Pagina 9 van 11
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: zo 02 jun 2013, 19:30
door Z2N
1: Ja, maar eigenlijk heeft iedereen onder de 18 een CJP of cultuurkaart (via ministerie van OCW en middelbare school)
2: Nee
3: Nee
4: Niet nodig: ze scannen het ding, zit als het goed is een barcode op of bij.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: di 04 jun 2013, 21:56
door fogeltje
Ik ben met "bookmarkonderhoud" bezig en zie dat openbaarvervoerinboskoop.nl niet meer bestaat. Is die tijdelijk down?
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: di 04 jun 2013, 21:59
door marvinkok
Maak daar maar permanent van...
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: di 04 jun 2013, 22:03
door trolley2000
@fogeltje. Deze site heb ik ook in het verleden bezocht. Ik denk dat deze site is opgehouden te bestaan, om privé redenen van de beheerder vermoed ik. Als je de site nu bekijk weet je wel waarom. Heb ik respect voor.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: di 04 jun 2013, 22:05
door fogeltje
trolley2000 schreef:@fogeltje. Deze site heb ik ook in het verleden bezocht. Ik denk dat deze site is opgehouden te bestaan, om privé redenen van de beheerder vermoed ik. Als je de site nu bekijk weet je wel waarom. Heb ik respect voor.
Ik heb de uiting gelezen, maar ik dacht dat ik de site begin dit jaar nog online gezien, vandaar dat ik me afvroeg of die naroep op de site er iets mee te maken had en of het tijdelijk is of niet. Maar blijkbaar permanent dus. Wel te begrijpen. Ik heb er vaak met plezier op gekeken.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: di 04 jun 2013, 22:20
door Ronald
Meltrain schreef:Daniel schreef:Volgens NS is reizen op saldo daar niet mogelijk. Sterker nog, zelfs met een papieren kaartje mag je daar niet de Euregiobahn tot Landgraaf gebruiken volgens die tabel.
Volgens mij is deze lijst wel erg oud. Op het traject Enschede - Dortmund staat nog steeds de PEG als vervoerder en op het binnenlandse traject richting Liège mag je ook niet reizen op saldo, terwijl op het station van Eijsden al geruime tijd een CICO staat.
En volgens de lijst kan je op saldo reizen van/naar De Eschmarke en Glanerbrug, terwijl er volgens mij écht geen CICO's staan...
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: di 04 jun 2013, 22:25
door Srananbloke
Ik heb ook hier en daar gelezen dat het down gaan van OV in Boskoop te maken had met problemen die de beheerder met zijn werkgever (Arriva) had. Toen de site net down was, stond er iets over het stoppen met de site omdat de beheerder onafhankelijk wou zijn wat de content op zijn site betreft. De precieze tekst weet ik niet meer.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: di 04 jun 2013, 22:35
door trolley2000
@Srananbloke. Dat is me ontgaan. Dat zal de druppel zijn geweest die hem deed besluiten om ermee te stoppen? Neemt niet weg dat hij kort daarvoor zijn vrouw verloren had. Als je onderaan de pagina was kon je de foto van "zijn Meisie"zien. Zij was ook buschauffeur. Hij zorgde wel voor een update op de gekste tijden (diep in de nacht) of 2 keer per dag.
Maar zo zie je maar weer: een onderneming is geen democratie.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: di 04 jun 2013, 22:52
door Z2N
Zijn meissie is al enkele jaren geleden overleden, het bericht zal wel teruggeplaatst zijn als eerbetoon: Marianne Werkman was een grote steun voor hem en de site. Ze overleed overigens aan kanker.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: wo 05 jun 2013, 08:37
door Thom91
fogeltje schreef:trolley2000 schreef:@fogeltje. Deze site heb ik ook in het verleden bezocht. Ik denk dat deze site is opgehouden te bestaan, om privé redenen van de beheerder vermoed ik. Als je de site nu bekijk weet je wel waarom. Heb ik respect voor.
Ik heb de uiting gelezen, maar ik dacht dat ik de site begin dit jaar nog online gezien, vandaar dat ik me afvroeg of die naroep op de site er iets mee te maken had en of het tijdelijk is of niet. Maar blijkbaar permanent dus. Wel te begrijpen. Ik heb er vaak met plezier op gekeken.
Ergens in februari offline gegaan.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: wo 05 jun 2013, 10:17
door ODRAIL
Zijn er alternatieve site's waar informatie over de geschiedenis van het busvervoer te vinden is?
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: wo 05 jun 2013, 10:22
door Daniel
Ligt eraan over welke regio je het zoekt, er zijn wel de nodige sites over het OV in een bepaald gebied. En op onze wiki staat natuurlijk ook het een en ander

Re: Korte vragen #2
Geplaatst: vr 07 jun 2013, 22:34
door Mr-W
weet iemand of de dienstregelingen van de Dafbussen online staan ?
Zijn de Dafritten besloten vervoer of mag ik gewoon meereizen met ov-chipkaart ?
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: vr 07 jun 2013, 22:41
door huibf
Volgensmij bestaat het DAF vervoer al jaren niet meer....
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: vr 07 jun 2013, 22:46
door Mr-W
zeker tot vorig jaar, onze school had een bus besteld voor kanoën op de sportdag. Bus van Bergerhof kwam te laat aan en dit stond op de bus
http://www.flickr.com/photos/arthur-a/7 ... otostream/
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: za 08 jun 2013, 10:47
door zone5324bericht...
het is zo te zien een oude Cxx-bus.
maar los daarvan.
als een bestemming gefilmd kan worden, wil dat niet zeggen, dat die bestemming ook nog steeds in het huidige lijnennet zit.
bijv.
in de Arriva-bussen in DAV zitten ook nog alle GGD-bestemmingen, maar in dat gebied rijdt Qbuzz nu alweer een paar jaar...
en DAF kan inderdaad best wel een eigen dienst voor het personeel opgezet hebben.
in de Rotterdamse havens waar eigenlijk geen normaal ov komt, rijden ook tig touringcars rond om personeel van en naar huis te brengen.
dit is allemaal besloten vervoer.
heb zelfs 2 jaar geleden nog een paar keer zo'n rit gereden van de Maasvlakte via een vaste route richting Spijkenisse en 1 keer naar Ommoord.
voor de werknemers scheelt dat een auto(rit).
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: za 08 jun 2013, 22:07
door |Pim|
Ik zie regelmatig op Uden Busstation een zon zelfde bus en dan met lijnnummer 640 Daf Fabriek.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: wo 12 jun 2013, 14:57
door JuulStikkelbroek
Daniel schreef:Volgens NS is reizen op saldo daar niet mogelijk. Sterker nog, zelfs met een papieren kaartje mag je daar niet de Euregiobahn tot Landgraaf gebruiken volgens die tabel.
http://www.avv.de/fileadmin/sites/avv/d ... zen_nl.pdf
Ik meende altijd dat de OV-Chipkaart gewoon was toegestaan op het Nederlandse deel van de Euregiobahn. Volgens een bestand van AVV kan dit echter alleen met een Studenten OV-kaart of OV-jaarkaart, anders moet je een grenskaartje kopen.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: do 27 jun 2013, 21:19
door Milco
Weet iemand van welk merk de Van Hool LPG-bussen van het GVU zijn? Genummerd als 40xx, 41xx en 45xx (= geleed).
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: do 27 jun 2013, 21:22
door Daniel
Ehm, Van Hool wellicht

Re: Korte vragen #2
Geplaatst: do 27 jun 2013, 21:27
door Milco
Is dat ook het merk dan? Bij de VDL Berkhof Ambassador is het een DAF-bus en bij de Citaro van Mercedes, op die manier bedoelde ik.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: do 27 jun 2013, 21:36
door Daniel
In dit geval wel ja, al zit er een DAF-motor in. De VDL Berkhof Ambassador is een soortgelijk geval: integraal gebouwde bus en daarmee gewoon van VDL Bus, alleen de motor halen ze ergens anders vandaan.
De Citaro is trouwens eigenlijk een typebenaming van EvoBus, met diverse componenten die bij Mercedes vandaan komen.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: do 27 jun 2013, 21:37
door zone5324bericht...
stuur je vraag anders eens naar
[email protected].
degene die daar acht zit weet heel veel over bussen in Nederland...
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: vr 28 jun 2013, 07:30
door Vinny
Edwin schreef:Aangezien ik hier las ergens las dat de metro's tussen Lelylaan en Zuid in de spits goed vol zitten/proppen geblazen is, vroeg ik mij af of er ooit gedacht is aan een spoorlijn tussen Lelylaan en Zuid of wordt dat nu juist aangelegd?
Er zijn alleen vage ideeën hieromtrent geweest. Een dergelijke spoorboog had natuurlijk ook de Noord-Zuidmetro kunnen vervangen (bij verbreding van de spoorbaan tussen de Hemboog en de Zuid-westboog).
Het is ook een interessant project voor goederenvervoer trouwens.
Re: Korte vragen #2
Geplaatst: vr 28 jun 2013, 10:12
door erjeebee
huibf schreef:Volgensmij bestaat het DAF vervoer al jaren niet meer....
vriend van me werkt bij DAF, en stapt elke ochtend om 6.20 in Helmond Brouwhuis op de bus. Nog immer.
Maar deze ritten zijn idd besloten vervoer. Je hebt er een een of ander DAF pasje voor nodig om mee te mogen.
Dat ze een lijnnummer hebben zal er vooral mee te maken hebben dat je aan einde dienst de juiste bus weet te identificeren..