Pagina 94 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 15 dec 2016, 23:36
door Ronald
Hainje schreef:
Tjekken schreef:Die man van Syntus heeft vast nog nooit in een bus gezeten. Als je met deze puinhoop kan zeggen dat het hartstikke goed gaat. manmanman...
Een heel nieuwe afdeling van je bedrijf opzetten in ongeveer 4 weken tijd vind ik anders een hele goede prestatie. Heb dat nog nooit eerder gezien, andere vervoerders hadden dit denk ik niet voor elkaar gekregen hoor.
Tuurlijk, dat is zeker zo. Maar het gaat gewoon niet goed nog en dat weet Syntus zelf ook. Op Twitter wordt een reiziger aangeraden om met de fiets te gaan om op tijd te zijn voor een belangrijke afspraak.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 00:00
door Somoht
Ach sommige dingen zoals actuele reisinformatie spelen al jaren. In de aanloop naar deze concessie heeft de reisinfo gewoon 12 dagen plat gelegen in November. En dan nog ligt het ding er sindsdien er minstens een uur per dag uit en meerdere keren gewoon een kwartier in de spits.

Tot niet zo lang geleden waren er ook meerdere incidenten waarbij er voor het gehele wagenpark plots tot aan uren aan spookvertraging bijkwam... Waren ze niet zo blij mee toen ik dat zat werd en een redelijk hard bericht richting Syntus in OVinfo had gezet. Hoop dat ze dat nu inmiddels hebben opgelost in de upgrade die compleet uit de hand liep waardoor het dus 12 dagen plat ging.

Hoop dat de boel qua IT echt flink wat gaan professionaliseren het komende jaar want als ze ook de datakwaliteit in Almere naar beneden gaat trekken wordt het wel een heel groot probleem.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 06:40
door Durashift
Hainje schreef:
OVinspecteur schreef:Wat voor doucheregime geldt er voor die nieuwe Setra's? Begin deze week zagen ze er nog zo maagdelijk mooi uit, maar nu lijkt het al of je ergens in het oosten van Oekraine terecht bent gekomen als je zo'n ding ziet. :oops:

Sowieso lijkt wit me wat dat betreft niet zo'n handige kleur voor een bus, al zijn er meer regio's waar witte bussen rondrijden.
Wat ik afgelopen zaterdag begreep zou er morgen (donderdag) een wasstraat geplaatst gaan worden, in ieder geval te Montfoort. De rest van de stallingen zal ook eind deze week wel een voorziening hebben.
Ik mag toch aannemen dat een bestaande Syntus stalling, zoals Ede, al wel een wasstraat hebben?
Zullen nu wel iets meer bussen per dag doorheen moeten..

Kwam gistermiddag een Setra tegen op de rondweg oost in Veenendaal. Matrit. Was lekker vies. *bus*

Verder, stalling in Odijk is bij Kassing, voor wie daarover nog twijfelde. Weet niet of daar een was voorziening is.. zo profi ziet het er daar niet echt uit. Vind ik.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 07:51
door Daniel
Er was hier eerder de vraag naar Tourquase nummertjes, hier vast eentje: de 1174 is de ex-4277. Oude nummertje is nog door de witte stickers heen te zien.
Rijdt nu op lijn 681 trouwens dus Pouw doet die rit nu niet meer.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 10:04
door sirvinniei

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 11:32
door Chrysa
Zit nu in lijn 120 naar Amsterdam, en heb alleen nog maar Connexxion gezien op alle haltes buiten de gemeente Utrecht. Is dit in de rest van de concessie ook zo? Die bordjes maken niet zo uit, maar de dienstregelingen mogen wel vervangen worden lijkt mij. :p

Overigens zijn die mooie witte bussen van ze al behoorlijk zwart. :')

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 12:31
door Mr-W
Hainje schreef:
Tjekken schreef:Die man van Syntus heeft vast nog nooit in een bus gezeten. Als je met deze puinhoop kan zeggen dat het hartstikke goed gaat. manmanman...
Een heel nieuwe afdeling van je bedrijf opzetten in ongeveer 4 weken tijd vind ik anders een hele goede prestatie. Heb dat nog nooit eerder gezien, andere vervoerders hadden dit denk ik niet voor elkaar gekregen hoor.
In Brabant is het ook een rommeltje geweest tijdens de overgang van BBA naar Arriva.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 13:26
door dnmw2705
Bussen in Utrecht hebben zó te zien een wasbeurt gehad.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 14:07
door Hainje
Mr-W schreef: In Brabant is het ook een rommeltje geweest tijdens de overgang van BBA naar Arriva.
Klopt, en Arriva had destijds nog veel meer tijd om de boel op poten te zetten dan Syntus nu. Dus daarom vind ik het nog steeds knap van Syntus dat zij zo snel alles kunnen regelen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 14:41
door dnmw2705
Dit kwam ik via via tegen.

Routefilms Utrecht:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... W_dPG9jGwP

Routefilms Amersfoort Stad:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... 5TdSZSGgdZ

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 15:16
door sirvinniei
Waarom staan ze verborgen. De routes lijken me toch geen bedrijfsgeheimen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 15:46
door Chrysa
Zo komen er natuurlijk geen toeristen meer. :P

Vandaag lijn 120 nog gedaan, erg mooi zo langs de Vecht. Wel erg krap in dorpen, maar dat hoort erbij.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 15:54
door Zugführer
Mijn lijn :o (tot Breukelen dan toch tenminste)

Die routefilms zijn nog in CXX tijd gemaakt, en er stappen ook steeds reizigers in. Door een oud-CXX/nu Syntus chauffeur dus? :P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:00
door dennistd
Zugführer schreef:Mijn lijn :o (tot Breukelen dan toch tenminste)

Die routefilms zijn nog in CXX tijd gemaakt, en er stappen ook steeds reizigers in. Door een oud-CXX/nu Syntus chauffeur dus? :P
Volgens mij stappen er echt geen reizigers in hoor. Wel gaat bij elke halte de deur open, waarschijnlijk zijn de routefilms gemaakt tijdens het inleren van de systemen of zo.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:15
door Chrysa
Zugführer schreef:Mijn lijn :o (tot Breukelen dan toch tenminste)
Breukelen was dan net weer het lelijke stuk. :X

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:23
door Suus
Hoe durf je het huis van mijn oudtante lelijk te noemen :evil:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:26
door Chrysa
Ah, daarom was het dus zo lelijk. Afbeelding

Weet iemand wanneer de tijdelijke bussen er weer uit gaan? Die Groningse bussen gaan nog wel, maar de Brabantse Ambassadors waren wel erg toegetakeld...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:35
door dnmw2705
Syntus heeft na de uitspraak meteen de volgende rits aan bussen besteld. Chauffeur die ik sprak had het over paar maanden.
Ik heb geen idee hoe lang het duurt om een bus dienst klaar te maken.

Persoonlijk zou ik ze gewoon per stuk laten instromen. Mag hopen dat als dat mogelijk is, Syntus dat ook doet. Oude qbuzz'en zijn niet erg, die ambassadors wel inderdaad.

Ik ben er nu ook nog niet uit welke 'tunnel' bussen er komen. Die zelfde chauffeur had het over laagvloerse Setra's, geen idee of dat het wordt of VDL Citea's. Zullen we de komende maanden wel zien.

Ik heb idee dat chauffeurs het fijn vinden als je tijdens de rit een klein babbeltje maakt, ondanks dat 'het niet mag'. Ze kunnen hun verhaal kwijt en vertellen ons ook weer interessante dingen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:38
door sirvinniei
De huidige Setra's zijn ook laagvloers ;)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:39
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:Syntus heeft na de uitspraak meteen de volgende rits aan bussen besteld. Chauffeur die ik sprak had het over paar maanden.
Ik heb geen idee hoe lang het duurt om een bus dienst klaar te maken.

Persoonlijk zou ik ze gewoon per stuk laten instromen. Mag hopen dat als dat mogelijk is, Syntus dat ook doet. Oude qbuzz'en zijn niet erg, die ambassadors wel inderdaad.

Ik ben er nu ook nog niet uit welke 'tunnel' bussen er komen. Die zelfde chauffeur had het over laagvloerse Setra's, geen idee of dat het wordt of VDL Citea's. Zullen we de komende maanden wel zien.

Ik heb idee dat chauffeurs het fijn vinden als je tijdens de rit een klein babbeltje maakt, ondanks dat 'het niet mag'. Ze kunnen hun verhaal kwijt en vertellen ons ook weer interessante dingen.

Zullen wel VDL Citea's worden, aangezien ze ook graag electrische bussen willen hebben en dat is volgens mij een mogelijkheid met de nieuwe VDL's. Welke laagvloerse Setra's zouden het moeten worden dan? Van de LE-Business lijn is dit al de 'kleinste' versie, en alleen de airco verwijderen is denk ik nutteloos aangezien de bus dan nog te hoog is

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:42
door dylanwild94
In dit topic een 20 tot ook meer pagina's terug staat een linkje waarin staat dat de nieuwe tunnelbussen citea's worden. :roll:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:43
door Wageningen1998
dylanwild94 schreef:In dit topic een 20 tot ook meer pagina's terug staat een linkje waarin staat dat de nieuwe tunnelbussen citea's worden. :roll:
http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Op ... ctric.aspx Deze bussen zullen het wel worden inderdaad

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:47
door dnmw2705
3deurs? Is dat niet wat overdreven?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:48
door OmniLezer
sirvinniei schreef:De huidige Setra's zijn ook laagvloers ;)
Een lagevloersbus van 3,30m is nog steeds te hoog. Die andere, die Juijn heeft voor Arriva ofwel de NF415, verkopen ze niet meer.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:49
door OmniLezer
dnmw2705 schreef:3deurs? Is dat niet wat overdreven?
Die SLF-jes zijn nog steeds te hoog omdat dat achterbultje de hoogte naar 3,12m helpt. De bussen mogen toch niet hoger zijn dan 3,0m of 3,1.
Die 2cm zijn funest voor een mooie bus.

Een elektrische bus gaat het sowieso niet worden omdat die bussen altijd "iets hebben" dat de hoogte weer verpest. ze komen altijd uit boven de 3 meter en dat is juist wat De Klomp-tunnel niet nodig heeft.