Pagina 96 van 99
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Geplaatst: ma 29 jan 2024, 21:26
door Anderzam
Etienne schreef: ↑vr 26 jan 2024, 20:41
Overeenkomstig
de omleidingen blijkt lijn 248 sinds 22 december 2023 een omleiding te rijden voor ruim 2 jaar vanwege dijkverzwaring tussen Tiel en Ophemert.
Ah, dank voor de opheldering.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)
Geplaatst: do 11 apr 2024, 14:08
door Chrysa
Ik kwam net een waterstof Solaris tegen op de N285 tussen Breda en Wagenberg. Weten jullie wat die hier komt doen? Lijkt me sterk dat ze naar Brabant gaan.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)
Geplaatst: do 11 apr 2024, 14:10
door Lijn 45
Hij komt misschien bij Bluekens vandaan?
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)
Geplaatst: do 11 apr 2024, 16:23
door Michael
Dan denk ik eerder bij Van Tilburg-Bastianen aan de Heilaar-Noordweg in Breda. De Van Tilburg-Bastianen groep is namelijk de onafhankelijke importeur/verkoper/servicepartner van Solaris in Nederland. Daar hebben ze ook allemaal gestaan toen ze nog niet in dienst waren.
Bluekens is de importeur voor BYD.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: vr 12 apr 2024, 09:59
door Tom024
Op verzoek topictitel aangepast zodat deze in lijn is met andere concessies.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: ma 15 jul 2024, 12:04
door Herjanuitoverijssel
Hallo, weet iemand op welke omlopen de waterstofbusbussen in de vakantiedienstregeling rijden?
Dank
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: ma 15 jul 2024, 13:57
door Globetrotter
Gewoon op busposities.nl even zoeken naar de voertuigen 1301-1310. Dan kan je onder gereden ritten precies zien hoe en wat.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: ma 15 jul 2024, 13:57
door Herjanuitoverijssel
Ja das ook waar
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 21:35
door Nitein-Repart
Zaterdag 26 april 2025 wordt Koningsdag in Doetinchem gevierd. Kan Arriva dan op Arnhem-Doetinchem op die dag een integrale kwartiersdienst rijden met eventueel uursdiensten op Arnhem-Tiel, (Arnhem-)Doetinchem-Winterswijk en Apeldoorn-Zutphen-Winterswijk en een verbussing van de stoptreindienst Apeldoorn-Zutphen?
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 21:37
door Daniel
Ik denk dat het, voor de reizigers elders, praktischer is als Breng die dag extra rijdt

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 21:37
door Z2N
En anders haalt Arriva, Arriva kennende, treinen uit andere regio's.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 21:46
door Milco
Waarom zou je extra treinen gaan regelen voor een feestdag die drie maanden geleden al heeft plaatsgevonden?

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 21:52
door Stadsbus
Er wordt 2025 bedoelt, niet 2024.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 22:11
door Nitein-Repart
Daniel schreef: ↑di 23 jul 2024, 21:37
Ik denk dat het, voor de reizigers elders, praktischer is als Breng die dag extra rijdt
Dat is het meest praktische, maar volgens mij kan dat niet aangezien Breng-treinmachinisten geen weekenddiensten mogen rijden.
Treinstellen uit andere Arriva-gebieden kan, maar dan moeten het wel dieseltreinen zijn, aangezien een kwartiersdienst op enkel Arnhem-Zevenaar onvoldoende is.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 22:12
door waldo79
Daar is vast wel wat op verzonnen als het zover is. Ik zou me daar 9 maanden vooraf niet over druk maken.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 22:13
door Milco
Gelukkig heeft Arriva genoeg dieseltreinen uit andere gebieden, dus er kan vast geschoven worden

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 22:15
door Daniel
@Nitein-Repart: Waarom zou dat niet mogen? Hun bevoegdheid is toch ook in het weekend geldig neem ik aan?
Overigens zijn de Breng-stellen vanuit de concessie wel verplicht compatibel met de Arriva-stellen, dus zou je daarmee ook treinen kunnen versterken. (Als Arriva-machinisten daar niet mee mogen rijden kan je nog altijd een Breng-stel tussen twee Arriva-stellen zetten.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 22:29
door Dionysusnu
Alleen waarom zou Breng daar aan meewerken? De concessie verplicht het ze volgens mij niet.
Dit jaar was het overigens: Elektrische treinen die op Zevenaar-Arnhem pendelden, en verder met verlengde treinen de normale dienstregeling. De Breng-stellen stonden die dag stil, voor zover ik weet. De verlengstellen waren overgebracht uit andere concessie's van Arriva.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: wo 24 jul 2024, 03:10
door gkw1969
Er zitten wat haken en ogen aan de inzet van Breng stellen bij Arriva.
1. Breng machinisten kunnen niet verplicht worden in het weekend te gaan rijden; maar ik verwacht voor dit specifieke geval dat Breng alle stellen op de baan zet om zo veel mogelijk treinen te kunnen rijden tussen Arnhem en Doetinchem.
2. Arriva machinisten mogen niet met Breng stellen rijden vanwege de verzekering. Dit aanpassen voor 1 dag gaat niet gebeuren.
3. 1 Breng stel tussen 2 Arriva stellen, leuk idee maar wederom een verzekeringskwestie.
Ik denk dat Breng gevraagd wordt om toch te gaan rijden en zij zoveel mogelijk Arnhem-Doetinchem voor hun rekening nemen, dan blijven Arriva stellen beschikbaar voor Winterswijk-Doetinchem-Arnhem. Je hoeft dan nergens extra stellen vandaan te halen, er zullen waarschijnlijk alleen minder doorgaande treinen zijn maar dat is ook niet noodzakelijk omdat bijna iedereen naar Doetinchem gaat.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: wo 24 jul 2024, 11:21
door Meltrain
Gelukkig wordt deze rompslomp ongedaan gemaakt met ingang van de nieuwe concessie.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: zo 28 jul 2024, 11:10
door Nitein-Repart
Gelukkig wel, want de nieuwe vervoerder zou dan op Koningsdag (en mogelijk Bevrijdingsdag) gewoon een kwartiersdienst kunnen rijden tussen Arnhem en Doetinchem, zonder dat er een tekort is aan treinstellen. Helaas komt Koningsdag in Doetinchem wel één jaar te vroeg waardoor je moet schuiven met materieel om op Arnhem-Doetinchem met voldoende capaciteit te rijden.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: zo 28 jul 2024, 13:04
door waldo79
Wat bazel je allemaal? Ik ga ervan uit dat de vervoerders mee aan tafel zitten als er wordt gesproken om de leden van het Koninklijk Huis Koningsdag in een bepaalde stad te laten vieren.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: wo 09 okt 2024, 18:55
door Nitein-Repart
Bron:
https://archive.is/phxcd
Het is een inktzwart scenario, maar wel mogelijk, zegt vervoerder Arriva: als er in 2025 niet voldoende geld komt vanuit de overheid, blijven de Achterhoek en Rivierenland in het weekend verstoken van busvervoer. En dat is nog niet alles: door de week zouden er geen belbussen meer rijden en zouden er twaalf buslijnen in de twee regio's worden geschrapt.
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: wo 09 okt 2024, 19:12
door Sorry_geen_dienst
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Geplaatst: wo 09 okt 2024, 19:46
door cassie127
In het vervoeren,staat een behoorlijk doem scenario:
Doordeweeks:
* een paar frequentieverlagingen te weten Lijn 47, 641, 647
* volgende lijnen vervallen doordeweeks: alle Belbusritten, Belbusritten voor buurtbuslijnen, C11, 45, 49, 58, 67, 68, 72, 146, 650, 660, 664, 673
Zaterdag, Zon- en feestdagen:
* uitval van alle reguliere buslijnen, belbuslijnen.
Er rijden dan alleen nog treinen in het weekend binnen deze concessie.