Pagina 96 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 11:55
door Lijn 45
Ik zie op Rijkswaterstaat webcam de Hoek de nieuwste Ray Line Citaro LE langsrijden, aannemelijk op de 852 (de bus geeft geen positie door).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 13:11
door CamilleKreemers
Ik kijk naar de 854, maar geen enkel.uur gaat die bus op hetzelfde moment, het blijft verspringen. Waarom is dat?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 13:25
door Z2N
Efficient materieel en -personeelsgebruik? De 854 doet er 22 minuten over, dus als je die diensten los wil leggen van de niet-keukenhoflijnen krijg je met efficient middelengebruik geen strakke interval.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 14:42
door matje82
omaylie schreef: do 20 mar 2025, 07:17 En om even te eindigen met goed nieuws: met de 8245 die vandaag in dienst is gekomen zijn alle 102 streekBuzz Iveco's nu geleverd en in dienst. Geniet voorlopig van de eerste complete serie Iveco's.
En als enige met een kenteken in de nieuwe reeks, kunnen we altijd blijven zien dat deze veel later in dienst is gesteld. Bij de 8001-8015 en 8051-8073 volgen er ook nog een paar met BB kenteken.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 15:45
door buschauffeurDH
ThatPCDude schreef: do 20 mar 2025, 08:38 Ik vind het vooral bizar dat de boete voor de bussen zo hoog is. Je zou zeggen dat een bus beter is dan geen, maar blijkbaar heeft de provincie de reiziger niet op 1 staan...
De provincie? Qbuzz bedoel je. Die hebben maar wat aangeklooid in het begin. Die hebben de gok genomen dat het allemaal wel zou lukken. Geen bussen, geen stallingen, geen personeel. Kom op zeg. Die hoge boete is meer dan terecht. Dat laat zien dat OV bedrijven wat realistischer moeten bieden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 15:55
door ThatPCDude
Er zouden een negental gelede volvo's moeten zijn die - als enige? - in Keukenhofbestickering gebracht zijn. Ik kon ze nog niet terugvinden in de RDW database, dus de kans is groot dat ze later pas ingezet worden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 15:56
door Station Luchtbal
omaylie schreef: do 20 mar 2025, 07:17 En om even te eindigen met goed nieuws: met de 8245 die vandaag in dienst is gekomen zijn alle 102 streekBuzz Iveco's nu geleverd en in dienst. Geniet voorlopig van de eerste complete serie Iveco's.
Alle E-way 10.7's (8001-8015) zijn nu ook in dienst.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 15:56
door ThatPCDude
buschauffeurDH schreef: do 20 mar 2025, 15:45 De provincie? Qbuzz bedoel je. Die hebben maar wat aangeklooid in het begin. Die hebben de gok genomen dat het allemaal wel zou lukken. Geen bussen, geen stallingen, geen personeel. Kom op zeg. Die hoge boete is meer dan terecht. Dat laat zien dat OV bedrijven wat realistischer moeten bieden.
Lezen is een groot goed.

Het gaat mij erom dat de provincie het blijkbaar kwalijker vindt dat er (oké dan, verkeerde) bussen rijden dan dat er überhaupt niets rijdt. Je zou zeggen dat de provincie juist blij moet zijn dat er ondanks de tegenslagen nog een nagenoeg volledige vloot op is getrommeld.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 16:32
door Jelmer
Station Luchtbal schreef: do 20 mar 2025, 15:56
omaylie schreef: do 20 mar 2025, 07:17 En om even te eindigen met goed nieuws: met de 8245 die vandaag in dienst is gekomen zijn alle 102 streekBuzz Iveco's nu geleverd en in dienst. Geniet voorlopig van de eerste complete serie Iveco's.
Alle E-way 10.7's (8001-8015) zijn nu ook in dienst.
op busposities.nl missen nog de kentekens van de 8002, 8011, 8012 en 8015.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 16:42
door buschauffeurDH
.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 16:42
door buschauffeurDH
ThatPCDude schreef: do 20 mar 2025, 15:56
buschauffeurDH schreef: do 20 mar 2025, 15:45 De provincie? Qbuzz bedoel je. Die hebben maar wat aangeklooid in het begin. Die hebben de gok genomen dat het allemaal wel zou lukken. Geen bussen, geen stallingen, geen personeel. Kom op zeg. Die hoge boete is meer dan terecht. Dat laat zien dat OV bedrijven wat realistischer moeten bieden.
Lezen is een groot goed.

Het gaat mij erom dat de provincie het blijkbaar kwalijker vindt dat er (oké dan, verkeerde) bussen rijden dan dat er überhaupt niets rijdt. Je zou zeggen dat de provincie juist blij moet zijn dat er ondanks de tegenslagen nog een nagenoeg volledige vloot op is getrommeld.
Ik lees goed hoor, maar ik kan jou niet volgen. Natuurlijk reden er bussen. Alleen niet de bussen zoals afgesproken. En wat er reed ( 8% viel uit) had vaak geen reizigersinformatie, reed op diesel en bijna de helft van de bussen vertrok te vroeg of meer dan drie minuten te laat.

Stel, je ziet een aanbieding voor een driegangendiner in een restaurant, voorgerecht, hoofdgerecht met vlees of vis en een lekker toetje. Prijs is 59,00. Dan accepteer jij het toch ook niet als er vooral een beschuitje komt, daarna twee boterhammen met pindakaas en toe een bakje yoghurt? Of denk je dan ook, ach, ik heb tenminste wat te eten gehad.
Zo'n zaak maakt er dan een zooitje van en belooft van alles wat achteraf niet nagekomen wordt.

Nou, zo deed Qbuzz het ook.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 16:43
door Dionysusnu
ThatPCDude schreef: do 20 mar 2025, 15:56 Het gaat mij erom dat de provincie het blijkbaar kwalijker vindt dat er (oké dan, verkeerde) bussen rijden dan dat er überhaupt niets rijdt. Je zou zeggen dat de provincie juist blij moet zijn dat er ondanks de tegenslagen nog een nagenoeg volledige vloot op is getrommeld.
Waar baseer je dat op? Bij helemaal geen inzet was de boete simpelweg nog hoger geweest.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 16:44
door bartjemestrom
Jelmer schreef: do 20 mar 2025, 16:32
Station Luchtbal schreef: do 20 mar 2025, 15:56
omaylie schreef: do 20 mar 2025, 07:17 En om even te eindigen met goed nieuws: met de 8245 die vandaag in dienst is gekomen zijn alle 102 streekBuzz Iveco's nu geleverd en in dienst. Geniet voorlopig van de eerste complete serie Iveco's.
Alle E-way 10.7's (8001-8015) zijn nu ook in dienst.
op busposities.nl missen nog de kentekens van de 8002, 8011, 8012 en 8015.
Het staat je vrij deze bussen op te zoeken en de kentekens toe te voegen nadien :D

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 17:05
door ThatPCDude
Dionysusnu schreef: do 20 mar 2025, 16:43 Waar baseer je dat op? Bij helemaal geen inzet was de boete simpelweg nog hoger geweest.
Hierop. Er staat dat van de opgelegde boete in zijn volledigheid €3.473.760,00 bedraagt, waarvan € 2.315.840,00 voor de voertuigen en €1.157.920,00 voor rituitval en punctualiteit.

buschauffeurDH schreef: do 20 mar 2025, 16:42 Ik lees goed hoor, maar ik kan jou niet volgen. Natuurlijk reden er bussen. Alleen niet de bussen zoals afgesproken. En wat er reed ( 8% viel uit) had vaak geen reizigersinformatie, reed op diesel en bijna de helft van de bussen vertrok te vroeg of meer dan drie minuten te laat.

Stel, je ziet een aanbieding voor een driegangendiner in een restaurant, voorgerecht, hoofdgerecht met vlees of vis en een lekker toetje. Prijs is 59,00. Dan accepteer jij het toch ook niet als er vooral een beschuitje komt, daarna twee boterhammen met pindakaas en toe een bakje yoghurt? Of denk je dan ook, ach, ik heb tenminste wat te eten gehad.
Zo'n zaak maakt er dan een zooitje van en belooft van alles wat achteraf niet nagekomen wordt.

Nou, zo deed Qbuzz het ook.
Ik denk dat dit argument een beetje de plank misslaat, gezien het eerder te keuzen is tussen helemaal niets te eten hebben of iets te eten hebben wat dan iets gelimiteerder is dan vooraan verwacht. Er waren immers al lang signalen dat het niet volgens planning zou verlopen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 17:34
door Dionysusnu
ThatPCDude schreef: do 20 mar 2025, 17:05 Hierop. Er staat dat van de opgelegde boete in zijn volledigheid €3.473.760,00 bedraagt, waarvan € 2.315.840,00 voor de voertuigen en €1.157.920,00 voor rituitval en punctualiteit.
Dat is te verklaren: 78% van de bussen voldeed niet, terwijl slechts 7% van de ritten boven de norm uitviel. Als je de boetebedragen bijstelt voor die waarden, kom je uit op €29.690 per procent ritten met gebrekkige businzet*, en €165.417 per procent uitgevallen ritten. Die laatste is dus wel degelijk een stuk hoger.

*Ik ga ervan uit dat de ritverdeling ongeveer gelijk was.
ThatPCDude schreef: do 20 mar 2025, 17:05 Ik denk dat dit argument een beetje de plank misslaat, gezien het eerder te keuzen is tussen helemaal niets te eten hebben of iets te eten hebben wat dan iets gelimiteerder is dan vooraan verwacht. Er waren immers al lang signalen dat het niet volgens planning zou verlopen.
Maar ook dan: Zou je de volle prijs van €59 daarvoor betalen?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 18:38
door matje82
Ik vind dat het verhaal tweeledig is. Dat er niet volledig elektrisch gereden wordt daar kan Qbuzz weinig aan doen, Van Hool failliet, Iveco die maar een klein aantal bussen gereed heeft. Andere punten kun je Qbuzz wel aanrekenen, zoals de verkeerde kentekens, rijden zonder geldige APK, kartonnen kentekens, bus met houten plaat met schroeven. Ook kun je ze aanrekenen dat er nog niet voldoende bussen waren, voor de 112 Van Hools waren 50 Yutongs, dan hadden er dus nog 62 andere bussen klaar moeten staan, maar de Citea's uit IJsland en Duitsland waren verre van gereed, zelfs nu rijden ze nog niet allemaal. Daarbovenop de gebrekkige dienstregeling. Ik vind dat het verhaal meerdere kanten heeft.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 18:46
door matje82
bartjemestrom schreef: do 20 mar 2025, 16:44
Jelmer schreef: do 20 mar 2025, 16:32
Station Luchtbal schreef: do 20 mar 2025, 15:56
omaylie schreef: do 20 mar 2025, 07:17 En om even te eindigen met goed nieuws: met de 8245 die vandaag in dienst is gekomen zijn alle 102 streekBuzz Iveco's nu geleverd en in dienst. Geniet voorlopig van de eerste complete serie Iveco's.
Alle E-way 10.7's (8001-8015) zijn nu ook in dienst.
op busposities.nl missen nog de kentekens van de 8002, 8011, 8012 en 8015.
Het staat je vrij deze bussen op te zoeken en de kentekens toe te voegen nadien :D
Missende bussen hebben als het goed is de volgende kentekens:

10,7 meter:
BB-172-B
BB-005-D
BB-008-D
BB-011-D

12 meter
53-BZS-2
BB-014-D

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 20 mar 2025, 21:08
door Durashift
matje82 schreef: do 20 mar 2025, 14:42
omaylie schreef: do 20 mar 2025, 07:17 En om even te eindigen met goed nieuws: met de 8245 die vandaag in dienst is gekomen zijn alle 102 streekBuzz Iveco's nu geleverd en in dienst. Geniet voorlopig van de eerste complete serie Iveco's.
En als enige met een kenteken in de nieuwe reeks, kunnen we altijd blijven zien dat deze veel later in dienst is gesteld. (..)
Nieuwe sidecode bedoel je dus. Gaaf.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 12:23
door Jelmer
de Keukenhoflijnen zijn nog niet te zien op busposities. Ik heb inmiddels wel uitgevonden dat het de omlopen 802601 t/m 07 en 8222101 t/m 14 zijn.

Er wordt gereden met de 8100-en (Citea's) en met 4400-en en 9200-en. Welke bussen de 9200-en zijn heb ik geen idee van.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 12:29
door Gartlin9
Dat zijn bussen met mobiele ivu/tablets er in dus ex arriva citea (en mogelijk nog wat andere)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 12:38
door ThatPCDude
4400'jes en 9200'jes zijn tablets die in de Citea's 27xx zitten.

De omlopen kunnen overigens per dag verschillend zijn, afhankelijk van welk scenario er wordt gereden. De exacte verdeling is als volgt, met eerst de Lissese en daarna de Leidse omlopen:
Scenario 1: 822101 t/m 822113 & 802601 t/m 802604
Scenario 2: 822201 t/m 822216 & 802601 t/m 802607
Scenario 3: 822301 t/m 822316 & 802611 t/m 802618
Scenario 4 (aka stront aan de knikker): 822401 t/m 822416 & 802641 t/m 802653

Overigens staan de eerste drie scenario's allemaal met 12 meter gepland. Waarschijnlijk zien we de geledes alleen op dagen dat er volgens scenario 4 gereden wordt.


Edit: 1000e bericht *bus* *bus* *bus*

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 13:25
door Durashift
Durashift schreef: wo 19 mar 2025, 21:45 (..)

Zijn de boetes onherroepelijk?
(..)Echter, de sanctionering staat open voor een bezwaar- en beroepsprocedure. Wij maken dus pas plannen voor
de besteding wanneer de boete definitief is.(..)
https://pzh.notubiz.nl/document/1528440 ... d=11658537

Ja dus.

Jammer dat die nuance in de mediaberichtgeving niet benoemd is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 15:03
door Hainje
Media en nuance. :p

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 15:57
door ThatPCDude
De 182 naar Alphen a/d Rijn van 17:02 zometeen is de eerste bus die na bijna een jaar gebruik mag maken van het Noordeinde in Leiden *bus*

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 22:11
door Selivio
ThatPCDude schreef: do 20 mar 2025, 15:55 Er zouden een negental gelede volvo's moeten zijn die - als enige? - in Keukenhofbestickering gebracht zijn. Ik kon ze nog niet terugvinden in de RDW database, dus de kans is groot dat ze later pas ingezet worden.
Ik kwam 2 gelede volvo's tegen vanavond op de A12 t.h.v. Arnhem met Qbuzz ZHN voorop het bestemmingsdisplay (waren wit met een rode rand aan de onderkant).