Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9594
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

flipje schreef: do 31 jul 2025, 11:02 Probleem bij Europese busbouwers is levertijd. Er zijn gesprekken geweest met o.a. Mercedes, maar met levertijden van bijna 2 jaar is dat (helaas) geen optie.
Probleem is eerder hoe Nederland zijn concessies aanbesteed. Als je weet dat er lange levertijden zijn voor elektrische bussen dan moet je voorwaarden aanpassen.

En hoe zit het trouwens met lijn 601 Apeldoorn - Deltion? Ik kan geen dienstregeling ervan vinden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
flipje
Berichten: 1318
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Blijft gewoon rijden tussen Apeldoorn en Deltion.
NintendoC
Berichten: 456
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

flipje schreef: do 31 jul 2025, 12:10
flipje schreef: za 21 jun 2025, 09:32 Vanochtend het vervoersplan mogen inzien.
Overall wat wijzigingen in tijden, kleine route wijzigingen en schrappen van ritten (lege ritten).

Rondom Zwolle/Kop van Overijssel op de streek vinden de grootste veranderingen plaats, in het kort:
- Lijn 40 = 1x p.u. tussen Zwolle en Meppel > tussen Isala en Lichtmis via de A28 ipv de Hessenpoort rijden. Stuk Oude Rijksweg in Staphorst komt te vervallen, nieuw route tussen Rouveen en Staphorst

......

- Lijn 201 = gaat ook in de weekenden rijden > 2x p.u.
- Lijn 217/301 = andere route in Dedemsvaart, stuk langs de Hoofvaart komt te vervallen. Vanaf De Pol via N377, daarna Halte Zwierstraat > De Magnolia etc eindhalte Dedemsvaart Busstation = begin- + eindpunt
Ter aanvulling.

Streek
- Lijn 101 gaat de gehele dag rijden tussen Harderwijk en Amersfoort Centraal. Iets andere route thv de Vlinderbuurt. Er wordt komende vanaf halte Heideweg gereden via haltes De Brand, Apollovlinder, Hermelijnvlinder daarna oude route halte Hoefkwartier/De Hoef richting CS v.v.
- Lijn 104 krijgt een andere route door Barneveld. Vanaf halte Praktijkschool Barneveld > halte Julianaplein > halte Van Dompselaerstraat > Station/Barneveld Centrum (verder als lijn 104 richt. Harderwijk > halte Praktijkschool Barneveld
- Lijn 111 andere route over bedrijventerrein Lorentz in Harderwijk. Halte Kelvinstraat vervalt, nieuwe halte op de Wattstraat.
- Lijn 129 Dedemsvaart <> Slagharen/Coevorden krijgt een snellere route door Dedemsvaart. Vanaf busstation Dedemsvaart <> Schuttevaer <> Zwiersstraat <> De Magnolia <> Van Haeringenstraat v.v.
- Lijn 141/215/218 krijgen als eindpunt Urk Gemeentehuis ipv Singel. In de kerst- zomervakantie rijdt lijn 141 voortaan nog maar een uursdienst ipv. halfuursdienst.
- Lijn 215 krijgt een halte op Schokland
- Lijn 305 krijgt er haltes bij thv industrieterrein H2O en halte in het centrum van Wezep thv het MFC.
- Lijn 602 Epe > Deltion komt te vervallen
- Lijn 620 Harderwijk > Amersfoort Guido de Bres komt te vervallen.
- Lijn 664 Lemelerveld > Zwolle Deltion komt te vervallen
- Lijn 669 begint voortaan in Nieuwleusen ipv Balkbrug
- Lijn 671 spitslijn tussen Hasselt Centrum en Deltion Campus welke met een Capacity gereden gaat worden

Deventer
- Lijn 4 krijgt een andere route naar Schalkhaar: Station <> Schurenstraat <> Papenblik <> Europaplein <> Splithofstraat <> Ludgerstraat <> Balderikstraat <> Kon. Wilheminastraat <> Mecklenburgstraat <> Wezenland <> Schalkhaar
- Lijn 160 krijgt een nieuwe halte bij woonwijk Enk in Bathmen.
- Lijn 161 nog maar tot halte Stadion in Zwollle. In Zwolle-Zuid voortaan via halte WKC-Zuid/Democratenlaan en Hollewandsweg. Halte Nw. Deventerweg/KWS vervalt. In Deventer via Laan van Borgele ipv Europaplein/Splithofstraat.
- Lijn 660 gaat voortaan rijden tussen De Scheg en Holten. Traject tussen De Scheg en station Deventer komt te vervallen.

Apeldoorn
- Lijnen 1/12/21 krijgen een andere route door het centrum: Halte Hoofdstraat <> Amaliapark <> Asselsestraat <> Politiebureau v.v.
- Minder ritten in kerst- en zomervakantie op lijnen 11/13/14

Zwolle
- Lijn 8 gaat een andere route rijden: Halte Hanzelanden Oost <> Jofferenlaan <> Zuster v.d. Kolkstraat <> Muijdermaanstraat <> Zwarteweg <> Nw. Deventerweg/Ittersumallee v.v.

Lelystad
- Lijn 13 gaat weer rijden tussen Lelystad station en Bataviastad.
- Lijn 1 halte Monnickendamstraat komt te vervallen. Voortaan vanaf de Houtribweg <> Lemmerkade <> Ringdijk v.v.
- Minder ritten in kerst- en zomervakantie op lijnen 1/11

Grote wijzigingen voor Zuidelijk Flevoland en het oostelijke gedeelte van Overijssel (Dedemsvaart/Hardenberg/Hoogeveen) volgen volgend jaar december.
Regio Kampen alleen de 74 die wijzigt? Wijzigt de aansluiting op Kampen Zuid ook? Oftewel gaan ze daar iets van een knoop met de buurtbus en/of lijn naar Urk maken daar?
flipje
Berichten: 1318
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Voor lijn 74 in Kampen:
Doordat de overstap in Hasselt losgelaten kan worden, geeft dit de optie om de vertrektijden van lijn 74 te wijzigen en zowel in Zwolle als op station Kampen als op station Kampen Zuid op de treinen aan te sluiten. In de basis wordt de vertrektijd vanaf station Zwolle 56 tot 59 minuten over het uur, de aankomsttijd op station Kampen 0 minuten over het uur en de aankomsttijd op station Kampen Zuid 11 minuten over het uur. De andere kant op wordt vanaf Kampen Zuid in de basis vertrokken om 21 minuten over het uur, vanaf station Kampen om 30 minuten over het uur en is de aankomsttijd in Zwolle 37 tot 39 minuten over het uur. Door de verschoven tijden ontstaat er ook op Kampen Zuid een aansluiting tussen lijn 74 en snelRRReis 215.
De laatste rit van lijn 74 tussen Kampen Station naar Station Zuid komt te vervallen.
Lijn 215 wijzigen de rijtijden, zodat er aansluiting tussen bus en trein ontstaat op station Kampen Zuid
omaylie
Berichten: 868
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door omaylie »

flipje schreef: do 31 jul 2025, 12:10 Vanochtend het vervoersplan mogen inzien.
Lijn 620 is al sinds april dit jaar vervallen hoor.
Laatst gewijzigd door Tom024 op vr 01 aug 2025, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10311
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Dan is de lijn mogelijk eerder opgeheven dan het vervoerplan werd vastgesteld.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
27-07-2025 NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
MichOV
Berichten: 537
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MichOV »

Zie ik dat goed dat er voor de 114 niets verandert? :pos: :D
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9594
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

flipje schreef: do 31 jul 2025, 12:10 Apeldoorn
- Lijnen 1/12/21 krijgen een andere route door het centrum: Halte Hoofdstraat <> Amaliapark <> Asselsestraat <> Politiebureau v.v.
- Minder ritten in kerst- en zomervakantie op lijnen 11/13/14
Ik neem aan dat je voor 1/12/21 bedoelt dat ze via de Wilhelmina Druckerstraat gaan rijden met een nieuwe halte Asselsestraat neem ik dan aan?
Voor lijn 13 wat willen ze veranderen in de vakanties? De gehele dag 1x/uur? Meer valt er niet te schrappen op die lijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Sorry_geen_dienst
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Het verbaast me dat lijn 206 wel gewoon blijft rijden in vakanties. Ik heb niet het idee dat het überhaupt een goed gebruikte lijn is en al helemaal niet in vakanties, maar misschien is mijn vermoeden onjuist...
Zeelandman
Berichten: 66
Lid geworden op: di 20 aug 2024, 16:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Zeelandman »

flipje schreef: do 31 jul 2025, 11:02 Probleem bij Europese busbouwers is levertijd. Er zijn gesprekken geweest met o.a. Mercedes, maar met levertijden van bijna 2 jaar is dat (helaas) geen optie.
Komend najaar wordt de nieuwe BYD B15 gepresenteerd, het zou me dan ook niks verbazen als er een 18/19 meter variant er aan zit te komen, welke kans maken om in IJssel-Vecht te verschijnen.
Wat bedoel je precies met "Komend najaar wordt de nieuwe BYD B15 gepresenteerd" ? Want die bussen zijn toch al gepresenteerd door BYD? Dus bedoel je dan dat ze ergens in Nederland worden gepresenteerd of dat IJssel vecht ze krijgt?
Wilson GB340
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 14 mei 2025, 03:44

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Wilson GB340 »

Het nieuwe type B15 met het zelfde uiterlijk als de B12 is er nog niet. Het oude type B15 is wel leverbaar.
Hangt er in Zeeland ook een beetje vanaf of de nieuwe 15 meter al leverbaar is voor december ,26.
nsimmelink94
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door nsimmelink94 »

Sorry_geen_dienst schreef: do 31 jul 2025, 13:51 Het verbaast me dat lijn 206 wel gewoon blijft rijden in vakanties. Ik heb niet het idee dat het überhaupt een goed gebruikte lijn is en al helemaal niet in vakanties, maar misschien is mijn vermoeden onjuist...
Ik kom regelmatig inderdaad vrijwel lege bussen op de 206 tegen in de buurt van m'n werk. Heb ook niet het idee dat het een hele populaire lijn is :N
Zeelandman
Berichten: 66
Lid geworden op: di 20 aug 2024, 16:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Zeelandman »

Wilson GB340 schreef: do 31 jul 2025, 15:38 Het nieuwe type B15 met het zelfde uiterlijk als de B12 is er nog niet. Het oude type B15 is wel leverbaar.
Hangt er in Zeeland ook een beetje vanaf of de nieuwe 15 meter al leverbaar is voor december ,26.
Ik denk dat Zeeland de oude b15 krijgt van nu want Ebs en de provincie hebben al foto’s gepresenteerd van de b15 van nu hoewel het altijd zou kunnen natuurlijk. Ik hoop sowieso niet dat ze het nieuwe front gaan gebruiken in Zeeland want dat is leuker voor de afwisseling
CamilleKreemers
Berichten: 4596
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

nsimmelink94 schreef: do 31 jul 2025, 15:58
Sorry_geen_dienst schreef: do 31 jul 2025, 13:51 Het verbaast me dat lijn 206 wel gewoon blijft rijden in vakanties. Ik heb niet het idee dat het überhaupt een goed gebruikte lijn is en al helemaal niet in vakanties, maar misschien is mijn vermoeden onjuist...
Ik kom regelmatig inderdaad vrijwel lege bussen op de 206 tegen in de buurt van m'n werk. Heb ook niet het idee dat het een hele populaire lijn is :N
Die lijn was om de verbinding Flevoland - Apeldoorn te versnellen. Ik zie alleen dat juist die lijnen slecht aansluiten. De 207 komt aan om .14 en de 216 komt aan om .20. De 206 vertrekt echter om .39
BasGeluk
Berichten: 445
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door BasGeluk »

Ik weet niet waar je gekeken hebt. Ik heb in de dienstregeling van EBS RRReis gekeken op dinsdag 23 september, een representatieve dag buiten de vakanties. Dan zie ik dat 216 eigenlijk best prima aansluit op lijn 206 in Harderwijk. Lijn 207 sluit in de ochtendspits minder goed aan inderdaad.

207 aankomst Harderwijk:
06:41
07:12
07:42
08:12
08:43
11:41
16:13
16:43
17:13
17:43

216 aankomst Harderwijk:
06:32
07:02
07:32
08:02
08:32
11:32
16:19
16:50
17:21
17:51

206 vertrek Harderwijk:

06:39
07:09
07:39
08:09
08:39
11:44
16:22
16:52
17:22
17:52
Gr BasG
Philip
Berichten: 584
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

Sorry_geen_dienst schreef: do 31 jul 2025, 13:51 Het verbaast me dat lijn 206 wel gewoon blijft rijden in vakanties. Ik heb niet het idee dat het überhaupt een goed gebruikte lijn is en al helemaal niet in vakanties, maar misschien is mijn vermoeden onjuist...
In het oorspronkelijke aanbod hebben ze gegarandeerd dat lijn 206 de volle 13 jaar (tot 2035) blijft rijden. Ik ben in Apeldoorn gaan wonen en ga lijn 206 regelmatig (paar keer per maand) gebruiken. Mijn eerste ervaringen zijn in de zomervakantie en op vrijdagochtend niet goed, maar de andere rit van de drie had 5 passagiers tussen Apeldoorn en Harderwijk en ook in ieder geval zoiets (reis niet het hele traject) binnen Apeldoorn.

Een oplossing zou kunnen zijn om de ruime rijtijd wat te verminderen. Dan komt de rit eerder uit de reisplanner. Aanleg van een halte aan de Verkeersweg tegenover de brandweerkazerne (voor alle lijnen) kan ook helpen. Dat vergemakkelijkt de overstap op de lijnen richting Flevoland en de 1 en 111. Hetzelfde hebben ze aan de Westermeenweg gedaan. Dat was ideaal voor mijn overstap tussen de 114 en de 1 's morgens.

@BasGeluk: overstappen tussen lijn 207 en 206 kan ook aan de Selhorstweg en dan lopen naar de Couperuslaan. Aankomst Selhorstweg 7.38, vertrek Couperuslaan 7.41. Dat is net te krap, maar meestal is de 207 iets vroeg en de 206 iets laat.

De 207 via de Verkeersweg sturen in plaats van via de Burg. de Meesterstraat is sowieso een goed idee om te versnellen. Reizigers voor het centrum kunnen dan bij Harderhaven overstappen op de diverse andere streeklijnen die er meestal vlak achteraan rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22933
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

flipje schreef: do 31 jul 2025, 12:10 Overzicht van wijzigingen
Bedankt voor dit overzicht. :pos:
Ik heb wel enkele vragen:
- Lijn 111 andere route over bedrijventerrein Lorentz in Harderwijk. Halte Kelvinstraat vervalt, nieuwe halte op de Wattstraat.
Ik kan de Wattstraat niet vinden op Google Maps. :oops:
- Lijn 129 Dedemsvaart <> Slagharen/Coevorden krijgt een snellere route door Dedemsvaart. Vanaf busstation Dedemsvaart <> Schuttevaer <> Zwiersstraat <> De Magnolia <> Van Haeringenstraat v.v.
Weet je zeker dat via De Magnolia gereden wordt? Dat zou de versnelling namelijk weer aardig teniet doen. (Vanaf Zwiersstraat direct naar Van Haeringenstraat klinkt logischer.)
flipje schreef: za 21 jun 2025, 09:32 - Lijn 217/301 = andere route in Dedemsvaart, stuk langs de Hoofvaart komt te vervallen. Vanaf De Pol via N377, daarna Halte Zwierstraat > De Magnolia etc eindhalte Dedemsvaart Busstation = begin- + eindpunt
Ik snap de routewijziging wel, maar hoop wel dat er dan een vervangende halte De Pol langs de N377 wordt aangelegd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10311
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Even "Harderwijk Wattstraat" ingetypt op Google Maps: https://www.google.nl/maps/place/Wattst ... FQAw%3D%3D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
27-07-2025 NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 46 gasten