Pagina 87 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 29 jan 2025, 12:27
door MdJ
Hainje schreef: wo 29 jan 2025, 12:22 Waar zit die kerk dan? Want ik zie zo niets in de buurt van de Tielweg (via Google Maps) dat ook maar lijkt op een kerk.
(Of heb ik wat belangrijke informatie gemist?)
De kerk zit aan de Nieuwe Gouwe OZ. Die kun je niet missen ;)
De Tielweg is de nieuwe beoogde locatie.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 29 jan 2025, 12:35
door Hainje
Oh ik zie nu ook dat het om de tijdelijke stalling gaat direct naast de kerk.
Maar ehm, aan de overkant van de straat is een supermarkt welke gewoon open is op zondag. Dat is dan weer geen probleem zeker. :')

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 29 jan 2025, 13:24
door Hendrik
Volgens mij is het stuk grond waar de bussen op worden gestald, sinds een jaar of zes eigendom van de kerk. Daarom kan de kerk als verhuurder voorwaarden stellen aan het gebruik.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 29 jan 2025, 20:26
door WSM
buschauffeurDH schreef: wo 29 jan 2025, 12:23 Ik zou de versie van de gemeenten Gouda en Leiden wel eens willen horen.
Er spelen echter nog veel meer problemen die niet in deze brief staan. Qbuzz duikt vol in de slachtofferrol.
OV-bedrijven spelen altijd het slachtoffertje in dit soort processen (vrij naar de Fyra-enquete).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 29 jan 2025, 20:32
door Kopri
Deze headliner ziet er ook niet bepaald best uit:
https://www.transport-online.nl/73709/z ... beterplan/

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 29 jan 2025, 20:42
door matje82

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 29 jan 2025, 20:47
door Hainje
Hendrik schreef: wo 29 jan 2025, 13:24 Volgens mij is het stuk grond waar de bussen op worden gestald, sinds een jaar of zes eigendom van de kerk. Daarom kan de kerk als verhuurder voorwaarden stellen aan het gebruik.
Ok, dat verandert de zaak natuurlijk wel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 29 jan 2025, 23:26
door Meltrain
Sleutelstad schreef: di 28 jan 2025, 21:41 Brief van QBuzz aan de provincie.
https://pzh.notubiz.nl/document/1509310 ... 22Qbuzz%22
Wel leuk dat ze de invoering van de Omgevingswet erbij halen, maar door de Omgevingswet zou het proces van vergunningverlening toch juist makkelijker moeten gaan? :mrgreen:
(Als vergunningverlener kan ik zeggen dat dat niet zo is en dat komt mede doordat het DSO één grote zoektocht is.)
buschauffeurDH schreef: di 28 jan 2025, 23:43 En maar benadrukken hoeveel geld het ze allemaal kost. Kolere, wat een jankverhaal om hun eigen fouten te maskeren. Wel bijna twee jaar geleden zeggen dat je volledig ZE gaat rijden. Dat is dus allemaal blufpoker gebleken. En wie zijn de dupe? De chauffeurs en de reizigers. En de Provincie staat voor gek, want die keffen een beetje en daar blijft het vooralsnog bij.

Ik denk dat Qbuzz zelf ook een slachtoffer is.
Bij het opstellen van de plannen is men ervan uitgegaan dat er voldoende locaties en elektriciteit zou zijn. Als dat niet het geval is, is dat voor iedereen een tegenvaller.
Het faillissement van Van Hool was natuurlijk ook een tegenvaller, net zoals dat VDL de order van Qbuzz niet alsnog wilde overnemen. Gelukkig kon dat grotendeels op korte termijn opgelost worden door de bestelling bij Yutong.
Vervolgens ging men er heel lang vanuit dat Iveco de bussen op tijd zou leveren, maar dat bleek ineens niet meer haalbaar.
Qbuzz kan verweten worden dat de diensten niet kloppen (als dat al het geval is), maar voor de rest zijn er toch ook een hoop externe factoren en geldt de Wet van Murphy.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 29 jan 2025, 23:57
door ODRAIL
Kon men de ingang van de concessie niet beter uitstellen tot er voldoende materieel beschikbaar was?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 07:38
door diederickx
Ja. Maar dan zou er nu geheel geen OV gereden hebben.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 08:29
door flipje
Meltrain schreef: wo 29 jan 2025, 23:26 Ik denk dat Qbuzz zelf ook een slachtoffer is.
Bij het opstellen van de plannen is men ervan uitgegaan dat er voldoende locaties en elektriciteit zou zijn. Als dat niet het geval is, is dat voor iedereen een tegenvaller.
Het faillissement van Van Hool was natuurlijk ook een tegenvaller, net zoals dat VDL de order van Qbuzz niet alsnog wilde overnemen. Gelukkig kon dat grotendeels op korte termijn opgelost worden door de bestelling bij Yutong.
Vervolgens ging men er heel lang vanuit dat Iveco de bussen op tijd zou leveren, maar dat bleek ineens niet meer haalbaar.
Qbuzz kan verweten worden dat de diensten niet kloppen (als dat al het geval is), maar voor de rest zijn er toch ook een hoop externe factoren en geldt de Wet van Murphy.
Mij bekruipt toch het gevoel dat er op gegokt is dat het wel goed zou komen omdat het in theorie wel zou moeten kunnen, terwijl de praktijk anders uitwijst. Daarin is Qbuzz niet uniek, er zijn meer concessies met een elektrische vloot waarbij het nog niet lekker loopt > Twente (Arriva) / Zaanstreek-Waterland (EBS) / IJssel-Vecht (EBS).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 10:23
door Vrokky
Het valt me op dat de bussen in de omgeving Krimpen super smerig zijn aan de achterkant, terwijl de zijkanten wel meevallen. Zijn er problemen met de wasstraat?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 10:56
door buschauffeurDH
Meltrain schreef: wo 29 jan 2025, 23:26
Sleutelstad schreef: di 28 jan 2025, 21:41 Brief van QBuzz aan de provincie.
https://pzh.notubiz.nl/document/1509310 ... 22Qbuzz%22
Wel leuk dat ze de invoering van de Omgevingswet erbij halen, maar door de Omgevingswet zou het proces van vergunningverlening toch juist makkelijker moeten gaan? :mrgreen:
(Als vergunningverlener kan ik zeggen dat dat niet zo is en dat komt mede doordat het DSO één grote zoektocht is.)
buschauffeurDH schreef: di 28 jan 2025, 23:43 En maar benadrukken hoeveel geld het ze allemaal kost. Kolere, wat een jankverhaal om hun eigen fouten te maskeren. Wel bijna twee jaar geleden zeggen dat je volledig ZE gaat rijden. Dat is dus allemaal blufpoker gebleken. En wie zijn de dupe? De chauffeurs en de reizigers. En de Provincie staat voor gek, want die keffen een beetje en daar blijft het vooralsnog bij.

Ik denk dat Qbuzz zelf ook een slachtoffer is.
Bij het opstellen van de plannen is men ervan uitgegaan dat er voldoende locaties en elektriciteit zou zijn. Als dat niet het geval is, is dat voor iedereen een tegenvaller.
Het faillissement van Van Hool was natuurlijk ook een tegenvaller, net zoals dat VDL de order van Qbuzz niet alsnog wilde overnemen. Gelukkig kon dat grotendeels op korte termijn opgelost worden door de bestelling bij Yutong.
Vervolgens ging men er heel lang vanuit dat Iveco de bussen op tijd zou leveren, maar dat bleek ineens niet meer haalbaar.
Qbuzz kan verweten worden dat de diensten niet kloppen (als dat al het geval is), maar voor de rest zijn er toch ook een hoop externe factoren en geldt de Wet van Murphy.
Qbuzz slachtoffer? Er zijn problemen met de elektrische bussen, storingen en schades. Ze hebben niet genoeg tablets voor de nieuwe chauffeurs, de opleiding is maar heel kort en dus worden chauffeurs de weg op gestuurd die de routes niet goed genoeg kennen en bovendien zonder tablet rijden.
Als chauffeur zou ik daar gek van worden. En dan vreemd kijken vanwege een hoog ziekteverzuim?
Ik denk dat er organisatorisch het een en ander aan de uitvoer schort. En dan moet operatie Keukenhof nog beginnen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 10:58
door buschauffeurDH
Vrokky schreef: do 30 jan 2025, 10:23 Het valt me op dat de bussen in de omgeving Krimpen super smerig zijn aan de achterkant, terwijl de zijkanten wel meevallen. Zijn er problemen met de wasstraat?
Die Iveco's? Die zijn inderdaad op een rare manier vuil. Kan het niet aan de stroomlijn van die bussen liggen?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 13:22
door Busseninportland
Vrokky schreef: do 30 jan 2025, 10:23 Het valt me op dat de bussen in de omgeving Krimpen super smerig zijn aan de achterkant, terwijl de zijkanten wel meevallen. Zijn er problemen met de wasstraat?
De wasstraat in Krimpen werkt nog niet optimaal dus de bussen kunnen daar niet gewassen worden!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 14:58
door dylanwild94
Hainje schreef: wo 29 jan 2025, 20:47
Hendrik schreef: wo 29 jan 2025, 13:24 Volgens mij is het stuk grond waar de bussen op worden gestald, sinds een jaar of zes eigendom van de kerk. Daarom kan de kerk als verhuurder voorwaarden stellen aan het gebruik.
Ok, dat verandert de zaak natuurlijk wel.
Blijft wel dat qbuzz nu met extra kosten en problemen wordt opgescheept naast provincie en gemeenten ook nog eens uit naam van God.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 17:58
door Hainje
Ben met je eens dat het gezever is, maar ja, als die kerk eigenaar is van de grond staan ze wel in hun recht om het als voorwaarde te stellen. Als Qbuzz daar niet aan wil voldoen dan zijn ze natuurlijk vrij om een ander grasveld om te toveren tot tijdelijke stalling.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 18:01
door omaylie
fransang schreef: di 21 jan 2025, 16:15 Er zijn gisteren weer 2 Citea's uit sept/okt 2015 op kenteken gezet: 27-BZX-5 en 29-BZX-5. Gezien de datum van 1e toelating ex-Berlijn. We hadden er nog een aantal tegoed hier....
Na wat puzzelen lijken bij de uit het buitenland afkomstige Citea's alle kentekens weer te horen bij de juiste bus. Er staan nog slechts 2 open: nummers 8158 en 8173 en kenteken 25-BZX-5.

En gaan er nog Citea's uit Berlijn komen? Of blijft het bij die 23 die we nu hebben?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 18:35
door matje82
76-BZT-2 is de 8151

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 19:23
door omaylie
Ah kijk. Dank je wel. Die zag ik over het hoofd. :oops:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 10:22
door Meltrain
buschauffeurDH schreef: do 30 jan 2025, 10:56 Ze hebben niet genoeg tablets voor de nieuwe chauffeurs, de opleiding is maar heel kort en dus worden chauffeurs de weg op gestuurd die de routes niet goed genoeg kennen en bovendien zonder tablet rijden.
Dat lijkt me inderdaad de schuld van Qbuzz, maar de rest is (ook) afhankelijk van externe factoren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 12:08
door Kopri
Blijkbaar is de manier van opladen ook niet 100% ZE:
https://www.leidschdagblad.nl/regio/lei ... 27575.html

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 13:39
door jor[D]1
Tsja. Bevestiging van wat al eerder opgevallen was dus.
jor[D]1 schreef: zo 12 jan 2025, 15:22
waldo79 schreef: zo 12 jan 2025, 11:02 In feite een (noodstroom)aggregaat.
Alsof de stroom er zo vaak langdurig uitligt in nederland...
Vermoed eerder wegens net congestie en niet genoeg vermogen beschikbaar om alles te laden.

Naja voor de niet gelovige, een fototje. Lekker zero emmision laden met een diesel generator. *O* _O-

Afbeelding

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 01 feb 2025, 12:37
door buschauffeurDH

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 01 feb 2025, 17:10
door FanVanBussen
Vraag mij wel af wat ze dan doen met bussen die 'uitvallen'. Zijn zat bussen die dan volgens OVinfo/9292 gewoon rijden, maar simpelweg niet komen, omdat ze uitvallen.

Valt dit dan ook onder de uitval? Vind het ook nogsteeds bizar dat er chauffeurs zijn die gewoon de routes nog niet kennen. Had afgelopen vrijdag ook iets aparts op Leiden CS.

We stonden stil op de buffer van Leiden CS. Stonden te wachten op de uitstaphalte. Chauffeur kon ons er denk ik niet uitlaten wegens veiligheid? Maar in plaats van gewoon naar een leeg perron te rijden, parkeert chauffeur bus op de buffer. Wordt er vrolijk gekletst met wat collega's. Vervolgens stapt de vervolg collega in de bus en wordt de bus van het station afgereden om vervolgens de uitstaphalte bij de Jumbo te gebruiken.

Hier zat omme nabij de 5 minuten tussen. Dit is toch gewoon te bizar voor woorden, dat jij je passagiers op het station 'vast' houdt in je bus?

Ik heb oprecht nog geen enkele goede ervaring gehad met Qbuzz tot nu toe en ik reis veel met het OV. Ik snap dat het allemaal wennen is, ik snap dat er nieuwe bussen moeten instromen, ik snap dat er een chaffeurstekort is. Maar Qbuzz, do better.

Het is zo ontzettend slecht, de kwaliteit, de klantenservice, de informatie. Hoe kan dit? Hoe kan dit gebeuren? En waarom verbetert het maar niet? Als Arriva hier jarenlang gewoon heeft kunnen rijden zonder deze problemen, dan zou Qbuzz dat ook kunnen doen?

Als je dit niet kan, dan doe je gewoon iets wat onmogelijk is. Echt belachelijk....