Pagina 10 van 11
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: wo 10 feb 2016, 22:26
door Jurre
busfanNL schreef:Dat is waar maar ik was gewoon benieuwd.
Heb het even opgezocht, maar volgens mij was het de Setra van Pouw (met dubbele achteras).
Over afwijkingen gesproken; ik zag vanmiddag weer eens een Ambassador op lijn 320 vanuit Hilversum.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: do 11 feb 2016, 07:36
door busfanNL
Jurre schreef:busfanNL schreef:Dat is waar maar ik was gewoon benieuwd.
Heb het even opgezocht, maar volgens mij was het de Setra van Pouw (met dubbele achteras).
Over afwijkingen gesproken; ik zag vanmiddag weer eens een Ambassador op lijn 320 vanuit Hilversum.
Okee bedankt. De ambassador op de 320 is echt een marteling. Tenzij je een van de ritten naar arenapark hebt wat nog wel kan.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: do 11 feb 2016, 11:21
door Globetrotter
Jurre schreef:Op lijn 276 zag ik ter hoogte van bushalte Centrum in Amersfoort met een wit-blauwe Pouw touringcar rijden.
Kan wel kloppen. Ze rijden weleens versterking met touringcars.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: do 11 feb 2016, 19:43
door Daniel
Ze houden het nog een tijd vol op het Soesterlijntje: de
5559 zag ik licht vertraagd van Utrecht Centraal vertrekken met 2x Plan V. Die rijden daar inmiddels al meerdere dagen rond.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: vr 12 feb 2016, 20:16
door Frank
Ook in de Sprinter Zutphen - Nijmegen zie ik de laatste tijd regelmatig twee V'tjes. Laatst, vorige week volgens mij, reed er zelfs een V-IRM VI.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: za 13 feb 2016, 00:43
door Jurre
busfanNL schreef:Okee bedankt. De ambassador op de 320 is echt een marteling. Tenzij je een van de ritten naar arenapark hebt wat nog wel kan.
Dat valt echt wel mee hoor. Je zit maximaal 5 kwartier in die bus en de stoelen (5800-serie) zijn best comfortabel. Bovendien ligt de maximum snelheid tegenwoordig ook even hoog als die van een R-net Citea.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: za 13 feb 2016, 10:17
door busfanNL
Okee ik dacht dat pouw amba's inzette en die hebben harde stoelen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: zo 14 feb 2016, 12:32
door Jurre
In tegenstelling tot wat de wiki vermeldt, reed lijn 420 naar Loenen a/d Vecht vannacht met een Integro van Pouw (Connexxion 4282).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: zo 14 feb 2016, 21:35
door dylanwild94

foto 12-2-2016
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: zo 14 feb 2016, 21:40
door Milco
De 3 mist

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: zo 14 feb 2016, 21:43
door dylanwild94
En heeft zeker ook een omleiding.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: zo 14 feb 2016, 22:02
door ArrivaBas
Er rijden ook wel eens stadshybrides op die lijn. Lijkt me nou niet comfortabel op de snelweg.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: zo 14 feb 2016, 22:49
door Michael
Vandaag reed Arriva Citea 8928 rond op lijn 312 (Breda-Roosendaal vv) zal vermoedelijk ook op lijn 311 en 316 gereden hebben.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: ma 15 feb 2016, 09:38
door Suus
Arriva Brabant-bus 8610 rijdt vandaag op DAV-lijn 81 Gorinchem - Utrecht. Vertrok om 9:36 van het Gorkumse busstation.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: ma 15 feb 2016, 14:56
door Suus
En op lijn 73 die om 15:04 aankomt op station Gorinchem rijdt ook een (anonieme) Brabant-bus van Arriva.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: ma 15 feb 2016, 16:45
door Daniel
En ook de 8610 op de 81 van rond 16.25 uur op de Utrechtse Europalaan ri. CS. Aan de tijden te zien rijdt 'ie driehoekjes 81 > 85 > 73.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: di 16 feb 2016, 13:47
door Michael
De 8610 rijdt momenteel planmatig in het DAV gebied rond.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: di 16 feb 2016, 16:39
door nvdw
De 8610 staat al een paar weken in Schelluinen en wordt gewoon als streekbus ingezet, dus kun je hem overal tegenkomen. Grappige details: de Brabantse outfit is een folie, het originele Friese blauw komt er hier en daar doorheen. En blijkbaar is of was het een Euro6 testbus (alle Citea's in Friesland en Zuid-Holland Noord zijn toch Euro6?)
Verder heeft het ding een Voith-bak in plaats van de ZF van de 8900-serie Citea's, en de kickdown werkt dus het trekt wel lekker op. Remmen is helaas net zo'n drama.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: di 16 feb 2016, 17:01
door Daniel
Had wel door dat 'ie in Schelluinen zat ja, maar had 'm al wat weken niet op wat eerder leek z'n vaste omloop gezien.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: di 16 feb 2016, 22:20
door dylanwild94
De citea's van Friesland en zhn zijn euro 5.
Op de 8610 en 8611 na.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: wo 17 feb 2016, 04:32
door Michael
nvdw schreef:Grappige details: de Brabantse outfit is een folie, het originele Friese blauw komt er hier en daar doorheen.
De 8610 is pas een paar maanden na de start van de concessie naar Brabant gekomen. Ik heb het vermoeden dat Arriva hem snel nodig had in Brabant en ze hem dus geplakt hebben ipv gespoten zoals de overige Citea's die uit Friesland en de Achterhoek zijn gekomen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: wo 17 feb 2016, 18:51
door Milco
Mijn moeder reisde vanmiddag met trein
5738 van Hilversum Media Park naar Weesp en deze reed met DDZ6.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: do 18 feb 2016, 19:44
door Daniel
7 bakjes ICM in de
559 i.p.v. 10 bakken VIRM vanmiddag, als gevolg van de stroomstoring in Gouda. Was lekker vol, de HC liep zelfs nog gebarend langs de trein om ook de laatste millimeters gangpad te benutten zodat er nog een paar reizigers bij konden.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: do 18 feb 2016, 20:09
door waldo79
Er stond flink wat materiaal opgesloten in Den Haag vanmiddag. Rotterdam zal niet anders geweest zijn.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #36
Geplaatst: do 18 feb 2016, 23:22
door Globetrotter