Pagina 82 van 113
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 12:17
door Roeland
Welke wijken dan? Volgens mij ligt heel Waddinxveen (behalve de wijk Zuidplas dan) op loopafstand van een station.
Toen lijn 186-187 en 175 nog door Waddinxveen-noord reden, waren daar ook erg weinig busreizigers. Dat was dan ook de reden dat deze buslijnen, na de komst van de extra stations (Snijdelwijk en Triangel) zijn ingekort.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 12:33
door ODRAIL
Drie lijnen die door Waddinxveen noord reden was inderdaad een beetje overkill. Maar nu rijd er niets in Waddinxveen noord. En met de nieuw te bouwen wijk bedoel ik de plek waar nu industrieterrein noord ligt. Dat wordt getransformeerd tot een woonwijk. En dat net te ver lopen naar station noord.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 12:45
door buschauffeurDH
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 13:50
door nvdw
ODRAIL schreef: ↑do 09 jan 2025, 12:33Maar nu rijd er niets in Waddinxveen noord.
Jawel, er rijdt een trein, zelfs vier keer per uur per richting op het grootste deel van de (werk)dag.
Die stopt niet op twee keer struikelen van elk huis, maar wel binnen de door de provincie verlangde maximale afstanden. Of maximaal 1.200 meter een te lopen afstand is, daar kun je over soebatten.
Als die wijk af is, en dat zal dit jaar niet meer lukken (en in 2026 vast ook niet), dan kun je altijd nog een lus over de Noordkade leggen mocht het sommetje niet meer kloppen. Dan kunnen de bewoners, voor wie het station te ver lopen is, klagen over die zware elektrische bussen die door de trillingen schade toebrengen aan hun dure hut.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 13:54
door Milco
Milco waardeert bovenstaand bericht
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 16:10
door Roeland
ODRAIL schreef: ↑do 09 jan 2025, 12:33
Drie lijnen die door Waddinxveen noord reden was inderdaad een beetje overkill. Maar nu rijd er niets in Waddinxveen noord. En met de nieuw te bouwen wijk bedoel ik de plek waar nu industrieterrein noord ligt. Dat wordt getransformeerd tot een woonwijk. En dat net te ver lopen naar station noord.
Misschien kan die buurtbus Boskoop dan nog een lusje extra rijden, als daar wat vervoersvraag blijkt te zitten?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 17:06
door Suus
Ik moet eerlijk zeggen dat het bestaan van de buurtbus in Boskoop mij ook nog steeds verbaasd.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 17:17
door Roeland
Maar Boskoop is dan ook de enige plaats van die omvang waar het OV z'n eigen website heeft:
https://openbaarvervoerinboskoop.nl
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 19:55
door jor[D]1
Suus schreef: ↑do 09 jan 2025, 17:06
Ik moet eerlijk zeggen dat het bestaan van de buurtbus in Boskoop mij ook nog steeds verbaasd.
Tsja ik heb vorige week rondje door boskoop gestruint en dan valt vooral op dat er overal opgeheven bushaltes te vinden zijn. t station en eindpunt van 187 ligt ook een aardig eind weg van t centrum. Lijn 187 tot in elk geval in de buurt van de boskoopse brug/centrum laten rijden ipv tot station zal de buurtbus deels overbodig kunnen maken. Een lusje via boskoop om dan bij snijdelwijk te eindigen zal ook kunnen. (of via snijdelwijk en lusje boskoop naar t huidige eindpunt.
Op beide stations aansluitend op de trein en die buurtbus is overbodig.
Verbaasde me eerlijk gezegt waarom die lijn bij t station moet keren.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 20:41
door Suus
De 187 had vroeger een zusje, de 186. De 187 was altijd de snelle bus Leiden - Gouda, de 186 de tragere, en in de avonduren en weekend had de 187 een avondroute die een mengeling van 186 en 187 was. Een deel van de overbodige haltes in Boskoop (en Waddinxveen) komt omdat met de opening van Boskoop Snijdelwijk de verbinding tussen Boskoop en Gouda werd geschrapt.
Heel lang geleden, aan het begin van mijn middelbareschooltijd, reed de 175 nog verder van Waddinxveen naar Alphen a/d Rijn via het Rijneveld in Boskoop.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 22:18
door Aart Rietveld
Vandaag heeft mijn vrouw een ritje gemaakt met lijn 401 binnen Katwijk. Het viel haar op dat de nieuwe bus ruim een halve meter van de halterand stopte. Volgens de chauffeur was dit noodzakelijk omdat de nieuwe bussen door de grotere lengte niet passen bij de (R-Net-)haltes. Hij gaf aan dat de haltes eerst nog verlaagd moeten worden.
Ik dit echt zo? De haltes zijn nog niet zo heel lang geleden in R-Net-stijl omgebouwd. Of was de chauffeur een "stuntpiloot" die zijn voertuig nog niet goed onder controle heeft? Mijn vrouw klaagde ook over het snelle optrekken van de bus.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 22:48
door ODRAIL
@Roeland:
De link doet het niet.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 22:58
door nvdw
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 23:13
door ThatPCDude
Aart Rietveld schreef: ↑do 09 jan 2025, 22:18
Ik dit echt zo? De haltes zijn nog niet zo heel lang geleden in R-Net-stijl omgebouwd. Of was de chauffeur een "stuntpiloot" die zijn voertuig nog niet goed onder controle heeft? Mijn vrouw klaagde ook over het snelle optrekken van de bus.
Het enige wat ik kan bedenken is dat deze chauffeur het automatisch knielen op de een of andere manier aan had staan. We kunnen met alle nieuwe busse bussen gewoon strak langs alle haltes staan, zélfs de extra verhoogde halte De Hoek aan de Zuidtangent in Hoofddorp.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 07:37
door Jurre1981
ODRAIL schreef: ↑do 09 jan 2025, 22:48
@Roeland:
De link doet het niet.
Dan moet je even het ovinnederland-deel weghalen, dan doet de link het wel:
https://openbaarvervoerinboskoop.nl/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 08:01
door CSA2
The Greyhound schreef: ↑wo 08 jan 2025, 13:15
Dat is een kwestie van de juiste vergoedingen aan een concessie koppelen. Dan zou een concessie Haarlem zichzelf meer zelf moeten kunnen bedruipen dan een concessie Noord Holland Noord bijvoorbeeld.
De realiteit is echter anders en dat weet je zelf net zo goed als ik. Als je overal maar geld bij gooit is een drol zelfs rendabel te krijgen....
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 08:08
door Niwa ter Els
Aart Rietveld schreef: ↑do 09 jan 2025, 22:18
Of was de chauffeur een "stuntpiloot" die zijn voertuig nog niet goed onder controle heeft? Mijn vrouw klaagde ook over het snelle optrekken van de bus.
Misschien een minder ervaren chauffeur die het daarom liever wat verder van de stoep houdt? Snel optrekken is vaak ook gewoon een kwestie van leren omgaan met de totaal andere rijeigenschappen van electrische voertuigen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 09:19
door Jurre1981
Het schrappen van de ritten is volgens Qbuzz noodzakelijk om op de langere termijn de dienstverlening te verbeteren. De ritten worden voorlopig geschrapt tot 27 januari. Om hoeveel ritten het gaat en om welke lijnen, is niet bekendgemaakt.
Het lijkt mij toch essentieel dat de reiziger op de hoogte is van welke ritten (zijn het steeds dezelfde ritten of wisselt dat per dag?) (tijdelijk) geschrapt zijn, zodat de reiziger daarop kan anticiperen?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 10:03
door buschauffeurDH
Ik kijk even op OVinfo en zie dat van lijn 50 de bus van 9.58 en 10.28 niet rijdt.
Dus anderhalf uur geen bus naar Sassenheim.
Gaat lekker daar.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 11:00
door ThatPCDude
Voor het gemak vergeten we maar even dat de 361 bestaat.... Zo kan ie wel weer met de onnodige Qbuzz haat.
Als je nou Warmond had gezegd tot daar aan toe.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 11:24
door ODRAIL
@Jurre1981: Dank

.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 17:03
door Michael
ThatPCDude schreef: ↑do 09 jan 2025, 23:13
Aart Rietveld schreef: ↑do 09 jan 2025, 22:18
Ik dit echt zo? De haltes zijn nog niet zo heel lang geleden in R-Net-stijl omgebouwd. Of was de chauffeur een "stuntpiloot" die zijn voertuig nog niet goed onder controle heeft? Mijn vrouw klaagde ook over het snelle optrekken van de bus.
Het enige wat ik kan bedenken is dat deze chauffeur het automatisch knielen op de een of andere manier aan had staan. We kunnen met alle nieuwe busse bussen gewoon strak langs alle haltes staan, zélfs de extra verhoogde halte De Hoek aan de Zuidtangent in Hoofddorp.
Er zit toch een sensor onder de deuren die ervoor zorgt dat de bus niet knielt of niet volledig knielt als de stoep te dichtbij komt? Automatisch knielen zou dan geen probleem moeten zijn omdat de bus rekening houd met de stoep. Bij Volvo is dat wel in ieder geval. Maar lijkt mij dat dat bij andere merken ook zo is.
Stalling Gouda
Geplaatst: za 11 jan 2025, 00:49
door Злата
Heeft iemand een indicatie van hoe lang het ongeveer gaat duren totdat Gouda een elektrische stalling krijgt?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 04:13
door Matt5154
Nog niet bekend ben ik bang.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 08:58
door Etienne
Via WhatsApp kreeg ik een bericht doorgestuurd dat de gemeente ook nog tegenwerkt voor het aanleggen van elektra.