Pagina 10 van 10
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: do 25 jan 2024, 20:43
door cassie127
Ook niet alle seizoensverbdiningen staan er op. Zo mis ik o.a. de Wendelstein bahn
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: vr 26 jan 2024, 01:29
door metrophil
Verbeteringen of correcties voor de Duitsland-kaart kunnen hier worden geplaatst:
https://forms.gle/7EbZqZYQqXwooJrQA
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: vr 26 jan 2024, 08:09
door waldo79
umbusko schreef: ↑do 25 jan 2024, 16:17
Wow, dank! Precies wat ik nodig had!
Daar heeft iemand zich uitgeleefd.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: vr 26 jan 2024, 08:49
door TffpaA
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat erg leuk is. Tegelijkertijd ook dat naarmate het project zijn voltooiing nadert het gevoel van een gapend gat steeds sterker wordt - wat te doen als dit eenmaal klaar is...?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: vr 26 jan 2024, 09:19
door Reiziger Delft
Een kaart van Tsjechië/Zwitserland/ander land?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: vr 26 jan 2024, 11:10
door sirvinniei
Een tijdpad bedenken voor een doorgetrokken stoptrein Amersfoort-Arnhem? Of misschien eentje voor een intercitystop op Hoogeveen?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: vr 26 jan 2024, 12:58
door ITF
Een ontwerp van de stationsomgeving Berghem Piekenhoef?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: za 27 jan 2024, 16:35
door ThatPCDude
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: ma 29 jan 2024, 09:20
door TffpaA
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: ma 29 jan 2024, 09:34
door MaartenD
Wel heel erg gesimplificeerd met alleen hoofdlijnen.
Eindhoven is een eindpunt maar verder is er niets in het gebied tussen Rotterdam, Utrecht, Keulen en Brussel.
Dan is de interrail kaart nog gedetailleerder.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: vr 23 feb 2024, 16:31
door DovaModaal
Kan dat, een ICE 3neo vanaf juni?
Als je kijkt op
https://int.bahn.de/nl
dan zie je daar bij het kiezen van een zitplaats bijvoorbeeld op 15 juni 2024 een mij onbekend plannetje van een trein, met fietsplaatsen in het eerste rijtuig...
ICE 121 Amsterdam Centraal - Frankfurt.
Maar reserveren van fietsplaatsen lukt blijkbaar pas vanaf zondag 18 augustus.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: vr 23 feb 2024, 17:23
door Jultar
Als alles goed gaat moet inderdaad in juni de ICE3neo gaan rijden, als ik het goed heb onthouden. Maar uiteraard is dat onder voorbehoud van toelating en andere dingen.
Ik hoop heel erg dat het wat verlichting gaat brengen in de uitval.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: wo 24 apr 2024, 02:28
door RobertT
RobertT schreef: ↑di 29 aug 2023, 01:37
De S15 in Berlijn tussen Gesundbrunnen en het Hauptbahnhof is uitgesteld tot het 1e kwartaal 2024
Helaas,het wordt nu pas december 2024,en dus niet meer in deze dienstregeling.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: di 30 apr 2024, 11:25
door umbusko
Sinds gisteren rijdt er een nieuwe 2-uurlijkse RE50 tussen Rostock en Neustrelitz, met aansluiting op de RE5 (uit Stralsund) naar Berlijn. Samen met de andere RE5 (Rostock - Berlijn) is er daarmee nu een uurdienst. De RE50 wordt gereden met Talenten van de S-Bahn Rostock.
Persbericht DB.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Geplaatst: di 08 okt 2024, 08:04
door Nitein-Repart
Nitein-Repart schreef: ↑wo 11 okt 2023, 08:44
Nog even volhouden tot de ICE-L in dienst komt. Sowieso is het vanaf december zowat gedaan met de klassieke DB-Intercity. Ze rijden enkel nog maar op trajecten waarbij er een deel met een diesellok gereden moet worden en naar Amsterdam en Kopenhagen en wellicht daarnaast wat versterkingsritten.
Op alle hoofdlijnen gaan vanaf december ICE's rijden en op de nevenlijnen gaat Stadler Kiss en IC Dosto rijden.
Wat nu wel een negatieve verrassing is, is dat voor de verbindingen via Cheb (met name Nürnberg-Praag) nu niet alleen in Cheb, maar ook in Marktredwitz moet worden overgestapt door het omklappen van de dienstregeling in Noordoost-Bayern. De korte overstap in Cheb op de Sneltrein naar Karlovy Vary verdwijnt, vanaf december moet je bijna een uur wachten in Cheb als je van Bayern naar Noord-Bohemen wilt.
Ik zat gisteren even te puzzelen met Vagonweb in de hoop dat de korte overstap in Cheb van de RE33 uit Marktredwitz (Nürnberg) op de Sneltrein naar Karlovy Vary weer hersteld wordt, maar waarschijnlijk komt de korte overstap van de RE33 uit Marktredwitz (Nürnberg) op de Sneltrein naar Karlovy Vary niet meer terug, aangezien Ceske Drahy de vertrektijd van de Sneltrein naar Karlovy Vary in Cheb heeft vervroegd van .29 enkele jaren terug naar .24 nu. Voor non-stop Marktredwitz-Cheb heb je al 20 minuten nodig, dus als er gestopt wordt in Arzberg en Schirnding is deze aansluiting sowieso al niet meer te halen, met dank aan Ceske Drahy.