Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Geplaatst: do 26 mei 2016, 18:33
In de telegraaf stond een stukje over poortjes in bussen... Connexxion had er al een bus voor klaar staan stond in het artikel :')
Dus de poortjes houden mensen met getrokken pistolen tegen? _O-Bee schreef:De poortjes op Rotterdam Centraal zijn een succes
,,Ik heb tijden meegemaakt dat mensen hier met getrokken pistolen liepen,''
Dat men er aan gewend geraakt is, wil niet per se zeggen dat het een succes is. Ik ben er inmiddels aan gewend dat ik iedere zomer word lek geprikt door muggen, maar ik vind dat geen succes. De ov-chipkaart blijft dus de ov-shitkaart.Waar de ov-chipkaart in het begin vanwege opstartproblemen nog schertsend de 'ov-shitkaart' werd genoemd, zijn de reizigers er volgens NS'ers intussen aan gewend geraakt.
Met andere woorden: niet de poortjes, maar het personeel in NS-kledij en het personeel in burger zijn een succes. De poortjes zelf hebben dus nul effect.Waar ze nog wel mee kampt zijn reizigers die gauw achter een betalende reiziger glippen, het zogenoemde 'tail gaten'. ,,Natuurlijk proberen we daar een stokje voor te steken, maar je bent er niet altijd bij.'' Daarom zet de NS ook medewerkers in burgerkleding in, "
Heb je ook een link naar dit artikel?cassie127 schreef:In de telegraaf stond een stukje over poortjes in bussen... Connexxion had er al een bus voor klaar staan stond in het artikel :')
Je kunt niet concluderen dat de poortjes nul effect hebben. Je kunt alleen maar concluderen dat de poortjes niet 100% van de zwartrijders tegenhouden en daarvoor zet NS personeel in. Maar de poortjes zullen zeker effectief zijn in het tegenhouden van gelegenheidszwartrijders, grijsrijders en mensen die vergeten om een kaartje te kopen.Tristan schreef:Met andere woorden: niet de poortjes, maar het personeel in NS-kledij en het personeel in burger zijn een succes. De poortjes zelf hebben dus nul effect.Waar ze nog wel mee kampt zijn reizigers die gauw achter een betalende reiziger glippen, het zogenoemde 'tail gaten'. ,,Natuurlijk proberen we daar een stokje voor te steken, maar je bent er niet altijd bij.'' Daarom zet de NS ook medewerkers in burgerkleding in, "
Ik heb alleen een link via blendle.nl omdat dit artikel blijkbaar alleen in de papieren/digitale versie van de krant is gekomen. https://blendle.com/i/de-telegraaf/prak ... ce=blendleKM46 schreef:Heb je ook een link naar dit artikel?cassie127 schreef:In de telegraaf stond een stukje over poortjes in bussen... Connexxion had er al een bus voor klaar staan stond in het artikel :')
Maakt mij niet zoveel uit..Hainje schreef:Willen we meer of minder poortjes op stations?
NS zette al ver voor de poortjes personeel in, zowel in NS-kledij als in burger. Het is nu alleen veel makkelijker om te zien of iemand zwart wil gaan rijden of niet, als je bij de ingang van een met poortjes afgesloten station gaat staan.Tristan schreef:Met andere woorden: niet de poortjes, maar het personeel in NS-kledij en het personeel in burger zijn een succes. De poortjes zelf hebben dus nul effect.Waar ze nog wel mee kampt zijn reizigers die gauw achter een betalende reiziger glippen, het zogenoemde 'tail gaten'. ,,Natuurlijk proberen we daar een stokje voor te steken, maar je bent er niet altijd bij.'' Daarom zet de NS ook medewerkers in burgerkleding in, "
Resultaten uit een 'onderzoek' van een vervoerder voor diezelfde vervoerder, door diezelfde vervoerder zijn niet serieus te nemen. Dat is een slager die zijn eigen vlees keurt of een wij-van-wc-eend-onderzoek.Geert schreef: Door het sluiten van de poortjes in de Rotterdamse metro kelderde overigens het aantal zwartrijders enorm, wat vind je daarvan?
Tegen allebei. Eigenlijk ben ik vooral tegen de zakkenvullerspraktijken en duistere zaken van TLS.Geert schreef:En ben je tegen de ov-chipkaart, tegen poortjes of tegen allebei?
Minder, minder, minder...Hainje schreef:Willen we meer of minder poortjes op stations?
Tja, als je zwart-wit ernaar kijkt kan je ook zo redeneren ja. Maar het kan net zo goed een ruimte zijn waar met vertrouwelijke gegevens van de klanten van TLS gewerkt wordt. Als klant zou ik het ook niet echt waarderen als die zo op TV zouden komen.Tristan schreef:Maar er was één kamer, achter een gesloten deur, die absoluut niet betreden mocht worden.
Als dat zo zou zijn, had men ook als voorwaarde kunnen stellen dat die vertrouwelijke gegevens weggeblurd zouden worden.Daniel schreef: Tja, als je zwart-wit ernaar kijkt kan je ook zo redeneren ja. Maar het kan net zo goed een ruimte zijn waar met vertrouwelijke gegevens van de klanten van TLS gewerkt wordt. Als klant zou ik het ook niet echt waarderen als die zo op TV zouden komen.
Wat is er precies corrupt aan het hergebruiken van chips?Tristan schreef:Mogelijk worden daar de chips van alle gevonden en verlopen kaarten gereset, krijgen die kaarten een nieuw voorkantje en gaan ze opnieuw de verkoop in.
Soms kom ik zelfs een verhaal tegen waarin iemand zegt dat hij een kaart had die eerder verlopen was dan de verloopdatum die op de kaart afgedrukt stond. Bij die kaart is dan dus de chipreset niet goed gegaan.
Als dat verhaal waar is, dan voeren sommige medewerkers van TLS dus corrupte praktijken uit.
Omdat TLS dan voor eigen gewin glashard aan het liegen is tegen alles en iedereen. Zij beweren namelijk continu dat de levensduur van de chip maximaal vijf jaar is en de chip daarna onbruikbaar, dus ook niet herbruikbaar is.dennistd schreef:Wat is er precies corrupt aan het hergebruiken van chips?
En jij denkt serieus dat het inzamelen van chips, resetten, opnieuw bedrukken en weer verzenden goedkoper is dan een nieuw chipkaart bedrukken? En dat ze dat soort zaken op een kantoor doen in plaats van een werkplaats/fabriek? Sorry hoor, maar voor mij heeft deze theorie een heel hoog aluminium hoedje-gehalte. Dan zal je toch echt wat sterkere argumenten moeten hebben dan "er was een kantoor waar een tv-programma niet binnen mocht komen" (waar allerlei legitieme redenen voor te bedenken zijn).Tristan schreef:Als ze de chip resetten, hebben ze één keer inkoop/productiekosten van nog geen euro, maar wel twee keer dikke, vette opbrengst van € 7,50.
Jij citeert de meest simpele definitie van corruptie over de publieke macht (welke idd niet van toepassing is op TLS) en de allesomvattende definitie.Wubbo schreef:Je citeert niet de hele definitie die daar staat? Ik lees Corruptie is misbruik maken van publieke macht (politicus of ambtenaar) voor privaat gewin. Je kan van TLS vinden wat je vindt (en als ze inderdaad chipkaarten resetten terwijl ze beweren dat niet te kunnen dan is er zeker sprake van een leugen en waarschijnlijk van fraude) maar TLS is geen politicus of ambtenaar. De langere definitie van de pagina die jij noemt heeft het ook over
- een vervuiling in het beslissings-proces,
- waarbij een beslisser instemt af te wijken, of een afwijking vraagt van het criterium dat zijn of haar besluitvorming zou moeten bepalen,
- in ruil voor een beloning of de belofte of de verwachting van een beloning,
- terwijl deze motivatie die zijn of haar beslissing zou moeten beïnvloeden, geen deel kan uitmaken van de rechtvaardiging van de beslissing.
Ervan uitgaande dat wat jij schrijft waar is kan ik dat totaal niet rijmen met deze definitie.
Dan zou ik als ik jou was de bewuste uitzending maar eens gaan terugkijken. TLS produceert nieuwe kaarten ook daar, maar dan in een kamer waar in wel gefilmd mocht worden.Geert schreef:Even los van de definitiekwestie.En jij denkt serieus dat het inzamelen van chips, resetten, opnieuw bedrukken en weer verzenden goedkoper is dan een nieuw chipkaart bedrukken? En dat ze dat soort zaken op een kantoor doen in plaats van een werkplaats/fabriek? Sorry hoor, maar voor mij heeft deze theorie een heel hoog aluminium hoedje-gehalte. Dan zal je toch echt wat sterkere argumenten moeten hebben dan "er was een kantoor waar een tv-programma niet binnen mocht komen" (waar allerlei legitieme redenen voor te bedenken zijn).Tristan schreef:Als ze de chip resetten, hebben ze één keer inkoop/productiekosten van nog geen euro, maar wel twee keer dikke, vette opbrengst van € 7,50.
Zegt ongeveer alles.Wikipedia schreef:Het boek is een van de eerste geschreven romans in een moderne Europese taal. Het vertelt de komische reisavonturen van een oude edelman die denkt dat hij een dolende ridder is. Deze hoofdpersoon, Don Quichot, is het stereotype van de idealist, een dwaze held die zich met zijn goede bedoelingen maar onpraktische daden min of meer belachelijk maakt.