Pagina 86 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 11 dec 2016, 22:39
door cassie127
Ronald schreef:Vanochtend de eerste rit meegereden op lijn X2. De Setra is een erg mooie bus, maar wel meer een streek- dan een stadsbus. De deuren zijn enigszins traag, er zitten gordels in (met gordelplicht-stickertjes) en de chipkaartlezer bij de voordeur is niet echt handig gedraaid voor het inchecken (maar de chauffeur heeft er nu wel zicht op). Ook liep de halteafroep af en toe een halte voor.
Dat de ov-chipkaarlezers zo staan dat de chauffeur ze kan zien is in Midden-Overijssel standaard bij Syntus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 11 dec 2016, 22:59
door sirvinniei
BasFrancken schreef:
dnmw2705 schreef:
Durashift schreef: Jawel, maar die kunnen / konden ook met Arriva (45/44) dat stukje afleggen.
Op zich kan ik mij ook wel voorstellen dat er enige overkill was aan bussen tussen Rhenen en Wageningen.
Echter, keren op de begraafplaats lijkt mij nog geen sinecure.
Vermoedelijk daarom dat Connexxion altijd doorreed?
(plus een dienstwissel bij halte Nude kon uitvoeren.. :wink: )
Ja, misschien wel overkill. Aan de andere kant is het niet zo ver nog tot Wageningen en als Syntus verlies je wel geld aan Arriva als je de overstap met de 50 niet haalt.
Ja, maar connexxion knipte in het begin lijn 80 ook in lijn 87 tussen Wageningen-Veenendaal en 80 tussen Veenendaal-Amersfoort, dat moeten we niet vergeten. Er is best kans dat lijn 80 later in de concessie wel weer doorrijdt. Lijn44/45 worden regelmatig met 8-persoonsbusjes gereden dus misschien valt overkill mee... geen idee. Ik vond de knip van 80/87 trouwens wel logischer dan deze knip in Rhenen..
Ik denk eigenlijk dat je uberhaupt niet tussen Veenendaal Rhenen en Wageningen zou moeten willen rijden. Wageningen-Rhenen wordt overbediend en Rhenen-Veenendaal loopt parallel aan het spoor. Blijft alleen de stadsdienst van Rhenen over, waarvoor 12 meter bussen eigenlijk totaal niet geschikt zijn. Had daar hier nog een ideetje over uitgewerkt.

Maxim, waarom doet lijn (x)80 de halte militaire begraafplaats eigenlijk niet aan? (en 280 de halte Rhenendaal)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 11 dec 2016, 23:37
door mijack1985
Hainje schreef:
Maxim schreef:Het zijn zeker geen T100 bussen. Gordels, dat klopt.
Dacht al, ik kreeg de 1089 echt niet sneller dan 85 km/u gisteren. :P
Als bestuurder vind ik het in ieder geval zalige wagentjes, als passagier kan ik er nog niet echt iets over zeggen. De bestuurder op de rit terug naar Nijkerk reed echt als een debiel (is daar schijnbaar ook op aangesproken na meerdere klachten die middag), dus niet echt representatief.
Zaten we gisteren in de zelfde bus terug vanaf Montfoort naar Nijkerk. Ik had namelijk de eer om de 1070 naar Montfoort te brengen. En iddde chauffeur van de bus terug reed als een debiel (niet tussen de lijntjes houden, inhalen e.d).

Maar de Setra's rijden heerlijk verder

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 05:15
door Maxim
sirvinniei schreef:Maxim, waarom doet lijn (x)80 de halte militaire begraafplaats eigenlijk niet aan? (en 280 de halte Rhenendaal)
Omdat we hebben aangeboden tot het dierenpark. Ongeacht waar gedraaid wordt. Lijn 280 komt niet langs Rhenendaal, dus het wordt lastig om die halte aan te doen :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 08:51
door sirvinniei
Aha, dus dat kan volgend jaar weer veranderen. Ik dacht dat de 280 bij de tournee van de rondweg Oost zou keren, maar dat klopt dus niet

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 09:01
door sirvinniei
De 280 rijdt trouwens ook niet zo lekker: respectievelijk +6, +16 en +20 minuten vertraging

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 09:13
door Ovstudent
Wat een ramp is het vandaag... 20 minuten op studentenlijn 272 staan wachten, die geen live reisinfo heeft en blijkbaar gewoon niet rijdt? Vervolgens in een andere bus gestapt. Display: "geen actuele reisinformatie beschikbaar, plan uw reis op qbuzz.nl" umm wat? (A)

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 09:28
door ejm301
Dan zal je in een Mercedes afkomstig van Qbuzz gezeten hebben zeer waarschijnlijk.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 09:35
door CamilleKreemers
Ovstudent schreef:Wat een ramp is het vandaag... 20 minuten op studentenlijn 272 staan wachten, die geen live reisinfo heeft en blijkbaar gewoon niet rijdt? Vervolgens in een andere bus gestapt. Display: "geen actuele reisinformatie beschikbaar, plan uw reis op qbuzz.nl" umm wat? (A)
Gelukkig maar dat je met Qbuzz elke reis kan plannen in Nederland dan.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 09:54
door dnmw2705
Vanmorgen met de 50 gegaan. Qua vertragingen viel het reuze mee leek het. Rond 8:00 kwamen er wel wat grote vertragingen, zo reed de 50 naar Veenendaal achter de bus naar Doorn die 10 minuten later zou moeten vertrekken! Bus missen was ook eigenlijk onmogelijk.

Het is wel 'vreemd' om die bussen in zo'n frequentie te zien rijden i.c.m. U-OV. 14 bussen in het uur op dezelfde route. Zowel 50 als 51 goed gevuld.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 10:01
door Meltrain
Bij station Amersfoort verliep ook nog niet alles volgens plan vanochtend rond 9:00 uur. In ongeveer 5 minuten tijd gebeurde o.a. het volgende: een Setra met alleen "Station" op het display (dit bleek lijn 3 te zijn), een Citaro met "8 Geen Dienst" (die gweeon in dienst was), een lijn 280 die niet kwam opdagen en vervolgens van de schermen verdween en een bus van Besseling zonder enige aanduiding van lijn en bestemming.

Verder is de (getoonde) eindbestemming van lijn 6 nu "Liendert" i.p.v. "Rustenburg", wordt op de schermen boven de perrons "X80" scrollend getoond en zijn de vertrekstaten en lijnennetkaart nog niet opgehangen.
Maar er gingen ook dingen wel goed hoor. :Y

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 10:24
door Wageningen1998
Vanmorgen in lijn 352 naar Arnhem nog steeds een cxx chauffeur?!

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 10:26
door Zugführer
Dat is niet concessie Provincie Utrecht :p

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 11:15
door BrengMe
Dat uniform is wel van de provincie Utrecht :P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 11:27
door Daniel
Vanmorgen de nodige Amba's rijdend met blanco display in Amersfoort. Opvallend was ook een touringcar van Besseling op lijn 7!
En ik meen een Syntus Gelderland Amba op X80 gezien te hebben, althans, zo te zien was die blauw en niet wit.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 11:28
door Zugführer
Ach zo, nu snap ik het punt :p
Aannemelijk dan een CXX-Provincie Utrecht chauffeur die bij zijn oude werkgever blijft en dus alleen nog maar Breng bussen rijdt, maar nog geen bijpassend uniform heeft ;)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 11:40
door dylanwild94
Daniel schreef:Vanmorgen de nodige Amba's rijdend met blanco display in Amersfoort. Opvallend was ook een touringcar van Besseling op lijn 7!
En ik meen een Syntus Gelderland Amba op X80 gezien te hebben, althans, zo te zien was die blauw en niet wit.
Dat zijn allemaal bussen van tourqaise die krijgen vandaag hun software voor de bestemmingsfilm.
En een blauwe Syntus Gelderland bus kan ook goed zijn zijn er 3 van en een paar in twents kleuren.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 11:44
door dnmw2705
Ik mis in de Setra's de omroep bij zone veranderingen. Zo was het bij cxx (en nog steeds bij U-OV). Lijkt mijn handig om dat alsnog in te spreken. Meer mensen dit opgevallen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 12:31
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:Ik mis in de Setra's de omroep bij zone veranderingen. Zo was het bij cxx (en nog steeds bij U-OV). Lijkt mijn handig om dat alsnog in te spreken. Meer mensen dit opgevallen?
Eens maar het valt me niet op haha, het is dezelfde omroep als bij Syntus Gelderland en Overijssel, dus het is geen verrassing. Ik vond zelf de cxx omroep ook fijner maarja

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 12:51
door sirvinniei
Ik had meer midis in de provincie verwacht. Op het moment rijden ze alleen op lijn 3 en 5 in Woerden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 12:54
door dylanwild94
Er zijn er nu 6. 1159-1164.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 12:57
door dnmw2705
Ik vond de omroep van CXX ook fijner. Misschien puntje voor Syntus in de verbetering als meer mensen het opmerken. Ook vind het lettertype van de borden niet bepaald fijn. Times New Roman is het volgens mij. Hebben ze dat ook ook in Gelderland en Overijsel? Twee schermen naast elkaar vind ik ook nog zinloos. Ene geeft alleen Syntus Utrecht + logo aan, andere geeft haltes/overstap door, maar de helft van de tijd staat er geen haltes/overstappen. Mis ook de overstappen op Driebergen Zeist, Rhenen en Veenendaal in de 50. Verder een prima rit gehad. Chauffeurs zijn nog wel zoekende en komen laat op begin haltes.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 13:36
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:Ik vond de omroep van CXX ook fijner. Misschien puntje voor Syntus in de verbetering als meer mensen het opmerken. Ook vind het lettertype van de borden niet bepaald fijn. Times New Roman is het volgens mij. Hebben ze dat ook ook in Gelderland en Overijsel? Twee schermen naast elkaar vind ik ook nog zinloos. Ene geeft alleen Syntus Utrecht + logo aan, andere geeft haltes/overstap door, maar de helft van de tijd staat er geen haltes/overstappen. Mis ook de overstappen op Driebergen Zeist, Rhenen en Veenendaal in de 50. Verder een prima rit gehad. Chauffeurs zijn nog wel zoekende en komen laat op begin haltes.
Nee, het scherm is wel nieuw, Syntus GLD/Overijssel heeft gewoon 1 scherm die ik overigens wel beter vind. En ja zoekende chauffeurs. Veel chauffeurs moeten nu rijden in gebieden waar ze nog nooit geweest zijn, dat vind ik toch opmerkelijk. Zo moeten chauffeurs die normaal alleen reden in het oostelijk deel van de provincie nu ineens de stadsdienst van Woerden rijden bijvoorbeeld en natuurlijk andersom.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 14:05
door dnmw2705
Ja, snap het ook niet, lijkt mij voor chauffeurs een grote overgang. Syntus zal er een logische reden voor hebben :lol:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 dec 2016, 14:14
door flipje
Zoals eerder vermeld, zijn niet alle chauffeurs overgegaan van Connexxion naar Syntus. (Neem bijvoorbeeld enkele chauffeurs van de stalling Wageningen die zijn overgegaan naar Breng of chauffeurs van de stalling Zeist die zijn overgegaan naar Qbuzz).
Syntus zal dit hebben moeten opvangen met "tijdelijke'' chauffeurs uit bijvoorbeeld andere concessie gebieden. Zo zullen er chauffeurs zijn, die vorige week nog rondjes reden in Harderwijk en deze week in Amersfoort.