Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is niet vaak dat als mijn trein van Alphen naar Utrecht het station binnen komt, het perron al vol staat. Maar zonet, om 12:35, was dat het geval. Iets zegt me dat de klimaatstaking een succes is vandaag. :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alle treinen Utrecht-Den Haag die enigszins op tijd aankwamen voor de staking, zaten absoluut bomvol. M'n eigen 2034 was compleet stavol, en hoorde dat er in de 5 treinen erna ook niemand meer bij kon.
請勿靠近車門
-
- Donateur
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In mijn 1136 viel het best mee, maar dat kon ook aan de plek in de trein liggen; helemaal vooraan. De perrons die we voorbijreden waren goed gevuld. Het raarste vond ik dat er op HS nog veel reizigers in wilden stappen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Misschien zaten de sprinters daar vol, en zijn de daarom dan maar met overstap op Gv gaan reizen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Naar Den Haag via Utrecht?Z2N schreef:Het is niet vaak dat als mijn trein van Alphen naar Utrecht het station binnen komt, het perron al vol staat. Maar zonet, om 12:35, was dat het geval. Iets zegt me dat de klimaatstaking een succes is vandaag. :)
Da's lekker omreizen lijkt mij.. ondanks de groene stroom bij NS zijn dat toch wel (te voorkomen) reiskilometers en dus uitstoot m.i.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Huh? Tuurlijk niet..
De [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] keert in Utrecht op de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie], dus mijn trein naar Utrecht wordt in Utrecht een trein naar Den Haag C. Bij aankomst in Utrecht is het perron echter meestal niet heel druk (de vorige IC naar Den Haag is dan 7 mn weg) maar vandaag stond het perron dus al vol.
De [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] keert in Utrecht op de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie], dus mijn trein naar Utrecht wordt in Utrecht een trein naar Den Haag C. Bij aankomst in Utrecht is het perron echter meestal niet heel druk (de vorige IC naar Den Haag is dan 7 mn weg) maar vandaag stond het perron dus al vol.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein 14980 vertrekt vier minuten te vroeg uit Hollandsche Rading...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En jij kwam net aangerend?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee zat al vanaf Utrecht in de trein. Maar vanaf Hilversum Sportpark vertrekken we nu ook met -3...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hang aan de noodrem om de Mikos van dienst te behoeden van deze vreselijke fouten?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tien minuten voor vertrek staan er in Utrecht Centraal al 9 fietsen klaar voor de ICM4 van de 1723. Iets zegt mij dat dit krap gaat worden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Net in de 3600 een kleine vertraging opgelopen door de laatste stuiptrekkingen van een defecte trein. De trein moest even wachten met het binnenrijden van Tilburg vanuit het oosten. Ondertussen heb ik moooe foto's van de herfstbomen kunnen nemen, maar het slechte nieuws is dat de Japanse duizendknoop langs het spoor aanwezig is: aan de noordzijde, net ten oosten van de Interpolis, tegen de geluidswering aan. Omdat die zeer invasieve plant met wortel en al moeten worden weggehaald vrees ik dat Prorail hier weer aan de slag moet...
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En wat heeft het uitroeien van die duizendknoop voor een verband met het treinverkeer van vandaag?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat het het in de toekomst kan verstoren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De snelbus uit Maastricht naar Sittard zat net niet helemaal vol, maar vertrok om 14:30 in plaats van 14:35. Vervolgens kon hij lekker doorrijden en was hij al om 14:55 in Sittard, in plaats van het geplande 15:10. Daardoor kon iedereen met de intercity van 15:05 mee, die nu wel gaat eindigen in Eindhoven door een aanrijding tussen Geldermalsen en Utrecht.
Overigens vertrok de intercity in Sittard van spoor 1b, wat alleen maar minpunten kent: 1. Er is geen overkapping en het regende, dus iedereen hokte op de trap op; 2. De twee TBP's die er hangen zijn niet te zien als je net de trap op bent; aan de ene kant hangt deze achter een TB7 (met de niet-schermkant naar je toe), aan de andere kant veel te ver weg en achter een paal. Uiteraard stond er net een trein naar Heerlen klaar, dus verwarring alom; 3. De trein halteerde daadwerkelijk op spoor 1b, dus ondanks acht bakken VIRM moest iedereen vanaf de trap nog zo'n 100 meter doorlopen. Nergens voor nodig toch, laat dat ding gewoon op heel spoor 1 stoppen...
Overigens vertrok de intercity in Sittard van spoor 1b, wat alleen maar minpunten kent: 1. Er is geen overkapping en het regende, dus iedereen hokte op de trap op; 2. De twee TBP's die er hangen zijn niet te zien als je net de trap op bent; aan de ene kant hangt deze achter een TB7 (met de niet-schermkant naar je toe), aan de andere kant veel te ver weg en achter een paal. Uiteraard stond er net een trein naar Heerlen klaar, dus verwarring alom; 3. De trein halteerde daadwerkelijk op spoor 1b, dus ondanks acht bakken VIRM moest iedereen vanaf de trap nog zo'n 100 meter doorlopen. Nergens voor nodig toch, laat dat ding gewoon op heel spoor 1 stoppen...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de 1100 worden gratis toeslagen uitgedeeld voor de mensen die Eindhoven-Amsterdam aan het omreizen zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daar beter geregeld dan tussen Amersfoort en Utrecht dan. Gezien wat er om 10.45 uur allemaal op het perron stond had de IC van 10.40 uur niet alle omreizende reizigers naar Schiphol meegekregen en de Sprinter van 10.48 lukte dat ook niet. Pas met de IC van 10.57 uur kon iedereen mee richting Utrecht, maar dan wel met de gangpaden over de hele trein vol.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die duizendknoop kunnen we dan nog lol aan gaan beleven. Die dingen zijn bijna niet uit te roeien en groeien straks dwars door de ballast heen als je pech hebt.
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De Twente IC kwam met +4 aan, toen was de Hagenees al weg. Vanaf 10:42 is het perron dan gezellig druk. SLT4 in de stopper helpt dan niet.Daniel schreef:Daar beter geregeld dan tussen Amersfoort en Utrecht dan. Gezien wat er om 10.45 uur allemaal op het perron stond had de IC van 10.40 uur niet alle omreizende reizigers naar Schiphol meegekregen en de Sprinter van 10.48 lukte dat ook niet. Pas met de IC van 10.57 uur kon iedereen mee richting Utrecht, maar dan wel met de gangpaden over de hele trein vol.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ow handig ja, niet de aankomende trein afwachten bij zo'n omreisadvies als gisteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag van Den Bosch naar Zaandam gereisd met de 3560 en 3058, die beiden met VIRM8 reden. De 858 van tien minuten eerder reed met VIRM12, maar ook met +20. Dit leverde in mijn twee treinen dus de nodige drukte op: vanaf Utrecht waren er heel veel staanplaatsen in de 3058, en zelfs achterblijver sop Sloterdijk. Bij aankomst in Zaandam was Tuffy al in de weer om aan te kondigen dat de 858 over enkele minuten zou vertrekken en niet verder zou rijden dan Alkmaar.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tussen 7:40 en 7:45 reed er een Benelux in noordelijke richting door Dordrecht...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Van de 2858 is om onduidelijke redenen het achterste treinstel afgesloten, waardoor deze effectief maar met twee stellen (= zes bakken) rijdt. Veel te weinig natuurlijk. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wellicht is er maar één conducteur? Beter zes bakken dan nul natuurlijk ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zijn er voor drie stellen dan twee conducteurs nodig?
Aan het treinstel zelf zal het niet gelegen hebben, want de 2869 rijdt wel met drie in dienst zijnde treinstellen.
Aan het treinstel zelf zal het niet gelegen hebben, want de 2869 rijdt wel met drie in dienst zijnde treinstellen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten