Ach, vanuit Tiel zelf bezien is het ook allerminst logisch om via Utrecht naar Goor te reizen en de aansluitingen vanuit de [serie=Stoptrein|2016|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] zijn me over het algemeen te robuust. Robuust in de zin van lang wachten...microshit schreef:Nee, ik zei Go dus bedoel dan Goor he ;)
Mag ik even kwijt #186
Re: Mag ik even kwijt #186
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #186
Sowieso zijn dat ook de afkortingen die we liever niet op het forum zien: zelfs de gebruikers die wat bovengemiddeld thuis zijn in de verkortingen kennen die lang niet altijd. Ik heb trouwens wel het idee dat het zichzelf redelijk goed reguleert zonder dat we er expliciet regels voor hebben.Bee schreef:Misschien wel, maar ik heb geen behoefte aan afko's van bruggen of aansluitingen.albertjan96 schreef:Is het dan niet mogelijk om de lijst met mouse-overs aan te passen zodat hier ook afkortingen zonder wiki-pagina in kunnen komen te staan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt #186
Is het daarom niet juist een idee om die afkortingen wel te mouse-overen? Als er alleen een afkorting staat moet die Google, en als je hem kan mouse-overen kun je hem onthouden en zo wat bijleren :)
- AppleMoose
- Berichten: 6098
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt #186
Ik ben het wel eens met Baladid en Ardan.
Afkortingen van bruggen, aansluitingen en dergelijke gewoon niet gebruiken, tenzij je het eerder in je post al voluit hebt genoemd.
Als je wil dat je post gelezen wordt, mag je er wat mij betreft ook een beetje moeite voor doen om dit soort dingen voluit te schrijven. Zoveel extra tijd kost dat echt niet.
Afkortingen van bruggen, aansluitingen en dergelijke gewoon niet gebruiken, tenzij je het eerder in je post al voluit hebt genoemd.
Als je wil dat je post gelezen wordt, mag je er wat mij betreft ook een beetje moeite voor doen om dit soort dingen voluit te schrijven. Zoveel extra tijd kost dat echt niet.
En blandning av sött och salt.
Re: Mag ik even kwijt #186
Precies, Ronaldussen.
Om het forum leesbaar te houden, willen we gebruikers vragen en stimuleren om onbekende dienstregelingpunten gewoon voluit te schrijven. Om die reden worden ze dus niet automatisch omgezet.
Om het forum leesbaar te houden, willen we gebruikers vragen en stimuleren om onbekende dienstregelingpunten gewoon voluit te schrijven. Om die reden worden ze dus niet automatisch omgezet.
Re: Mag ik even kwijt #186
Ik woon in Culemborg tegenwoordig, en uitval van [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal16000[/serie] die dag dus vandaar via Utrecht ;)waldo79 schreef:Ach, vanuit Tiel zelf bezien is het ook allerminst logisch om via Utrecht naar Goor te reizen en de aansluitingen vanuit de [serie=Stoptrein|2016|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] zijn me over het algemeen te robuust. Robuust in de zin van lang wachten...microshit schreef:Nee, ik zei Go dus bedoel dan Goor he ;)
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #186
Ik altijd maar denken dat onze zitmaaier zo'n maandagmorgen nummer is, pff een van de nieuwste bussen van zo'n vervoersbedrijf hier rust echt een vloek op...
Een paar maanden geleden is die Mercedes Citaro in dienst gekomen; na een paar dagen lag ie al in de prak omdat een automobiliste vergat voorrang te verlenen. Na schadeherstel kwam ie terug in dienst, telkens diverse kleine technische problemen e.d. In november vloog er een grote steen door de ruit, was op een bouwplaats bij het gebruik van een jekkerhamer weggespat. In december is de motor compleet vastgelopen, begin januari met een nieuw motorblok terug in dienst gekomen. Al snel weer de nodige kleine probleempjes zoals deuren die niet open wilden en dergelijke.
Nu stonden we met die bus iets voor middernacht aan de rand van een bos met tamelijk onlogische koelwaterproblemen, op dat tijdstip is er bijna geen enkele bus van dit vervoersbedrijf onderweg dus zie maar iemand te bereiken... Na meerdere keren proberen en eindeloos over laten gaan werd er een van de monteurs gelukkig toch wakker van de telefoon. De chauffeur zo goed mogelijk uitleggen wat er aan de hand was, waarop de monteur vroeg om het een en ander na te kijken in de motorruimte, de "resultaten" waren volledig tegenstrijdig met de storing... De monteur vroeg nog wat noodknoppen/kranen in de motorruimte te bedienen maar er veranderde totaal niets aan het probleem. Zucht, dan kom ik jullie kant wel op was zijn antwoord.
Ja leuk maar dat duurt natuurlijk een eeuwigheid; aankleden, naar het werk toe rijden (25 kilometer), vervangende bus starten en naar het punt toe rijden waar wij stonden (45 kilometer bij de stalling vandaan).
Het enige dat we uiteindelijk nog met die vervangende bus hebben gedaan is door de wasstraat rijden en de vloer dweilen, lijndienst rijden had geen enkel nut meer; het was inmiddels midden in de nacht.
Wat ik hier trouwens wel komisch vind is dat ze vaak gewoon een ander vervoersbedrijf opbellen, in dit geval dus ook; de buschauffeur heeft direct met een nabij gelegen vervoersbedrijf gebeld of die even konden invallen op een drietal lijnen. Het geniaalste vind ik nog dat ze daarbij simpelweg het omloopnummer door de telefoon noemen, je kunt namelijk rustig bij vervoerder X een omloopnummer van vervoerder Y intoetsen, in elke boordcomputer zit namelijk een landelijke database geladen. In bijvoorbeeld Nederland zou je daar volgens mij totaal niets mee kunnen aanvangen, of kan bijvoorbeeld een bus van EBS ook doodleuk "44 Diemen Noord" op de displays toveren? Lijkt me vrij sterk...
Een paar maanden geleden is die Mercedes Citaro in dienst gekomen; na een paar dagen lag ie al in de prak omdat een automobiliste vergat voorrang te verlenen. Na schadeherstel kwam ie terug in dienst, telkens diverse kleine technische problemen e.d. In november vloog er een grote steen door de ruit, was op een bouwplaats bij het gebruik van een jekkerhamer weggespat. In december is de motor compleet vastgelopen, begin januari met een nieuw motorblok terug in dienst gekomen. Al snel weer de nodige kleine probleempjes zoals deuren die niet open wilden en dergelijke.
Nu stonden we met die bus iets voor middernacht aan de rand van een bos met tamelijk onlogische koelwaterproblemen, op dat tijdstip is er bijna geen enkele bus van dit vervoersbedrijf onderweg dus zie maar iemand te bereiken... Na meerdere keren proberen en eindeloos over laten gaan werd er een van de monteurs gelukkig toch wakker van de telefoon. De chauffeur zo goed mogelijk uitleggen wat er aan de hand was, waarop de monteur vroeg om het een en ander na te kijken in de motorruimte, de "resultaten" waren volledig tegenstrijdig met de storing... De monteur vroeg nog wat noodknoppen/kranen in de motorruimte te bedienen maar er veranderde totaal niets aan het probleem. Zucht, dan kom ik jullie kant wel op was zijn antwoord.
Ja leuk maar dat duurt natuurlijk een eeuwigheid; aankleden, naar het werk toe rijden (25 kilometer), vervangende bus starten en naar het punt toe rijden waar wij stonden (45 kilometer bij de stalling vandaan).
Het enige dat we uiteindelijk nog met die vervangende bus hebben gedaan is door de wasstraat rijden en de vloer dweilen, lijndienst rijden had geen enkel nut meer; het was inmiddels midden in de nacht.
Wat ik hier trouwens wel komisch vind is dat ze vaak gewoon een ander vervoersbedrijf opbellen, in dit geval dus ook; de buschauffeur heeft direct met een nabij gelegen vervoersbedrijf gebeld of die even konden invallen op een drietal lijnen. Het geniaalste vind ik nog dat ze daarbij simpelweg het omloopnummer door de telefoon noemen, je kunt namelijk rustig bij vervoerder X een omloopnummer van vervoerder Y intoetsen, in elke boordcomputer zit namelijk een landelijke database geladen. In bijvoorbeeld Nederland zou je daar volgens mij totaal niets mee kunnen aanvangen, of kan bijvoorbeeld een bus van EBS ook doodleuk "44 Diemen Noord" op de displays toveren? Lijkt me vrij sterk...
Re: Mag ik even kwijt #186
Ik ben lekker 4 dagen vrij :D Zaterdag een dagje naar Koblenz per trein *O*
-
- Berichten: 590
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Mag ik even kwijt #186
De nieuwe drissen op het Willemsplein in Arnhem hangen wel heel erg hoog... Zijn daar weer nieuwe richtlijnen voor?
Re: Mag ik even kwijt #186
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #186
Laatst stond er in de Donald Duck ook een verhaal waarbij Govert Goudglans de treinen had gekocht van de overheid en Dagobert Duck het spoor. Drie maal raden hoe dat afliep ;)
Re: Mag ik even kwijt #186
Nu je het over de Donald Duck hebt, komen er nog steeds nummers uit rondom een BN-er? Zo had je een paar jaar terug themanummers rondom André Kuijpers en ik geloof ook Dirk Kuyt. Is die flauwekul er nog steeds? Of is het nu weer bijzonder als er naar je verwezen wordt in een verhaal (á la Peter R. Precies).
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Re: Mag ik even kwijt #186
En hier zie je hoe al die vertragingen bij Duckstad toch komen :D
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt #186
Klopt dit verhaal staat in Donald Duck nummer 3 - 2016 .Geert schreef:Laatst stond er in de Donald Duck ook een verhaal waarbij Govert Goudglans de treinen had gekocht van de overheid en Dagobert Duck het spoor. Drie maal raden hoe dat afliep ;)
Re: Mag ik even kwijt #186
Ik krijg vanmiddag de sleutels van mijn nieuwe Paleisje *O* *O* Vier hoog, pal naast het einde van het Deventer emplacement *O* Eindelijk weg uit dit kuthok in dit kuthuis *O*
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt #186
Wijn en roquefort en kalamata's, gefeliciteerd!!!!!!!!!! *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Mag ik even kwijt #186
@Ardan: Gefeliciteerd .
Re: Mag ik even kwijt #186
Gefeliciteerd met je nieuwe woning Ardan *O*
Re: Mag ik even kwijt #186
Goed ... vanmiddag en vanavond weer werken. Carnaval in het verpleeghuis / revalidatiecentrum.
Re: Mag ik even kwijt #186
En pils!Ardan schreef:En croquetten *O*
Dank je :D
Gefeliciteerd!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Mag ik even kwijt #186
KM46 schreef:Goed ... vanmiddag en vanavond weer werken. Carnaval in het verpleeghuis / revalidatiecentrum.
Ja nu al . We zijn wel een week te vroeg, maar de laatste vrijdagavond van de maand hebben we altijd een muziekavond. En de muziekband die we met het carnavalsfeest altijd hebben kan toevallig ook vanavond. Dus vandaar een weekje te vroeg.Z2N schreef:Nu al? :X
Re: Mag ik even kwijt #186
Dat het ziekenhuis in januari 2016 nog een factuur van augustus 2014 declareert is jammer, maar niets aan te doen.
Dat ik in 2014 nog geen eigen risico had verbruikt en dat ik het volledige bedrag aankomende week alsnog moet betalen, tja, vervelend maar een logisch gevolg ervan.
Dat de bank weigert de incasso van het eigen risico uit te voeren omdat ze de incasso niet op de juiste manier hebben aangeboden, dat is gewoon irritant :neg:
Dat ik in 2014 nog geen eigen risico had verbruikt en dat ik het volledige bedrag aankomende week alsnog moet betalen, tja, vervelend maar een logisch gevolg ervan.
Dat de bank weigert de incasso van het eigen risico uit te voeren omdat ze de incasso niet op de juiste manier hebben aangeboden, dat is gewoon irritant :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten