Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
KM46 schreef:Door die schermen gaan sommige mensen juist harder lopen om nog even snel een tram of metro te kunnen halen. Maar ze vergeten daarbij wel dat er ook nog andere mensen lopen :?
KM46 weet van geen ophouden. Prima bijdrage weer :pos:
Karl schreef:Vandaag moest ik van Dordrecht naar centrum Den Haag en daarna weer via Rotterdam centrum terug. Wat een drama. Hoe moeilijk is het voor een logistiek bedrijf dat continu te maken heeft met veranderingen vanwege werkzaamheden daar de capaciteit ordentelijk op af te stemmen?
De heenreis verliep vrij vlot, ware het niet dat er tussen Rotterdam C. en Den Haag C. een SGM III rijdt. Behalve het gemakkelijke instappen in die treinen, tov het vorige SLT, was het uiteraard veel te weinig. Dit viel ook op bij de terugreis vanuit Den Haag. Er rijden 2 Sprinters per uur en wat doet NS, men zet SGM III in, terwijl in Den Haag nog genoeg SLT weekend stond te houden. Vanwege een 'verdacht persoon langs de baan' reden we tussen Rijswijk en Schiedam met 'aangepaste snelheid', waardoor we daar vertraagd aankwamen. Ik zag dat de HC met twee reizigers stond te discussieren, maar de HC maande de reizigers snel in te stappen. In de trein bleek waarom, men moest naar Antwerpen. HC vond het erg vreemd dat ze niet met de trein verder konden en deze arme reizigers moesten maar met de IC naar Rotterdam Alexander, dan met de bus naar Zwijndrecht, vanuit daar via Roosendaal naar de Zuiderburen. Het was duidelijk dat deze prutser niet op de hoogte was van hinder door werken aan het spoor, want anders had deze man wel geadviseerd in Schiedam de bus te nemen. Uiteindelijk in Rotterdam aangekomen, daar maar uit ellende met het lokale OV gereisd. Maar daar heb ik met mijn NS-kortingskaart uiteraard geen korting, dus waar krijg ik restitutie? En waarom moet ik daar achteraan gaan? Men kan toch zien in mijn reishistorie dat ik teveel heb betaald voor dit wanstaltige stukje 'service'? Kortom, waar zou je zijn zonder de trein? Waarschijnlijk gewoon thuis. En met de trein? Liever gewoon thuis.
Enfin, moraal van het verhaal, (a) zorg dat je in het weekend niet van NS afhankelijk bent, (b) wil je internationaal reizen en van te voren zeker zijn van een ticket, reis dan met een Flixbus, (c) vertrouw geen personeel van NS, (d) reis je met z'n tweeën en dan nog retour op dezelfde dag? Bekijk dan in het weekend ook eens prijzen van huurauto's.
Achja, ik maak wel eens wat scherpe opmerkingen maar neem ze dan ook niet allemaal even letterlijk. Ik zie eigenlijk het probleem niet zo. Is dat er wel, dan hoor ik dat graag.
JWM schreef:De Nederlandse versie is wel erg langdradig en zeikerig om naar te kijken ten opzichte van wat de Vlamingen vorig jaar op de buis brachten. Dat gedoe over die vrijstellingen wat steeds vanuit het niets weer een andere wending kreeg duurde een eeuwigheid.