Pagina 98 van 99

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 11:05
door gkw1969
iamthedutchdude schreef: wo 06 nov 2024, 10:04
In aansluiting hierop trouwens: hoe gaat dat met de uitgevallen 31100 tussen Arnhem en Elst? Moeten de reizigers daar ingecheckt blijven bij Arriva maar reizen in de trein van NS, of moet de reiziger overchecken naar NS en dan maar weer zien hoe die de extra reiskosten (vanwege bijv. ongeldig OV-Oost-abonnement) terugkrijgt?


Ik denk dat hier de meest logische werkwijze is dat ze gewoon inchecken bij Arriva en dat NS op dit traject geen boetes uitdeelt aan mensen op een Arriva check-in. Reizen op saldo is sowieso al goedkoper met NS dan met Arriva. 3,30 om 3,60

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 13:14
door waldo79
albertjan96 schreef: di 05 nov 2024, 22:28 ...
Bus moest toen wel binnendoor rijden tussen Zetten-Andelst en Opheusden. Als je Hemmen-Dodewaard overslaat kun je alle haltes snel vanaf de snelweg bereiken.
Van Kesteren naar Opheusden zou ik niet de A15 gebruiken. Naar Tiel toe ligt er zelfs een parallelweg langs het spoor.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 15:17
door albertjan96
Klopt maar dat zijn niet echt wegen om met een grote touringcar overheen te rijden, snap wel dat de chauffeur de snelweg verkiest (dat is ook wat de navigatie aangeeft). Tot nog toe hebben ze dat bijna altijd zo gedaan.

Ja, je kunt binnendoor rijden en met een normale personenauto ben je amper meer reistijd kwijt. Maar een buschauffeur moet wel allemaal extra capriolen uithalen om goed te kunnen manoeuvreren. En dat maakt de reistijd wel langer, naast dat het uitputtender is voor chauffeurs.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 16:30
door waldo79
Ik heb het eenmaal met een touringcar meegemaakt, nogal een toeristische route.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 20:00
door Milco
Inmiddels is voor deze concessie de dienstregeling die vanaf december geldt te vinden in de ovinfo-app.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 20:14
door Wubbo
Vroeger, toen NS nog reed op Elst-Tiel, reed er 's avonds standaard een bus in plaats van trein tussen Arnhem en Tiel. Die stopte toen in Elst, Zetten-Andelst, wegrestaurant de Goudreinet en Tiel. Vanaf het wegrestaurant reed een taxibusje naar Kesteren, Opheusden en Hemmen-Dodewaard. Zo'n soort constructie zou je nu ook kunnen doen, al lijkt de wegensituatie rondom het wegrestaurant nu aangepast en lijkt het handiger om dat te doen vanaf station Opheusden.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: zo 24 nov 2024, 19:12
door Nitein-Repart
In de OV-Info-app staat gewoon busritten gepland op zaterdagen en zondagen vanaf 15 december, dus het lijkt mij dat Arriva zich niet beroept op het terugvalscenario waarbij alle bussen op zaterdagen en zondagen geschrapt worden.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: zo 24 nov 2024, 20:56
door busentrein
Klopt, de ritten in het weekend blijven gewoon gereden worden. https://gelderland.stateninformatie.nl/ ... en/976114 voor meer info ;)

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 17:21
door Lijn 45
Op lijn 641 rijdt tegenwoordig een Integro. Ik kan niet achterhalen of Juijn die ritten nog rijdt. Edit: Hij is van Krol.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: zo 23 feb 2025, 16:53
door Rikkel
Ik zag op busposities dat de 1302 al 247 dagen niet meer gereden heeft. Klopt dit en iemand enig idee waarom?

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: wo 26 feb 2025, 18:40
door Gydo
De 1302 staat nu samen met de 1306 en 1309 defect in Doetinchem bij de werkplaats.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 27 feb 2025, 07:50
door Gydo
Arriva heeft voor de concessie Achterhoek die dit jaar ingaat rond de 99 elektrische bussen besteld, binnen Arriva (vooral onder de buschauffeurs) gaat nu het verhaal rond dat de fabrikant te laat is met levering, wat hier waar van is weet ik niet, wat ik wel weet is dat vanuit Friesland de 9221-9223 naar Doetinchem zijn gekomen, voor inzet in de Achterhoek. Deze zullen de RRReis kleurstelling ontvangen. De 9221 en 9223 hebben al een wit jasje, de 9222 nog niet maar staat al wel voor de werkplaats.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 27 feb 2025, 10:11
door omaylie
Dus ze zeggen op voorhand al dat de levering te laat is, terwijl we (als niet-buschauffeur) nog niet eens weten welke fabrikant(en) die bussen gaan leveren? Persoonlijk denk ik dat de Citea's uit Friesland de Amba's gaan vervangen.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 27 feb 2025, 11:35
door gkw1969
Dat is op zich wel te voorspellen als je de orderportefeuille weet van je leverancier. Ik kan me voorstellen dat VDL nu al wel kan aangeven op welke termijn de bussen geleverd worden. Is bij auto’s ook zo.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 27 feb 2025, 16:11
door busentrein
Gydo schreef: do 27 feb 2025, 07:50 Arriva heeft voor de concessie Achterhoek die dit jaar ingaat rond de 99 elektrische bussen besteld, binnen Arriva (vooral onder de buschauffeurs) gaat nu het verhaal rond dat de fabrikant te laat is met levering, wat hier waar van is weet ik niet, wat ik wel weet is dat vanuit Friesland de 9221-9223 zijn naar Doetinchem gekomen, voor inzet in de Achterhoek. Deze zullen de RRReis kleurstelling ontvangen. De 9221 en 9223 hebben al een wit jasje, de 9222 nog niet maar staat al wel voor de werkplaats.
De bussen die nu binnen komen vervangen de oudere Euro V bussen. Gaat om een bus of +- 10. Hiermee gaat ook een einde komen aan de (geplande) inzet van de Ambassador's in de regio.

Kantinepraat is een mooi iets *O*

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: za 12 apr 2025, 16:43
door Rikkel
Ik zag op OvInfo dat bus 450 van 16:45 vanuit Zutphen gereden wordt met 25910. Weet iemand wat dit voor bus is? Ik kan het niet vinden op bus posities.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: za 12 apr 2025, 17:27
door ArrivaBas
Vijfcijferige voertuignummers bij Arriva zijn handheld kaartlezers. Meestal zitten die in taxibusjes of ingehuurde voertuigen zonder vaste apparatuur.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: zo 13 apr 2025, 21:49
door WSM
Deze rit hoort bij omloop 688341, de achtpersoonsbus omloop van stalling Zutphen. Op 2 maart zag ik op deze omloop de 6542 (Volkswagen Crafter/Tribus Civitas), ook met een vijfcijferig nummer in de reisinfo.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 17 apr 2025, 08:27
door Nitein-Repart
Ik zit even de dienstregeling met Koningsdag te bekijken: Arnhem-Tiel is in de middaguren een halfuursdienst, maar op Arnhem-Doetinchem worden geen versterkingsritten gereden, enkel in de middaguren een aantal zitten Zevenaar->Arnhem die niet in Velperpoort stoppen.

En op Apeldoorn-Zutphen rijden op Koningsdag vanaf 12 uur enkel stoptreinen, wel ieder half uur. De Sneltrein Apeldoorn-Winterswijk is afgeschaft op Koningsdag, rijdt enkel 's ochtends.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)k

Geplaatst: do 17 apr 2025, 10:36
door gkw1969
Dat is wel heel bijzonder… ze stimuleren dat iedereen met OV komt, maar het OV rijdt alleen de standaard dienstregeling. De enige verklaring die ik me kan bedenken is dat ze geen extra paden hebben aangevraagd bij ProRail of dat de bekendmaking van Doetinchem te laat was zodat er geen paden meer aangevraagd konden worden/beschikbaar waren.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 17 apr 2025, 10:49
door iamthedutchdude
Nitein-Repart schreef: do 17 apr 2025, 08:27 op Arnhem-Doetinchem worden geen versterkingsritten gereden
De treinen die er rijden (alleen Winterswijk-Arnhem) worden wel verlengd, aldus koningsdagindoetinchem.nl. Ik had daarnaast echter ook versterkingsritten op Doetinchem-Arnhem verwacht, al dan niet gereden door Hermes (Breng).

Maar mogelijk heeft Arriva op basis van de ervaringen n.a.v. de aanpassingen van vorig jaar in Emmen de inschatting gemaakt dat dat niet nodig is.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 17 apr 2025, 13:31
door Dave4055
Extra ritten Doetinchem-Arnhem hadden ze graag willen rijden, maar je moet wel het materieel er voor hebben..
Breng rijdt niet op zaterdag dus die kan je ook vergeten.
Het enige wat Arriva nog kon doen is net als de voorgaande jaren, is rijden met extra treinen tussen Zevenaar en Arnhem met EMU's.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 17 apr 2025, 16:43
door Rikkel
Zoals altijd toveren ze overal uit het land de treinen vandaan. Alleen nu is natuurlijk Doetinchem naast Arnhem ook een populaire stop.

https://www.gelderlander.nl/doetinchem/ ... ~a51b202d/

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 17 apr 2025, 17:23
door T-hijs
Beetje jammer dat dat artikel achter een betaalmuur zit...

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Geplaatst: do 17 apr 2025, 17:30
door Rikkel
Niet heel interessant artikel, maar https://archive.ph/njmBH