Pagina 85 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 18 jan 2025, 12:05
door Jurre1981
The Greyhound schreef: di 07 jan 2025, 18:06 Het probleem zit hem in de omvang van de concessies in Nederland, die moeten veel kleiner worden. Dat er op Schiphol en in Schoonhoven bussen van dezelfde concessie moeten rijden is echt nergens voor nodig.
Kleinere concessies hebben zijn voor- en nadelen. Als je bijvoorbeeld concessies per stalling doet, is iedere stalling verantwoordelijk voor een aantal lijnen dat op twee handen te tellen is, wat mooi overzichtelijk is, het heeft wel als nadeel dat de kans dan bestaat dat chauffeurs gaan klagen over rondjes om de kerk, dus te weinig variatie.

Zelf ben ik meer voorstander van het terugdraaien van de privatisering van de ov-sector (al besef ik wel dat dat helaas nooit meer gaat gebeuren -0- ). De aanbestedingen zouden, op papier, een verbetering voor de reiziger moeten zijn. Helaas merk ik zelf dat het tegendeel waar is, nog los van iedere keer opnieuw opstartproblemen bij een vervoerderswissel. Ik reis regelmatig van Utrecht, Kanaleneiland Zuid naar Lopik met de tram, lijn 195 (toen deze ook nog voorbij Benschop ging) of lijn 295.
Ik had altijd drie reisopties met een redelijk tot goede overstapmogelijkheid bij alle drie reisopties (maximaal 5 minuten overstaptijd als alles op tijd rijdt). Vorig jaar hadden alle drie reisopties een veel slechtere overstapmogelijkheid. Regelmatig zag ik mijn overstaprit voor mijn neus wegrijden -0- . Vóór de aanbestedingen werden de dienstregelingen op OV-knooppunten zoals IJsselstein Binnenstad tenminste nog op elkaar afgestemd. Dat is tegenwoordig helaas niet meer zo, is mijn ervaring.

Maar goed, dit is eigenlijk te ver offtopic. Terug naar Zuid-Holland Noord.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 18 jan 2025, 17:08
door matje82
Jelmer schreef: vr 17 jan 2025, 17:04 Van de Volvo 7900-en hebben de volgende wagens geen geldige APK:

73-BZS-4 8359 26-08-24
22-BZS-4 8354 17-09-24
21-BZS-4 83?? 22-09-24
11-BZS-7 8355 21-10-24
71-BZS-4 8356 10-11-24
20-BZS-4 8352 18-12-24

De volgende bus heeft geen WAM (Verzekering):
88-BZS-8 8362
Gisteren zijn op de 8356 na (die met dat houten raam) alle wagens weer gekeurd, de meeste zijn vandaag ook de weg opgegaan.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 12:38
door ThatPCDude
Friese Crossway 1442 rijdt volgens busposities en ovinfo nu rond in Leiden op oa. lijn 56 en later vanmiddag nog op de 187 en 23.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 15:09
door Sleutelstad
Wat komt die hier dan weer doen. Leuke variatie wel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 19:19
door Etienne
Een bron geeft aan dat dit mogelijk Volvo 8358 is, dus helaas geen Iveco. ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 19:41
door RamonZuidhoek73
Deze registreert zichzelf als zijnde de 1442, zo merkte ik vanochtend toen ik deze bus meenam op Leidse dienst.
Dit bericht kwam ik tegen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 08:54
door ThatPCDude
Dat bleek inderdaad :( Diezelfde bus ging daarna ook buiten dienst omdat de halteremoverbrugging was gebruikt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 10:18
door buschauffeurDH
Jurre1981 schreef: za 18 jan 2025, 12:05
The Greyhound schreef: di 07 jan 2025, 18:06 Het probleem zit hem in de omvang van de concessies in Nederland, die moeten veel kleiner worden. Dat er op Schiphol en in Schoonhoven bussen van dezelfde concessie moeten rijden is echt nergens voor nodig.
Kleinere concessies hebben zijn voor- en nadelen. Als je bijvoorbeeld concessies per stalling doet, is iedere stalling verantwoordelijk voor een aantal lijnen dat op twee handen te tellen is, wat mooi overzichtelijk is, het heeft wel als nadeel dat de kans dan bestaat dat chauffeurs gaan klagen over rondjes om de kerk, dus te weinig variatie.
Dat gaat dan soms wel lastig. In Haaglanden Streek rijden lijnen vanaf meerdere stallingen. Dat zouden dan meerdere concessies zijn die bussen door elkaar laten rijden. Die grap hebben we in het verleden ook gehad toen Connexxion (Haaglanden Streek ) en Arriva (Zuid-Holland Noord) beiden lijn 45 tussen Den Haag en Leiden reden en elkaars kaarten niet accepteerden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 11:34
door Sleutelstad
ovspotter010zhn schreef: vr 17 jan 2025, 09:00 Weet iemand wat er is gebeurt met de 8112? Hij is sinds 15 december niet in dienst geweest
Volgens Busposities sinds vandaag weer actief vanuit Leiden. Nog niet fysiek gezien dus geen idee of er aan het uiterlijk iets is veranderd.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 12:05
door Captian_Sparkle
Geen idee of dit al voorbij kwam.
Maar hier een interview van de directeur van Qbuzz,die vragen beantwoord via de social media

link

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 13:30
door wolf
Staan een 4 tal ex arriva Citea's bij de logistics hub bij schiphol.
Wellicht voor vervanging Ambassadors?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 17:15
door dezl
Regio 15 heeft gemeld dat er bij de bushalte Kerkehout richting Den-Haag een botsing heeft plaatsgevonden tussen een bus en twee auto's. De foto laat zien dat het om een iveco streekbuzz gaat.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 17:26
door Dionysusnu
Vandaag? Ik zie niks op hun site of xwitter staan.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 17:29
door dezl
Ze hadden het gedeeld op instagram maar hier is het linkje van het Leidsch dagblad

https://www.leidschdagblad.nl/regio/lei ... 36707.html

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 21 jan 2025, 06:18
door Mrtheboss
Ik zie net in de OVinfo app dat de eerste 196 rit naar Gouda geannuleerd is vanwege een aanrijding. Vermoed dat het een StreekBuzz is. Iemand meer info?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 21 jan 2025, 10:47
door MightyMike
Dat hoeft niet persé een aanrijding te zijn die nieuwswaardig is. Het kan bijv ook een botsing bus/auto zijn zonder letsel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 21 jan 2025, 16:15
door fransang
Er zijn gisteren weer 2 Citea's uit sept/okt 2015 op kenteken gezet: 27-BZX-5 en 29-BZX-5. Gezien de datum van 1e toelating ex-Berlijn. We hadden er nog een aantal tegoed hier....

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 23 jan 2025, 08:26
door buschauffeurDH
https://www.ad.nl/gouda/chauffeurs-van- ... ~af2f1813/

"Bijna 95 procent van de ondervraagden geeft aan dat er te weinig chauffeurs zijn, net zoveel medewerkers geven aan dat Qbuzz slecht communiceert en pakweg 88 procent geeft aan dat Qbuzz de problemen niet oplost. Verder geeft 85 procent aan niet zonder vertraging te kunnen rijden en wil 70 procent betere compensatie voor onregelmatige werktijden."

"Het bedrijf is tot nu toe vooral bezig de imagoschade te beperken, vooral naar de media toe."

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 23 jan 2025, 12:08
door Durashift
^^ zulke hoge percentages zeggen mij niks zolang ik niet weet hoeveel ondervraagden er zijn bevraagd en wie er gereageerd hebben.

Dat eerste: volgens het AD zijn dat er bijna driehonderd.
(..)Vakbond FNV is geschrokken van de resultaten van een enquête onder bijna driehonderd chauffeurs. Als er niet snel iets verandert, gaan zij volgens de vakbond wellicht staken.(..)
Helaas wordt in dat artikel niet duidelijk of die driehonderd chauffeurs daadwerkelijke respondenten zijn OF dat het de uitvraag aan driehonderd chauffeurs betreft en er maar een handvol gereageerd hebben.

Het lijkt mij aannemelijk dat er in de benoemde regio zo'n driehonderd chauffeurs werkzaam kunnen zijn, dus ik heb zo'n vermoeden dat het aantal respondenten hiervan (nog) niet publiekelijk bekend is. :cry:

Het gehele artikel:
https://archive.ph/JqNC6

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 23 jan 2025, 12:18
door Speedmaster
Het zijn echt bijna 300 chauffeurs die geregeerd hebben.
Heb zelf het online formulier via een link toegestuurd gekregen van een collega. Het is dus niet zo dat ik rechtstreeks door het FNV via een mailinglist ben benaderd.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 23 jan 2025, 15:09
door Sleutelstad
Ik had wel het idee dat alles zelf werd gereden, maar deze middag zag ik een Jan de Wit touringcar op SnelBuzz 361.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 23 jan 2025, 15:44
door buschauffeurDH
Als je de reacties op X (Twitter) leest met als filter Qbuzz weet dat er nog het een en ander misgaat.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 23 jan 2025, 17:03
door omaylie
Even wat positiever nieuws: er zijn de afgelopen dagen wel erg veel streekBuzz Iveco's ingestroomd. Van deze bussen staan 95 van de 102 inmiddels op kenteken, dus het is een kwestie van tijd voor ze massaal in dienst komen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 23 jan 2025, 19:29
door Sleutelstad
Dat is zeker goed nieuws. Dan lijken de meest recente gecommuniceerde planningen wel uit te komen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 26 jan 2025, 10:45
door Milco
Volgens de ovinfo-app rijdt lijn 1 in Alphen aan den Rijn naar Holwerd Haven :lol: