Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Hebben de Yutongs eigenlijk geen waarschuwingssensor voor de uitzwenkzone? Gezien de andere technische snufjes zou ik dat wel verwachten.
- ThatPCDude
- Donateur
Nee.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Niet alleen het uitrijden is vreselijk, de ‘hulplijnen’ kloppen niet.ThatPCDude schreef: ↑wo 02 apr 2025, 15:45Ik moet je wel corrigeren en zeggen dat het 1) de stalling in Noordwijk betreft en 2) een stadsBuzz is waar deze collega tegenaan gereden is. Ten derde is het echt een verschrikkelijke stalling om uit te moeten rijden met een 15-meterbus, omdat je een krappe bocht moet maken mét een bus naast/achter je. In dit geval is het dubbel raak, omdat deze stadsBuzz veel te ver naar voren geparkeerd staat (ze mogen maar tot de achterste lijn dwars op het terrein staan). Dus zelfs als je de uitstuurhulplijnen op de grond gebruikt, pak je zo die bus mee....Aart Rietveld schreef: ↑wo 02 apr 2025, 14:23 En wederom heeft een lange R-Net-buzz in Katwijk, door zijn grote uitzwaai in bochten, schade gereden. Deze keer moest een collega-Streekbuzz op het eigen opstelterrein het ontgelden en lag de linker zijruit van de bestuurder in brokjes op straat. Ook het lakwerk is niet geheel schadevrij gebleven.
https://ibb.co/rRWB3cM9
Helaas heb ik zelf ook ervaring met deze stalling en had ik de 8740 aan een nieuwe chauffeursruit geholpen met mijn 8741...
-
Kan je als normale reizger met alleen een chipkaart ook de keukenhofbussen in? Of heb je iets van een combi ticket nodig?
Wil stukje met die geledes mee
Wil stukje met die geledes mee
-
Op alle haltes staan incheckpalen. Daar kan je gewoon inchecken. Bepaalde abonnementen en dagkaarten zijn ook geldig, zoals het Tourist Day Ticket en het Amsterdam Region Ticket.
Maakt het wel altijd leuk als je als Nederlander langs een groep buitenlanders loopt, die nog aan het uitvogelen zijn hoe ze bij de Keukenhof komen. En je gelijk naar die paal loopt, PIEP.
Maakt het wel altijd leuk als je als Nederlander langs een groep buitenlanders loopt, die nog aan het uitvogelen zijn hoe ze bij de Keukenhof komen. En je gelijk naar die paal loopt, PIEP.

Dordtenaar
-
Wel handig als ze de incheckpalen laten staan tot de laatste Keukenhofbus is geweest. Een aantal jaar geleden heb ik het volgens mij 2x gehad, 1x op Leiden en 1x op Schiphol dat de palen al weg waren en je niet meer kon uitchecken. Heel slordig.
-
ik zat vrijdag 4-4-2025 in de bus en reed ik lijn 3 van Station Gouda naar het ziekenhuis om 08:42. Ter hoogte van de Ritter van Catsweg moest de bus een nootstop maken na de kruising bij de Bleuland en viel ik van mijn klapstoel. De chaffeur was niet echt lief en reed gevaarlijk op de weg vrijdag ochtend busnummer 2791 (9205 volgens busposities). Die chaffeur woude me er ook niet eens uitlaten toen ik op het stopknopje drukte na de Halte Ridder van Catsweg. ik ben een jongen met wel wat angst in het OV, en zit namelijk ook op een Woongroep in de buurt van Gouda. Sommige mensen in de bus zaten me ook een beetje uit te lachen maar ik hebt het namelijk genegeerd.
Qbuzz mag wel beter kijken naar wat voor een soort chaffeurs ze aannemen.
Oh ja en de bus was namelijk ook gratis want Ex Arriva bus.
Ik heb namelijk geen verwondingen gekregen na dit maar wel een adrenaline er over aan gehouden.

Qbuzz mag wel beter kijken naar wat voor een soort chaffeurs ze aannemen.

Oh ja en de bus was namelijk ook gratis want Ex Arriva bus.

Ik heb namelijk geen verwondingen gekregen na dit maar wel een adrenaline er over aan gehouden.

-
Oei, goed herstel gewenst 

-
- OVNL-beheerder
Maak in ieder geval melding bij Qbuzz van dit voorval. Mocht je later alsnog klachten krijgen dan is het vooral bekend.
-
heb ik al gedaan
-
Een noodstop is niet altijd te voorkomen, dat gezegd hebbende, er rijden op dit moment heel wat nieuwe chauffeurs die nog niet het inzicht hebben die de ervaren chauffeurs wel hebben. Een noodstop is altijd vervelend, zowel voor de passagiers maar zeker ook voor de chauffeur.
Niet reageren op een stopknop signaal kan meerdere oorzaken hebben.
Zorg dat je de stopknop lang genoeg ingedrukt houd tot je een signaal hoort en ziet.
Wij (chauffeurs) krijgen nog wel eens de klacht dat de stopknop niet werkt maar vaak is het gewoon een kwestie van lang genoeg ingedrukt houden.
Sommige van de tijdelijke VDL bussen uit Duitsland en IJsland hebben geen extra stoplicht bij de chauffeur en dan moet de chauffeur extra alert zijn op de melding op het dashboard. Helaas gaat dit nog wel eens fout.
Een chauffeur zal nooit expres een halte voorbij rijden, en het is niet altijd mogelijk om na de halte veilig te stoppen om een passagier alsnog uit te laten stappen.
Tip, welke voor mij altijd werkt, check 25 meter voor de halte uit, de chauffeur hoort dan de uitcheck en dit is (zeker voor mij) altijd een heads-up dat ik moet stoppen.
Maak zeker melding van het van de stoel af schuiven, mocht je letsel hebben dan zal daar altijd naar gekeken worden en wat mee gedaan worden.
Niet reageren op een stopknop signaal kan meerdere oorzaken hebben.
Zorg dat je de stopknop lang genoeg ingedrukt houd tot je een signaal hoort en ziet.
Wij (chauffeurs) krijgen nog wel eens de klacht dat de stopknop niet werkt maar vaak is het gewoon een kwestie van lang genoeg ingedrukt houden.
Sommige van de tijdelijke VDL bussen uit Duitsland en IJsland hebben geen extra stoplicht bij de chauffeur en dan moet de chauffeur extra alert zijn op de melding op het dashboard. Helaas gaat dit nog wel eens fout.
Een chauffeur zal nooit expres een halte voorbij rijden, en het is niet altijd mogelijk om na de halte veilig te stoppen om een passagier alsnog uit te laten stappen.
Tip, welke voor mij altijd werkt, check 25 meter voor de halte uit, de chauffeur hoort dan de uitcheck en dit is (zeker voor mij) altijd een heads-up dat ik moet stoppen.
Maak zeker melding van het van de stoel af schuiven, mocht je letsel hebben dan zal daar altijd naar gekeken worden en wat mee gedaan worden.
- ThatPCDude
- Donateur
Nu moet ik daar wel aan toevoegen dat je in de stadsbussen geen geluid hebt maar alleen een lampje.
-
Ik zat in een Ex Arriva citea en die had ik zeker gehoord die chaffeur woude me blijkbaar er niet uitlaten toen ik waarschijnlijk viel?Nu moet ik daar wel aan toevoegen dat je in de stadsbussen geen geluid hebt maar alleen een lampje.
- Meltrain
- Donateur
Ik heb oo al eens meegemaakt dat de chauffeur zelf al zei dat hij geen melding kreeg in zijn IJslandse Citea en dat we het maar tegen hem moesten zeggen als we eruit wilden.Speedmaster schreef: ↑zo 06 apr 2025, 09:13 Sommige van de tijdelijke VDL bussen uit Duitsland en IJsland hebben geen extra stoplicht bij de chauffeur en dan moet de chauffeur extra alert zijn op de melding op het dashboard. Helaas gaat dit nog wel eens fout.
Aan de ene kant onhandig, maar doordat we het wisten, konden we er wel op anticiperen.
@isaacp: Ik hoop dat je er geen klachten aan overhoudt en dat je je hierdoor niet (meer) laat afschrikken om met het ov te reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Waar halteren en keren de bussen van lijn 852 eigenlijk bij de RAI? Is dat op dat parkeerterreintje parallel aan de Europaboulevard ter hoogte van de tramhalte van lijn 4?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
27-07-2025 NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
Updates:
27-07-2025 NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
- Lijn 45
- Contacteer:
Volgens OVinfo stoppen ze inderdaad daar.
- ThatPCDude
- Donateur
En volgens de officiële instructie ook 

-
Gisteren reed er op 854 (Leiden - Keukenhof) een aantal elektrische IVECO's heen en weer.
https://busposities.nl/lijn/qbuzz_z854/?dag=2025-04-06
https://busposities.nl/lijn/qbuzz_z854/?dag=2025-04-06
-
Het is er maar 1 geweest, namelijk de 8212.
- ThatPCDude
- Donateur
Gebeurt wel vaker. Als de omloop kort genoeg is en er iveco's over zijn willen ze er wel eens eentje inzetten.
-
Ik neem aan dat 4097 niet meer bij Qbuzz is? Status is “huur beëindigd” maar verder geen opmerkingen over wat ze ermee gedaan hebben.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Contacteer:
Deze wagen zou gaan rijden in Qbuzz ZHN, stickers + IVU aangebracht. Alleen is om een voor mij onbekende rede nooit ingezet. Het verhaal ging dat de wagen verkocht was via een externe partij waarbij deze partij een regel van EBS heeft overtreden (de wagens mogen niet aan een ander nederlands openbaar vervoer bedrijf verkocht worden) en EBS deze wagen vervolgens terug wou. De wagen heeft een hele tijd in de loods, in Katwijk gestaan, omdat personeel van Qbuzz er niet mee mocht rijden, en EBS hem niet kwam ophalen
Edit: hij heeft tot minstens 12 februari gestaan.
Edit: hij heeft tot minstens 12 februari gestaan.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
Oh wat zonde! Volgens mij was die bus al niet in de allerbeste staat. Bij ons is ie nooit meer teruggekomen. Ook nu hebben wij (EBS) er niks meer aan want er is geen diesel meer.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
https://zhn.qbuzz.nl/ijsseldijk
Vanaf 4 mei wordt lijn 196 dan alsnog omgeleid vanwege werkzaamheden aan de IJsseldijk. Pendelbus 996 zal dan tevens terugkeren.
Vanaf 4 mei wordt lijn 196 dan alsnog omgeleid vanwege werkzaamheden aan de IJsseldijk. Pendelbus 996 zal dan tevens terugkeren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
-
Kwam zojuist de 8726 met reizigers tegen in de nieuwe Corbulotunnel van de N434 die om Leiden heen loopt. Blijkbaar is er een sinkhole in de weg op het stuk Leiden stad uit ri Zoetermeer en moeten de 400/401 helemaal omrijden.