Pagina 10 van 51

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 23 jan 2014, 19:00
door Milco
Streek-Ambassador 8245 heeft een stadsinterieur, dat wil zegenen 2+1 stoelopstelling voorin. Weet iemand waarom dit eigenlijk zo is en was dit al toen deze bus nieuw was in Almere?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 28 jan 2014, 20:24
door Edwin
Vorige week donderdag reed de Amba 8393 op lijn 153 in de avondspits. Verder vanavond een vanHool op lijn 4 gezien (alleen lijn 2, 5, 6, 10 en 14 nog te gaan :wink: ). Verder zie ik de ex-Sternet Citaro's zowel 's ochtends als 's avonds in de spits veel rijden, de van Hools veelal 's avonds in de spits, maar dat is vast en zeker toeval.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 19:30
door Etienne
Sinds wanneer is de 9101 een MAXX-bus geworden?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 19:51
door Milco
Dat is het al een aantal maanden, net als de 9111 en 9145 trouwens. ;)

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: wo 12 feb 2014, 18:47
door Milco
Vanmiddag rond 11.45 uur was er een schietpartij IN lijn 1 op Almere Crntrum! :shock: Ik vind het gewoon beangstigend als ik eerlijk mag zijn... :(

Hier de link naar het bericht op Omroep Flevoland:

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/10 ... angehouden

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 13 feb 2014, 21:51
door CX1000
Inderdaad beangstigend... Maar is 11:45 niet gewoon ochtend? Of hebben ze in Almere andere tijden?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 13 feb 2014, 21:56
door Milco
In de ochtend dan... Wat jij wilt.
Overigens zag ik vanmiddag dit: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/11 ... uw-bedoeld
Gewoon schieten in een volle bus... Lijn 1 is niet bepaald rustig kan ik vermelden.

Ik hoop echt dat die dader levenslang krijgt. :shock:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 14 feb 2014, 09:45
door Meltrain
Vind je dat zelf ook niet een beetje overdreven? :')

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 14 feb 2014, 11:55
door Karl
Vanwege de mediaaandacht wordt dat drie uur schoffelen, daar gaat nog voorarrest vanaf, dus dat wordt een zak geld van de staat.

In ieder geval, komen er nu ook acties van Almeerse chauffeurs die gaan staken omdat ze in aanraking met passagiers met vuurwapens komen?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 15 feb 2014, 17:41
door Edwin
Ik vroeg mij al af hoeveel nieuwe Citaro's en VanHools er zijn want zie er de afgelopen tijd zoveel rijden, maar zie steeds niet de wagennummers. Maar van beiden dus 9 stuks er bij.
En in Almere is nu weg de 9122, 9130 t/m 9134 en 9137.

Dus netto toch 11 winst en qua grootte er ook niet op achteruit gegaan.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 15 feb 2014, 17:46
door Milco
Er zullen ook wel wat Ambaatjes weggaan of weg zijn neem ik aan. Ik weet alleen niet welke dat zijn, alleen de 8461 die nu op Texel rijdt.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 15 feb 2014, 18:53
door Jelmer
via OVZOEKER heb ik de laatste weken de volgende GVU-Van Hools en Sternet-Citaro's gevonden:
Citaro
3942
3943
3944
3945
3946
3947
3949
Van Hool
4638
4639
4641
4644
4645

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 15 feb 2014, 19:53
door Milco
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wagen ... oer_Almere - Hier een overzicht van het wagenpark in Almere.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 18 feb 2014, 12:22
door Milco
Ik zit me te bedenken: met de bussenverschuiving, is een aantal Ambassadors wellicht overbodig op de stadsdienst. Ik heb diverse keren de OVzoeker gecheckt en gisteren zelfs her en der gespot in Almere, en van alle bussen die hier rijden/reden (8246-8248, 8278-8303, 8317, 8318, 8343, 8344, 8462 en 8463) heb ik de bussen 8280, 8283, 8285, 8289, 8294, 8301, 8302, 8344 en 8463 niet meer gespot. Dat zijn er geheel toevallig 9 en dat komt precies overeen met het aantal Sternet-Citaro's (9 stuks).

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 03 apr 2014, 20:53
door Edwin
Doordat de lente/zomer al begonnen is zijn groene Volvo's op lijn 153 en 155 rijdende sauna's geworden, veelal in de avondspits. De kachels kunnen niet uit, alhoewel de knoppen bij de chauffeur wel uitstaan, maar dit geen effect heeft...

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 03 apr 2014, 20:59
door Milco
Edwin schreef:Doordat de lente/zomer al begonnen is zijn groene Volvo's op lijn 153 en 155 rijdende sauna's geworden, veelal in de avondspits. De kachels kunnen niet uit, alhoewel de knoppen bij de chauffeur wel uitstaan, maar dit geen effect heeft...
Dan had bus 3524 die ik gisteren op lijn 159 had daar ook last van, pffff wat een hitte ondanks de open dakluiken...

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 03 apr 2014, 21:02
door Edwin
Milco schreef:
Edwin schreef:Doordat de lente/zomer al begonnen is zijn groene Volvo's op lijn 153 en 155 rijdende sauna's geworden, veelal in de avondspits. De kachels kunnen niet uit, alhoewel de knoppen bij de chauffeur wel uitstaan, maar dit geen effect heeft...
Dan had bus 3524 die ik gisteren op lijn 159 had daar ook last van, pffff wat een hitte ondanks de open dakluiken...
Een goede chauffeur zet de dakluiken openen maar niet elke chauffeur doet dat. Voorin zitten is iets beter qua warmte.
De R-net bussen daarentegen hebben wel airco en die zijn veel aangenamer, alleen weer minder zitplaatsen en dus weer meer staanplaatsen.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 18 apr 2014, 22:39
door Milco
Per 4 mei veranderen de tijden van lijn 150, waarbij ik opmerk dat er vanaf dan nog maar 6 retourritten worden gereden, zowel 's ochtends als 's middags.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 18 apr 2014, 23:36
door Meltrain
Gewoon uit nieuwsgierigheid: loopt die lijn 17 een beetje goed of rijdt dat busje bijna altijd leeg rond?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 18 apr 2014, 23:48
door Milco
Ik durf het niet te zeggen eigenlijk, alleen naar mijn mening had lijn 17 wel verder mogen rijden naar de halte Nachtegaallaan (overstap lijn 159) of eventueel zelfs naar de halte Vogelweg (lijnen 150, 156, 159 en 160), maar goed, dat is mijn mening ;)

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 19 apr 2014, 09:43
door Klaasje
Dat kost meer geld hè?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 19 apr 2014, 10:46
door Busfoto.nl
Milco schreef:Per 4 mei veranderen de tijden van lijn 150, waarbij ik opmerk dat er vanaf dan nog maar 6 retourritten worden gereden, zowel 's ochtends als 's middags.
Matig, terwijl die lijn het goed doet. Wat is de motivatie? Is er advies gewonnen bij de ROCOV's? Het is apart dat wanneer Connexxion Utrecht het aantal ritten op lijn 276/296/299 per dienstregeling uitbreidt, men op.een andere drukke verbinding met nog meer potentie het aantal ritten gaat inkrimpen.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 21 apr 2014, 16:45
door Gekko123
Ik denk dat de belangrijkste reden van het snijden in de dienstregeling is dat er minder geld vanuit Den Haag binnen gaat komen. Of althans: ik gok dat de reden te maken heeft met subsidies.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 21 apr 2014, 18:26
door Klaasje
Er schijnt op korte termijn niet al te veel zicht te zijn op financiering als de proef eindigt. Met wat minder ritten kan er langer worden doorgereden en aanvullende financiering geregeld worden.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 22 apr 2014, 10:16
door Karl
Zolang een matig of goed gevulde bus nog steeds geld kost (vanuit de (Rijks)overheid), dan zeggen passagiersaantallen niet perse iets over de continuiteit van een OV-verbindingen. Zeker wanneer het een proef betreft en er verschillende overheden betrokken zijn.