Pagina 96 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 11:29
door sirvinniei
Via de app kan je iig een e-ticket kopen
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 11:32
door Daniel
Je moet sowieso een apart kaartje kopen volgens
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/verv ... rt-utrecht
Via de app kost het kaartje 5 euro, in de bus 6 euro. Relatief gezien is de N3 daarmee wel een duur lijntje, voor hetzelfde bedrag kan je 's nachts ook van Utrecht naar Amerongen reizen immers.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 11:45
door slingermonyet
Tanks best wel prijzig voor €6 naar richting vathors. Vorig jaar betaalde ik €5 vanaf Utrecht CS naar amersfoort noord, en gvb nachtlijn Amsterdam betaal je €3,50. Maarja per consessie is verschillen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 12:05
door Suus
GVB is €4,50 voor een nachtkaart 1 uur.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 12:42
door Ronald
Dat zou toch ook als vast bedrag via de ov-chipkaart moeten kunnen? Nu gaat men juist weer met (veel) contant geld aan de gang op een tijdstip dat je dat juist niet zou willen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 12:43
door dnmw2705
Bij u-ov zeggen ze dat je de optie nachtbussen op je kaart kan zetten en dan de chipkaart kan gebruiken.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 14:52
door Ronald
Omdat ik waarschijnlijk na vermelding van nog een reiservaring in dit topic rechtstreeks naar het Zure Pruim-topic verbannen wordt zeg ik maar niet dat ik na 20 minuten wachten op lijn X2 en 40 minuten wachten op een lijn 80 die niet kwam maar weer naar huis ben gegaan...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 15:06
door Daniel
Wat ook nog niet helemaal lekker gaat is dat de klantenservice via Twitter naar klanten aangeeft dat haltes vervallen zijn die helemaal niet vervallen zijn. Oeps...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 15:13
door Ronald
Spechtstraat zeker, begreep ik ook al weinig van... De chauffeur van X2 presteerde het trouwens om vanaf de Brabantsestraat in plaats van linksaf ri. Eemplein rechtsaf te slaan... Dat werd dus straatje keren.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 16:23
door dennistd
Lijn X4 probeerde vanmiddag om 13.11u (vanaf Amersfoort CS) in elk geval op tijd te rijden, wat gewoon niet lukte door de veelal nog niet goed werkende KAR. Toevallig twee OVNL'ers die in die bus zaten de hele weg? (A)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 16:32
door Meltrain
Wat is een KAR?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 16:34
door sirvinniei
Als ik het goed heb is dat verkeerslichten beïnvloeding.
Zit het alleen in de Setra's of ook de tijdelijke bussen?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 16:35
door dennistd
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 16:37
door Daniel
Ronald schreef:Spechtstraat zeker, begreep ik ook al weinig van...
Precies, maar even 'n screenshotje ingezet daar (via de link die Syntus zelf gaf notabene)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 16:47
door Durashift
Tristan schreef:
Dus jij zegt eigenlijk dat de reiziger er maar mee moet leven dat zoiets af en toe gebeurt? Conform jouw mening moeten de chauffeurs er dan ook mee leren leven dat er af en toe één wordt beroofd en/of gemolesteerd.
"Het mag niet.. maar het gebeurt."
Nee, die conclusie trek jij.
Wat ik probeer ermee te duiden is dat het gedrag van de chauffeur niet is zoals het zou moeten zijn.. het wordt alleen zo uitvergroot.
Ik heb zelfs de indruk dat er misschien wel van een set-up sprake is.. Ik bedoel, waarom zou het nu ineens voor RTV Utrecht interessant zijn om met een ( gemeenteraadslid en dus iemand met een bepaalde invloed..) rolstoelgebruiker de bus te testen?
Misschien wel omdat iemand belang heeft bij het beoordelen van de specifieke PvE punt?
Ik kan mij wel voorstellen dat men de nieuwe Setra's op toegankelijkheid willen
testen maar dan hadden zij even moeten wachten. :)
Trouwens, mag een journalistiek medium zomaar filmen in een ov bus?
Het is wel openbaar vervoer.. maar dat staat (wettelijk) toch niet gelijk aan de stoep op straat?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 17:08
door Mr-W
Tristan schreef:
Dus jij zegt eigenlijk dat de reiziger er maar mee moet leven dat zoiets af en toe gebeurt?"
Ach en laten we volgende keer ook maar conducteurs en buschauffeurs met losse handjes goedkeuren, dat gebeurt ook maar af en toe
https://youtu.be/p6H3BnzRZGs
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 17:11
door Mr-W
(A)
sirvinniei schreef:Als ik het goed heb is dat verkeerslichten beïnvloeding.
Zit het alleen in de Setra's of ook de tijdelijke bussen?
Kar is een redelijk universeel systeem waarschijnlijk zit het dan ook bij de tijdelijke bussen. Toeringcarbussen hebben ze niet.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 17:20
door Geert
Durashift schreef:Ik heb zelfs de indruk dat er misschien wel van een set-up sprake is.. Ik bedoel, waarom zou het nu ineens voor RTV Utrecht interessant zijn om met een ( gemeenteraadslid en dus iemand met een bepaalde invloed..) rolstoelgebruiker de bus te testen?
Omdat er een nieuwe vervoerder rijdt met een nieuw type bussen? Nogal grote woorden om over een set-up te spreken. Aan alles zie je dat de man positief probeert te blijven en niet verwachtte zo behandeld te worden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 17:22
door sirvinniei
Daarnaast, media volgt het algemene beeld van het volk, wat erg negatief over het OV is
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 17:30
door sirvinniei

De displays werken :D
Alleen staat er nog wel Syntus Gelderland rechtsonder

(niet zichtbaar op de foto)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 17:42
door Daniel
Je bedoelt neem ik aan dat ze in de tijdelijke bussen werken? In de Setra's werkten ze (deels i.i.g.) al.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 19:25
door Chrysa
Nvm, kan weg
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 19:49
door Daniel
Dat stond bovenaan deze pagina ook al

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 19:53
door Chrysa
Oeps...
Ik klikte gewoon op dat rode bolletje, maar die had me dus op de vorige pagina neergezet. Sorry!
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 17 dec 2016, 23:45
door dnmw2705
Volgens mij geeft Syntus het bijna op orde op sommige trajecten. Lijn 50 reed vandaag beide kanten met toelaatbare vertragingen. Paar keer +10, over het algemeen beide kanten op +5-7. Cijfers zijn gebaseerd op verstrekte informatie door OVinfo app. Zie.daar ook dat realtime informatie er opnieuw uitligt vanavond sinds 23:00. OverIgens vanmorgen ook pas om 11:00 weer online. Zal dit voor 'onderhoud' zijn of is het overbelast?