Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:De wegen van Connexxion zijn ondoorgrondelijk... door het ontbreken van scholieren is lijn 65 deze week behoorlijk rustig, dus was het wel wat opmerkelijk dat er vanmorgen juist een gelede op de rit van 7.31 uur uit Utrecht naar Nieuwegein reed. Al maandenlang rijdt die rit met een, soms behoorlijk volle, 12-meterbus.
Nu zijn de geledes waarschijnlijk over, na de vakantie niet meer
hauptbahnhof schreef:Vanochtend de t4012 met 3x Plan-V. Toch maar met de metro gereisd dus. :N
Belachelijk. :neg:
(En dan bedoel ik natuurlijk niet de afwijkende materieelinzet, maar jouw reactie daarop.)
Mag ik die treinen geen klotetreinen vinden? Hoop herrie, al helemaal tijdens het remmen. En je kunt amper door die ramen kijken. Dus als ik ze kan vermijden, doe ik dat. De metro kwam een halve minuut later en had een perfecte aansluiting.
Nou jah, iedereen mag zelf bepalen wat ze doen, en in dit geval of ze liever niet met oude treinen reizen. Ik vermeld dus alleen dat ik liever niet met Plan V reis, tenzij het niet anders kan, bijv een serie die alleen met betreffende materieel zou rijden. Dat was 'm.
En over zeuren gesproken... commentaar over mijn keuze(s), dat noem ik pas zeuren.
En begrijp best dat niemand aan jouw antieke treinen mag komen, maar dat is jouw keuze en smaak. Niet de mijne.
En voor mij is deze non-discussie over.
Die gelede bussen in Utrecht rijden vaak op ritten waar het totaal niet nodig is. elke middag rond 17.20 is er bijv. een rit van lijn 48 van Houten naar Nieuwegein met een gelede bus waar hooguit 2 passagiers inzitten...
010jongen schreef:Die gelede bussen in Utrecht rijden vaak op ritten waar het totaal niet nodig is.
De laatste tijd wel vaker ja. Zo zit er standaard een omloop in die nog voor de echte spits uit halfleeg als 47 uit Houten naar Utrecht komt om vervolgens in de tegenspitsrichting een rit op de 50 tot Driebergen te rijden (en als 'ie daar aankomt is de spits alweer voorbij, tja) Heb die bewuste rit tot op heden alleen nog lucht zien vervoeren.
Wel nuttig is de gelede op een 63 die rond 8.00 uur op Utrecht Centraal aankomt, die rit is altijd zeer goed bezet. Maar tegelijk met de rare inzet van die geledes is het vallen er voor mij 's winters iets van 8 reismogelijkheden per uur weg doordat lijn 65/66 dan werkelijk geen reiziger meer kan meenemen zo vol zit die Amba met scholieren. Heb zelf dan wel genoeg keuze uit andere lijnen, maar je zal maar in Nieuwegein-Plettenburg werken en aan het eind van de middag naar huis willen. Dan kan je niet anders dan je nog in die 65 of 66 proppen (of meerdere ritten voorbij laten gaan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Viel me vandaag op dat er in Amersfoort op het opstelterrein aan de westkant helemaal achterop een rode plan U staat met een Syntus-logo erop. Heeft deze ook daadwerkelijk in dienst gereden voor Syntus, en waarom staat ie daar, en niet tussen alle andere in staat van ontbinding verkerende U-tjes?
Dat zal een stel van een van de Plan U-stichtingen zijn, volgens mij stonden er altijd twee rode in Amersfoort. Een Syntus logo heb ik er echter nooit op gezien, dus dat moet iets recents zijn dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Helemaal vergeten: gisteren zag ik op het terrein van de Renault-garage in de Markerkant in Almere een Fiat Tribus Civitas staan in de blauwe Arnhemse kleuren van Breng met wagenparknummer 1015.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 04-08-2025NIEUW --> 2 foto's uit Almere Stad 27-07-2025NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
Jurre schreef:Vanmorgen reed er een Wright Commander op lijn 4 in Dordt.
Da´s een aparte, d´r staan namelijk geen Wrights in de stalling Dordrecht en de er zijn geen koppelingen (meer) tussen streek- en stadslijnen. Kennelijk een hybride zo goed stuk dat ze er eentje uit Alblasserdam hebben laten overkomen.
Vanmorgen had ik trouwens wederom een Citaro G op de lijn 65 van 7.31 uur vanaf Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Karl schreef:(Eh, waarom is dat belachelijk? Voor een treinnerd is het misschien prima, maar als je een normale reiziger bent is het oud aftands materieel.)
Het is namelijk comfortabel materieel met lekker zachte banken, voldoende beenruimte en een toilet, iets wat niet van al het materieel gezegd kan worden. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Jurre schreef:Vanmorgen reed er een Wright Commander op lijn 4 in Dordt.
Da´s een aparte, d´r staan namelijk geen Wrights in de stalling Dordrecht en de er zijn geen koppelingen (meer) tussen streek- en stadslijnen. Kennelijk een hybride zo goed stuk dat ze er eentje uit Alblasserdam hebben laten overkomen.
Aanvullende informatie: reed rond 11.25 in het centrum van Dordrecht richting Wielwijk.
Hmm, dan zouden er toch al helemaal voldoende hybrides beschikbaar moeten zijn. Tegenwoordig is de inzet in Dordrecht zodanig dat er in het dal minder 12-meterwagens nodig zijn namelijk. (In de vorige dienstregeling reed lijn 2 in het dagdal met de bussen die na de spits vrijkwamen en in de spits met midi's)
Lijn 4 is wel een gebruikelijk inzetgebied voor afwijkend materieel trouwens omdat die elk uur in de stalling komt waardoor makkelijk uitgewisseld kan worden.
Voor wat betreft de afwijkingen: t11759 vandaag met 7 bakken en achterblijvers, hadden er eigenlijk 10 moeten zijn in de vrijdagmiddagspits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De t141 vanochtend was een wat vage trein vanochtend. Rijtuig 5 ontbrak, reizigers met een reservering voor dat rijtuig mochten plaats nemen in een nummerloos ex-IR rijtuig (zoals we in Nederland kenden als ICL) tussen rijtuig 8 en 9. Daarnaast was het reserveringensysteem kapot...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Op verzoek van Thom91:
Gisteren een VIRM in de s5800 (de overige treinen reden wel met SGM). Ging allemaal niet zo snel, we hadden +5 in Naarden-Bussum maar als reiziger in de eerste klas kon ik deze comfortupgrade wel waarderen natuurlijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Omdat IC t141 met een defecte loc net buiten Amsterdam Centraal strandde moest voor IC t147 een andere oplossing gevonden worden. In plaats van een 1700 werd deze zodoende gereden met Fyra-loc 186.120 aan kop, hier ter hoogte van de Eemweg in Soest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
En Fyra breidt zich ook snel uit zeg! Ik hoor het al omroepen: "* ding dong* Meine Damen und Herren, Fyra nach Bad Bentheim, Hannover und Berlin..."
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 04-08-2025NIEUW --> 2 foto's uit Almere Stad 27-07-2025NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!