Pagina 85 van 91

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 mei 2025, 20:29
door ovVeluwe
Klopt, ik heb die lijn wel eens gereden en heb nooit meer dan 1 passagier gehad. Volgens mij heel incidenteel 4 passagiers bij collega's, maar het merendeel van de ritten waren leeg.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 mei 2025, 22:36
door Anderzam
Ik vind het grappig dat in OVinfo voor deze concessie alleen de scholierenlijnen een lijnkleur hebben - sterker nog, dezelfde kleur groen. Niet alleen de 6xx-lijnen, maar ook de 7, 9, 12, 171, 174 in Zwolle.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 07 mei 2025, 13:47
door flipje
Ebusco 2504 is gisteren geleverd en staat op de stalling in Lelystad.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 08 mei 2025, 11:10
door Michael
Ik kwam vanochtend rond 8:40 een BYD tegen op de A27 tussen Nieuwendijk en Sleeuwijk rijdend richting Utrecht.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 08 mei 2025, 11:25
door ArrivaBas
Gokje: Die is op bezoek geweest bij Bluekens in Oosterhout voor reparaties. Daar zijn vaker BYD's van Nederlandse vervoerders en de importeur gespot.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 22 mei 2025, 17:12
door Dionysusnu
Philip schreef: di 22 apr 2025, 19:08 Weet iemand wat de status is van onderstaande nieuwe haltes in Apeldoorn (uit het Vervoerplan 2025)?

De gemeente Apeldoorn legt twee nieuwe haltes aan, die EBS in opneemt in de routes van de stadsdienst:
• ter hoogte van de Rijnstraat wordt aan de Kaysersdijk een halte aangelegd voor lijn 10. Deze nieuwe halte vervangt de bestaande halte Lekstraat, die als gevolg van deze wijziging komt te vervallen;
• op de route van lijn 11 wordt aan de Ravenweg een nieuwe halte aangelegd ter hoogte van het Hofveld.
Zodra wij door de gemeente worden geïnformeerd dat de haltes zijn gerealiseerd, waarschijnlijk eind 2024 of begin 2025, nemen wij ze op in de route van de betreffende lijn.
De halte Rijnstraat wordt per 1 juni in gebruik genomen, lees ik in de rrreisinfo.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 31 mei 2025, 09:48
door Etienne
Vanaf 14 december mogelijk bussen via bedrijventerrein Staphorst

Het college van de gemeente Staphorst is positief over het conceptvervoerplan van busmaatschappij EBS. Daarin staat dat vanaf 14 december 2025 buslijn 40 (Meppel-Zwolle) bij bedrijventerrein de Esch in Staphorst stopt. Ook komt er mogelijk een snellere busverbinding tussen Zwolle en Staphorst. In september nemen de Gedeputeerde Staten van de provincie Overijssel waarschijnlijk een besluit over het Vervoerplan 2026.

Het college van de gemeente Staphorst maakte zich de afgelopen jaren hard voor een busverbinding met de bedrijventerreinen in Staphorst en de nieuwe woonwijk De Slagen.

Lees meer
-------------------
Kennelijk komt er volgend jaar een splitsing in lijn 40 tussen Zwolle en Meppel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 31 mei 2025, 10:24
door Daelea
Iets meer info, inclusief een kaartje van de voorgestelde routes: https://staphorst.bestuurlijkeinformati ... 5a3099edd8

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 31 mei 2025, 10:45
door BuschauffeurTroy
Vraagje: is het normaal dat die BYD’s zo ongelofelijk hangen in bochten? Gisteren gereden met de 2408 en voor mijn gevoel kwamen de wielen van de grond. En dat terwijl je een bocht met 20km/h neemt.
Heb zoiets nog niet meegemaakt, die overige K7U’s die we hier hebben zijn best stabiel.

Zo is het onmogelijk om een dienstregeling te rijden. Is dit een bekend euvel?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 31 mei 2025, 11:12
door Daniel
Ik ben van de K9UBs van Syntus Utrecht niet anders gewend dan dat ik me als passagier in bochten moet vasthouden, dus als die serie in IJssel-Vecht dezelfde bouwkwaliteit heeft kan ik me zomaar voorstellen dat het antwoord ja is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 31 mei 2025, 13:42
door Dionysusnu
Dat komt volgens mij deels omdat de accu's op het dak liggen, en ze dus een erg hoog zwaartepunt hebben.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 31 mei 2025, 16:41
door Tom98
Daniel schreef: za 31 mei 2025, 11:12 Ik ben van de K9UBs van Syntus Utrecht niet anders gewend dan dat ik me als passagier in bochten moet vasthouden, dus als die serie in IJssel-Vecht dezelfde bouwkwaliteit heeft kan ik me zomaar voorstellen dat het antwoord ja is.
Zal dat niet meer met rijstijl te maken hebben? :X
Het is voor mij al een tijdje geleden dat ik er eentje mee had maar wat ik me nog herinner, ook van IJssel-Vecht, dat ik die BYD stukken fijner vond rijden dan Setra en ik kan me niet herinneren dat ze in bochten hellen ofzo. Als je maar gewoon rustig door bochten gaat is er niets aan de hand, maar dat geldt natuurlijk voor elk voertuig.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 31 mei 2025, 17:21
door flipje
Die BYD's van Syntus Utrecht hebben alle accu's op het dak en de BYD's in IJssel-Vecht deels op het dak en deels onder de vloer. Wat ik me er nog van herinner is dat de BYD van IJV veel stabieler in bochten lagen dan de BYD uit Utrecht.
BuschauffeurTroy schreef: za 31 mei 2025, 10:45 Vraagje: is het normaal dat die BYD’s zo ongelofelijk hangen in bochten?

.....

Zo is het onmogelijk om een dienstregeling te rijden. Is dit een bekend euvel?
Is een bekend euvel van deze bus(jes), drempels vinden ze ook heel leuk :lol:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 31 mei 2025, 20:39
door BuschauffeurTroy
Dank voor de reacties! Hier in Purmerend moeten wij voorlopig met de BYD rijden. Ben wel gewend dat ze hellen maar dit was echt extreem.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 01 jun 2025, 13:42
door NintendoC
De nieuwe Stadsbuurtbus in Kampen gaat rijden op werkdagen van 's ochtends 6:00 tot 22:00 's avonds en op zaterdag van 8:00 tot 20:00. Frequentie is ook definitief twee keer per uur. Startdatum is december 2025 werd genoemd in een interview vandaag.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 01 jun 2025, 14:40
door Jonkervoort
Ben benieuwd! Is dit interview ergens te vinden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 01 jun 2025, 21:34
door NintendoC
Ja, zag deze op Facebook voorbij komen: https://stadsbuurtbuskampen.nl/wp-conte ... elmond.mp3

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 02 jun 2025, 17:00
door Niwa ter Els
ovVeluwe schreef: do 01 mei 2025, 14:38
Milco schreef: do 01 mei 2025, 12:03 Even voor de wiki: welke datum reed de lijn voor het laatst?
17 april inderdaad. Enkel 620 vervalt, wat de reizigers aantallen zijn van de 625 weet ik niet, maar richting Zeewolde zijn de alternatieven ook minder geschikt.
De 625 heeft meestal een drukke rit en een lege rit, zowel in de ochtend als de middag. Maar bij druk heb ik het dan over een man of vijf. Soms tien, maar dan moet het echt heel slecht weer zijn. Snap niet waarom ze die lijn met grote bussen blijven rijden. Laatste tijd zelfs regelmatig een Syntus 14-meter. Kan prima met een sprinter.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 02 jun 2025, 17:22
door Lijn 45
Heeft Pouw wel kleine bussen in Amersfoort staan? Ik neem aan dat die lijn vanuit daar wordt gereden.

In ander nieuws: EBS heeft BYD 2057 van Schiphol overgenomen met het doel dat die weer in de reizigersdienst gaat rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 02 jun 2025, 17:22
door flipje
BYD's 2057 (226) en 2183 (222) keren weer terug naar IJssel-Vecht, na een avontuur op Schiphol. Er volgt nog een derde wagen.

Edit: bus 223, 226 en 227 keren terug.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 03 jun 2025, 15:53
door VIRM
Etienne schreef: za 31 mei 2025, 09:48 Vanaf 14 december mogelijk bussen via bedrijventerrein Staphorst

Het college van de gemeente Staphorst is positief over het conceptvervoerplan van busmaatschappij EBS. Daarin staat dat vanaf 14 december 2025 buslijn 40 (Meppel-Zwolle) bij bedrijventerrein de Esch in Staphorst stopt. Ook komt er mogelijk een snellere busverbinding tussen Zwolle en Staphorst. In september nemen de Gedeputeerde Staten van de provincie Overijssel waarschijnlijk een besluit over het Vervoerplan 2026.

Het college van de gemeente Staphorst maakte zich de afgelopen jaren hard voor een busverbinding met de bedrijventerreinen in Staphorst en de nieuwe woonwijk De Slagen.

Lees meer
-------------------
Kennelijk komt er volgend jaar een splitsing in lijn 40 tussen Zwolle en Meppel.
Is het concept vervoersplan al openbaar?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 05 jun 2025, 07:10
door MichOV
flipje schreef: ma 02 jun 2025, 17:22 BYD's 2057 (226) en 2183 (222) keren weer terug naar IJssel-Vecht, na een avontuur op Schiphol. Er volgt nog een derde wagen.

Edit: bus 223, 226 en 227 keren terug.
Hebben ze daar een tekort aan metarieel dan of worden deze voor bepaalde lijnen ingezet?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 05 jun 2025, 10:07
door Lijn 45
Ze hebben een tekort aan elektrisch materieel (zodra alle Ebusco's er zijn).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 05 jun 2025, 10:20
door flipje
Er is nu al een tekort aan elektrisch materieel. Het is niet uitgesloten dat er meerdere BYD's gaan volgen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 05 jun 2025, 10:29
door Milco
https://www.rrreis.nl/staking-ns-vrijda ... en-normaal

EBS heeft een lijstje buslijnen op de RRReis-website gezet als mogelijk alternatief voor morgen als de treinen staken. Best wel netjes vind ik :pos: