Pagina 87 van 88

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 10 jun 2025, 10:50
door ovVeluwe
In de BYD's kan de stoplamp nog wel gereset worden zonder dat men daarvoor hoeft te halteren en de deuren te openen. Dat deden bepaalde chauffeurs vaak nog wel bij het vermoeden dat de knop per ongeluk werd ingedrukt. Als men echt zou willen uitstappen en ze letten op, werd de stopknop vanzelf opnieuw ingedrukt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 12 jun 2025, 19:31
door ThatPCDude
Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.

Bron en meer... (LinkedIn)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 16 jun 2025, 20:03
door BuschauffeurTroy
ThatPCDude schreef:Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.

Bron en meer... (LinkedIn)
Dat is een best goed plan. Enkhuizen heeft al jaren geen reguliere lijnbus meer. (Alleen een buurtbusje).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 16 jun 2025, 20:15
door Milco
Met Sprookjeswonderland in Enkhuizen, Bataviahaven en -Stad en treinverbindingen naar Noord- en Oost-Nederland in Lelystad lijkt mij een busverbinding over de Markerwaarddijk zeker geen slecht idee :pos:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 16 jun 2025, 21:24
door Tom024
(Dat ding heet toch de Houtribdijk?)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 16 jun 2025, 21:26
door waldo79
Beide namen zijn in gebruik voor de dijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 16 jun 2025, 22:19
door Hans
BuschauffeurTroy schreef: ma 16 jun 2025, 20:03
ThatPCDude schreef:Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.

Bron en meer... (LinkedIn)
Dat is een best goed plan. Enkhuizen heeft al jaren geen reguliere lijnbus meer. (Alleen een buurtbusje).
Dat is ook als zodanig aangeboden in de offerte. Op (termijn) onderzoeken of een vaste verbinding via de dijk weer een mogelijke optie is. Vroeger nog geregeld gedaan met een bus=dagkaart, ov-dagkaart of zomerzwerfkaart.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 21 jun 2025, 09:32
door flipje
VIRM schreef: di 03 jun 2025, 15:53 Is het concept vervoersplan al openbaar?
Vanochtend het vervoersplan mogen inzien.
Overall wat wijzigingen in tijden, kleine route wijzigingen en schrappen van ritten (lege ritten).

Rondom Zwolle/Kop van Overijssel op de streek vinden de grootste veranderingen plaats, in het kort:
- Lijn 40 = 1x p.u. tussen Zwolle en Meppel > tussen Isala en Lichtmis via de A28 ipv de Hessenpoort rijden. Stuk Oude Rijksweg in Staphorst komt te vervallen, nieuw route tussen Rouveen en Staphorst
- Lijn 140 = 1x p.u. rijdt grotendeels via de A28 tot aan Staphorst > vanaf halte snelweg oude route lijn 40.
- Lijn 41= Zwartluis - Zwolle. Vervanging van het gedeelte van lijn 161. Rijdt vanaf Zwartsluis via Hasselt naar de Lichtmis, vanaf de Lichtmis oude route lijn 40 (via Hessenpoort) naar Zwolle. Doordeweeks 1x p.u.
- Lijn 74 gaat vanaf Hasselt doorrijden naar Zwolle via Stadhagen. Doordeweeks nieuwe route via industrieterrein in Genemuiden. Rijdt van maandag t/m zaterdag 1x p.u.
- Lijn 77 = Wordt weer door EBS zelf gereden, koppeling met lijn 71.
- Lijn 161= rijdt nog maar tot halte Stadion in Zwolle. In Deventer niet meer via Europaplein (neemt lijn 4 over) maar Laan van Borgele.
- Lijn 171/174 = voortaan via de Hasselterweg (N331) ipv Stadshagen.
- Lijn 171 = traject Blokzijl <> Vollenhove komt te vervallen. Rijdt voortaan de zelfde route als lijn 174 via Katerdijk/Katwolderplein in de spitsrichting.
- Lijn 174 = rijdt nog maar 1x p.u.
- Lijn 201 = gaat ook in de weekenden rijden > 2x p.u.
- Lijn 217/301 = andere route in Dedemsvaart, stuk langs de Hoofvaart komt te vervallen. Vanaf De Pol via N377, daarna Halte Zwierstraat > De Magnolia etc eindhalte Dedemsvaart Busstation = begin- + eindpunt

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 21 jun 2025, 10:30
door gkw1969
Echt hè, gewoon. Niet luisteren daar bij EBS. Toen ze lijn 4 gingen strak trekken in Deventer waren er al een hoop protesten en bezwaren. Vervolgens lijn 161 dan maar omgeleid om toch Europaplein en Splithofstraat. En nu komt lijn 4 weer terug? Toevallig ook weer via Weezenlanden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 21 jun 2025, 10:33
door flipje
Ja :Y

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 21 jun 2025, 10:40
door Philip
gkw1969 schreef: za 21 jun 2025, 10:30 Echt hè, gewoon. Niet luisteren daar bij EBS. Toen ze lijn 4 gingen strak trekken in Deventer waren er al een hoop protesten en bezwaren. Vervolgens lijn 161 dan maar omgeleid om toch Europaplein en Splithofstraat. En nu komt lijn 4 weer terug? Toevallig ook weer via Weezenlanden?
Ik begin me toch af te vragen wat je tegen EBS hebt ;)
Het was namelijk Keolis die in december 2020 de lijn strekte.

Nog wijzigingen voor de Veluwe of blijft het daar op grote lijnen hetzelfde?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 21 jun 2025, 11:00
door gkw1969
Ik heb niks tegen EBS. Maar voor mijn gevoel was die wijziging pas later, maar zie nu op de wiki dat die inderdaad bij Syntus is gedaan.
Ik heb wat tegen vervoerders die lukraak maar wat doen zonder te luisteren naar de reizigers. En helaas heb ik de meeste negatieve ervaring daarin met EBS en Syntus gehad.
Nu is er in ieder geval weer geluisterd naar de reizigers en nu woon ik er niet meer.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 25 jun 2025, 21:12
door Herjanuitoverijssel
Vanaf Eind 2026 schijn je (weer) direct van Lutten naar Zwolle en andersom te kunnen reizen met de bus, aldus een stuk in het Lutterjournaal (Niet online leesbaar) gaat om een doorgetrokken 217 naar Hardenberg via lutten

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 25 jun 2025, 23:10
door dennistd
Hier wordt ook over zoiets gesproken: https://www.detoren.net/nieuws/hardenbe ... haren-en-l

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 26 jun 2025, 03:19
door CamilleKreemers
De genoemde wijziging om in Dedemsvaart de route om te draaien is nog niet zo raar en kan zelfs sneller zijn voor waar de klanten wonen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 26 jun 2025, 07:39
door MichOV
Hopenlijk wordt de vertrektijd van o.a. lijn 160 vanaf Deventer station naar Bathmen een keer aangepast want veel mensen die deze bus nemen missen deze namelijk best wel vaak doordat er nauwelijks aansluiting is met de intercity trein die van Roosendaal naar Zwolle gaat.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 26 jun 2025, 08:00
door Milco
Ik zou zeggen: leg je suggestie neer bij EBS. Nee heb je, ja kun je krijgen. :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 26 jun 2025, 21:40
door Meltrain
Is er ergens een downloadbare lijnennetkaart in PDF te vinden van deze concessie?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 26 jun 2025, 22:17
door BasGeluk

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 26 jun 2025, 22:53
door Dionysusnu
Zijn dat PDF'jes dan? :X

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 27 jun 2025, 00:58
door Gartlin9
Op de pagina van regio ede kan je die van 2024 nog wel downloaden, maar daar heb je weinig aan waarschijnlijk. Dit is weer zo’n mooie voorbeeld waar de rrreis website gewoon in faalt

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 27 jun 2025, 08:00
door BasGeluk
Dionysusnu schreef: do 26 jun 2025, 22:53 Zijn dat PDF'jes dan? :X
Zelf opslaan als pdf als je perse pdf wilt is teveel moeite?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 27 jun 2025, 08:52
door cassie127
Dat geeft niet de kwaliteit ten opzichte van als de kaart direct als PDF aangeleverd wordt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 27 jun 2025, 11:54
door Philip
Milco schreef: do 26 jun 2025, 08:00 Ik zou zeggen: leg je suggestie neer bij EBS. Nee heb je, ja kun je krijgen. :)
Ik heb bij EBS indertijd aangegeven dat de rijtijd van lijn 1 in Harderwijk onhaalbaar is. Ook heb ik het ROCOV gemaild. Na een paar maanden kreeg ik van het ROCOV een mailtje toegestuurd van EBS dat de route en de rijtijd zouden worden aangepast.
Voor mijn gevoel staat EBS best open voor suggesties van de reiziger.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 27 jun 2025, 14:47
door Meltrain
BasGeluk schreef: vr 27 jun 2025, 08:00
Dionysusnu schreef: do 26 jun 2025, 22:53 Zijn dat PDF'jes dan? :X
Zelf opslaan als pdf als je perse pdf wilt is teveel moeite?
Dat is inderdaad te veel moeite, want het lukt me niet eens. :')
Met "Afbeelding in nieuw tabblad openen" is het nog mogelijk om een enigszins leesbare lijnennetkaart te krijgen, maar de kwaliteit blijft matig.