Re: Dienstregeling 2018
Geplaatst: ma 19 dec 2016, 09:15
Het was toch gewoon NS, maar de verwarring over Abellio komt omdat via Abellio NRW de treinen zijn besteld ofzo?
Kunnen wij dan stoppen met "Benelux"? Dat ding gaat toch echt nooit doorrijden naar Luxembourg...De term ETMET wordt niet meer gebruikt, lijkt me slim om die hier dan ook niet meer te gebruiken.
het is gewoon de NS die daar rijdt. Staat namelijk ook gewoon op de treinen reizen met de zekerheid van r-net door NS.olof schreef:Het is formeel Abellio, weliswaar een dochter van de NS, maar bij de NS schrijf ook toch niet de Nederlandse Staat omdat die 100% aandeelhouder is?dylanwild94 schreef:olof schreef:AbellioNS
- De frequentie van de stoptreinen tussen Gouda en Alphen a/d Rijn gaat omhoog van 2x/u naar 4x/u.
- Station Waddinxveen Triangel opent.
Hoe willen ze er 2 Sprinter extra tussen krijgen op Wd - Ut? Ik dacht dat er hiervoor eerst een gehele viersporigheid moest zijn tussen Wd en Ut?olof schreef:Ik heb vooralsnog het volgende lijstje in mijn hoofd:
NS
- ETMET wordt waarschijnlijk ingevoerd tussen Woerden, Utrecht Centraal en Houten Castellum. Er gaan in de brede spits in de spitsrichting twee extra sprinters per uur rijden.
Het punt is denk ik dat ETMET de landing niet meer helemaal dekt. PHS omvat meer dan alleen de trajecten waar ze 10-minutendiensten in willen voeren. Sommige trajecten gaan van 2 naar 4 treinen per uur en tussen Den Haag en Rotterdam moeten straks 8 IC's per uur gaan rijden.Chrysa schreef:Programma Hoogfrequent Spoorvervoer toch?olof schreef:Daar ben ik niet mee bekend? Hoe willen ze het dan nu noemen, want het concept is volgens mij niet gewijzigd de afgelopen jaren. Lijkt me sterk dat ze anders de trein uit Venlo langen willen koppelen aan de trein uit Heerlen, want dat is verre van ideaal in de drukke Nederlandse dienstregeling.Wubbo schreef:De term ETMET wordt niet meer gebruikt, lijkt me slim om die hier dan ook niet meer te gebruiken.
Dan ben ik wel benieuwd hoe ze dat in willen gaan passen. De sprintersporen tussen Houten en Castellum sluiten aan op de sporen 20 en 21. Om alle sprinters passend te maken moeten ze vervolgens wel doorrijden naar Woerden, want met kort keren op de sporen 20 of 21 zitten ze de andere sprinters weer te veel in de weg (zeker als je ook nog ergens de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] of [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op die sporen wilt/moet afhandelen).reisthijs schreef:De klopt, die extra spitstreinen gaan in dienstregeling 2018 dus alleen tussen Utrecht en Houten Castellum rijden.
NS zet eerste stap richting hoogfrequent rijden
Kopmaken via het emplacement aan de Cartesiusweg is een optie.Gekko123 schreef:Dat kopspoortje zit aan de verkeerde kant en is niet bereikbaar zonder kopmaken als je vanuit Houten binnenkomt.
De [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] gaat als het goed is verhuizen naar spoor 9, dan ontstaat er misschien wel ruimte om op 20/21 te keren.Gekko123 schreef:De sprintersporen tussen Houten en Castellum sluiten aan op de sporen 20 en 21. Om alle sprinters passend te maken moeten ze vervolgens wel doorrijden naar Woerden, want met kort keren op de sporen 20 of 21 zitten ze de andere sprinters weer te veel in de weg (zeker als je ook nog ergens de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] of [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op die sporen wilt/moet afhandelen).
Ik denk dat hij bedoeld dat de 6700 de hele dag rijdt, of in beide richtingen.JWM schreef:Nee, blijft voorlopig via een uitzendbureau werken.
Zonder gekheid, wat bedoel je met vaste dienst?
In de avond keert de [serie=Stoptrein|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] nu op dit kopspoortje, 3x kopmaken en een kering van 40 minuten. In de avond lukt dit wel, maar overdag met elke 10 minuten een trein is het wat lastiger. Overigens lijkt me doorrijden naar Woerden ook weer niet onmogelijk, je krijgt misschien alleen geen regelmatige 10 minuten interval maar enkele treinen zullen wat langer stilstaan in Utrecht.waldo79 schreef:Je kunt het kopspoortje 238 tussen de sporen 20 en 21 ervoor gebruiken. Die wordt voor zover ik weet niet meer gebruikt doordeweeks.
Dat bedoel ik uiteraard, zo gek was dit toch niet?frankberg19 schreef:Ik denk dat hij bedoeld dat de 6700 de hele dag rijdt, of in beide richtingen.JWM schreef:Nee, blijft voorlopig via een uitzendbureau werken.
Zonder gekheid, wat bedoel je met vaste dienst?
Zou interessant zijn, maar dan zit je wel met de avonduitsnijding, waarbij dan niet meer 4x p/u Utrecht-Amsterdam Centraal is. Wel heb je dan ook 's avonds vanuit zowel Arnhem als Eindhoven een goede verbinding met Schiphol, wat me zelf belangrijker lijkt.Erno-BE schreef:Bestaat de kans niet dat de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol gaat rijden? Als de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol gaat rijden kun je de trein makkelijker verknopen met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] in Utrecht en aansluiting bieden op de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in Eindhoven. Verknoping met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] is handig in verband met aansluitingen in Roermond.
Is dit niet gewoon een hele omslachtige manier om te zeggen dat je de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] naar Maastricht wilt laten rijden?!Erno-BE schreef:Bestaat de kans niet dat de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol gaat rijden? Als de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol gaat rijden kun je de trein makkelijker verknopen met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] in Utrecht en aansluiting bieden op de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in Eindhoven. Verknoping met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] is handig in verband met aansluitingen in Roermond.