Pagina 94 van 113
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 11:23
door Stadsbus
Zolang de bussen rolstoeltoegankelijk zijn mogen ze nog wel Amsterdam in vziw.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 12:36
door Lijn 45
ThatPCDude schreef: ↑ma 10 mar 2025, 10:23
Het lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk dat dit gaat gebeuren, gezien er een emissie-eis van euro 6 geldt voor bussen voor de Keukenhof. Ook mogen deze bussen Amsterdam niet in vanwege de milieuzone.
Ik weet niet sinds wanneer die eisen er zijn, maar
vorig jaar reden er nog Euro 3-bussen mee op de 852.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 14:39
door iamthedutchdude
Dat is een concessie-eis in deze concessie, dus die eis bestaat sinds december 2024

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 16:00
door ThatPCDude
Lijn 45 schreef: ↑ma 10 mar 2025, 12:36
Ik weet niet sinds wanneer die eisen er zijn, maar
vorig jaar reden er nog Euro 3-bussen mee op de 852.
Er is mij verteld dat de citea's vorig jaar niet naar A'dam mochten omdat ze geen ontheffing hadden voor €5. De volvo's en Breda'se citaro's mochten wel, want die waren €6.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 16:50
door Youri
Ik heb nu alleen
de laatste dag bekeken wat er op de 852 heeft gereden. En hier zie ik staan:
Volvo 77xx. is geen €6 (behalve 776x en 778x)
Citea 9xx. is geen €6
TCR Citaro 719-068 is geen €6.
Dus naar aanleiding van alleen deze dag zullen er al een hoop boetes zijn gekomen. Of ik moet ThatPCDude verkeerd begrijpen dat er voor de volvo's wel een ontheffing was.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 17:07
door Lijn 45
En dat zijn niet eens alle bussen die die dag op de 852 reden, maar alleen de wagens die aangesloten zijn op het Arrivasysteem.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 20:20
door sandertjo
iamthedutchdude schreef: ↑ma 10 mar 2025, 14:39
Dat is een concessie-eis in deze concessie, dus die eis bestaat sinds december 2024
Gelukkig wordt er als het gaat om de concessie eis nogal afgeweken. Ik denk dat we rekening mogen houden met de Arriva Citeas voor keukenhof
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 10:38
door Vrokky
Wat is de status van de buzzen?
Hoeveel buzzen zijn er nu wel geleverd? En op hoeveel buzzen wachten we nog?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 11:08
door iamthedutchdude
De enige lijn waar een harde beperking voor Euro6 is, betreft de lijn 852 naar RAI/Europaplein. Immers wordt daar (enkele tientallen meters

) de milieuzone Amsterdam ingereden. Als je op die lijn de Euro6-bussen die beschikbaar zijn inzet (en op de overige lijnen de rest), dan kan je dus precies uitkomen (de concessie-eis buiten beschouwing gelaten).
Al zie ik Qbuzz dat probleem op die lijn ook nog wel oplossen door een tijdelijke halte
RAI/Europaplein tussen de RAI en Hotel NHow neer te leggen (bij de inritten van P1 t/m P6 van RAI), dan hoeven ze
net niet de milieuzone in en kunnen ze dus vrij kiezen welke bussen ze waar inzetten

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 11:48
door ODRAIL
Vrokky schreef: ↑di 11 mar 2025, 10:38
Wat is de status van de buzzen?
Hoeveel buzzen zijn er nu wel geleverd? En op hoeveel buzzen wachten we nog?
Geen idee.
Hier in Gouda rijden momenteel verschillende kleuren buzzen. De bussen de geleend zijn van Arriva zie ik al een week niet meer.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 11:54
door Milco
Inmiddels zijn de dienstregelingen van de KeukenhofBuzz-lijnen op te vragen via de website van Qbuzz ZHN. Ik zal een dezer dagen de wikipagina's bijwerken met de correcte/actuele frequenties.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 12:38
door Lijn 45
Vrokky schreef: ↑di 11 mar 2025, 10:38
Wat is de status van de buzzen?
Hoeveel buzzen zijn er nu wel geleverd? En op hoeveel buzzen wachten we nog?
Als ik snel op Busposities kijk zijn er nog zo'n 10 Iveco's die nog niet in dienst zijn.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 13:00
door Youri
ODRAIL schreef: ↑di 11 mar 2025, 11:48
De bussen de geleend zijn van Arriva zie ik al een week niet meer.
Deze rijden zeker nog rond. Vanochtend nog 1 gezien op de 497. En gisteravond diverse op het station van Gouda
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 14:34
door Rafa070
ODRAIL schreef: ↑di 11 mar 2025, 11:48
Vrokky schreef: ↑di 11 mar 2025, 10:38
Wat is de status van de buzzen?
Hoeveel buzzen zijn er nu wel geleverd? En op hoeveel buzzen wachten we nog?
Geen idee.
Hier in Gouda rijden momenteel verschillende kleuren buzzen. De bussen de geleend zijn van Arriva zie ik al een week niet meer.
Gisteren zag ik nog 2 ex Arriva citea's in Den Haag rijden op 382 en 386, dus ze rijden nog hoor
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 15:30
door buschauffeurDH
iamthedutchdude schreef: ↑di 11 mar 2025, 11:08
De enige lijn waar een harde beperking voor Euro6 is, betreft de lijn 852 naar RAI/Europaplein. Immers wordt daar (enkele tientallen meters

) de milieuzone Amsterdam ingereden. Als je op die lijn de Euro6-bussen die beschikbaar zijn inzet (en op de overige lijnen de rest), dan kan je dus precies uitkomen (de concessie-eis buiten beschouwing gelaten).
Al zie ik Qbuzz dat probleem op die lijn ook nog wel oplossen door een tijdelijke halte
RAI/Europaplein tussen de RAI en Hotel NHow neer te leggen (bij de inritten van P1 t/m P6 van RAI), dan hoeven ze
net niet de milieuzone in en kunnen ze dus vrij kiezen welke bussen ze waar inzetten
Nee, de Keukenhoflijn naar RAI komt niet in de milieuzone. En vorig jaar ook niet.
Op de kruising voor de Milieuzone slaan ze af naar het parkeerterrein.
In de (naweeën van) coronaperiode reden ze naar het Europaplein omdat de huidige locatie bezet was met een GGD-tent. Het Europaplein lag wel in de milieuzone. En in de weekenden dat Kingsland gehouden werd moest er omgereden worden en kwamen ze ook in de milieuzone (ook vorig jaar dus).
Maar dit jaar in Kings Land verplaatst naar het Olympisch Stadion en is er wat milieuzone geen belemmering (vermits de chauffeurs niet vergeten linksaf te slaan).
De enige belemmering is de concessie-eis. Maar je weet hoe daar inmiddels mee om wordt gegaan.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 12 mar 2025, 03:27
door CamilleKreemers
Ik las dat Qbuzz meer Yutong mag bestellen van de provincie in the aantallen 6x R-net en 56x Streekbuzz:
https://gouweijsselnieuws.nl/2025/03/11 ... eenbussen/
Daarnaast mag Qbuzz rond Gouda met diesel rijden tot de Goudase stalling is aangelegd voor elektrisch laden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 12 mar 2025, 06:00
door MartijnFloris
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 12 mar 2025, 06:50
door Heel_Holland_Spot
Het wordt SnelBuzz.
Hier staar dat wel goed.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 13 mar 2025, 11:06
door ODRAIL
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 13 mar 2025, 11:36
door Dionysusnu
Moet je eens raden wat hierboven staat

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 13 mar 2025, 11:42
door ODRAIL

Even niet goed opgelet ... sorry

.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 13 mar 2025, 12:20
door nvdw
Gouwe IJssel Nieuws schreef:Wat nog ontbreekt vanuit de gedeputeerde is de beantwoording van vragen van de SP in Zuid-Holland over de inzet van buitelandse chauffeurs op de streekbussen. Door taalbarrieres en onbekendheid werd er bijvoorbeeld in Moordrecht en Nieuwerkerk aan den IJssel al meerdere keren van de route afgeweken
wat bijvoorbeeld in Moordrecht tot hachelijke momenten heeft geleid in de oude dorpskern.
Pics or it didn't happen!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 14 mar 2025, 17:48
door Aart Rietveld
Vanmorgen zag ik dat voor de derde keer sinds Qbuzz de concessie overnam dezelfde lichtmast bij de ingang van de opstel-/oplaadplaats aan De Scheysloot in Noordwijk uit de grond gereden is. In alle gevallen lijkt het er sterk op dat de uitzwaaiende achterkant van de lange streekbussen de lichtmast geraakt heeft. De mast staat geheel tussen lage struiken op zeker 75 cm. van de stoeprand. Er zat opvallend veel rode verf op de onderkant van de gesneuvelde mast.
Ik vraag me af hoe lang het nog zal duren voordat een voetganger, als zo'n bus een draai maakt in een woongebied, van het trottoir geveegd wordt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 14 mar 2025, 18:37
door ThatPCDude
Dit is een bekend euvel. Daarom zijn er ook al instructies dat chauffeurs van die kant de stalling niet mogen benaderen, maar zo goed wordt dat dus gehonoreerd.
Over mensen mee/omvegen gesproken, laat ik het erop houden dat er niet voor niets A4'tjes hangen bij de halte ESA/ESTEC waarop in drie talen staat dat je als reiziger ruim voldoende afstand van de trottoirrand moet houden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 14 mar 2025, 21:59
door Dionysusnu