Pagina 82 van 91
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 25 feb 2025, 10:19
door Lijn 45
Zullen de standaard OmniLinks eigenlijk op vaste omlopen/lijnen/stallingen te zien zijn?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 07:37
door VIRM
Gisteren had mijn chauffeuse op het busstation van Zwolle wat problemen met de computer van de bus, dus die moest opnieuw worden opgestart. Even dacht de bus dat hij naar Purmerend moest. Vond zij wel leuk, maar daar was het al een beetje laat op de dag voor...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 08:20
door Stan_Bronstring
Haha, handig. Was het een Scania? Want dan kan ik me er nog iets bij voorstellen dat die computer denkt dat hij naar Purmerend moet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 12:43
door ovVeluwe
Scania's komen niet in Zwolle. Er bestaan geen concessies in het systeem, dus je kan overal elke lijn en omloop selecteren. Zo'n foutje kan vele oorzaken hebben, het IVU systeem heeft zo nu en dan nog last van bugs. Gelukkig kun je dit bij de BYD's wat makkelijker herstellen door een harde reset van de bus.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 27 feb 2025, 21:08
door Suus
Ik zat een beetje te kijken naar bushaltes om wandelingen af te breken, en ik zie op Google Maps bij de halte Wetermansweg in Diepenveen een lijn 861 staan. Ik kan hierover helemaal niets vinden in de wiki, wat is dit voor lijn?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 27 feb 2025, 21:13
door Jelle
Lijn 161 rijdt tussen 10 maart en 12 mei om via Raalte vanwege werkzaamheden aan de N337. Lijn 861 en 862 bedienen de "normale" haltes.
Bijzondere dienstregeling wel, de 861 rijdt elke 90 minuten...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 27 feb 2025, 21:24
door NintendoC
Weet iemand wat er met de 2188 is gebeurd? Die is vorig jaar flink beschadigd geraakt in Ermelo, maar zou nog wel in november gereden hebben.
Iemand enig idee?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 27 feb 2025, 22:06
door Lijn 45
Die 'ritten' in november waren niet echt, anders waren het er meerdere per dag en duurden ze niet zo lang.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 01:40
door cassie127
Suus schreef: ↑do 27 feb 2025, 21:08
Ik zat een beetje te kijken naar bushaltes om wandelingen af te breken, en ik zie op Google Maps bij de halte Wetermansweg in Diepenveen een lijn 861 staan. Ik kan hierover helemaal niets vinden in de wiki, wat is dit voor lijn?
Op RRReis.nl staat een nieuwsbericht hierover met alle details en informatie
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 02 mar 2025, 17:38
door Meltrain
Het nieuwsbericht:
https://www.rrreis.nl/werkzaamheden-n337-wijhe-zwolle
Wel onhandig dat lijn 861 slechts elke 90 minuten rijdt, zodat je maar eens in de drie (!) uur kunt overstappen tussen lijn 861 en 862.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 04 mar 2025, 07:19
door VIRM
Volgens mij heeft EBS nog steeds problemen met bussen en laden. Maar dan zou het wel fijn zijn als de reisinformatie op orde is. Gisteren werd mijn bus pas vijf minuten na vertrektijd opgeheven. Dan heb je geen tijd meer om een alternatieve bus te nemen....
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 04 mar 2025, 09:21
door Philip
Als de bus niet vlak voor vertrektijd defect is geraakt. Zeker met de koude ochtenden kan dat gebeuren. De vraag is dus of EBS iets te verwijten valt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 04 mar 2025, 09:34
door VIRM
Het was in de middagspits.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 16:49
door Milco
De buurtbussen 9001 en 9003 (Kutsenits City) uit Waterland worden binnenkort in IJssel-Vecht ingezet. De 9003 heeft al de RRReis-kleuren en ik zeg eerlijk: het staat best goed op deze busjes:
https://busposities.nl/foto/241803
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 17:00
door ovVeluwe
De 9001 staat al zo goed als klaar in Harderwijk. Dan kan er eindelijk afscheid genomen worden van de 2 Vito's die nu als reserve dienen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 19:29
door NintendoC
Vervangt EBS hiermee de versterkingsbussen die bij een aantal verenigingen dienst doen? Heeft mij altijd verbaasd dat EBS daarvoor gloednieuwe Civitassen inzet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 20:50
door flipje
Nu we het toch over de komst van nieuwe bussen gaan hebben.. van een collega begreep ik dat halverwege april de eerste Ebusco 3.0 worden verwacht. Inzet zal nog wel even duren, waarschijnlijk na de zomer.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 22:45
door ovVeluwe
NintendoC schreef: ↑ma 10 mar 2025, 19:29
Vervangt EBS hiermee de versterkingsbussen die bij een aantal verenigingen dienst doen? Heeft mij altijd verbaasd dat EBS daarvoor gloednieuwe Civitassen inzet.
Versterkingsbussen? De versterkingsritten op lijn 510 en 591 (voorheen ook 518) worden allemaal door Noot gereden. Daarvoor zijn geen nieuwe bussen aangeschaft. Er zijn enkel nieuwe Civitas bussen aangeschaft toen de polder erbij kwam en in december eentje voor de nieuwe lijn 569.
Door een chronisch tekort aan reservebussen (of te veel in onderhoud) rijden er al anderhalf jaar 2 witte gehuurde Vito's rond. Deze zijn absoluut niet geschikt voor het OV en zijn ook nog eens onherkenbaar. Daar komt nu hopelijk een einde aan met de komst van de Kutsentis busjes.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 08:43
door NintendoC
Dan ben ik abuis inderdaad. Ik dacht de 518 wel door de vereniging zelf werd gereden. Ik vind stiekem die Kutsenits busjes misschien nog wel mooier qua uiterlijk dan de Civitassen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 13 mar 2025, 20:48
door MichOV
NintendoC schreef: ↑do 27 feb 2025, 21:24
Weet iemand wat er met de 2188 is gebeurd? Die is vorig jaar flink beschadigd geraakt in Ermelo, maar zou nog wel in november gereden hebben.
Iemand enig idee?
Misschien plukbus geworden?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 13 mar 2025, 21:52
door Milco
Of men wacht op onderdelen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 21 mar 2025, 12:17
door MichOV
Nou die 4181 Citea van RRReis bij Harderwijk mag ook wel eens worden nagekeken want die blaast werkelijk nul komma nul frisse lucht met de huidige temperatuur buiten terwijl het niet eens zomer is.
In die bus is het dus niet bepaald aangenaam qua temperatuur, heb er net maar een melding van gemaakt ook bij de chauffeur.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 30 mar 2025, 19:57
door flipje
Een ruime week geleden is er een Ebusco voor testen (laadinfra) in Harderwijk geweest >
Tevens is er bekend geworden dat een (deel) van de diesel vloot zal verdwijnen als de Ebusco's binnen zijn.
Wat er nog ter aanvulling aan elektrisch materiaal bij gaat komen ter aanvulling/vervanging van de laatste dieselbussen (Capacity's/Scania's) is nog niet duidelijk
maar gezien de orders bij BYD voor Haaglanden en Zeeeland..
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 30 mar 2025, 20:02
door Stan_Bronstring
De kans dat het BYD wordt voor de rest van de dieselvloot lijkt mij inderdaad heel groot, gezien de andere orders van EBS en het feit dat er al veel BYD rondrijdt. Dat lijkt mij ook makkelijker voor het onderhoud.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 30 mar 2025, 21:26
door MichOV
Nog meer BYD rommel erbij dus.
