Pagina 2 van 11
Re: Korte vragen #9
Geplaatst: wo 30 jul 2014, 12:29
door Somoht
En ik denk dat het verkopen van kaartjes erheen het doorslaggevende argument was bij NS ;)
Re: Korte vragen #9
Geplaatst: wo 30 jul 2014, 12:53
door CX1000
Re: Korte vragen #9
Geplaatst: wo 30 jul 2014, 13:38
door rww
Ik moet mezelf even verbeteren,
hrlw heeft sinds vandaag geen ns automaat meer
Re: Korte vragen #9
Geplaatst: wo 30 jul 2014, 15:30
door webguy
Het is nog erger - er is een combi eticket naar Eindhoven Airport, incl. Bus. De gedachte was geloof ik dat als je het eticket verkoopt, je ook die reis moet kunnen plannen.
Re: Korte vragen #9
Geplaatst: wo 30 jul 2014, 17:56
door jesse-cruzu
Krijgen alle gehuurde TRAXX locs van NS een naam? Het is mij opgevallen dat een aantal een naam dragen. Voorbeelden zijn 'Milo' (186-120-2), 'Mario' (186-113-7) en 'Karin' (186-111-1).
Omdat deze machines op huurbasis rondrijden, lijkt mij het niet zo praktisch om namen te geven als ze toch terug gaan naar de eigenaar. Of is de NS gehecht geraakt met deze prachtige locs

Re: Korte vragen #10
Geplaatst: do 31 jul 2014, 13:16
door Erik1100
Wat is eigenlijk dat gepuf van Mercedez-Benz Citaro's als ze stil staan? Ze doen dit om de paar seconden.
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: do 31 jul 2014, 19:23
door Michael
Ik weet wat je bedoelt. Is mij ook al opgevallen. Waarom ze dat doen weet ik niet. Dat vraag ik me nu eigenlijk ook wel af.
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: vr 01 aug 2014, 10:02
door donny2290
Weet iemand hoe de dienstregeling op voorne putten in elkaar stak toen de RET een 20 min dienst hanteerde op het metronet? Reden de bussen daar aansluitend of gewoon volgens een vaste 30' interval.
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: vr 01 aug 2014, 13:37
door rww
Kan iemand mij uitleggen waarom tgv treinen vanuit parijs stoppen te lille flanders en niet lille europe?
Op wiki lees ik dat dit traject niet mogelijk is, maar er ligt toch een complete driehoek? En eurostar treinen rijden toch hetzelfd traject?
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: vr 01 aug 2014, 13:58
door Suus
Lille Flandres geeft veel betere overstappen op het regionale treinverkeer en is beter aangesloten op het grootstedelijk verkeer dan Lille-Europe. Lille-Europe wordt alleen gebruikt voor doorgaande treinen uit Calais, Eurostar en de Thalys uit Amsterdam.
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: vr 01 aug 2014, 14:06
door rww
Bee schreef:Lille Flandres geeft veel betere overstappen op het regionale treinverkeer en is beter aangesloten op het grootstedelijk verkeer dan Lille-Europe. Lille-Europe wordt alleen gebruikt voor doorgaande treinen uit Calais, Eurostar en de Thalys uit Amsterdam.
feitelijk klopt het niet want de thalys(uit adam) stopt ook op europe en is geen doorgaande trein.
Maar feitelijk klopt deze tekst dus niet? : Een belangrijke bestemming
die niet bereikt kan worden vanaf Lille-Europe is Paris Nord, de treinen naar Paris Nord vertrekken vanaf station Lille Flandres.
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: vr 01 aug 2014, 14:17
door Suus
Nee, dat is onjuist. Paris-Nord kan wel bereikt worden vanuit Lille-Europe.
Bijvoorbeeld:
TGV 7254 Calais Ville - Calais Fréthun - Lille-Europe - Paris Nord of
TGV 7572 Rang-du-Fliers - Verton - Étaples le Touquet - Boulogne Ville - Calais Fréthun - Lille Europe - Paris Nord
En andersom ook, met bijvoorbeeld:
TGV 7559 Paris Nord - Lille Europe - Calais Fréthun - Boulogne Ville of
TGV 7265 Paris Nord - Lille Europe - Calais Fréthun - Boulogne Ville - Étaples le Touquet - Rang-du-Fliers - Verton.
Maar er vertrekken wel meer TGV's naar Paris-Nord op Lille-Flandres dan op Lille-Europe. Niet dat het dan wel altijd logisch is, want TGV 5134 Lille-Europe - Marseille Saint-Charles vertrekt van Lille Europe, maar TGV 5222 Lille-Flandres - Bordeaux Saint-Jean vertrekt dan weer van Lille-Flandres. Maar hé, het is Frankrijk
De Thalys op Lille-Europe lijkt mij vooral praktisch vanwege het feit dat je dan alle treinen naar Brussel op één station hebt. Vanuit Lille-Europe heb je ook nog Eurostar-treinen naar Brussel en de TGV's die ten zuiden van Parijs komen er omheen zijn gereden, het aanbod van Thalys is een extra toevoeging daaraan.
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: vr 01 aug 2014, 14:28
door Suus
Voor TGV Haute Picardie klopt het trouwens wel, daar kan je niet met de trein naar Paris-Nord. Vanuit de twee belangrijkste plaatsen die het station bediend, Amiens en Saint-Quentin, is een rechtstreekse trein sneller dan de combinatie bus + TGV.
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: vr 01 aug 2014, 16:16
door huibe
Vanwaar de drukte? Deze twee treinstations liggen op nog geen 500 meter van elkaar. Dus is het om het even waar deze stopt.
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: za 02 aug 2014, 01:36
door Nicketick
Erik1100 schreef:Wat is eigenlijk dat gepuf van Mercedez-Benz Citaro's als ze stil staan? Ze doen dit om de paar seconden.
Valt mij ook heel vaak op inderdaad. Ik meen dat het de automatische niveauregeling is, maar ik weet het niet zeker..
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: za 02 aug 2014, 09:42
door Srananbloke
Over gepuf gesproken: in Nijmegen staat sinds enkele dagen een DDZ-4 opgesteld. Uit het motorrijtuig komt continu een soort blaasgeluid. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: za 02 aug 2014, 09:49
door webguy
Overloopventiel van compressor?
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: za 02 aug 2014, 10:58
door MLouter
Met de eerste geel blauwe Traxx vroeg ik me af:
Is er nu eigenlijk al bekend wanneer de omslag van de 1900 naar de HSL komt? (en voor mij, of deze in Delft blijft stoppen)
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: za 02 aug 2014, 10:59
door Wubbo
Die omslag komt in ieder geval niet in dienstregeling 2015. Over dienstregeling 2016 is nog vrij weinig bekend, de kans is aanwezig dat het dan gebeurt maar het zou ook zomaar dienstregeling 2017 kunnen worden.
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: za 02 aug 2014, 13:35
door Nicketick
Zijn er trucjes om goedkoop te kunnen parkeren op de Q-park P+R terreinen als je met een E-ticket reist? Werkt een passagerecht checkin ook?
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: za 02 aug 2014, 18:41
door Daniel
Je kreeg daar toch alleen korting met een NS-abonnement op je chipkaart?
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 17:59
door Nicketick
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: di 05 aug 2014, 23:16
door fogeltje
Ik hoorde op Omroep Brabant dat ivm opwaardering van de Zuid-Willemsvaart in Veghel de spoorbrug van het Duits lijntje verdwijnt. Weet iemand wat er mee gaat gebeuren? Want ik dacht dat die monumentstatus had. Brug weg zal ook wel de allerlaatste doodsteek voor eventuele reactivering zijn.
Of juist niet omdat de brug juist wegens zijn status een probleem vormde?
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: wo 06 aug 2014, 00:02
door Hainje
Ben eens realistisch, hoe groot is de kans nu dat het Duits Lijntje nu echt gereactiveerd gaat worden? Ik denk dat ik nog eerder de Jackpot in de Staatsloterij win zónder een lot te hebben. De Zuid-Willemsvaart heeft economisch gezien meer belang dan een spoorlijntje voor een boemeltje van Nix naar Nerg0ns.
Re: Korte vragen #10
Geplaatst: wo 06 aug 2014, 00:17
door Milco
Vanaf december 2014, wanneer de dienstregeling van 2015 ingaat, gaan de (meeste?) treinstations van maandag t/m vrijdag tot 20.00 uur twee keer per uur bediend worden, mocht dat nu nog niet het geval zijn.
Hoe zit dat met de stations Wolvega, Akkrum en Grou-Jirnsum? Daar stoppen nu al twee treinen per uur (één keer per uur de s9000 en één keer per uur de s12700), maar dat is niet in een 30/30-patrroon. Of maakt dat niets uit, zolang er maar twee treinen per uur stoppen?