Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
gkw1969
Berichten: 2373
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door gkw1969 »

Het probleem in Deventer zelf is niet zo heel groot. Ik woon er zelf hemelsbreed zo'n 400 meter vanaf en ik stapte er nog wel eens uit als ik met lijn 4 naar huis ging. Als regelmatige gebruiker van lijn 4 zag ik voornamelijk jongere mensen in- en uitstappen, hoewel dit er ook geen tientallen per dag waren. Lijn 4 is van zichzelf al een rustige lijn met hooguit 5-6 passagiers per rit, voor zover ik het altijd kon bekijken.

Om lijn 161 er langs te laten rijden is een optie, maar heeft als nadeel dat je richting Zwolle in de spits niet de Lebuïnuslaan op komt: je moet een drukke rijbaan oversteken en dan links af een andere drukke rijbaan op. En ik kan je verzekeren dat je met een bus in de spits daar de weg dus niet op komt omdat je direct door moet rijden en niet in de middenstrook stilt kunt staan.
Daarbij komt ook nog eens een keer dat ze zich nu pas beginnen te roeren terwijl de ouderenbond in september al om advies is gevraagd over het vervoerplan en toen al heel duidelijk was dat deze halte kwam te vervallen.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40640
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Zo gaat het wel vaker natuurlijk: de vertegenwoordigers van de diverse reizigersgroepen in het ROCOV kijken naar het grote plaatje en voorzien daar geen problemen, maar de direct omwonenden zien pas als de dienstregeling gepubliceerd wordt wat er verandert.
Daarom ben ik ook wel fan van de werkwijze van de provincie Utrecht die al een mogelijkheid tot inspraak op het conceptplan geven, maargoed, dat werkt bij een nieuwe concessie natuurlijk ook niet echt.

Trouwens, nu Keolis er weer wat lijnen met letters erin bij krijgt: hebben ze er al een keer aan gedacht daar om het klachtenformulier te updaten? Ik zag vanmorgen weer eens dat het selecteren van een lijn met een letter erin een foutmelding "ongeldig lijnnummer" oplevert
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 684
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Tom98 »

Dus je wilde weer klagen over de X80? :p _O-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40640
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Mja, dat probleem lost zich in januari vanzelf op :p Maar ik vraag me toch altijd af of er niet iemand in Deventer heel hard zit te denken waarom ze nu zo weinig klachten uit Almere krijgen (daar begint zo'n beetje elke lijn met een letter immers) :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MichOV
Berichten: 503
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Zojuist de 5266 in de ComfortRRReis kleuren gezien als lijn 91 richting Arnhem. Ziet er best goed uit die kleurstelling.
CamilleKreemers
Berichten: 4581
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Daniel schreef: di 01 dec 2020, 22:14 Mja, dat probleem lost zich in januari vanzelf op :p Maar ik vraag me toch altijd af of er niet iemand in Deventer heel hard zit te denken waarom ze nu zo weinig klachten uit Almere krijgen (daar begint zo'n beetje elke lijn met een letter immers) :mrgreen:
Vullen ze wellicht de letter niet in?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40640
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

In het klachtenformulier van Keolis kan je geen lijnnummer invullen, maar moet je het kiezen uit een dropdownmenu wat vervolgens de bijbehorende haltes als keuze vrijgeeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10203
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Komende zaterdag kun je tussen 11:00 en 14:00 uur een kijkje nemen in de nieuwe bussen op de busstations van Apeldoorn, Deventer, Ede, Harderwijk en Zwolle. :)

https://www.rrreis.nl/maak-kennis-met-rrreis
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
SanderR
Berichten: 6
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:28
Locatie: Almere

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SanderR »

Tom98 schreef: di 01 dec 2020, 21:50 De vestiging in Wageningen wordt dezelfde plek als waar de concessie Utrecht ''vroeger'' zat met Connexxion, aan de Wageningse Afweg. Het is dus net buiten Wageningen, richting Rhenen. Vanuit hier gaan straks alle gelede wagens rijden voor de nieuwe lijn C3 (wat nu 88 is). Ze komen nog wel bij ons in Ede tanken omdat er geen gas is in Wageningen.
Bedankt voor de informatie!
Dat van dat tanken vermoedde ik al een beetje: de Brengbussen moesten ook altijd in Arnhem getankt worden.
Blijven de andere Syntus gasbussen (de standaard Citaro's en Lion's City's) ook nog rijden, of is straks alles in Ede en Wageningen elektrisch op de C3 na?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5833
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

De standaard Citaro's zijn al grotendeels wit voor de nieuwe concessie en vervangen de Lion's City's, die gaan weg.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 02 dec 2020, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10203
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

De 12 meter CNG Citaro's blijven ook en een deel krijgt de RRReis-kleuren voor de stadsdienst van Ede (sowieso lijnen 1, 2 en 5 en wellicht ook 83, 85 en 89). Een ander deel hiervan blijft op reserve voor zover ik had begrepen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Dus de reservebussen blijven blauw? Het viel me inderdaad al op dat oa. 5202 nog steeds blauw is, terwijl andere bussen wel verkleuren.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10203
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Reservebussen krijgen sowieso niet de RRReis-huisstijl begreep ik.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Stadsbus
Berichten: 1310
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Stadsbus »

5201-5204 (Citaro CNG) bleven blauw had ik begrepen.
Laatst gewijzigd door Stadsbus op wo 02 dec 2020, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40640
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Milco schreef: wo 02 dec 2020, 20:20 De 12 meter CNG Citaro's blijven ook en een deel krijgt de RRReis-kleuren voor de stadsdienst van Ede (sowieso lijnen 1, 2 en 5 en wellicht ook 83, 85 en 89).
Het rondje 5, 83, 85 blijft bestaan in elk geval, dus vermoedelijk ook Citaro's daarop ja. Al zou de 85 oorspronkelijk elektrisch worden (voordat het rondje op verzoek van het ROCOV hersteld werd), dus wellicht dat er nog een elektrische omloop tussen zit.
Lijn 89 lijkt me sowieso wel een kandidaat voor CNG, die is vrij strak gepland om met precies twee bussen te kunnen rijden, al zijn buswissels ook mogelijk natuurlijk.
Zie wel nog best regelmatig nog blauwe Citaro's rondrijden trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5833
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Stadsbus schreef: wo 02 dec 2020, 20:57 5201-5204 (Citaro CNG) bleven blauw had ik begrepen.
Houden die ook de Syntuslogo's?
cassie127
Berichten: 7259
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Ik neem aan dat ze alleen de logo's gaan vervangen of de RRReis logo's erbij gaan plakken. Hetzelfde gebeurde immers ook bij de Rode Twents linten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Stadsbus
Berichten: 1310
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Stadsbus »

De Utrechtse 15 meter Setra's 1728 en de 1729 schijnen (tijdelijk) naar deze concessie te komen, aldus een bericht op fb in een besloten groep.

Verder staan nu de volgende 246 BYD bussen op kenteken:
Spoiler: show
24BPT5, 28BPV6, 30BPV6, 63BPZ7, 67BPZ7, 68BPZ7, 70BPZ7, 71BPZ7, 72BPZ7, 73BPZ7, 75BPZ7, 76BPZ7, 77BPZ7, 78BPZ7, 80BPZ7, 81BPZ7, 82BPZ7, 83BPZ7, 84BPZ7, 85BPZ7, 86BPZ7, 87BPZ7, 90BPZ7, 91BPZ7, 92BPZ7, 94BPZ7, 95BPZ7, 96BPZ7, 97BPZ7, 98BPZ7, 99BPZ7, 00BPZ8, 02BPZ8, 03BPZ8, 04BPZ8, 05BPZ8, 06BPZ8, 07BPZ8, 08BPZ8, 09BPZ8, 10BPZ8, 11BPZ8, 12BPZ8, 13BPZ8, 14BPZ8, 15BPZ8, 16BPZ8, 17BPZ8, 18BPZ8, 19BPZ8, 21BPZ8, 22BPZ8, 23BPZ8, 24BPZ8, 25BPZ8, 26BPZ8, 27BPZ8, 28BPZ8, 29BPZ8, 30BPZ8, 31BPZ8, 32BPZ8, 33BPZ8, 34BPZ8, 35BPZ8, 36BPZ8, 37BPZ8, 38BPZ8, 39BPZ8, 40BPZ8, 41BPZ8, 42BPZ8, 43BPZ8, 44BPZ8, 45BPZ8, 46BPZ8, 47BPZ8, 48BPZ8, 49BPZ8, 50BPZ8, 51BPZ8, 52BPZ8, 53BPZ8, 54BPZ8, 55BPZ8, 56BPZ8, 57BPZ8, 58BPZ8, 59BPZ8, 60BPZ8, 62BPZ8, 65BPZ8, 70BPZ8, 74BPZ8, 75BPZ8, 76BPZ8, 82BPZ8, 85BPZ8, 87BPZ8, 93BPZ8, 02BPZ9, 03BPZ9, 04BPZ9, 05BPZ9, 06BPZ9, 07BPZ9, 08BPZ9, 09BPZ9, 10BPZ9, 11BPZ9, 12BPZ9, 13BPZ9, 14BPZ9, 15BPZ9, 16BPZ9, 17BPZ9, 18BPZ9, 19BPZ9, 20BPZ9, 21BPZ9, 22BPZ9, 23BPZ9, 24BPZ9, 25BPZ9, 26BPZ9, 28BPZ9, 29BPZ9, 30BPZ9, 31BPZ9, 32BPZ9, 33BPZ9, 34BPZ9, 35BPZ9, 36BPZ9, 37BPZ9, 38BPZ9, 39BPZ9, 40BPZ9, 41BPZ9, 42BPZ9, 43BPZ9, 44BPZ9, 45BPZ9, 46BPZ9, 47BPZ9, 48BPZ9, 49BPZ9, 50BPZ9, 51BPZ9, 52BPZ9, 67BPZ9, 68BPZ9, 69BPZ9, 70BPZ9, 71BPZ9, 72BPZ9, 86BRB1, 87BRB1, 88BRB1, 89BRB1, 90BRB1, 91BRB1, 92BRB1, 93BRB1, 94BRB1, 95BRB1, 96BRB1, 97BRB1, 98BRB1, 99BRB1, 00BRB2, 01BRB2, 02BRB2, 03BRB2, 04BRB2, 05BRB2, 06BRB2, 07BRB2, 08BRB2, 09BRB2, 10BRB2, 12BRB2, 13BRB2, 14BRB2, 15BRB2, 16BRB2, 17BRB2, 18BRB2, 19BRB2, 20BRB2, 21BRB2, 22BRB2, 23BRB2, 24BRB2, 25BRB2, 26BRB2, 27BRB2, 28BRB2, 29BRB2, 30BRB2, 31BRB2, 32BRB2, 33BRB2, 34BRB2, 35BRB2, 36BRB2, 43BRB2, 46BRB2, 60BRB2, 63BRB2, 65BRB2, 87BRB2, 99BRB2, 03BRB3, 04BRB3, 05BRB3, 08BRB3, 10BRB3, 13BRB3, 15BRB3, 17BRB3, 18BRB3, 20BRB3, 21BRB3, 22BRB3, 83BRB3, 84BRB3, 85BRB3, 86BRB3, 87BRB3, 88BRB3, 89BRB3, 90BRB3, 91BRB3, 92BRB3, 93BRB3, 94BRB3, 95BRB3, 96BRB3, 97BRB3, 98BRB3, 99BRB3, 00BRB4, 01BRB4, 02BRB4, 03BRB4
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5833
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Die Setra's zijn van Pouw, ze zullen dus op hun lijnen te zien zijn. De gekentekende bussen zijn alle K9, waarvan 40 (ik kan er een naast zitten) K9UE. De overige zijn K9UB.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op do 03 dec 2020, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Zou wel leuk zijn als ze zouden blijven en de RRReis kleurstelling zouden krijgen. Ben überhaupt wel benieuwd wat voor lijnen Pouw krijgt en wat voor bussen er voor komen.
Lijn 170 blijft overigens ook gereden worden door een onderaannemer. Welke dat is en waarmee gereden gaat worden is mij niet bekend.
MichOV
Berichten: 503
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Ondervinden jullie ook problemen met de OVinfo App dat de ritten van Syntus worden weergegeven met die welbekende vraagteken(realtime info niet beachikbaar)?
cassie127
Berichten: 7259
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Nee, maar zoals eerder gemeld is het iets van de laatste tijd, wat random lijkt te gebeuren. Als ik op mijn bushalte kijk zie ik gewoon realtime.
Maar er is bij Keolis ergens een bugg in de software waardoor de realtime van sommige bussen er ineens random uitklapt. In de bus ziet de chauffeur dan dat hij geen verbinding meer heeft, is er geen actuele informatie op de schermen en blijven de ov chip kaartlezers op de laatste halte toen er nog bereik was hangen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40640
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Sowieso zijn er ook wat bugs door kennelijk doublerende systeemnummers. Zo krijg je als je lijn 1 in Deventer kiest de toekomstige Apeldoornse en huidige Deventer lijn onder elkaar te zien.

Op Veenendaal-De Klomp zijn trouwens inmiddels de nieuwe RRReis halteborden geplaatst, keurig met info over de lijnen uit andere concessie erop ook. Al staat op het Utrechtse perron 3 dus geen nieuw bord...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3326
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door marvinkok »

Er was sowieso storing vanmorgen, de bussen konden zich grotendeels ook niet aanmelden op omlopen. En niet aangemeld, is geen real-time data.
Hangt allemaal samen met ICT updates vanwege de implementatie van IJssel-Vecht.
dennistd
Berichten: 5710
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef: vr 04 dec 2020, 09:23 Nee, maar zoals eerder gemeld is het iets van de laatste tijd, wat random lijkt te gebeuren. Als ik op mijn bushalte kijk zie ik gewoon realtime.
Maar er is bij Keolis ergens een bugg in de software waardoor de realtime van sommige bussen er ineens random uitklapt. In de bus ziet de chauffeur dan dat hij geen verbinding meer heeft, is er geen actuele informatie op de schermen en blijven de ov chip kaartlezers op de laatste halte toen er nog bereik was hangen.
Die hangende chip klopt niet trouwens, dat heb ik laatst gecontroleerd nog. Die gaat gewoon netjes mee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten