op één rijtuig na, is hetzelfde als ICMm. Dat ene overgebleven rijtuig rijdt nog met de gouden stoeltjes rond, en is dus hetzelfde als ICRm.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: za 21 jul 2012, 13:20
door Suus
De stoelen in de Benelux zijn helemaal rood terwijl bij ICR de stoelen in de eerste klas rood/wit zijn. Punt blijft wel staan dat ze knoerthard zitten :X
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: za 21 jul 2012, 13:39
door TheKnitter
Ja, de kleur is wel anders idd. Maar wel dezelfde soort stoelen als normale ICRm volgens mij hoor. En die zitten wel knoert hard idd.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: za 21 jul 2012, 13:41
door Geert
Dat zal wel te maken hebben met de gemiddelde bezetting. De stoelen van ICM zaten na de verbouwing ook knoerthard, totdat ze na een tijdje veel gebruikt waren en wat meer ingezakt.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: za 21 jul 2012, 13:43
door Suus
Tja, maar met een bezetting van slechts twee mensen tussen Roosendaal en Schiphol houdt het ook niet over natuurlijk, terwijl ik toch goedkoper in de eerste klas zat dan de meeste mensen die in de stampvolle tweede klas zaten :')
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: za 21 jul 2012, 13:44
door Geert
Dat bedoel ik maar. Met zo'n bezetting worden die stoelen amper ingezeten :)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: ma 23 jul 2012, 10:55
door Meltrain
In de categorie 'beter laat dan nooit': vorige week zondag reed er een Ambassador op lijn 350 (Leeuwarden - Alkmaar). Arme reizigers... -o- :X
Hierbij een foto bij het Monument op de Afsluitdijk:
Daarnaast heb ik de EBS 3006 (Scania A30) die dag nog gespot op de Afsluitdijk, maar die was in dienst als touringcar.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: ma 23 jul 2012, 12:14
door Etienne
Ik krijg het idee dat er dagelijks wel een ambassador ingezet word, hetzij een van NHN, hetzij een van Friesland. Vrijdag 2 weken geleden namelijk ook de 5118 in Leeuwarden op de 350 gespot. :N
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: di 24 jul 2012, 06:51
door Stefan
Afgelopen zaterdag zat de TCR 409 op de 864 (Numansdorp-Strijen). Weer eens wat anders als een Ambassador.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: di 24 jul 2012, 07:18
door Wubbo
De s1900 van 6.53 uit Den Haag Centraal moet het met 9 bakken icr doen. Normaal zijn dat er 10.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: di 24 jul 2012, 08:17
door Daniel
Negen? Dan moet er ergens een incompleet stammetje in zitten (die dingen zouden er toch juist altijd in hun geheel uit gehaald worden?) of ontbreekt er een BDs.
ICR-stammetjes zijn er immers alleen van drie bakken (BAB of B-Bf-B), dus dan wordt het lastig op 9 te komen als er een BDs aan hangt.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: di 24 jul 2012, 14:06
door VIRM
Eergisteren (zondag) reed de s4000 met vertrek 14:00 uit Zaandam naar Rotterdam met een enkel stelletje SGM3. Beetje jammer voor op de zondag...
Ook de HC vond het karig, want hij riep om dat het druk was in de trein en dat de s3000 van 14:06 op spoor 4 ook een optie was voor de reizigers.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: di 24 jul 2012, 21:37
door ThePretender
Afgelopen vrijdag reed de s5400 met een NID, terwijl de s2600 het met een DDAR moest doen. Dit was op Asd rond kwart over 8.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: di 24 jul 2012, 22:31
door Wubbo
Daniel schreef:Negen? Dan moet er ergens een incompleet stammetje in zitten (die dingen zouden er toch juist altijd in hun geheel uit gehaald worden?) of ontbreekt er een BDs.
ICR-stammetjes zijn er immers alleen van drie bakken (BAB of B-Bf-B), dus dan wordt het lastig op 9 te komen als er een BDs aan hangt.
Ik heb echt 3x geteld :). De BDs was er, er miste een B in het stammetje met fiets- of bagagerijtuig (kon zo snel niet ontdekken wat daarvan de samenstelling had moeten zijn).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 25 jul 2012, 18:17
door Wubbo
Diezelfde s1900 was vanochtend trouwens te koud gewassen: er was een verdieping bovenop gekomen (10 bakken VIRM ipv ICR). Om 17.38 vertrok de s3700 uit Den Haag Centraal naar Lelystad met (zo te zien een duo, maar wellicht meer) SLT.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 25 jul 2012, 18:54
door Milco
Wat zal de machinist van de 3700 op de stations lang op vertrektijd gewacht hebben, gezien het feit dat een SLT veel sneller optrekt en remt dan een VIRM

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 25 jul 2012, 19:18
door Daniel
In het zuiden zullen ze ook wel raar opgekeken hebben wat er nu weer heen gestuurd was: de t3559 reed met ICM i.p.v. IRM. Niet bepaald materieel wat nou dagelijks in Maastricht komt.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 25 jul 2012, 20:42
door Etienne