Pagina 10 van 58
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: do 19 jan 2023, 23:49
door ovVeluwe
Er zullen inderdaad vast nog wel een aantal klaarstaan in Venlo.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: vr 20 jan 2023, 17:03
door VIRM
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: vr 20 jan 2023, 17:11
door Hainje
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, dan is dat de nieuwe naam voor het net dat nu met gele bussen wordt gereden.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: vr 20 jan 2023, 18:01
door Lijn 45
Alle bussen die geen R-net zijn zullen in de volgende concessie M.net worden.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: vr 20 jan 2023, 22:52
door david_meyer24
VIRM schreef: ↑vr 20 jan 2023, 17:03
Wat is M-Net precies?
Zo als lijn 67 en 69 en 59 en 64 die nu in de zaanstreek rijden.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: za 21 jan 2023, 01:51
door ovVeluwe
De 12m M.NET bussen zullen rijden op de reguliere streeklijnen. De 13m versie is bedoeld voor de huidige Bizzliners en lijn naar Riekerpolder.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: za 21 jan 2023, 19:48
door VIRM
Dus een deel van de bussen is R-Net, en een deel wordt bestikkerd met M-Net. Wat is de toegevoegde waarde van M-Net, en wat is het nu precies (behalve alles wat niet R-Net is)?
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: za 21 jan 2023, 20:59
door Milco
M-net wordt feitelijk de tegenhanger van R-net en rijdt minimaal 2x/uur. Zijn feitelijk de gewone stads- en streeklijnen die gewoon bij elke halte stoppen,

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: za 21 jan 2023, 21:22
door omaylie
Ik krijg van de M-net huisstijl eerder snelBuzz vibes.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: za 21 jan 2023, 22:00
door huibf
Milco schreef: ↑za 21 jan 2023, 20:59
M-net wordt feitelijk de tegenhanger van R-net en rijdt minimaal 2x/uur. Zijn feitelijk de gewone stads- en streeklijnen die gewoon bij elke halte stoppen,
Dus een normale bus ?
Het zal wel weer een hoop gekost hebben. Geld wat ze beter hadden steken in het ov, toch ?
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: za 21 jan 2023, 22:36
door Meltrain
Wat zouden dan de kosten zijn geweest? De bussen zijn gloednieuw, dus of die nou geel, blauw of pimpelpaars worden geleverd, maakt niks uit.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: za 21 jan 2023, 23:25
door Milco
huibf schreef: ↑za 21 jan 2023, 22:00
Milco schreef: ↑za 21 jan 2023, 20:59
M-net wordt feitelijk de tegenhanger van R-net en rijdt minimaal 2x/uur. Zijn feitelijk de gewone stads- en streeklijnen die gewoon bij elke halte stoppen,
Dus een normale bus ?
Het zal wel weer een hoop gekost hebben. Geld wat ze beter hadden steken in het ov, toch ?
Ach, in Brabant hebben ze daarvoor Bravo uitgevonden en in ZaWa wordt het M-net. Of was Bravo gratis?
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: ma 23 jan 2023, 09:14
door VIRM
Okay. Maar wat is dan het nut van alles wat niet R-Net of een buurtbus is te labelen met M-Net? Dan ga je allerlei formules introduceren met allerlei andere namen die niet op elkaar lijken.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: ma 23 jan 2023, 09:44
door Milco
Precies dat gebeurt elders ook met bijvoorbeeld Bravo, allGo en dat soort merknamen.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: ma 23 jan 2023, 18:49
door IIVQ
Met dien verstande dat Bravo, Breng en RRREis en ik geloof U-OV, maar ook formules als R•NET door de opdrachtgever opgelegde merken zijn, terwijl M-Link, Allgo, Overal en dergelijke door de vervoerder bedachte merken zijn.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 24 jan 2023, 21:15
door VIRM
Maar achter de meeste formules zit toch wel een gedachte hoe er op die naam is gekomen? Wat is die dan van M-Net?
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 24 jan 2023, 21:40
door TLP
Wijnemenjemee schreef:Waar staat de M voor? Wilko (Mol, directeur EBS, red.): ‘Dat mag iedereen zelf invullen, maar hopelijk zien reizigers er zoiets als meer-, mooi-, mobiliteits-net in.’
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 24 jan 2023, 22:29
door sirvinniei
Lekker postmodern
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 24 jan 2023, 22:30
door tsov
Of Mol dus, naar de directeur

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: wo 25 jan 2023, 09:51
door VIRM
Haha. En hij denkt dat de gemiddelde reiziger dat gaat denken?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: wo 25 jan 2023, 13:24
door Roeland
Op z'n best krijg je verwarring tussen R-net en M-net.
Ik zie liever gewoon een "bus" in plaats van een M1 in Mijdrecht en/of Almere, een M-net in Zaandam, een ComfortRRReis in Zwolle en dergelijke verwarrende speeltjes.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: wo 25 jan 2023, 13:49
door Meltrain
Nou ja, ComfortRRReis is gewoon de R-Net van Oost-Nederland.
Zelf dacht ik dat de M voor Metropoolregio stond.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: wo 25 jan 2023, 14:33
door umbusko
Wat?! Hebben ze je geen vergoeding geboden voor het introduceren van het Meltrain-net?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: do 26 jan 2023, 08:15
door VIRM
Meltrain schreef: ↑wo 25 jan 2023, 13:49
Zelf dacht ik dat de M voor Metropoolregio stond.
Nee nee nee. Van de EBS-directeur moet je dat Mooi, Magnifiek of Meesterlijk vinden!
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: do 26 jan 2023, 08:21
door Roeland
Als het segment tussen R-net en buurtbus door de reiziger maar niet als Middelmatig-net wordt ervaren...