Pagina 81 van 136
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 30 sep 2020, 12:22
door sirvinniei
https://www.gelderland.nl/N310-Koningsweg
Daarnaast verwijderen we in opdracht van Keolis alvast de bushaltes bij Huize Jeekel. Keolis stopt tot 13 december 2020 bij deze haltes, daarna vervalt deze stop.
Vreemd, het weghalen van bushaltes die toch op de route liggen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 30 sep 2020, 12:27
door Tom98
Tja, is op lijn 50 in PU ook gebeurd met haltes waar weinig gebruik van werd gemaakt. Voor ons chauffeurs echt onbegrijpelijk, want je hoeft er bijna nooit te stoppen dus tijdverlies is er niet, maar je bedient die enkeling die daar wenst op te stappen wel gewoon als je die haltes intact laat. Iets met ''mensen op kantoor''....

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 30 sep 2020, 12:34
door sirvinniei
In Utrecht snap ik het nog vanuit de druk op de spits. Deze halte lijkt vooral voor recreatieve reizigers te zijn aan streetview te zien. Geen gebouw te bekenennen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 30 sep 2020, 15:36
door nvdw
Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat er een bushaltepaar nu direct aan de weg ligt, en dat er bij een reconstructie (het is een 80-weg) meteen haltekommen moeten komen plus infrastructuur om de weg veilig over te steken. Dat zal voor de 0,1 instappers per maand wel wat te begrotelijk zijn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 30 sep 2020, 15:55
door MichOV
Hoeveel BYD's zijn er inmiddels al in Nederland gearriveerd die in december in dienst worden genomen?
Of zit hier nu vertraging in de productie door de situatie omtrent het coronavirus?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 30 sep 2020, 16:21
door ovVeluwe
Ben ook wel benieuwd wanneer de eerste instromen. Plan was eerst om al aan het eind van de zomer met een aantal te gaan rijden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 30 sep 2020, 16:24
door dennistd
MichOV schreef: ↑wo 30 sep 2020, 15:55
Hoeveel BYD's zijn er inmiddels al in Nederland gearriveerd die in december in dienst worden genomen?
Of zit hier nu vertraging in de productie door de situatie omtrent het coronavirus?
Ik kwam gisteren langs Holec in Hengelo, daar zag ik er zo al minstens 20-30 staan.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 30 sep 2020, 19:54
door Henry
Ben gisteren even om het pand heen gereden, aan de achterzijde staan nog veel meer bussen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: do 01 okt 2020, 01:01
door dennistd
Ik heb het vanaf de busbaan bij de halte Holec bekeken, de reizigers van lijn 13 zaten denk ik niet te wachten op een rondje van de zaak

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 10:47
door Michael
Ik kwam rond 8:30 op de A27 thv Gorinchem 2 BYD's tegen die in noordelijke richting reden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 15:04
door Etienne
Op het busstation van Ede(-Wageningen) zijn twee halteplaatsen buiten gebruik voor het plaatsen van laadinfrastructuur vermoed ik zo. Voor de bussen op die perrons is een tijdelijke halte langs de uitrit van het busstation gemaakt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 15:59
door ovVeluwe
Ook in Apeldoorn wordt er druk gebouwd op de buffer. In Zwolle lijken de werkzaamheden afgerond. In Vaassen zijn de eerste laadpalen op de nieuwe stalling geplaatst op het Eekterveld.
Weet iemand waar de nieuwe stallingen in Apeldoorn en Zwolle gaan komen? Ik dacht in Apeldoorn op Kanaal-Zuid en Zwolle Hessenpoort.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 16:01
door regenmaker
In Harderwijk zouden de werkzaamheden ook binnenkort moeten beginnen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 17:22
door Daelea
Etienne schreef:Op het busstation van Ede(-Wageningen) zijn twee halteplaatsen buiten gebruik voor het plaatsen van laadinfrastructuur vermoed ik zo. Voor de bussen op die perrons is een tijdelijke halte langs de uitrit van het busstation gemaakt.
Klopt, volgens een bericht op de schermen in de bus heb je gelijk. Zo te zien worden ze geplaatst op perrons D (85), F (107) G (108).
Overigens hangt er in de abri's op het busstation van Ede ook een A4'tje met de mededeling dat de DRIS defect is. Het grote bord wordt in 2021 vervangen door een display per halte. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik het grote bord voor het laatst echt goed werkend heb gezien..


Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 18:03
door ovVeluwe
Is het al bekend of de MAN's ook uiteindelijk zullen blijven, of alleen de Citaro's? En zijn de overbodige gelede bussen (22 lijkt me nogal veel voor alleen lijn C3) reserve voor andere plaatsen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 19:34
door Daniel
De stadsdienst Ede blijft met CNG rijden was de bedoeling, daar zal je die MAN's dus ook voor nodig hebben.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 20:16
door Lijn 45
De niet gelede Citaro's kunnen daar ook voor worden gebruikt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 20:22
door ovVeluwe
Er zijn 11 reguliere Citaro's en 22 gelede Citaro's. Daarnaast dus 10 MAN's. Aangezien ze laadpalen gaan plaatsen in Ede vermoed ik dat de streeklijnen wel elektrisch gaan rijden, dus dan blijft alleen de stadsdienst over. Nu worden de MAN's vaak ook nog ingezet op streekdiensten rondom Ede (aangevuld met Setra's) dus het zou me niks verbazen als de ex-HTM bussen zullen uitstromen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 21:03
door Daniel
Op welke streeklijnen rijden die Edese MAN's dan? Ik zie zelf vooral de aardgas-Citaro's regelmatig op de streekdienst rijden.
Er is sprake van geweest dat lijn 85 (tot op zekere hoogte een streekbus) elektrisch zou gaan rijden, maar aangezien er zover ik weet afspraken zijn gemaakt over behoud van het rondje 5/83/85 kan dat zomaar deels ook aardgas blijven.
Als ik zo eens reken op basis van de dienstregelingen (waarvoor geen wijzigingen waren vermeld in het vervoerplan) dan ga je dat bij behoud van het rondje 5/83/85 niet redden met 11 Citaro CNG's. Alleen lijn 1, 2 en 5 rijden zonder doorkoppeling zou daar wel mee moeten kunnen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: vr 02 okt 2020, 23:29
door ovVeluwe
Laatste tijd rijden ze regelmatig op lijn 108, 107 en soms schiet er eentje uit richting Arnhem. Daarnaast dus nog op lijn 83, 85 en 86.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: za 03 okt 2020, 04:32
door dennistd
Daelea schreef: ↑vr 02 okt 2020, 17:22
Etienne schreef:Op het busstation van Ede(-Wageningen) zijn twee halteplaatsen buiten gebruik voor het plaatsen van laadinfrastructuur vermoed ik zo. Voor de bussen op die perrons is een tijdelijke halte langs de uitrit van het busstation gemaakt.
Klopt, volgens een bericht op de schermen in de bus heb je gelijk. Zo te zien worden ze geplaatst op perrons D (85), F (107)
G (108).
Overigens hangt er in de abri's op het busstation van Ede ook een A4'tje met de mededeling dat de DRIS defect is. Het grote bord wordt in 2021 vervangen door een display per halte. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik het grote bord voor het laatst echt goed werkend heb gezien..
Ik kwam deze pagina tegen: 2 laadpalen op de haltes en eentje op de buffer
https://www.keolis.nl/ede
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: za 03 okt 2020, 12:15
door ovVeluwe
Dat plaatje zie ik ook voor het eerst. Ik had niet verwacht dat dit systeem geïmplementeerd zou worden. Dacht zelf eerder aan plug-in (zoals in Haarlem en Beverwijk) of een pamtograaf op de bus. Maar zo te zien komt er een opportunity charging met een pantograaf in de snellaadpaal.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: za 03 okt 2020, 12:46
door Suus
Dat systeem is volgens mij ook in de regio Leiden al in gebruik voor de elektrische bussen van Volvo.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: za 03 okt 2020, 12:54
door Daniel
Klopt, en ook in de Drechtsteden en Gorinchem trouwens. Heeft zo z'n voordelen voor de uitwisselbaarheid van het materieel onder de laadpaal.
Ik zag trouwens gisteren nog een foto langskomen van een Utrechtse BYD op de stalling in Apeldoorn t.b.v. instructie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: za 03 okt 2020, 13:07
door ovVeluwe
In Apeldoorn staan ook de 2001 en 2301 voor instructie momenteel. Zal vanaf maandag van start gaan.