Pagina 93 van 135
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 16:34
door Mikos
MarkHul schreef:In de 14656 gaat zo een SNG rijden ipv SLT.
Is inderdaad planmatig. Wel lief zijn voor de conductrice op die trein, zij kan er ook niks aan doen dat de trein te laat is door de IC Berlijn

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 17:11
door ovVeluwe
Ik kwam uit de sprinter uit Groningen toen ik het zag, waar ook een erg lieve conductrice in zat.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 18:38
door Bemined
MetroRET schreef:Wat dat betreft had NS beter SNG ook in 4 en 6 bakken moeten aanschaffen, die 3tjes zijn voor de randstad gewoon veels te klein.
Men had beter gewoon geen SNG kunnen aanschaffen voor de Randstad:
SGM8: 432 zitplaatsen en 792 staanplaatsen, totaal 1224 reizigers.
SLT12: 528 zitplaatsen en 576 staanplaatsen, totaal 1104 reizigers (na inbouw toilet iets minder).
SNG11: 537 zitplaatsen en 451 staanplaatsen, totaal 988 reizigers.
Naast de lagere capaciteit zijn de kleine balkons niet handig voor de korte afstanden tussen de stations.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 18:41
door MetroRET
Maar war had je dan als opvolger van de SGM willen hebben.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 19:37
door Meltrain
Bemined schreef:MetroRET schreef:Wat dat betreft had NS beter SNG ook in 4 en 6 bakken moeten aanschaffen, die 3tjes zijn voor de randstad gewoon veels te klein.
Men had beter gewoon geen SNG kunnen aanschaffen voor de Randstad:
SGM8: 432 zitplaatsen en 792 staanplaatsen, totaal 1224 reizigers.
SLT12: 528 zitplaatsen en 576 staanplaatsen, totaal 1104 reizigers (na inbouw toilet iets minder).
SNG11: 537 zitplaatsen en 451 staanplaatsen, totaal 988 reizigers.
Naast de lagere capaciteit zijn de kleine balkons niet handig voor de korte afstanden tussen de stations.
Waarom vergelijk je steeds een verschillend aantal bakken? Ik weet wel dat de bakken van SGM langer zijn, maar waarom neem je dan bij SNG en SLT niet hetzelfde aantal?
En zijn er überhaupt wel treinen die planmatig met 8 bakken SGM rijden? 7 zie ik overigens wel geregeld.
Daarnaast denk ik dat de toename aan zitplaatsen wel gewaardeerd wordt.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 19:40
door MetroRET
Wellicht omdat SGM8 net zolang is als SLT12 en SNG11 :Y .
SGM8 = 209,6 meter
SLT12 = 201 meter
SNG11 = 211,1 meter
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 20:06
door Bemined
MetroRET schreef:Maar war had je dan als opvolger van de SGM willen hebben.

Class 345 natuurlijk

Vrijwel even lang als SGM8/SLT12/SNG11 maar met 454 zitplaatsen en 1046 staanplaatsen een capaciteitsmonster. Bevat ook alle technische snufjes waar men bij ProRail opgewonden van wordt zoals ETCS, 25kV en ATO.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 21:20
door Karl
Zijn die treinen dan niet zo modulair opgebouwd dat je ook een andere inrichting had kunnen vragen? Of men had Flirts bij moeten bestellen...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 21:22
door MetroRET
Flirt3xl, zoals in NRW :pos:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 21:42
door Suus
SGM heeft gewoon relatief weinig stoelen omdat de balkons aan de uiteinden van de bakken zo enorm groot zijn. Dat is bij de nieuwere treinen vervangen door de multifunctionele ruimte, die vervolgens met een mindervalidentoilet weer flink is gekrompen en in ieder geval in de Flirt bij NS ook weer deels van normale stoelen is voorzien, zodat er eigenlijk helemaal niet meer zo veel multifunctionele ruimte over blijft.
Overigens gaan de grote deuren van de Flirt3XL ten koste van de ramen, die daardoor niet meer allemaal even breed zijn. Dat levert een beroerde positionering van de stoelen ten opzichte van de ramen op, iets waar de normale Flirt3 meestal geen last van heeft.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 23:04
door MetroRET
De Flirt3xl is daarintegen wel 9 tot 16 meter langer dan z'n "normale" soortgenoten.
9 voor de drietjes
16 voor de vijfjes
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: do 20 feb 2020, 00:03
door Suus
En daarom smaller dan zijn normale soortgenoten. Maar het is vooral een kwestie van hoe je een trein inricht, en dat is bij de nieuwste generatie sprinters meer op zitplaatsen dan op massavervoer gedaan.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: zo 23 feb 2020, 21:09
door VIRM
Eerder vanavond zag ik op Sloterdijk de
3073 met ICM6 rijden in plaats van het gebruikelijke VIRM. Zal wellicht te maken hebben met de werkzaamheden tussen Utrecht en Ede-Wageningen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 12:37
door Visgraatmodel
SNG 2339 en 2334 gespot te Delft op rit 4630.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 12:56
door ArrivaBas
Rit 4630 komt niet in Delft.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 12:57
door Daelea
Deze week wel, vanwege de werkzaamheden bij Den Haag Centraal. Vanaf NOI doorgelegd als IC naar HS, Delft, Schiedam C. en Rotterdam C.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 13:31
door MetroRET
Maar SNG is niet ongewoon in de [serie=Sprinter|2020|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie]

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 13:42
door Suus
ArrivaBas schreef:Rit 4630 komt niet in Delft.
Deze week wel. En de 2100 komt deze week ook in Delft. De 1100 en 2400 dan weer niet *O*
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 19:42
door VIRM
En vanwege de doorkoppeling heb je deze week dus de Sprintercity Rotterdam Centraal naar Zwolle via Leiden Centraal en Amsterdam Centraal.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 19:49
door Milco
En behoudt Den Haag zijn rechtstreekse verbinding met Eindhoven en krijgt er zelfs een met Venlo :D
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 20:00
door MetroRET
Een terugkerende verbinding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: do 27 feb 2020, 07:55
door Meltrain
De
5029 rijdt met SNG. :o
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: do 27 feb 2020, 07:58
door Milco
Omdat ee deze week meer materieel nodig is voor de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie], rijden deze al de hele week gemixt met SGM en SNG, mede doordat de [serie=Sprinter|2020|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] juist ingekort is en minder SNG nodig heeft.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: do 27 feb 2020, 08:19
door Meltrain
Ik wist al wel dat de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] deze week met een mix van SGM en SLT rijden, maar dat er ook nog SNG rijdt, wist ik niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geplaatst: do 27 feb 2020, 08:22
door MetroRET
De SNG rijdt alleen vandaag en reed ook al maandag, verder alleen maar SGM en SLT in de planning.
Gister had er ook een DDZ4 mee moeten rijden, maar die is nooit ingezet en er reed een losse SGM3 in die omloop.