Pagina 84 van 174

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 14:40
door ArnoArriva
De 4065 is waarschijnlijk ook terug in Utrecht, gisteren beide bussen niet in dienst gezien in Dordrecht, maar ik heb geluk omdat ik afgelopen donderdag 4065 gezien op lijn 8 van Dordrecht naar Sliedrecht! :pos:
Foto
AfbeeldingQbuzz 4065 lijn 8 te Sliedrecht by Arno de Bruin, on Flickr

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 14:54
door nvdw
Durashift schreef:Ik lees dit alsof de HVC het desbetreffende terrein gaat verlaten voor een andere locatie.. Dan gaat de poort op slot, denk ik?
Of HVC verhuist is mij niet bekend. Ik kreeg wel een omleidingsbericht waaruit blijkt dat mijn educated guess niet klopte: keren bij de Baanhoekweg gaat niet meer, dus is de Grevelingenweg vanaf morgen tot nader order de begin- en eindhalte (ritten die doorrijden naar de Biesbosch blijven dat gewoon doen). De poort voor de bussen gaat dus blijkbaar niet meer open.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 16:02
door Daniel
Er werd daar in de Arriva-tijd door de stalling heen gereden om te keren (bij SVD ook al trouwens), de instaphalte was er lang bij de andere uitrit.
Hoe willen ze bij de Grevelingenweg keren trouwens?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 16:40
door OVinspecteur
Durashift schreef:
OVinspecteur schreef:Waar gaat lijn 4 keren op de Baanhoekweg wanneer het terrein bij HVC wordt verlaten?
nvdw schreef:Educated guess: net als nu, op het terrein van HVC. Poort in, draaien, poort uit, terug op route, klaar ;)
Ik lees dit alsof de HVC het desbetreffende terrein gaat verlaten voor een andere locatie.. Dan gaat de poort op slot, denk ik?
Nee, dat bedoel ik niet zo. Verlaten door Qbuzz, dus dan komen de rechten die ze hebben op dat perceel wellicht te vervallen.
Wat gaat er trouwens met de garages daar gebeuren?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 16:47
door OVinspecteur
nvdw schreef:
Durashift schreef:Ik lees dit alsof de HVC het desbetreffende terrein gaat verlaten voor een andere locatie.. Dan gaat de poort op slot, denk ik?
Of HVC verhuist is mij niet bekend. Ik kreeg wel een omleidingsbericht waaruit blijkt dat mijn educated guess niet klopte: keren bij de Baanhoekweg gaat niet meer, dus is de Grevelingenweg vanaf morgen tot nader order de begin- en eindhalte (ritten die doorrijden naar de Biesbosch blijven dat gewoon doen). De poort voor de bussen gaat dus blijkbaar niet meer open.
Jammer dat de lijn ingekort wordt. Mensen die bij de industriecomplexen werken of bij de Merwehal moeten zijn hebben ook wel wat aan een bus. Waarom komen ze er nu pas achter trouwens?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 18:09
door Suus
Er staan twee GTW’s van de MerwedeLingeLijn bij de werkplaats van Stadler in Blerick. Ik vermoed dat die twee aan de beurt zijn voor een schilderbeurt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 18:14
door MetroRET
Wekelijks onderhoud.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 18:16
door Suus
Ze kregen toch hun reguliere onderhoud in Leidschendam, of is dat sinds de komst van Qbuzz veranderd?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 18:20
door MetroRET
Dat is inderdaad sinds de komst van Qbuzz veranderd.
Op vrijdag na de ochtendspits is er een rit via Gdm en Ht naar Vl.
Op zondagochtend gaat de rit weer retour via Bd.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 18:35
door Daniel
Hoewel er nog maar drie Ebusco's ontbreken vraag ik me af of ze het maandag al volledig elektrisch gaan redden in Dordrecht. Vandaag vielen al minstens twee en wellicht zelfs drie omlopen op 3/5/7 uit door defect materieel. Overigens is OVinfo niet zo betrouwbaar wat dat betreft, want er rijden ook wagens zonder realtime info.
In de namiddag viel ook nog een omloop op lijn 2 uit, of nou ja, die stond op de buffer en was volgens OVinfo met +50 onderweg van Transvaalstraat naar Centraal Station.

Op de nieuwe stalling die nog verre van af is stonden naast een stel Ebusco's en drie Rosero's overigens nog twee reserve-diesels: een SprinterCity van Snelle Vliet en eentje van U-OV.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 21:24
door gobhaon
MetroRET schreef:Dat is inderdaad sinds de komst van Qbuzz veranderd.
Op vrijdag na de ochtendspits is er een rit via Gdm en Ht naar Vl.
Op zondagochtend gaat de rit weer retour via Bd.
Dus is het onderhoud, of worden ze omgebouwd?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 21:26
door ArrivaBas
Gepland onderhoud, waarbij de treinen ook direct een wasbeurt krijgen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 18:28
door gobhaon
Ik ben benieuwd of ze helemaal worden verbouwd, of dat alleen de stoelen en de bestickering wordt vervangen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 18:35
door Hainje
MetroRET schreef:Op zondagochtend gaat de rit weer retour via Bd.
Hoe laat is deze rit meestal? Want ik meen een dergelijke trein in Tilburg te hebben gezien een tijdje terug, wellicht dat het zo'n overbrengingsrit was.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 20:44
door ArrivaBas
LM 11522 (Alleen op zondag)
Vl v 11.49
Btl a 12.43
Btl v 12.57
Tb a 13.10
Tb v 13.11
Bd a 13.26
Bd v 13.32
Ddr a 13.56

Bron: Somda

Kleine noot: Deze rit rijdt regelmatig tot wel 4 uur te laat.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 20:57
door Hainje
Dank je Bas. :D

Dikke kans dat ik die trein dan heb zien staan, geinig, zal het eens in de gaten gaan houden. Zal mij benieuwen of de trein ook op ovzoeker te vinden is. Dat maakt het spotten voor de deur natuurlijk een stuk makkelijker. :P

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 21:11
door gobhaon
Na de concessiewisseling op 9 december j.l. zijn de treinen op de MLL niet meer te volgen via OVzoeker of andere real-time websites.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 01 apr 2019, 06:54
door Bretgrenz
Het idee van een "volledig elektrische stadsdienst" slaat nu misschien een beetje door, op lijn 192 richting Zuidplein rijdt nu een Ebusco :shock:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 01 apr 2019, 07:28
door ArrivaBas
Deze update van het lijstje is geen grapje.
Afbeelding

- We missen nog maar twee Ebusco's. Van de 6137 weten we dat deze met een vastgelopen rem aan de kant staat. De 6122 overlapt(e) met een MAN voor R-Net.
- De twee Citaro's 4065 en 4066 rijden weer in Utrecht.
- Alle tijdelijke MAN's zijn intussen buiten dienst. Waarschijnlijk was dit voor het weekend al het geval.
- Mogelijk staan de Hybrides nog ergens in een mottenballenvloot. Dit acht ik ergens niet logisch gezien de belofte van Qbuzz. Zodra iemand weet of deze bij de te koop aangeboden Volvo's staan ontvang ik deze informatie graag in dit topic of per PB.

Totdat de 6122 en 6137 niet meer doorgehaald zijn zal het lijstje up-to-date gehouden worden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 01 apr 2019, 08:03
door Cas
Moet zeggen, nu ze eenmaal de ebusco's hebben en de bussen ergens kunnen laden, voert Qbuzz ze verbazingwekkend snel in, en dat zonder heel veel problemen (voor zover ik mee krijg).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 01 apr 2019, 08:05
door gobhaon
Het elektrisch rijden was misschien wel een 1 april grap: de Volvo 5425 rijdt op lijn 5, en de 5426 stond ook op station v Dordt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 01 apr 2019, 08:38
door Meltrain
Ik heb gisteren voor het eerst met een Ebusco gereisd en voor een stadsbus zijn ze best comfortabel. :) En het was nog een gratis ritje pok, want de Cico’s werkten niet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 01 apr 2019, 12:51
door Daniel
Cas schreef:Moet zeggen, nu ze eenmaal de ebusco's hebben en de bussen ergens kunnen laden, voert Qbuzz ze verbazingwekkend snel in, en dat zonder heel veel problemen (voor zover ik mee krijg).
Zaterdag vielen er nog wel drie omlopen uit door defect materieel, lang niet allemaal ook aangekondigd in de reisinformatie trouwens.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 01 apr 2019, 16:39
door mb90
Mochten jullie nog Ebusco’s missen op de Dordtse stadsbuzz? De 6120 en 6125 kwam ik net tegen op streekbuzz lijn 192 in Rijsoord.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 01 apr 2019, 17:24
door Daniel
Rijdt vestiging Dordrecht dan eigenlijk ook streekomlopen? Het viel me zaterdag namelijk al op dat er alleen stadsBuzzen op de nieuwe stalling stonden en dan is inzet van Ebusco's de enige optie natuurlijk.
Overigens kunnen diesels op de nieuwe stalling überhaupt niet tanken trouwens.