Pagina 97 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 22:34
door ThatPCDude
Yes klopt. Zijn de eerste twee die op kenteken gezet zijn. Betreft iig de 7476 met kenteken BB-687-D en nog een onbekend nummer met BB-688-D.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 22:37
door Lijn 45
De wit met rode huisstijl is nog van de Hochbahn, hun vorige eigenaar. :)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 23:00
door ThatPCDude
Strict gezien de eigenaar daarvoor, daar ze eerst van een handelaar geweest zijn ;) (Hochbahn - handelaar - Qbuzz)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 23:09
door ovVeluwe
Zou dat dan niet nummer 7478 moeten zijn? 7476 is een Qlink eCitaro. Overigens wel bijzonder dat ze dan door nummeren vanuit een GD reeks.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 23:22
door Lijn 45

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 22 mar 2025, 11:52
door Matt5154
Citea 8134 rijdt volgens busposities vandaag voor het eerst in dienst. Op de keukenhof lijnen.

https://busposities.nl/voertuig/qbz_cit ... edenritten

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 25 mar 2025, 23:46
door buschauffeurDH
Na de eerste 3,5 miljoen euro volgt nu een tweede boete.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/494887 ... el-betalen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 25 mar 2025, 23:55
door Selivio
Ik vraag me serieus af wat het nut is van boetes die opgelegd worden in de eerste maand/maanden van een nieuwe concessie. Vrijwel elke concessie-overgang is een gedoe, en heel vaak niet eens volledig de schuld van de nieuwe concessiehouder...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 26 mar 2025, 00:19
door CamilleKreemers
Ik vraag me af of dan elke concessie zo behandeld gaat worden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 26 mar 2025, 02:02
door Dionysusnu
Selivio schreef: di 25 mar 2025, 23:55 Ik vraag me serieus af wat het nut is van boetes die opgelegd worden in de eerste maand/maanden van een nieuwe concessie. Vrijwel elke concessie-overgang is een gedoe, en heel vaak niet eens volledig de schuld van de nieuwe concessiehouder...
Misschien dat er zo eens verandering in komt. Niet alle problemen in ZHN waren/zijn de schuld van Qbuzz, maar een deel wel, al dan niet vanwege te ambitieus inschrijven. Een ander deel (kwaliteit bussen) kunnen ze verhalen op Iveco, althans als ze dat afgesproken hebben - zo niet, verwijs ik naar mijn eerdere punt over te ambitieus inschrijven.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 26 mar 2025, 10:03
door Sleutelstad
Op het eerste oogopslag lijken de meeste Hybrides nu vanuit Alphen te rijden. Zie er veel op bijvorbeeld de 147 en 182 afgelopen dagen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 26 mar 2025, 18:59
door Niwa ter Els
Kwam vandaag een ex-Arriva VDL tegen in Schoonhoven. Zouden die niet allemaal uit dienst moeten zijn?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 26 mar 2025, 19:05
door Speedmaster
Nee, zolang als Q nog steeds VDL bussen in Leiden bij Buspartners hebt staan voor reparatie zijn de oude Arriva bussen nog steeds in dienst.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 08:51
door Sleutelstad
Zijn er dan zoveel bussen defect?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 09:33
door ThatPCDude
Ongeveer de helft van de stadsvolvo's staat aan de kant met schades of telematica-inbouw ja. Daarnaast zijn de citea's niet altijd even betrouwbaar en staan er nog altijd een paar zonder Nederlands kenteken op het achterterrein van de stalling in Leiden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 10:17
door Lijn 45
Er zijn de laatste paar weken wel 6 Citea's en 5 gelede Volvo's (waaronder de twee van hierboven) op Nederlands kenteken gezet.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 10:25
door Meltrain
ThatPCDude schreef: do 27 mar 2025, 09:33 Daarnaast zijn de citea's niet altijd even betrouwbaar en staan er nog altijd een paar zonder Nederlands kenteken op het achterterrein van de stalling in Leiden.
Geldt dat vooral voor de Berlijnse of de IJslandse Citea's (of is er geen verschil)?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 10:34
door omaylie
ThatPCDude schreef: do 27 mar 2025, 09:33 Ongeveer de helft van de stadsvolvo's staat aan de kant met schades of telematica-inbouw ja. Daarnaast zijn de citea's niet altijd even betrouwbaar en staan er nog altijd een paar zonder Nederlands kenteken op het achterterrein van de stalling in Leiden.
En niet te vergeten het aanpassen van het uiterlijk (met stad/streekBuzz kleurenschema). Ben benieuwd wanneer we een 2019 Volvo met die huisstijl gaan krijgen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 10:44
door dylanwild94
Meltrain schreef: do 27 mar 2025, 10:25
ThatPCDude schreef: do 27 mar 2025, 09:33 Daarnaast zijn de citea's niet altijd even betrouwbaar en staan er nog altijd een paar zonder Nederlands kenteken op het achterterrein van de stalling in Leiden.
Geldt dat vooral voor de Berlijnse of de IJslandse Citea's (of is er geen verschil)?
Zijn volgens mij vooral de berlijnse.
gaat om Qbuzz 8174 t/m 8179 die nog geen kenteken hebben volgens busposities.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 11:19
door buschauffeurDH
Wat ik niet begrijp is dat die Berlijnse VDLs op de Keukenhoflijnen rondrijden. In die bussen is de incheckapparatuur uitgeschakeld omdat er voor de Keukenhoflijnen op de haltes wordt ingecheckt. Ook rijden er oude Arriva-wagens op de gewone lijnen waar alles uitgesloopt is en niemand kan inchecken. Ruil die wagens om zou ik zeggen, dan kan je reizigers gewoon laten inchecken op die lijnen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 11:25
door ThatPCDude
omaylie schreef: do 27 mar 2025, 10:34 En niet te vergeten het aanpassen van het uiterlijk (met stad/streekBuzz kleurenschema). Ben benieuwd wanneer we een 2019 Volvo met die huisstijl gaan krijgen.
Dat gebeurt voor zo ver ik weet (nog) niet. Er zijn nu twee bussen die al de telematica ombouw gehad hebben. Die hebben namelijk nu ook reizigersinformatieschermen en twee cico's per deur.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 18:04
door Stan_Bronstring
Ik ben sowieso benieuwd wat de uiteindelijke inzet van die Volvo’s gaat worden. Al sinds Qbuzz in ZHN rijdt worden deze bussen nog voornamelijk op de stadsdienst van Leiden ingezet, terwijl daar die nieuwe E-way bussen horen te rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 18:08
door Sleutelstad
Gezien het driedeurs karakter en dat het Streekbuzzen worden denk ik aan streeklijnen met korte halteafstanden en veel stadsvervoer. Denk aan bijvoorbeeld de 55 en de 56.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 18:14
door Heel_Holland_Spot
Wat ik me dan afvraag:

Was het niet logischer geweest om dan die Volvo's op de stadsdienst te houden en meer Crossways voor de streekdienst? Qua aantal maakt het ook niet uit: de 12-meter E-ways en de ex-Arriva Volvo's zijn allebei 23 wagens.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 27 mar 2025, 18:43
door ThatPCDude
Niemand weet wat de logica is geweest van Qbuzz om nog eens 23 stadsbussen aan te schaffen naast de 23 bestaande volvo's. Maar denk qua inzetgebied inderdaad aan de 30, 31, 55 en 56. In het huidige pakket staan nu Eways ingepland op de 55 en 56 en meer volvo's op de stad vanwege de lage reikwijdte.
Als uiteindelijk alle bussen op hun juiste plek staan horen er in Leiden alleen nog maar volvo's en eways te staan, eways voor de stadsomlopen en volvo's voor de ""streek"" omlopen