Pagina 92 van 113
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 08:05
door Sleutelstad
Is de ombouw van de Arriva Volvo's nu echt begonnen?
Meerede al dagen niet op dienst
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 08:45
door omaylie
Dat dacht ik eerst ook met de 8112 begin dit jaar, maar vorige week trof ik die nog aan met dezelfde Omroep West totaalreclame als op 15 december 2024. Maar goed, wie weet gaan we die nieuwe huisstijl wel zien.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 12:34
door buschauffeurDH
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 12:46
door Z2N
Dat doet Qbuzz ook al in de regio Utrecht, waar mijn ervaring eigenlijk best positief is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 13:24
door ODRAIL
Ook ik heb daar positieve ervaringen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 18:32
door Mrtheboss
Ik zag net op lijn 196 naar Gouda de Qbuzz 2712 rijden ( Oude Arriva 8712). Identificeert zich als 4425 in de OVInfo app
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 18:43
door ThatPCDude
Klopt, is een tablet. Zit niet aan het voertuig verbonden en kan dus ook uitgewisseld worden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 23:23
door sandertjo
Sleutelstad schreef: ↑vr 21 feb 2025, 08:05
Is de ombouw van de Arriva Volvo's nu echt begonnen?
Meerede al dagen niet op dienst
Een 3 tal Volvos stonden van de week in Katwijk in de loods.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 22 feb 2025, 00:46
door Jonkervoort
Z2N schreef: ↑vr 21 feb 2025, 12:46
Dat doet Qbuzz ook al in de regio Utrecht, waar mijn ervaring eigenlijk best positief is.
Hangt er een beetje vanaf wat je verwacht van een chauffeur. In Utrecht moet ik als passagier zeer regelmatig bijspringen om andere passagiers te helpen als de niet-Nederlands (en een heel ander accent Engels) sprekende chauffeur er niet uitkomt. Aangezien in de grote meerderheid van de ritten niet toevallig een andere chauffeur in zn vrije tijd meerijdt, kan het niet anders dan dat dat geregeld misgaat. Het zijn vriendelijke collega's hoor, zij kunnen het niet helpen, maar in mijn ervaring is het eigenlijk geen doen.
En dan loopt in Utrecht doorgaans alles zoals het moet lopen. Dat is in ZHN... niet bepaald het geval. Juist als het fout gaat is communicatie naar de reiziger nog vele malen belangrijker.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 22 feb 2025, 06:51
door ThatPCDude
sandertjo schreef: ↑vr 21 feb 2025, 23:23
Sleutelstad schreef: ↑vr 21 feb 2025, 08:05
Is de ombouw van de Arriva Volvo's nu echt begonnen?
Meerede al dagen niet op dienst
Een 3 tal Volvos stonden van de week in Katwijk in de loods.
Die weliswaar omgebouwd worden, maar niet op de manier die Sleutelstad bedoelt. Ze krijgen namelijk extra cico's ingebouwd en het telematicapakket wordt volledig gemaakt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 22 feb 2025, 10:22
door BasGeluk
Jonkervoort schreef: ↑za 22 feb 2025, 00:46
Hangt er een beetje vanaf wat je verwacht van een chauffeur. In Utrecht moet ik als passagier zeer regelmatig bijspringen om andere passagiers te helpen als de niet-Nederlands (en een heel ander accent Engels) sprekende chauffeur er niet uitkomt.
Op welke manier hebben deze chauffeurs contact met de verkeersleiding bij calamiteiten? Wanneer er een storing is mogen de bussen niet rijden omdat er geen contact mogelijk is met de verkeersleiding, want veiligheid...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 22 feb 2025, 10:38
door Matt5154
Als de tablet of ticketbox het niet doet, kunnen ze altijd via mobiele telefoon bellen. Het is idd niet handig, maar soms ken je er niks aan doen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 22 feb 2025, 12:30
door BasGeluk
Ik doel op de taalbarriere.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 22 feb 2025, 17:15
door ThatPCDude
In het Engels, hoe anders? Alle buitenlandse collega's moeten op z'n minst B1 niveau Engels spreken.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 23 feb 2025, 12:22
door Niwa ter Els
Ik weet niet hoe het bij Qbuzz is, maar er zijn hier onderaannemers met chauffeurs die zelfs het woord "bus" onverstaanbaar weten te maken. Geldt die B1 norm eigenlijk ook voor de verkeersleiding? Anders schiet het nog niet op.
Hoe dan ook, beter een bus met onverstaanbare chauffeur dan helemaal geen bus.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 23 feb 2025, 15:54
door Durashift
Bij de verkeersleiding zet je er gewoon een AI-agent tussen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 27 feb 2025, 15:32
door TheAgedGamerYt
Ik zag juist zo net een vijftal ex-arriva Citea's op de A9 in Amstelveen richting Amsterdam rijden.
Ik ben benieuwd wat hun eindbestemming zal zijn.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 27 feb 2025, 15:41
door bartjemestrom
Welke kleur? Groen, blauw?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 27 feb 2025, 16:27
door Z2N
Ex-Arriva zal groen zijn.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 27 feb 2025, 17:15
door buschauffeurDH
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 15:12
door Jurre1981
TheAgedGamerYt schreef: ↑do 27 feb 2025, 15:32
Ik zag juist zo net een vijftal ex-arriva Citea's op de A9 in Amstelveen richting Amsterdam rijden.
Jammer. Als ik op busposities.nl kijk, zie ik ook veel minder tablets als voertuignummer. Dat betekent dus dat er een einde komt aan de gratis ritten op de 497

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 15:17
door Milco
Prima toch? Lijkt mij vanzelfsprekend dat je betaalt voor de dienst waarvan je gebruik maakt. Dat je soms mee kan reizen zonder te betalen is dan mooi meegenomen...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 15:28
door Speedmaster
Jurre1981 schreef: ↑vr 28 feb 2025, 15:12
TheAgedGamerYt schreef: ↑do 27 feb 2025, 15:32
Ik zag juist zo net een vijftal ex-arriva Citea's op de A9 in Amstelveen richting Amsterdam rijden.
Jammer. Als ik op busposities.nl kijk, zie ik ook veel minder tablets als voertuignummer. Dat betekent dus dat er een einde komt aan de gratis ritten op de 497
En neem van mij aan, dat de chauffeurs er wel een beetje klaar mee zijn. Tijd dat er weer gewoon normaal ingecheckt wordt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 20:37
door MightyMike
Jurre1981 schreef: ↑vr 28 feb 2025, 15:12
TheAgedGamerYt schreef: ↑do 27 feb 2025, 15:32
Ik zag juist zo net een vijftal ex-arriva Citea's op de A9 in Amstelveen richting Amsterdam rijden.
Jammer. Als ik op busposities.nl kijk, zie ik ook veel minder tablets als voertuignummer. Dat betekent dus dat er een einde komt aan de gratis ritten op de 497
Er zijn er al een aantal weg. Er staan er meerdere op de terreinen van Womy
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 21:27
door Jurre1981
Milco schreef: ↑vr 28 feb 2025, 15:17
Prima toch? Lijkt mij vanzelfsprekend dat je betaalt voor de dienst waarvan je gebruik maakt. Dat je soms mee kan reizen zonder te betalen is dan mooi meegenomen...
Bij de 497 was het niet 'soms meereizen zonder te betalen', maar dat was bij 90 tot 95% (op sommige dagen zelfs 100%) van de ritten het geval.
Ik wist dat het tijdelijk zou zijn, maar ik had stiekem gehoopt dat dat pas zou eindigen als de stalling in Gouda gereed is en ook op deze lijn Yutongs ingezet kunnen worden.