Pagina 87 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 14:22
door Wageningen1998
flipje schreef:Zoals eerder vermeld, zijn niet alle chauffeurs overgegaan van Connexxion naar Syntus. (Neem bijvoorbeeld enkele chauffeurs van de stalling Wageningen die zijn overgegaan naar Breng of chauffeurs van de stalling Zeist die zijn overgegaan naar Qbuzz).
Syntus zal dit hebben moeten opvangen met "tijdelijke'' chauffeurs uit bijvoorbeeld andere concessie gebieden. Zo zullen er chauffeurs zijn, die vorige week nog rondjes reden in Harderwijk en deze week in Amersfoort.
Inderdaad, en bovendien: syntus heeft netjes overal pijlen opgehangen dus het moet toch lukken. Vooral op lijnen zoals 70 in soest moet je er niet aan denken dat je daar zonder aanwijzingen zou moeten rijden als je de route nog niet kent

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 14:53
door sirvinniei
Gister had ik een chauffeur die van U-OV overgestapt was omdat hij de stadsbus zat was.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 15:11
door sirvinniei
http://leusderkrant.nl/deel-je-nieuws-a ... sneldienst
Niet iedereen in Leusden is ontevreden met de nieuwe dienstregeling
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 19:27
door wouter15
Ik kwam in OVinfo vandaag aardig wat bussen tegen waarvan geen realtime informatie beschikbaar was. Weet iemand of dit nog wel gebeurd? Zo kon ik van geen enkele buurtbus en schoolbus de realtime informatie zien. Weet iemand wat er vandaag trouwens op de buurt en schoolbussen heeft gereden?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 19:54
door noahjo3
Rond 18:00 uur zag ik ineens heel veel Setra's in Amersfoort met ''Garage'' op de koersdisplay rijden. Een uurtje later reed er bijna alleen nog maar tijdelijk materieel rond.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 20:58
door Richard38
sirvinniei schreef:De 280 rijdt trouwens ook niet zo lekker: respectievelijk +6, +16 en +20 minuten vertraging
Dat viel gewoon te verwachten. Deze buslijn krijgt met veel vertraging te maken bij de spoorwegovergang in Maarsbergen. Daar staat het in de spits constant vast.
Die tijd die ze daar kwijt zijn kunnen ze net zo goed over Scherpenzeel Renswoude rijden
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 21:06
door Richard38
De aanduidingen op de displays en borden bij diverse haltes kloppen nog niet. Soms helemaal geen info op de displays of onjuiste informatie. Zo zag ik vanmiddag op de kersenbaan in Amersfoort lijn 76 naar Bunschoten-Spakenburg. Beetje vreemd.
Dat zal denk ik eind van de week allemaal wel opgelost zijn.
Verder een hoop variatie aan materieel. Bussen uit twente. Bussen van de veluwe. Bussen van de vorige concessie connexxion even gauw wit gestickerd. Oude ambassadors en MAN bussen. Straks in het voorjaar zal de hele vloot wel vernieuwd zijn.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 21:11
door dylanwild94
Een de oude Connexxion bussen die je gezien heb blijven want die zijn van Tourquise die met "hun" Ambassador's blijven rijden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 21:20
door cassie127
wouter15 schreef:Ik kwam in OVinfo vandaag aardig wat bussen tegen waarvan geen realtime informatie beschikbaar was. Weet iemand of dit nog wel gebeurd? Zo kon ik van geen enkele buurtbus en schoolbus de realtime informatie zien. Weet iemand wat er vandaag trouwens op de buurt en schoolbussen heeft gereden?
Bij Syntus is het normaal dat de buurtbussen en school bussen geen realtime informatie hebben.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 21:29
door Globetrotter
dylanwild94 schreef:Een de oude Connexxion bussen die je gezien heb blijven want die zijn van Tourquise die met "hun" Ambassador's blijven rijden.
Vanmiddag gaan kijken bij de Uithoflijnen. Lijn 272 naar Bunschoten wordt volledig gereden door Besseling met touringcars of semi-touringcars (dit zal waarschijnlijk in afwachting van de Setra tandemassers zijn). Voor de rest inderdaad veel ex- Connexxion bussen van Tourquase (en eentje van Pouw Vervoer) die ik nog niet in de wagenparklijst in dit topic ben tegengekomen:
1169 BV-JD-79 Connexxion 4192 (Tourquase) Ambassador
1170 BV-LJ-83 Connexxion 4272 (Tourquase) Ambassador
1172 BV-JD-86 Connexxion 4197 (Tourquase) Ambassador
1174 BV-LJ-93 Connexxion 4277 (Tourquase) Ambassador
1175 BV-JD-85 Connexxion 4196 (Tourquase) Ambassador
1176 BV-LJ-78 Connexxion 4191 (Pouw Vervoer 102) Ambassador
1178 BV-JD-81 Connexxion 4193 (Tourquase) Ambassador
1179 BV-JD-84 Connexxion 4195 (Tourquase) Ambassador
1182 BV-JD-82 Connexxion 4194 (Tourquase) Ambassador
Overigens moet er dit weekend hard gewerkt zijn, want er zat geen enkele groene wagen meer tussen (allemaal wit met keurig Syntus Utrecht- bestickering).
Ook de Syntus 4050, 4142 en 4146 trof ik op de Uithoflijnen aan.
wouter15 schreef:Ik kwam in OVinfo vandaag aardig wat bussen tegen waarvan geen realtime informatie beschikbaar was. Weet iemand of dit nog wel gebeurd? Zo kon ik van geen enkele buurtbus en schoolbus de realtime informatie zien. Weet iemand wat er vandaag trouwens op de buurt en schoolbussen heeft gereden?
Ben ook nog even in IJsselstein wezen kijken. Volgens de gegevens van de RDW zijn de buurtbussen begin december op naam gezet.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 21:33
door Pim-AllianceB95
Er zijn misschien chauffeurs van buitenaf gekomen, maar er moeten inderdaad ook chauffeurs uit Woerden lijnen naar Wageningen e.d. rijden. Enorm veel busje overgeven op Utrecht, waardoor elke vertraging niet één, maar twee vervolgritten raakt. Voor wat betreft de reisinformatie: de boordcomputer lijkt alleen signaal te pakken wanneer de bus in de buurt van haltes is, daarna valt de actuele reisinfo, punctualiteit (voor de chauffeur in de boordcommputer) en ook de info voor alle reisinfoapps weg.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 21:38
door dylanwild94
Ezra schreef:
Overigens moet er dit weekend hard gewerkt zijn, want er zat geen enkele groene wagen meer tussen (allemaal wit met keurig Syntus Utrecht- bestickering).
Ook de Syntus 4050, 4142 en 4146 trof ik op de Uithoflijnen aan.
Er zijn 180+ verplaatsingen geweest dit weekend.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 23:56
door dnmw2705
Ik moet eerlijk zeggen... De groene Connexxion bussen die nu verdwenen zijn uit het straalt beeld, is wennen.
Setra's goede vervanging, maar die oude zooi aan Amba's en andere bussen die in de avond rijden vind ik dan weer niets.
Hoop dat die dingen korte termijn richting de sloop gaan en er nieuwe exemplaren voor komen.
Met die avond bussen is het ook balen dat je niet even je telefoon kan opladen.
Kwam net de 50 naar Rhenen tegen met op het bestemmingsbord: 50 Syntus Klantenservice
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 00:00
door Wageningen1998
100% mee eens! Setra's goede vervanging maar die ambassadors uit 2003/2004 kunnen echt niet meer, rammelen zowat uit elkaar van ellende. Kunnen niet wat ex-connexxion bussen als tijdelijke vervanging wit gespoten worden ofzo?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 00:08
door noahjo3
Connexxion heeft aangegeven de oude bussen in te zetten in andere concessies, dus dat gaat hem helaas niet worden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 00:13
door Wageningen1998
En wat wil Syntus gaan doen met lijn 50 (Veenendaal) en (X)80? Ze zeggen dat de oude Amba's tijdelijk materieel zijn maar die Setra's passen niet door het tunneltje en heb geen idee welk ander materieel wel... misschien VDL Citea?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 00:18
door dnmw2705
Vdl citea inderdaad. En die Mercedes citaro?
Het is een aanname van mij dit: maar het zou mij niets verbazen als Syntus aan Connexxion gevraagd heeft of ze bussen konden overnemen. Of juist dat Syntus niets met cxx te maken wil hebben. Beide mogelijk
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 00:24
door Wageningen1998
Ik acht de kans 99% dat Syntus niks met de CXX-bussen te maken wilt hebben, aangezien ze qua interieur natuurlijk nog steeds groen zijn en dus identiek aan het Connexxion-tijdperk. Prima snap ik allemaal wel, maar deze tijdelijke bussen zijn toch ook geen reclame zeg... manman
Laat Syntus bijvoorbeeld inderdaad maar wat VDL citea's bestellen. Verschilt misschien niet veel met een (nieuwe) ambassador maar de motor loopt toch wat rustiger en de vering is toch iets beter en als je er een beetje comfortabele stoelen in plaatst is het goed te doen :D
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 00:35
door dnmw2705
Ik ben het daar helemaal mee eens.
Laten die nieuwe bussen maar snel komen. Zoals ik al eerder zei, die tijdelijke bussen zijn gewoon rotzooi

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 00:37
door dnmw2705
Ik dacht trouwens dat ze die VDL Citea's al besteld hadden. Eventuele nieuwe Ambassadors zouden ook nog kunnen lijkt mij
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 00:44
door dnmw2705
dnmw2705 schreef:Ik dacht trouwens dat ze die VDL Citea's al besteld hadden. Eventuele nieuwe Ambassadors zouden ook nog kunnen lijkt mij
Heb mijn Huiswerk niet goed gedaan, Ambassadors worden niet meer gemaakt
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 00:53
door regenmaker
Syntus heeft nadat de rechtszaak was overgelopen, direct een tweede grote bestelling de deur uit gedaan. Maar die bussen zijn ook niet in een dag gebouwd. Rustig aan en geef CXX de schuld. ;)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 01:06
door dnmw2705
regenmaker schreef:Syntus heeft nadat de rechtszaak was overgelopen, direct een tweede grote bestelling de deur uit gedaan. Maar die bussen zijn ook niet in een dag gebouwd.
Snap ik, zal maandje of 3a4 duren lijkt mij. Weet je ook welke er dan precies besteld zijn? Kan het zo snel niet terug vinden
regenmaker schreef:Rustig aan en geef CXX de schuld. ;)
Geen Connexxion fan?

. Ik heb meer problemen gehad met U-OV dan met Connexxion, maar als ik alles zo lees over deze concessie, dan waren de Chauffeurs van Cxx prima, alleen het bedrijf waar zij voor werkten gewoon verrot. Wel fijn dat dat meeste chauffeurs ondanks zo'n werkgever toch vriendelijk waren, uitzonderingen daar gelaten.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 04:26
door dennistd
BasFrancken schreef:dnmw2705 schreef:Vdl citea inderdaad. En die Mercedes citaro?
Het is een aanname van mij dit: maar het zou mij niets verbazen als Syntus aan Connexxion gevraagd heeft of ze bussen konden overnemen. Of juist dat Syntus niets met cxx te maken wil hebben. Beide mogelijk
Ik acht de kans 99% dat Syntus niks met de CXX-bussen te maken wilt hebben, aangezien ze qua interieur natuurlijk nog steeds groen zijn en dus identiek aan het Connexxion-tijdperk.
In Twente reden er tot zondag ook nog twee of drie oude CXX-Amba's rond met het oude interieur er gewoon in, dus dat lijkt me echt niet de reden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 13 dec 2016, 07:43
door Ronald
Het ging vanochtend zoals ik eigenlijk wel verwachtte: kwestie van bij de halte gaan staan en afwachten wanneer er wat komt: dat duurde bij lijn X2 (10-minutendienst) dus 22 minuten. Wel kwam er rond 6:50 uur een bus van lijn 202 langs, waarvan de eerste rit pas een kwartier later zou moeten rijden (?).