Pagina 97 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 17 dec 2016, 23:48
door dnmw2705
Ik hoor van anderen, maar ervaar zelf ook dat er bij veel haltes nog vertrekt staten missen of zelfs nog CXX informatie hangt. Ervaren jullie dat ook?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 17 dec 2016, 23:50
door regenmaker
Ja heb ik ook gezien, maar dat was wel een aantal dagen geleden.

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 17 dec 2016, 23:55
door sirvinniei
dnmw2705 schreef:Volgens mij geeft Syntus het bijna op orde op sommige trajecten. Lijn 50 reed vandaag beide kanten met toelaatbare vertragingen. Paar keer +10, over het algemeen beide kanten op +5-7. Cijfers zijn gebaseerd op verstrekte informatie door OVinfo app. Zie.daar ook dat realtime informatie er opnieuw uitligt vanavond sinds 23:00. OverIgens vanmorgen ook pas om 11:00 weer online. Zal dit voor 'onderhoud' zijn of is het overbelast?
Heb de bus die 23:53 op de klomp aankwam genomen en die reed netjes op tijd. Zit genoeg speling in de rijtijd, de buschauffeur moest zelfs nog een halve minuut op centrum wachten.
Alleen zat er geen display in de bus (leek weggehaald, schroefgaten zaten er nog), maar er was wel een omroepstem.
50 haalt overdag overigens in de richting Veenendaal meestal de 5 minuten vertraging wel in. Ik ben eigenlijk bezorgder over lijn 80 die toch regelmatig hoge vertragingen laat zien

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 00:10
door dennistd
Op de 121 tussen Loenen en Hilversum en de 70 tussen Hilversum en Soestdijk Noord zit trouwens nog wel redelijk wat rijtijd: beide stukken had ik vanochtend +5 maar was toch nog op tijd op de (bus)stations. Er lijkt veel tijd bij de laatste haltes voor een tijdhalte te zitten

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 00:31
door Somoht
dnmw2705 schreef:Volgens mij geeft Syntus het bijna op orde op sommige trajecten. Lijn 50 reed vandaag beide kanten met toelaatbare vertragingen. Paar keer +10, over het algemeen beide kanten op +5-7. Cijfers zijn gebaseerd op verstrekte informatie door OVinfo app. Zie.daar ook dat realtime informatie er opnieuw uitligt vanavond sinds 23:00. OverIgens vanmorgen ook pas om 11:00 weer online. Zal dit voor 'onderhoud' zijn of is het overbelast?
geen onderhoud (zviw) is al maand lang zo dat het eruit klapt rond 23:00-24:00. Ligt dan half uur tot uur lang plat. Syntus's systeem is gewoon niet goed.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 00:57
door dnmw2705
Dat gaat nog wat worden, mochten ze binnenkort U-OV overnemen. (Gerucht in Utrecht)

Keolis mag best wat geld gaan investeren in de IT en ICT van Syntus dan. Afgelopen dagen viel het er op sommige dagen ook gewoon in de ochtend en middag uit

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 02:19
door dnmw2705
Bus 1170 op N50.

Afbeelding

Bus 1165 op N80.

Afbeelding

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 02:42
door sirvinniei
Dat moet N81 zijn.

Heeft iemand trouwens de sprinter City busjes al gebruikt? Hoe zijn die?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 02:47
door dennistd
wouter15 schreef:Ik ben op https://nl.wikipedia.org/wiki/Syntus_Utrecht een overzicht aan het maken van het wagenpark van Syntus Utrecht aan het maken. Ik heb alleen het idee dat ik nog wat dingen mis. Heeft iemand toevallig nog wat aanvullingen?
Vandaag gespot op stalling Amersfoort:
1148: BX-FZ-11 (Ex-Qbuzz Citaro, wit)
1160: 29-BFF-1 (Ex-GD Sprinter City)
1173: BV-LJ-81 (Ex-CXX Amba 4270, wit)
1184: BS-JS-47 (Veolia Amba)
1191: BS-JV-45 (Veolia Amba)
1203: BS-JS-19 (Veolia Amba)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 03:36
door Somoht
dnmw2705 schreef:Dat gaat nog wat worden, mochten ze binnenkort U-OV overnemen. (Gerucht in Utrecht)

Keolis mag best wat geld gaan investeren in de IT en ICT van Syntus dan. Afgelopen dagen viel het er op sommige dagen ook gewoon in de ochtend en middag uit
Die geruchten lijken mij BS. Zviw wil NS nog steeds het liefst verkopen aan NL'se partij ipv concurrent.

Het valt continu steeds 10 minuten uit. En vorige maand lag het zelfs compleet plat 18 dagen lang omdat een upgrade daar fout liep.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 10:01
door CamilleKreemers
zviw??

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 10:02
door Daniel
"zo ver ik weet" :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 11:46
door Durashift
en BS is dan bullshit?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 11:49
door dnmw2705
Ik betwijfel het ook, alleen het is voor iedereen een win-win. Welk Nederlandse vervoersbedrijf zou het dan kunnen doen. Connexxion is uitgekotst in Utrecht. Zullen het vanzelf wel horen, of natuurlijk niet

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 12:12
door bartjemestrom
dennistd schreef:Lijn X4 probeerde vanmiddag om 13.11u (vanaf Amersfoort CS) in elk geval op tijd te rijden, wat gewoon niet lukte door de veelal nog niet goed werkende KAR. Toevallig twee OVNL'ers die in die bus zaten de hele weg? (A)
Volgens mij was ik daar één van :D

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 12:20
door Aking
dnmw2705 schreef:Welk Nederlandse vervoersbedrijf zou het dan kunnen doen. Connexxion is uitgekotst in Utrecht.
Is Cxx weer Nederlands tegenwoordig?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 12:28
door Somoht
dnmw2705 schreef:Ik betwijfel het ook, alleen het is voor iedereen een win-win. Welk Nederlandse vervoersbedrijf zou het dan kunnen doen. Connexxion is uitgekotst in Utrecht. Zullen het vanzelf wel horen, of natuurlijk niet
Hoeft geen NL's vervoerbedrijf te zijn, kan ook investeringsmaatschappij zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 14:22
door dnmw2705
Maar stel het gebeurd, dan zou ik graag Syntus zien. Puur voor het gemak van de reizigers. En dan geen gedoe meer met kaartjes etc!

Ik sta bij de halte te wachten. 51 is echt onzin geworden. 6 bussen op zondag per uur!
Afbeelding

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 16:35
door rabartels
toen ik met de 195/295 utrecht - schoonhoven (rotterdam) naar huis reed, heb ik ook een tijdje met de syntus chauffeur zitten praten. Zij zijn ook niet blij met de vertragingen. Maar dit ligt meer aan het systeem dat een chauffeur van bus moet wisselen tijdens zijn dienst, ipv (zoals by CXX / Ariva waar de chauffeur de gehele dienst zijn bus meeneemt)

Dus als een bepaalde lijn vertraging heeft, kan de chauffeur de bus niet overnemen en moet wachten.

De nieuwe bussen 3.45 m hoog, maar er zijn een aantal tunnels in het aanbestedings gebied waar deze bussen niet onderdoor kunnen. Je vraagt je af waarom de provincie deze bussen heeft genomen. (de ruimte voor de chauffeur is ook klein). De bussen zijn zelf wel mooi en hebben gordels. (de stoelen achteruit zijn weer iets minder)

trouwens de hele week met vertraging aangekomen (de eerste dienst 2 tot 5 min later in utrecht), terug in de avond 5 tot 10 minuten later in schoonhoven.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 17:12
door Aking
dnmw2705 schreef:Ik sta bij de halte te wachten. 51 is echt onzin geworden. 6 bussen op zondag per uur!
Ik neem aan dat je 50 bedoelt te bedoelen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 19:19
door Daniel
Blijft Besseling trouwens definitief met z'n bestaande materieel op sommige lijnen rijden of komen daar later ook nog nieuwe bussen voor. Had vandaag een van hun Setra's op NS Vervoer namelijk en daarin viel op daarin ook de volledige Syntus-apparatuur in geïnstalleerd is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 19:33
door CamilleKreemers
Aking schreef:
dnmw2705 schreef:Ik sta bij de halte te wachten. 51 is echt onzin geworden. 6 bussen op zondag per uur!
Ik neem aan dat je 50 bedoelt te bedoelen?
Waar wijken de lijnen 51 en 50 van elkaar af eigenlijk? Wellicht is een betere afstemming tussen beide lijnen (of integratie van beide lijnen) handiger als dat mogelijk is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 19:42
door dylanwild94
Daniel schreef:Blijft Besseling trouwens definitief met z'n bestaande materieel op sommige lijnen rijden of komen daar later ook nog nieuwe bussen voor. Had vandaag een van hun Setra's op NS Vervoer namelijk en daarin viel op daarin ook de volledige Syntus-apparatuur in geïnstalleerd is.
Zal Besseling dan niet op de spitslijnen gaan rijden tussen Leusden/Amersfoort en de uithof? de vroege lijnen 276,299 en 296.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 20:10
door Daniel
Op die spitslijnen rijdt nu juist Tourquase, daar had ik al van gelezen hier dat ze nieuwe bussen zouden krijgen. Hun Amba's schuiven dan neem ik aan door naar de scholierenlijnen die ze nu ook al rijden.
Besseling rijdt in ieder geval lijn 272 en daarnaast, volgens bewerkingen op de wiki, ook enkele ritten op andere lijnen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 21:34
door dnmw2705
CamilleKreemers schreef:
Aking schreef:
dnmw2705 schreef:Ik sta bij de halte te wachten. 51 is echt onzin geworden. 6 bussen op zondag per uur!
Ik neem aan dat je 50 bedoelt te bedoelen?
Waar wijken de lijnen 51 en 50 van elkaar af eigenlijk? Wellicht is een betere afstemming tussen beide lijnen (of integratie van beide lijnen) handiger als dat mogelijk is.
Route is compleet hetzelfde tot na halte Zeist, het Rond.

Lijn 50 gaat vanaf Zeist, Het Rond, rechtdoor over de Driebergseweg richting Driebergen Zeist (en verder de heuvelrug op)'
Afbeelding

Lijn 51 gaat linksaf richting Arnhemse Bovenweg, gaat die weg in en dan via Kerkenbosch richting Driebergen Zeist.
Afbeelding

Voordat U-OV in 2013 met lijn 51 kwam reed lijn 56 daar alleen. Nu rijden 51 en 56 daar.