Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Aart Staartjes overleed toen 2020 12 dagen oud was. Bram van der Vlugt overleed toen 2020 nog 12 dagen duurde. Ik zie een verband (of eigenlijk: ik las dit verband op Twitter).

En ik moest even slikken toen ik het hoorde. Dat gold voor beide overlijdens trouwens.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Jef400

Bericht door Jef400 »

Net zoals bij alle andere overlijdens dit jaar. Ook op het forum.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Op een mooie zomeravond in 2018 zat er iemand met zijn vrouw bij mijn toenmalige werk op het terras. Ik stoot mijn collega aan, 'Volgens mij is dat Bram van der Vlugt!' 'Ach welnee, die is allang dood!' 'Nee joh, echt niet! Volgens mij is het hem!'
Toen ik bij hen aan tafel moest zijn zei ik of ik zo brutaal mocht zijn te vragen waar ik hem toch van kende. 'Ach, ik ben wel eens op tv geweest bij Dokter Deen' zei hij heel vriendelijk en bescheiden. Ik hield het gesprek verder kort, want bekende mensen willen natuurlijk ook gewoon zorgeloos eten op een mooi terras.
Hij zal gemist worden.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Ik had het er vanavond met m’n maat over: Bram van der Vlugt was toch de Sint van onze generatie. Altijd een beetje typisch dat dat werk het meeste bijblijft van een ervaren acteur. Gelukkig had-ie er volgens mij wel schik in.
Feed the childrens
Anne

Bericht door Anne »

Wubbo schreef: za 19 dec 2020, 16:36 Aart Staartjes overleed toen 2020 12 dagen oud was. Bram van der Vlugt overleed toen 2020 nog 12 dagen duurde. Ik zie een verband (of eigenlijk: ik las dit verband op Twitter).

En ik moest even slikken toen ik het hoorde. Dat gold voor beide overlijdens trouwens.
Meneer Aart moest ik ook even aandenken toen ik die de Sint welkom zag heten in de beelden die het journaal uitzond over Bram v/d Vlugt.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Heb je een fut- of zinloos gevoel? Kan, wil of mag je de deur niet uit, behalve voor boodschappen en een rondje lopen? Neem eens een plastic zak mee en raap het afval op dat je op je dagelijkse wandelrondje ziet. Gooi het onderweg in een prullenbak van de gemeente of thuis in de afvalcontainer; dan heb je toch weer bijgedragen aan de wereld vandaag! :pos:

Het resultaat van mijn rondje vanmiddag, waarbij ik halverwege moest stoppen omdat er niet meer in de plastic tas paste die ik bij me had:
Afbeelding
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Goed bezig :pos:

Vandaag de laatste cijfers ingevoerd en opdrachten nagekeken, dus vanaf vanavond heb ik echt ff twee weken vakantie *O* *O* *O*
En blandning av sött och salt.
VIRM

Bericht door VIRM »

Mikos schreef: zo 20 dec 2020, 16:08 Heb je een fut- of zinloos gevoel? Kan, wil of mag je de deur niet uit, behalve voor boodschappen en een rondje lopen? Neem eens een plastic zak mee en raap het afval op dat je op je dagelijkse wandelrondje ziet. Gooi het onderweg in een prullenbak van de gemeente of thuis in de afvalcontainer; dan heb je toch weer bijgedragen aan de wereld vandaag! :pos:

Het resultaat van mijn rondje vanmiddag, waarbij ik halverwege moest stoppen omdat er niet meer in de plastic tas paste die ik bij me had:
Afbeelding
:pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Hainje

Bericht door Hainje »

Ik zie net een filmpje op Tiktok waarin iemand zegt dat Frans Guyana een departement van Frankrijk is en geen zelfstandig land (wat ik altijd dacht). En volgens Wikipedia klopt dit nog ook! MIND. IS. BLOWN. :shock:

(https://vm.tiktok.com/ZSnBynKQ/)
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Sterker nog, de cayennepeper heeft z'n naam te danken aan dit Franse overzeese gebiedsdeel. *O*
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

En het is zelfs een onderdeel van de EU *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Je telefoon's databundel is er zelfs gewoon geldig, en het is de reden dat Frankrijk Brazilië als buurland kan/mag/moet zien. Voor 2017 was er echter geen verharde weg tussen Frans-Guyana en Brazilië, met de brug over de Oyapock is het mogelijk geworden om in Frankrijk een auto te huren en ermee naar de Amazone-rivier te rijden. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

De tijd tussen het indienen van mijn GtbV-claim en de goedkeuring ervan was korter dan de vertraging die tot de claim leidde. _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik kan nu zowel op kosten van Burgemeester Aboutaleb en van NS een kerstkaart naar iemand sturen. Dus, heb jij geen vrienden die je een kerstkaart kunnen of willen sturen maar wil je nog wel een kaartje op het dressoir, grijp je kans en stuur een PB *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Hartelijk kortste dag allemaal, vanaf vandaag gaan we weer de goede kant op. *O*
Aking

Bericht door Aking »

Dus het is weer bijna lente? *O*
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

De vroegste zonsondergang hebben we al gehad, het was vandaag alweer twee minuten later dan donderdag *O*
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Ik dacht het al te merken *O*
En blandning av sött och salt.
trolly

Bericht door trolly »

Vandaag ook heerlijk de hele dag in de zon gelegen, zeker?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Heel aas. Zit ook af en toe naar buiten te loeren of die ster van Bethlehem nog te zien is, maar ik zal maar het lampje in mijn kerststalletje aan moeten doen.
Hainje

Bericht door Hainje »

Aking schreef: ma 21 dec 2020, 17:11 Dus het is weer bijna lente? *O*
In de ogen van de tandartsassistente sowieso. *O*
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ik wilde zonet een brief posten, maar de brievenbus zat helemaal vol. :shock: -0-

Demense zijn kennelijk weer massaal ouderwets kerstkaarten aan het sturen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Terwijl PostNL vorige week al aankondigde dat alle post die niet voor het weekend in de bus zat sowieso niet meer voor kerst bezorgd dreigt te worden omdat ze drie miljoen brieven boven het dagelijks verwachte volume zitten.
Aking

Bericht door Aking »

Heb je daar toevallig meer cijfers over? Alsin wat is het dagelijkse verwachte volume, en hoe verhoudt zich dat tot "normaal" (dus zonder feestdagen/lockdown)?

En hoe zijn de ontwikkelingen de laatste jaren? Stuurden we 10-20 jaar geleden vergelijkbare volumes, de helft, of drie keer zoveel?

Want drie miljoen extra klinkt veel, maar op een totaal van 30 miljoen is het 10%, op een totaal van 300.000 is dat een stuk meer natuurlijk (A)
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Plaats reactie